Új hozzászólás Aktív témák
-
#56573440
törölt tag
Plussz garidoben is tudnak szethullani, nem csak az újak. Régen az olasz autók eleve rozsdás lemezből készültek. Helló szia. Régen is 4 éves primera rugó előjel nélkül tört el. Mit szivtunk a gia sierraval...
De pont ugyanígy egy pár hónapos Infinity suvban cserélték ismerős alatt a motort. Tizen pár ezer km után. Persze gariban...
Annyiban viszont jogos, hogy amíg egy buta kocsival ha belecsuszol valakibe városban 15-el, az ritkán gtk, egy új autóban meg ledes adaptiv lámpák, kamerák, szenzorok, etc van elöl a gyurodesi zónában. Ott meg repkednek a milliók sajnos... Ismerős mercijeben egy ilyen 5 Milla volt...
[ Szerkesztve ]
-
A műszakiról egyébként csak annyit, hogy nem tudom az OT-s kocsiknál mennyire veszik figyelembe, hogy minden 100%-ban gyári állapotú legyen, de amilyen Passatok, Astrák, E36-ok, E46-ok róják az utakat, amiknek műszakiról már hírből sem kéne hallaniuk, akkor szerintem ebben a kategóriában, amiben jóval nagyobb pénzek mozognak is meg tudják oldani. Gondolom én.
A műszaki vizsga elméletileg csak a biztonság szempontjából fontos dolgokat ellenőrzi.
Világítás. Fékek. Futómű felfüggesztés. A többi kevéssé érdekes. Ha valami jelentősen tér el az eredeti állapottól, arra típus módosítást illik kérni és a kapott papírral menni a vizsgára.Már a fékek esetében is rezeg a léc. A veterán autók egy része, még újkorában sem tudta teljesíteni a mai előírásokat.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
félisten
válasz DeltaPower #41 üzenetére
Mikortól számít "modern" autónak?
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #52 üzenetére
"Már a fékek esetében is rezeg a léc. A veterán autók egy része, még újkorában sem tudta teljesíteni a mai előírásokat."
A helyzet hivatalosan az, hogy ot-s rendszámot, csak _múzeális_ állapotú vagy arra a szintre újított autó kaphat. Az irányelveket itt tudod letölteni. Elég szigorú, többen zsűrizik, és igazából nem kell sok, hogy elutasítsák az igénylést. Pl ha a csomagtartóban a gyári szerszámkészlet nem teljes, kasza. Elsőre igazából csak a profi, sokadik autót otztató műhelyek tudják áttolni a protékákat, mezei nepperek nem igazán...
Aztán ha mégis valamiért átengedik a kocsit, akkor a rendes vizsgára felmentéseket adnak. Ugye eleve nem fogja teljesíteni -és nem is elvárható ha eredeti állapotra kellett építeni- az akármelyik 30+-os autó a mai kibocsájtási, vagy zajszint normákat, ahogy esetenként a fékek, a világítótestek, a biztonsági övek, meg kismillió más faktor miatt nem is engedhetnék át őket. A felmentésekkel viszont szépen vizsgáztatható, és forgalomba helyezhető.
Úgyhogy nem rezeg alapvetően semmilyen léc.
-
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #55 üzenetére
-
freeapro
senior tag
Nincs papírja. Gondolom az egyetlen felhasználása szintén bitcoinért eladni a következő baleknak.
-
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #59 üzenetére
Te gondoltad másképp, azért írtam amit írtam.
"Már a fékek esetében is rezeg a léc. A veterán autók egy része, még újkorában sem tudta teljesíteni a mai előírásokat."
-
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #61 üzenetére
Te gondoltad másképp, azért írtam amit írtam.
"Már a fékek esetében is rezeg a léc. A veterán autók egy része, még újkorában sem tudta teljesíteni a mai előírásokat."
-
[link], akinek nincs kedve olvasgatni a 60.000-es motorfelújításokról (az RX8 többet bír ma), vagy apu kedvenc zsírzópontjairól, az csak a videót nézze meg a végén, ahogy egy modern középkategóriás vacak ledarálja az "abban még volt anyagot".
[ Szerkesztve ]
-
DeltaPower
őstag
Mondjuk kb. 15-20 évre visszamenőleg, a 2000-es évektől, a pd-tdi és a kis turbós motorok elterjedésétől számítom.
