Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
golyani
őstag
válasz
molnarpeter #9472 üzenetére
Igen. Hogy most a 0,1A-s csepptöltős módjában még elengedi 14,4/7-ig arra eddig nem volt türelmem kivárni, mert a csepptöltősnél is megállt a 4AH robogó akksi 14,0 körül, vagyis ott már nagyon lassan növekedett a feszültség.
-
plömplöm
őstag
-
=WiNTeR=
senior tag
válasz
molnarpeter #9477 üzenetére
Bosch leírás alapján EFB-t sima töltéssel kell, nem AGM / hópihével.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #9485 üzenetére
Nekem is az lett a kiszuperált 65Ah-s akksim sorsa.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
KonzolKartel #9480 üzenetére
Ebben a feltöltött állapotban mutasd meg egy akku boltban, nekik szokott lenni teszter. Ha kicsi a kapacitása, akkor csere
(El is tudod adni még, régebbi kis motoros benzines autóban valószínű még egy darabig el lehetne vele karistolni vele.)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #9479 üzenetére
Igen.
-
embe
nagyúr
válasz
KonzolKartel #9480 üzenetére
Akkor az alap az hogy 2 éves - minimum - az akkud. Na most ha új, vagy kb. 1 éves akku lett volna benne a vásárlás során, akkor azt az eladó szerintem említette volna, és arra valszeg emlékeznél Te is.
Szerintem így minimum 3-4 éves. Na most a fórumot olvasgatva, meg ismerős körben szétnézve, meg a saját házam táján, sajna az a tapasztalat hogy 3-4 éves korukban megfekszik sok akku. A StartStop meg jobban igénybe veszi az akkut.
Ha mégis akkucsere lesz a történet vége, javaslom hogy 2 hetente tedd fel erre a töltőre. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
KonzolKartel #9480 üzenetére
Ha hópihe módban sem tölti jobban akkor az akksicsere. Valószínűleg nagyon kevés már a kapacitása azért tölti fel gyorsan (és azért is merül le gyorsan).
-
KonzolKartel
őstag
válasz
molnarpeter #9477 üzenetére
Köszi mindenkinek a gyors választ. EFB akksi (Varta N60), de hogy mikori, azt nem tudom. Ezzel vettem az autót két éve. Megpróbálom hópihe módban, de úgy emlékszem azzal sem tölti sajnos.
Lehet új akksi lesz. -
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #9477 üzenetére
EFB esetén nem elég a sima töltés, annak is kell a hópihe/AGM üzemmód?
-
embe
nagyúr
válasz
KonzolKartel #9475 üzenetére
AGM akksid van? Ahhoz a hópihe kell. Illetve nekem akkor "töltött fel" hamar az akku, amikor az akku vacak volt már. Akkor már valóban 10-15 perc után töltöttnek mutatta. Hány éves az akku? Lehet érdemes lenne egy akkus boltban a kapacitásra ráméretni.
szerk: na leírtak mindent előttem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
KonzolKartel #9475 üzenetére
Start-stop alapján nem EFB/AGM akku? Azt hópihe módban kell tölteni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
KonzolKartel #9475 üzenetére
Nem lehetséges, hogy az akkumulátor már öreg és nincs kapacitása? Mikori az akksi?
-
KonzolKartel
őstag
Sziasztok,
Vettem egy lidlben kapható ultimate speed akksi töltőt, mivel néha kidobja, hogy nem megy a start stop, mert alacsony az akksim töltöttsége.
Csatlakoztatom az akksira, bedugom, át rakom a kocsi piktogramra, és nagyjából percenként két tizedet növekszik a töltöttség (ami nyilvánvalóan nem lehetséges, és egy 10 perc után abba hagyja a töltést, mert "fullon" van. Hibás a cucc, vagy valamit nem így kellene? -
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #9473 üzenetére
Igen, kb. 20-30 percen belül volt. Arra gyanakszok, hogy valami esetleg elindult az autóban és leesett a feszültség.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #9470 üzenetére
Hőmérséklet állandó?
-
Zoli bácsi
őstag
Ha valakit érdekel, megnézegettem az új fajta Lidl töltőt, kipróbáltam.