(#49) dabadab: a fék és a futómű szintén a biztonsághoz sorolható, sőt még esetleg a szervó is. Csak úgy őszintén, a felszereltség-menetkomfort-teljesítmény terén mi az, ami nélkülözhetetlen plusz az első generációhoz képest, és amit a két generáció közt eltelt 40 év alatt bekövetkezett technikai fejlődés egyébként nem tesz triviálissá?
Olyan vélemény pont nem a használt autót vásárlókban alakul ki, azok tudják hogy kockázata van a használt kocsinak, vagy ha nem akkor idióták. Az újautósok szoktak rendkívül örülni, ha a féltve óvott-ápolt kocsijukban egy segédrendszer segédszenzorának az elektronikus vezérlése megadja magát, és emiatt köhög vagy leáll az egész kocsi. Ha nincs szerencséje, akkor minden mindennel egybe van építve, és egy ilyen alkatrészblokk cseréjére rámegy fél havi fizetés.
"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
félisten
válasz DeltaPower #64 üzenetére
Van alapja annak amit mondasz, de nagyon el van túlozva a dolog.
Ha valaki használtan(10-15 évesen, Hold oda-vissza 3x) veszi ezeket az autókat akkor tényleg drágább a karbantartásuk, mint a korábbi modelleknek, de a TFSI motoroktól is le voltunk nyűgözve, hogy mennyire csodálatos technika, milyen hatékony, stb.
(jó-jó, persze már akkor látszott, hogy napi 2x1 km-re teljesen fail a turbós motor) -
#33253120
törölt tag
Más a koncepció.
Keleti autókat kedvelő ismerősöm szerint a fapad a bája ezeknek. A minden elektronika nélküli járműhasználat.
Nincs szervó, vagy nem úgy van. A kormányon érzed az összes kavicsot, sebességváltásnál nem piszkálja el a fordulatszámot, és kanyarban sem az elektronika mondja meg, hogy melyik kerék mennyivel forogjon a centrifugis erő függvényében, meg ilyesmi. Sok olyan elektronika nyúl bele a vezetésbe amiről azt sem tudod, hogy ott a kocsiban. Ezek kompenzáló hatása miatt azt is hiheted, hogy jól vezetsz.
Neki is igaza van, meg neked is. Mindenki mást keres, mindenkinek más fontos a járművezetésben. -
#56573440
törölt tag
válasz #33253120 #66 üzenetére
Ebben a kontextusában a vezetés csak és kizárólag nyílt napos pályázás keretében értelmezhető. És ott is csak öncélú szórakozásra.
Minden más esetben sokkal inkább a használhatóság rovására megy. Persze van a fanatikus, aki a dugóban araszolva értékelni tudja, hogy a gázpedál és a motor között csak egy bowden van, de ez azért ritka.
-
#56573440
törölt tag
válasz #33253120 #68 üzenetére
Közúton? Egy maréknyi talán itthon, de talán én látom rosszul, nem ott kéne örömködni annak, hogy a kanyarban nem a több kilométernyi vezetéken rohangáló elektronok tartanak az úton és életben.
Egy tc-s parkolóparádén főleg ha a veteránosok is jönnek érdemes körbefutni. Javaslom. Ahol tényleg rendbe rakott vasat látsz, azt nem használják semmilyen kontextusban sportolásra. Anyuval nyáron, ha nem esik, és azt is halálfélelemben, mert egy felverődő kő is olyan kárt okoz benne, hogy sírsz.
A backroad meg mátrahuszárok meg a jóleszazúgyis műszaki tartalom mellé körbetüsszentik megközelítőleg egy színnel a bódét, és a nemféltés örömétől ittasan rúgják keresztbe teljesen indokolatlanul. Megint más egy zsiguli és társai, amik eszmei és valós értéke is valahol a cigipénz köré konvergál, és a cél a szántón télen ökörködés meg a faluból kivezető úton csúszkálás.
De ez még a veterános vagy a közeli elhanyagolhatóan apró réteg egy számokkal is igen nehezen kifejezhető százaléka amennyire látom. Ha vezetési élményt szeretnél és a tudásodat használni, bármilyen szinten értékelhető nem patkány sárkánnyal, akkor azt közúton nem kapod meg. Ha azt hiszed hogy de, akkor próbáld ki a bármelyik ringet.
Szerintem
[ Szerkesztve ]
-
válasz #33253120 #70 üzenetére
A közúti közlekedésben miben akadályozzák a vezetés élményét az elektronikus vezetést korrigáló rendszerek?