Nem méregettem, de ha a régi fajta Lidl töltő feltöltött, ez már egy másodpercet sem tölt, azonnal csepptöltésre vált. Fordítva is igaz. Tized voltra ugyanúgy vannak kalibrálva, mármint mikor álljon meg a töltés. Normál módon feltöltve az akkut, majd kikapcsolás után hópihe módot választva ez is fél perc alatt befejezi a töltést.
Nem igazán látom értelmét ennek a hópihe módnak.....Legalábbis az én hagyományos akkumulátoraimnál. Lassan befejezem a játszadozást a töltőkkel, motoromba (Benelli Imperiale) már betettem ma az akkut, 2-3 hét aztán fűnyíró traktorba is bekerül.... -
BigBlackDog
veterán
CTEK MXS 5.0 esetén mennyire természetes, hogy vissza is lép néha a folyamatok között? Pl. egy ideig az 5. fázisban volt, majd visszaugrott a 4 fázisba. Kb. fél óra-egy óra múlva már a 7. fázisnak világított a zöld lámpája, de most ismét a 3-ban van.
Az alany egy 9 hónapos (új autóban lévő) AGM akkumulátor. Elképzelhető, hogy nem tudja felvenni a töltést?
-
golyani
őstag
Na időközben megjött a második akksi teszter: Foxsur FBT-200
Ez már tök jól működik, a korábban említett Varta 580 CCA(EN) környékét tudja egy töltés után, úgyhogy jónak ítélem. A gyári Yuasa viszont csak 300+ CCA értéket tud. A kis robi akksi 47A-t. Érdekesség, hogy a rossz feszültséget mérő kingbolen és ez nagyon hasonló belső ellenállást mér. Feszültségben ez még talán alá is mér ~0,1V-al. Töltés előtti képek:
[kép] [kép] [kép]A Lidl ULGD 5.0 C1 töltőt meg kicserélték, ugyanúgy C1-est küldtek, de ebben csak német osztrák és svájci leírás van.
Működik, de 14,2V-nál és 14,5V-nál befejezi a töltést 14,4 és 14,7 helyett, úgyhogy erre lehet megint benyújtok egy igényt, ha vissza adják az árát, hoznék egy ilyen újfélét.
-
troll81
addikt
Vettem a digitális aku tesztert és van egy ilyen [kép] ez analóg.
Ki melyiknek hinné el az értékeket....
Ami a digitális szerintem rossz az az analóg műszer szerint jó és 10 masodperces teszten tartja a 600 A maga az aku 680Ailyen helyzetben kidobjam ne dobjam mi az igazság
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #9449 üzenetére
Nagy munkaakku (pl targonca) esetén éri meg ilyen céget megbízni
-
Ha már teszter gondoltam akkor veszek egyet én is itthonra nem egy nagy összegek ezek.
Azt látom, hogy itt jó pár ember KW208-at használ. Van bármi előnye a KW218-nak a 208-hoz képest, vagy csak a menü lett más?Szerk:
Ahogy látom a 218 tud 6V-os akkut is de kb ennyit látok különbségnek. (a menün kívül) -
embe
nagyúr
válasz
troll81 #9447 üzenetére
Szia!
nekem is ilyen teszterem van, december végén vettem. Korábban volt más Konnwei cuccom, jó volt. Neked mit mutat az eszköz infó? Azért vagyok kíváncsi mert volt olyan fórumtárs aki leírta hogy az övének a sorszáma ugyanaz volt mint egy YT videóban lévőé. Igaz az más márkájú volt. Én találtam egy YT videót, abban más volt.
Nálam ez van:
-
válasz
forceberg #9446 üzenetére
Közepes és rövid távon volt 80% használva. Nem volt, mivel mint említettem előtte a Banner akku 8 évet bírt, a generátor 3 éve volt felújítva amikor a szabadonfutós lett, de teljes generált kapott, valamint van töltésjelzőm, 14.3-14.7 között volt mindig.
Még hétfő este is voltam vele 25km-t (oda vissza 50), onnan hazajöttem, kedden nem volt indítva a kocsi, szerda este pedig már indításra már csak épp tekert párat de már nem bírta beindítani.
A visszajelző nem mutat pirosat az akkun, és bikázásra amúgy szinte a kábel csatlakoztatása után indult. Reggel óta töltőn van, de nem úgy veszem észre, hogy venné a töltést.