ABS - jeges út kivételével jelentősen csökkenti a fékutat.
EBD - optimalizálja a kerekre ható fékerőt. Ezzel még jeges úton is sikeresebb lehet a biztonságos távolság tartása.
BAS - Egy kezelői fékerőszint felett, automatikusan maximális fékerőt ad. Ezzel csökkenti a ráfutásos balesetek számát. A vezetők 90 százaléka a szükségesnél alacsonyabb fékerőt használ.
MASC/ESP - Elektronikus menetstabilizáló rendszer. (Évekkel ezelőtt jégbordára futottam kanyarban és nem történt semmi. A kerekek érdekes hangot adtak, amikor fékerőt szabályozott az elektronika.)
MATC/ASR - Nem engedi túlpörögni a kereket, ezzel tartva meg a menetstabilitást.
HSA - Emelkedőn segíti az indulást, megakadályozva a visszagördülést.
AS&G - Közlekedési okok miatt álló jármű esetében le és vissza kapcsolja a motort.
Hirtelen ennyi jutott az eszembe, bár van több.Egy átlagos vezető számára melyik megoldás csökkenti a vezetés élményét?
Feltéve, hogy nem a jármű összetörése, az élmény forrása.A másik gondolat szerint a régi autókban még van anyag.
Igen, de milyen?
A mai járművekben hibridfémből készült karosszéria erősítést alkalmaznak.
Baleset esetére, a technikai mentőszolgálatok számára, a vezető oldali napvédőbe illik elhelyezni a jármű veszélyes elemeinek és a karosszéria megerősítéseinek helyét. Ha ott kezdik el vágni a karosszériát, nem fog sikerülni a művelet.Ráadásul az új járművekhez adott garanciát is érdemes figyelembe venni. A gyártók többsége már 5 év teljes garanciát ad a járműhöz. (Persze vannak még 3 és 4 éves garanciát adó gyártók. Dacia, Toyota, ..) Az átrozsdásodásra általában 12 év a garancia. Pozitív kivétel a Mercedes, mert 30 év garanciát ad.
Számomra érthetetlen, hogy valaki 20+ éves autóval akar, napi szinten közlekedni. Ráadásul megpróbálja megmagyarázni, hogy jobb mint az új.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #72 üzenetére
"ABS - jeges út kivételével jelentősen csökkenti a fékutat."
Igazából sehol nem csökkenti a fékutat, viszont kormányozható(bb) állapotban tartja az autót, rendkívül jól jön, ha egyszerre kell fékezni és kanyarodni, vagy ahhoz, hogy az ember az egyenes, csúszós útról ne essen le fékezés közben.
DRM is theft
-
#33253120
törölt tag
válasz Hieronymus #72 üzenetére
A közúti közlekedésben miben akadályozzák a vezetés élményét az elektronikus vezetést korrigáló rendszerek?
Abban hogy elektronikusak, és helyetted korrigálnak?
Az lehet a te vezetési élményed, az elektronika nélküli vezetés pedig másé. Enyhén említettem visszább a hamis vezetési tudást. Lassan hasonlóan kell ehhez hozzáállni, mint a manuális-automata váltós kocsikhoz. Ahol külön jogsi kell, a manuálishoz, ott értetlenül állnak ha valaki olyan autót szeretne, mert az automata mindenben könnyebb.
Ne akard a saját elvárásaid ráhúzni mindenre, mert bár lehet nagy az átfedés, de nem mindenkinek erre van igénye ha a vezetési élmény szóba kerül. És nem, ez nem minden esetben igényetlenség, bár van olyan is (kőműves astra) egyszerűen van aki ezt szereti.
Ne gondold túl. -
#56573440
törölt tag
válasz #33253120 #74 üzenetére
A közlekedést és a vezetési élményt vegyited, ami sehogy se áll meg. Az, aki közlekedik a-b között és a kemény futomure, a minden fost athozo kormányra, meg a szervó nélküli fékre veri magát az hülye. Pont. Ezen vitatkoztunk, de ne akard bemagyarazni, hogy normális az, aki sok száz kmet akar becsavarni a vasba, és minden uthibat érezni a gerincen, a kézen. Jah. Ésszerű mint nyáron örülni, hogy nincs benne klíma se.
Az hogy pár fanatikus turazik ots vassal az se semmi, de normál közlekedésre mazochismus.