Szóval igazából előjele se volt, hogy gond lenne vele megvétel és belerakása óta (2024.01.13) tökéletesen üzemelt. -
troll81
addikt
válasz
Zoli bácsi #9449 üzenetére
Kaptam két kidobott akut.ezen úgymond nincs veszteni valóm.
Van itthon globál töltő majd ezeket először le merítem mert töltve voltak veszik jól a tölteléket csak a kapacitáson lehet e visszahozni az a lényege ennek.
Eleve nem rosszak teljesen igy a kísérleti belefér. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
troll81 #9447 üzenetére
Régen egy kis teljesítményű izzót kötöttünk rá, persze nem vártuk meg míg lemerült, aztán a lengyel piacos töltővel visszatöltöttük. Volt hogy párszor egymás után elvégeztem ezt a műveletet.
Nem mondanám hogy segített. Vannak műhelyek, ahol speckó készülékkel tudnak ilyen regeneráló, szulfátoldó eljárást, bár hosszas folyamat, itt írnak róla: [link]
Szerintem egyedül ez a tuti megoldás.
Esetleg ami anno úgy érzem hogy segített, az akkuvit. [link] Ehhez persze hozzá kell férni az akkumulátor folyadékhoz, de szerelő kollégám szerint kis ügyességgel a mostani akkuknál is megoldható a dolog. Az akkuvit sem csodaszer, de régen 6--7 évig ment egy autó akkumulátorom, most 5 évnek már örülök.
Nem vagyok szakértő, sem szakember. De ha a kismotor jogsit is számítom, több mint 40 éve van jogsim, vannak járműveim, motorok, autók...Ha baj volt egy akkuval, azt házilag sosem tudtam igazán megoldani(esetleg kicsit elodázni a cserét), az akkuvit is inkább megelőzésre volt jó.
Én egyedül a szakműhelyes megoldásba bíznék, bár ha megkérik az árát, inkább új aksi. Ha működik, használnám, de bikakábel lenne nálam. -
troll81
addikt
-
válasz
molnarpeter #9443 üzenetére
Teszek egy próbát bár nem fűzök hozza sok reményt.
Viszont visszasírom az EP előtti Bannert az 8 (!) évet bírt. -
molnarpeter
nagyúr
-
Sziasztok!
A tavaly januárban vásárolt Electric Power akkum megadta magát.
(Milyen jó, hogy pont az 1 év lejárta után 😅)
Most a Totachi jött velem szembe, szimpatikus a 3év vagy 100K km gari.
Van esetleg más gyártó még manapság aki nem csak 1 év garit ad? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zoli bácsi #9437 üzenetére
Igen, ez az. Elírták az újságban, mert most hétfőtől volt.
-
Zoli bácsi
őstag
Segítsetek egy kicsit..
Lidl-ben 3.-ától van kiírva az újabb töltő. Most voltunk kabát ügyben, volt kitéve, amire úgy néztem, az új fajta lehet. Egyet hoztam, 5990 ft. Nem tudta az eladó megmondani ez-e az új fajta, de azt mondta, ha nem az, vigyem vissza, kicserélik.....Elhoztam.
Ez az új, jót vettem?
-
csiga8
senior tag
válasz
simonjoe #9432 üzenetére
Tehát csak hitelesített műszerrel lehet mérni? ( A másik műszerem szerint is kevesebb, csak ott kb 0,15V a különbség)
Miért kellene megnéznem, hogy ugyanaz a FET van alatta? Mert te úgy gondolod?
Nem az volt a felvetés, hogy mi van alatta, hanem az, hogy mennyire lesz meleg.
Írtam-e valahol, hogy a nagyobb a jobb?
-
A műszered kalibrált, hitelesített?? Ha nem, akkor engedjük már el ezt a pár tízed volt feszültség különbséget!! Mint ahogy a töltőn kijelzett érték sem egy "etalon". Szóval ne beszéljünk "valós" értékről, mert ez így messze nem az!
"A régebihez képest sokkal kisebb minden, a hűtőbordák is. ( melegedésre kíváncsi leszek!)"
Azt megnézted, h a két hűtött elem(Tranzisztor, vagy FET) egyforma?
Valszeg nem egyformák a leadott hőteljesítmények a két töltőnél. Én azt látom, hogy míg az első egy hevenyészetten összerakott készülék, addig a második már egy korszerűbb, átgondolt minimalizált (SMD technológia alkalmazása) megoldást látunk. Szóval ami nagyobb nem biztos, hogy jobb. -
troll81
addikt
[link] itt van még egy kiszemelt egy ismerős venne két Diesel autóhoz 95ah akkumulátor hoz.kb mint egy Genius 10 árban ez
-
csiga8
senior tag
Üdv!
Ilyen a régi és az új Ultimate speed ( ULGD 5.0) kívű-belül
A régebihez képest sokkal kisebb minden, a hűtőbordák is. ( melegedésre kíváncsi leszek!)
Feszülltség értékek:
Amit mutat, ahhoz képest kb 0,2V-al kevesebb a valós, tehát AGM módban 14,9V-ot mutat, de az inkább csak 14,7V lesz, a csepptöltésre 13,1V-ot mutat, de az valójában inkább csak 12,9V. ( szerintem kevés)
Leírása, ha valakit érdekel:
A régi A1-es verzió sacc 4 éve biztosan megvan, sokat lóg csepptöltés módban az akkun, de ott tán 13,4V szokott lenni, amit mutat.
-
troll81
addikt
[link] valaki találkozott e ezzel a töltővel illetve vélemény kellene róla
-
ddsteel
aktív tag
válasz
BigBlackDog #9422 üzenetére
Van hópihe, tegnap vettem meg az utolsót a Szugló u-i LIDL-ben. Volt egy régebbi ULGD 5-ösöm is, 2-3 éves, de vettem egyet tartalékba. Látszólag ugyanúgy működik, tized voltra pontosan ugyanúgy mutat mindent ugyanazon az akkun, mint az elődje. Persze ettől még változtathattak a működésén, de az nem látványos
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #9422 üzenetére
[link] manual szerint ott a hópihe. Ha régebbi fajta kell, tudok segíteni.
-
karlkani
aktív tag
válasz
BigBlackDog #9417 üzenetére
Nekem ALDI-s van, még egyszer nem venném. Csak hétvégi bevásárlásra használom az autót jelenleg, 5-6 indítás ~17 km alatt, hetente felteszem töltőre. Az utóbbi időben azt csinálja, hogy "teljes" töltöttség után beáll 13,1 V-ra, majd elkezdi emelni 0,1 V-tal a feszültséget, mindegy milyen módot választok (volt, hogy 15,6 V-ig felkúszott). Én benevezek egy LIDL-s töltőre...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #9422 üzenetére
A régebbi simán van, azt kéne akkor vadásznod.
-
Brogyi
őstag
válasz
BigBlackDog #9420 üzenetére
A CTEK-nek nagy híre van, több tesztet nyert. A kérdésed kb. olyan mint mi különbség van a BMW M3 vs Suzuki Vitara között.
A lényeg az ár/érték aránya jó a LIDL-s darabnak, és bizony az én emlékeimben az van, hogy pontosan megáll a +14,4V-nál, de ezt minden egyes új darabnál ki kellene próbálni. Ma már sokkal elnézőbb vagyok a töltőkkel szemben ha néhány tized volttal magasabban áll meg. A legtöbb mai akksinak még jót is tesz. A régiek kifolytak, mai típusok nem. Sőt, még igénylik is a +14,4V feletti részt. Itt említeném meg, hogy a CTEK bekacsingat a +14,4V-s sáv fölé. Szóval aki szigorú ezen a téren az ne vegyen CTEK-t. -
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #9418 üzenetére
-
Brogyi
őstag
válasz
molnarpeter #9418 üzenetére
Ma láttam a boltban.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #9417 üzenetére
Lidl pont most fogja árulni 6000-ért, ár/érték arányban szvsz ez a nyerő.
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Közeljövőben beszereznék egy minőségi akkumulátortöltőt. Környezetben van mindenféle autó (20-25 éves technikától az egészen friss, AGM akksik hibridig), jó lenne, ha mindegyikhez lehetne használni. Automata, bolondbiztos működés is fontos lenne (nem biztos, hogy annyira gyakorlott személy használná mindig). Garázs nincs, így szabadtéren, kültéri körülmények között tudnék csak tölteni vele (ha számít). Szulfátlanításnak is örülnék.