Dabadab: de. Roviditi is. Ugyanis ha nem vagy a legvagányabb vasfszu istencsaszar, akkor vagy nem tudod nélküle gyorsan felépíteni a maximális fekerot, vagy blokkol a kerék akár egy picit is, ami megint hosszabb fekut.
[ Szerkesztve ]
-
MineFox54
őstag
Kb. mindenki félreértette hogy mit szerettem volna mondani...
Az eredeti összehasonlítás az volt hogy pont ugyanannyira HASZNÁLHATATLAN mint egy retro PC.
Én meg csak azt szerettem volna mondani, hogy míg egy gyengébb S478-as géppel (ami nem annyira retro azért) már szinte egy logout.hu-t se tudsz megnézni értelmesen, egy hasonló korú autóval el lehet simán közlekedni. Nem lesz olyan praktikus, biztonságos, stb., ez egyértelmű. -
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #77 üzenetére
Még mindig egyenlőséget vonsz a géphasználat és a böngésző közt... momentán a böngésző napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő szoftvere, a hozzá kapcsolódó programozási nyelvekkel együtt, ennek ellenére egy P4 technikailag még elég, csak lassú, és nem a PH!-ra, a jelenlegi PH! frankón működik egy 350MHz-es AMD K6-2-n is, 1 hónapja használtam...
Mondok mást, mert a telefon egyszerűbb példa. Egy 90-es évekbeli GSM rendszerű telefonnal is el lehet telefonálni. Sokszor elég korrekt hangminőségben, jobban, mint egy mai eldobható szarral. Aztán a többség itt is váltott, akár rémes, de okos készülékekre - ahol az alapvető funkciók sérülnek - mert olcsó divat.
Amíg emberek garmadája nem képes elszakadni P4 korabeli szoftverek irodai használatáról, viszi tovább az új gépre, néha virtualizálás árán is, addig ugyanez elmondható.
Viszont a PC olcsó, NAGYON olcsó és lelassult a fejlődése. Ezért többet ér az ember ideje. Az autó meg drága magyar fizetéshez mérve. Aztán inkább elmegy egy fapados papírautóval (ezres Swift), mert a forgalomkorlátozás miatt az is odaér. Ha nem lesz baj, elég, max zajos és semmi nem segít.Ha mindenkinek piros lámpát kapó netje lenne (ISDN), mindjárt nem tűnne fel a P4 lassúsága annyira...
A másik bajom, hogy ez már ordas messze van a topicindító autótól. Az egy hobbiautó, élvezeti cikk, élményautó (kinek a veszélyes küzdés, kinek az automata hullámvasút az élmény). Amit csak akkor veszel elő, mikor kifejezetten ráérsz szórakozni. Kb. mint Xbox One vs fullos retro PC külső MIDI lejátszóval, 3dfx és S3 kártyával.
Szó nincs arról, ami itthon megy az autókkal, hogy kényszerből használják a régi, még egyszerű technikát, mert olcsó. Bár vidéken/arra hajlamosaknál ott van a P4 szindróma a mai napig az anyagiak miatt. Tehát ott is megy a kényszerből a szart a mai napig.
Kérlek most már sorold fel egyesével, mi az, amit egy P4-en nem tudsz megcsinálni. Aztán tételesen cáfolom, ha tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Gdi
senior tag
Jelezném, hogy kb az összes crypto-valuta 20-50%ot esett ma. Szóval megkétem a lufizós, tulipánozós és VGA-ért obégatós fórumlakókat, álljanak startvonalhoz a megfelelő topikokban.
Ez már a vég.''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''
-
Fékezéskor, a gumi gördülési ellenállásával nagyobb energiamennyiség emészthető el, mint csúszó gumikkal.
Amennyiben fékezés közben kormányzással változtatod a a jármű haladási irányát, csak a baleset elkerülésének esélyét csökkented.
Ha van lehetőség kikerülni a jármű előtt keletkezett akadályt, kinyomott kuplung mellett, kizárólag kormány mozdulatokkal kell.
Ha nincs menekülő út, akkor a maximális fékerő a megoldás.
Magyarul, egy kanyarban, ha elvéted a sebességet, vagy egyenesen fékezel vagy sebesség változtatása nélkül kanyarodsz. Időben eltolva, satu fék majd éles kanyar, működik a dolog. Kanyarodás közben fékezve csak a katasztrófa esélye növekedik.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #33253120 #74 üzenetére
Abban hogy elektronikusak, és helyetted korrigálnak?
Miért baj ez?
Teljesen komolyan kérdezem. Egy elektronika sokkal rövidebb idő alatt reagál, mint egy profi versenyző.
Zárt pályán lehet csillogtatni a vezetési képességet és élményt. Közúton a biztonságra kell törekedni.Ne akard a saját elvárásaid ráhúzni mindenre, mert bár lehet nagy az átfedés, de nem mindenkinek erre van igénye ha a vezetési élmény szóba kerül.
A biztonságos közlekedés nem (csak) a saját elvárásom. Minden közlekedőé.
Lassan hasonlóan kell ehhez hozzáállni, mint a manuális-automata váltós kocsikhoz. Ahol külön jogsi kell, a manuálishoz, ott értetlenül állnak ha valaki olyan autót szeretne, mert az automata mindenben könnyebb.
Bizony. Városi közlejedésben a manuális váltónak nincs semmi előnye.
Ráadásul a közlekedők döntő többségének csak elképzelése van a járműve méretéről. Fogalmasa sincs, hogy egy adott kanyarban mennyi a biztonságos maximális sebesség.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #83 üzenetére
Ezt a kinyomott kuplungos balesetelkerulesi manővert ki mondta neked? Ha közel áll hozzád vegyél neki egy vezetés technikai tréninget pls. Ha nem közeli nyugodtan vágd pofán.
Meg ha te elhiszed, akkor magadnak is fizess be. Alap szinten is kipróbálhatod hogy mi a difi hirtelen irányváltás kuplung vs gazelvetel között. Kb minden.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #56573440 #85 üzenetére
Ja,
Konkrétan mit szeretnél mondani?
Azontúl, hogy jelentősen tér az első, hátsó és az összkerék hajtású jármű menettulajdonsága. a vezetők többségének fogalma sincs az járműve menettulajdonságairól.
A legbiztonságosabb megoldás a többség számára, az egyenesen haladás melletti maximális erősségű fékhatás vagy a nyomaték mentes kanyarodás.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #86 üzenetére
"Ha van lehetőség kikerülni a jármű előtt keletkezett akadályt, kinyomott kuplung mellett, kizárólag kormány mozdulatokkal kell."
Rohadtul mindegy hogy hol kapar, ilyet nem tesz értelmes ember. A kinyomott kuplunggal bármilyen irányváltás drasztikusan növeli a megcsúszás, esélyét. Se kanyarban, se baleset elkerülése esetében sem csinálsz ilyet. Elveszed a gázt, a motor teszi a dolgát és fékez, az autó stabil marad.
Tényleg menj tréningre. Én is voltam. Nem ciki, sőt. Ezt is ki fogjátok próbálni. Jó móka.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #56573440 #87 üzenetére
Miért?
Ne ugyan azt írd le még egyszer, kicsit átfogalmazva.A kinyomott kuplung esetében kizárólag a kanyarodás okozta centrifugális erő (gyorsulás) hat.
A mennyiben a kerekre nyomatékot adsz, akkor egy, a radiálisan kifelé irányuló tehetetlenségi erő mellett egy attól eltérő szögű eredő erő keletkezik. (mindegy, hogy a motor vagy a fékrendszer módosítja az eredő irányát.)Az ellenerőt, az autógumik biztosítják centripetális gyorsulást biztosítva. Így marad az íven a jármű.
A mai személyautók többsége elsőkerék hajtású. Gázadással nem tudod stabilizálni kanyarban a járművet.
Az SUV őrület terjedése növeli az elsőkerék hajtás táborát. Automata üzemmódban csak első kerekek hajtottak, csak előírt feltételek megléte esetében
A Lada és a sport(osabb)autók működnek hátsó kerék hajtással.
Ezen hajtás esetében lehet gázadással stabilizálni kanyarban az autót. Optimális esetben a jármű befordul a radiálisan kifelé irányuló erő irányába. (Közúton ilyet nem nagyon látsz. )Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #88 üzenetére
Az a baj, hogy össze vissza beszélsz, és összefüggés nincs. Főleg azzal amire válaszolsz.
Te nem fizikus vagy felfogta mindenki, engedd el.
Te kinyomott kuplunggal fordulsz?
Kinyomo csapágy boltod van?
Honnan vetted ezt a faszsagot?Az megvan, hogy a legapróbb alul vagy tulkormanyzott szituációban a kuplung kinyomasa instant porgest eredményez?
Meg hogy vizsgán a világ felén bukás kuplungot nyomva fordulni.
Az is megvan hogy senki nem beszélt gázadásról. Ha nem érted mi a difi a gázadás, es gázelvétel között, akkor szólj, lerajzolom.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #56573440 #89 üzenetére
Jaj már megint kezdődik a személyeskedés.
Amúgy mechanika tananyag középiskolában.Kinyomo csapágy boltod van?
Ladád van?Tedd ki üresbe az autót, arra a néhány másodpercre, ha nem hátsókerék hajtású az autód.
Persze elsőkerék hajtás mellet is vissza válthatsz és nagy gázzal mehetsz kanyarban, ha úgy gondolod, hogy ez jó lesz neked. Nem akarok rád erőltetni semmit sem.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #91 üzenetére
"Amúgy mechanika tananyag középiskolába"
Tudom, de ha nem voltál bent akkor inkább ne magyarazz hülyeséget.
"Ladád van?"
Szerinted csak abban van? Uram isten
"Persze elsőkerék hajtás mellet is vissza válthatsz és nagy gázzal mehetsz kanyarban, ha úgy gondolod, hogy ez jó lesz neked. Nem akarok rád erőltetni semmit sem. "
Te tényleg nem érted mi a gáz ELVÉTEL ... Faszsagot eroltetsz. Majd szólok amikor szemelyeskedek, azt észre is veszed majd, az, hogy baromságot beszélsz_megint_ az tenymegallapitas.
-
válasz #56573440 #92 üzenetére
Szólj a BMW oktatóinak, hogy rosszul tudják. Te tudod jobban.
Majd szólok amikor szemelyeskedek, azt észre is veszed majd, az, hogy baromságot beszélsz_megint_ az tenymegallapitas.
Kérlek ne személyeskedj.
Ha az észérvek elfogynak, nem segít bizonyítani az igazadat.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dugo_
veterán
válasz Hieronymus #94 üzenetére
Ez a rész már a kilinccsel előre kanyarodásról szól. Ha ilyen nagy szögnél már nem segít a gázelvétel, akkor kinyomott kuplunggal még van némi esély a teljes pördülés megakadályozására.
Normál, tapadó kerekkel való kanyarodáskor nem nyomunk kuplungot, mert iszonyat megborul az autó egyensúlya. Teljesen evidens, bármikor ki tudod próbálni.
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #94 üzenetére
"Ezt a helyzetet a menetstabilizáló rendszer úgy oldja meg, hogy az ívkülső első kerék megfékezésével tereli vissza az autó hátulját a helyes irányba."
Te elolvastad a cikket? Ezt a helyzetet a menetstab kezeli. Azért mondták hogy legyenek faszok, hogy lássák a bimmer nem ol meg érte. Te ebből levonod hogy minden kocsival így kell. Szövegértés is 0 a fizika mellé?
Nem hiszem hogy nem lenne igazam, veled ellentétben voltam tanpalyan, vezetéstechnikai treningen, nem egyszer, nem olvastam, hanem szinte hánytam annyit porogtem gyantan. Meg akarhatod itt baszni az egészet, de a blikken meg rajtad kívül senki nem mondja, hogy kanyarodj kinyomott kuplunggal. Az meg egy szint.
Mindenki tudja, te is hogy benezted. Nem kell mindenki tudjon vezetni. Ezért mondtam. Nem szégyen. 30k egy napra, és megtanulsz sok dolgot. Az előbb pl megtanultad ingyen, hogy kinyomo csapágy sok modern kocsiban is van. Szépen lassan egyszer majd menni fog. Bízunk benned.
Békés karácsonyt
[ Szerkesztve ]
-
válasz #56573440 #96 üzenetére
Még mindig velem foglalkozol!
Mellesleg a menetstabilizálók csak alacsony sebesség mellett operál fékezéssel. Nagyobb sebesség esetén a "gázpedál" állását változtatják. Ezért nem szeretik azok, akik a közutat versenypályának nézik.
Aktív menetstabilizáló szolgáltatás mellett nem fogja elhagyni a jármű a kormánykerékkel meghatározott ívet. Ha mégis, akkor már olyan fizikai határokat kellene átlépni, amit képtelenség.Nem hiszem hogy nem lenne igazam, veled ellentétben voltam tanpalyan, vezetéstechnikai treningen
Honnan veszed, hogy én nem voltam?
Tényként állítod azt, amiről nincs információd.Mindenki tudja, te is hogy benezted.
Azon kívül, hogy ez szokás szerint a személyeskedés határa, nem tisztázott, konkrétan mire gondolsz.Hogy mindenki pontosan emlékezzen, én azt írtam, hogy egy veszélyes kanyar helyzetben két lehetősége van a vezetőnek. Egyenesen fékez, teljes erőből vagy kinyomott kuplunggal kanyarodik.
A kettő felváltva használható, de egyszerre nem.Arról én nem tehetek, ha valaki ezt úgy értelmezi, hogy minden kanyarban kinyomott kuplunggal kell közlekedni. Ilyen esetben nem a kinyomócsapágy élettartamáért kell aggódni. A vezető, az utasok és a jármű épsége fontosabb mint a kinyomócsapágy állapotának kismértékű romlása.
Nem kell mindenki tudjon vezetni. Ezért mondtam. Nem szégyen.
Látod, van amiben egyetértünk.
...hogy kinyomo csapágy sok modern kocsiban is van.
Pongyola megfogalmazás.
Az összes kézi váltóval szerelt autóban van kuplung, amihez kinyomócsapágy is tartozik. Az automatizált váltóval szerelt autók egy részében is van. A többiben nincs,
De a kuplung halálát, ezen belül a csapágyazás halálát a kuplung csúszás miatti melegedése okozza. A nagyvárosi közlekedés átka, ha a vezető nem veszi időben észre a kuplung kopását és a rendszeres műszaki állapot ellenőrzéséért sem akar fizetni. Nem a vészhelyzeti állapotban kinyomott kuplung a kinyomócsapágy halála.Bízunk benned.
Mi ez a királyi többesszám?
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #97 üzenetére
"Honnan veszed, hogy én nem voltam?
Tényként állítod azt, amiről nincs információd."Egyszerű következtetés. Ha azt írod amit te, akkor nem voltál. Ha azt mondanád, hogy a veszfekezeskor a fekpedalt lassan kell lenyomni akkor is pont ugyan így tudnám. Nem értem a kérdést. Ha voltál akkor pont az elejét kested le amikor a kanyarodasra felkészülés volt a téma? Ne nézz már hülyének pls.
"Aktív menetstabilizáló szolgáltatás mellett nem fogja elhagyni a jármű a kormánykerékkel meghatározott ívet." Nem valtoztat a helyzeten. A kijelentesed faszsag. Hogy mi hogy oldja meg más kérdés. Egy se tolja ki a kuplungot pl, vajon miért?
"Egyenesen fékez, teljes erőből vagy kinyomott kuplunggal kanyarodik." Az utóbbi még mindig faszsag, még mindig nem érted az a baj.
"Pongyola megfogalmazás"
Ha nem tudod megérteni mi a difi a sok és a minden között akkor nálad a gond. És nem csak vészhelyzetben írtad úgyhogy nyugi.
-
válasz #56573440 #98 üzenetére
Tudod, az a baj, hogy fel sem merül benned, hogy másnak van igaza.
Ha karácsony szent estéjén abban leld az örömed, hogy a személyemmel foglalkozol, csak sajnálni tudlak.
Én megyek a szeretteimhez, egyedül maradtál az este maradék részére.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #99 üzenetére
De. De aztán nem lett. Van ez így. Egyébként meg nem szemelyednek szólt, de legalább ismét benézted.
Csináld csak tovább a szokásos jatekodat, ha sarokba szorulsz mert kurvára nem vagy büfé ebben sem, csak a mellény nagy, terelj, hazudj, támadj. Nehogy belásd hogy benézted. Sose tetted....
Külön öröm, hogy már ilyen szinten szemelyeskedsz, szánalmas pedig hogy ezzel is kurvanagy luftot sikerült rúgni
Mész vissza az ignore listára, és mostmár szerintem ott is maradsz. Kár beléd bármi, 2000 napja egyszer nem tevedtel, de cserébe mindenki más fasz, vagy szánalmas hogy tele szájjal röhög a vergodeseden.
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Lightyear - befektetési app
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Futás, futópályák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Androidos tablet topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- LEGO klub
- Milyen légtisztítót vegyek?
- További aktív témák...