Mi lenne az ajánlott? Ha jól látom, van mindenféle Aldis-Lidls változat is, de amennyiben pl. egy CTEK MXS 5.0 minőségibb, megbízhatóbb, vagy hosszabb életű portéka, egyszer rászánom a többletet.
-
Czimby
addikt
válasz
molnarpeter #9415 üzenetére
Köszi, az ERA-t megnézem, amúgy a korán haló Rocket tőlük van, kiváncsi vagyok, hogyan megy majd a gariztatás. Eddig csak pozitív véleményem van róluk és pár millát már otthagytam náluk.
-
Czimby
addikt
Mifelénk csak -6 volt, de figyeltem rá.
Szobahőrmérsékletű volt az egyik illetve meleg motortérből kivett a másik mérés.
Az öreg exide meg a garázsből előkapva tudott többet mint az új rocket.
A régi rocketeket imádtam, de ezek már nem olyanok.
Szomszéd csajnak a yarisba újonnan ha jól emlékszem indítóban 30A-el többet tudott mint a gyári adat, tavaj néztem rá és akkor is még gyári érték fölött volt a 4éves akku,
majd átmegyek és rácsekkolok a napokban kíváncsiságból.
Qru, köszi ránézek!
Valaki vett már a Lancol újabb akku tesztereiből?
Lancol Micro 500
Van már tönltővel egybeépített teszterük is!!!
Elég jónak tűnik.
Lancol CAT-500 -
Czimby
addikt
Régen jártam errefelé, de gondoltam hozok egy kis infót aminek nem fogtok örülni.
Kb 5db rocket akkut vettünk 5-6 évvel ezelőtt, ezek kezdtek lehalni mostanában.
Így a csere szintén rocket lett.
Az első akku tavaj nyáron kezdett el köhögni, így októberben cserés lett.
Eddig bírta, a 430A indítóból 320A-t tud 4 hónap után.
A másik mégjobb kollegámnak a 3éves Exide télen már kicsit nehezen indította a Mercit, így Ő is vett egy Rocket-et, akku-elem oldalról.
2025.02.04.-én rakta be, és szólt, hogy mérjek már rá mert nem az igazi.
A 850A-ból 690A-t tud jelenleg.
(A gari papíron 851A-van, és 13.1V...)
A régi Exide a 900-ból még most is tud 730A-t, szóval visszaraktuk azt.
Kérdés, mi most az ajánlott mert Rocketet már nem fogok venni?
Az se baj ha drágább, csak tartós legyen. -
Szerintem igen. Minden új szériában történik módosítás. Ez nem csak a dizájnon követik el, a műszaki tartalmában is módosítanak ilyenkor. A harmadik generációs "zsebbika"-nál tartanak, az elsővel elképzelhetetlen volt egy dízel autót beindítani. A mostanival egy Mastert-indítottunk el. Nekem van egy CTEK MXS 5-öm, de veszek ebből az újból is. Ráadásul nem egy nagy összeg, főleg ha összehasonlítod a nagyobb márkákkal, ha másra nem, tartaléknak is megteszi.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
simonjoe #9406 üzenetére
Miben jobb?
Elégedett vagyok az előző generációval is, most is használatban van, fűtetlen garázsban álló autók akkujára rátöltök pár naponta, mikor -10 fok alatti éjszakák vannak. (amúgy kb kéthetente)
Ha jobb, modernebb, mindenképp veszek.Lehet amúgy is, tartaléknak. De ha tényleg jó, akció kezdetekor megyek, egyébként akkor veszek, ha marad.
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
molnarpeter #9403 üzenetére
Megpróbálom eladni, mennyit érhet? (azonkívül, hogy amennyit adnak érte
)
Ajánlották, bár nem értem igazán a kérdésed. -
Sza_Sa
senior tag
válasz
molnarpeter #9399 üzenetére
Végül Banner Running Bull-t vettem, fel is lett programozva a kocsi az új akkura.
Megy amennyit megy, a gyári is 4 évet és 2 hónapot bírt, a végére már nagyon hamar lemerült gyújtáson.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Asztalos klub
- Projektor topic
- Kamerájánál 9,5 milliméter vastag lehet az iPhone 17 Air
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Synology NAS
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- PlayStation 5
- Hobby elektronika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest