Új hozzászólás Aktív témák
-
.Szaki.
addikt
válasz Hieronymus #34 üzenetére
"Az időszakos műszaki vizsga, minden esetben harc a forgalomban maradásért.
És a szépen felújított jármű, amiben lehetőleg semmit sem cseréltek egy időzített bomba.
Senki sem tudja megmondani melyik alkatrész, mikor adja be a kulcsot."Ezt senki sem vitatta, én sem. Egy veterán autóra nehéz jó befektetésként tekinteni, azt nagyon ki kell fogni, na meg az sem mindegy milyen típus. Van ami szépen csendben elmúlik, van ami pedig 50 év múlva is kívánatos és megy felfelé az értéke, de ez inkább egy drága hobbi. Egy nagyon drága hobbi. Mondták, az amerikai veteránok azért romlanak el könnyen, mert az eredeti alkatrészek már szétrohadtak, az újak pedig gagyik. Szóval igen, biztos, hogy aki bevállal egy ilyet az tátott szájjal szalad be abba a bizonyos erdőbe, de hobbiautót az vesz, aki már gyerekkorától autóbuzi, az pedig nem fog azért panaszkodni, hogy viszi a pénzt és időnként alá kell feküdni, vagy szervizbe kell vinni. Nyilván egy GT-86, MX-5, Panda 100HP alatt nem kell feküdni, de más élményt fog hozni az is, meg egy big block V8 is.
Ez olyan, mint itt pár kolléga a fórumon. (MA!) Van aki minden évben megveszi a rohadt drága flagshipet (S8, Note8, X, Pixel), sőt tudok itt olyanokról is, akik havonta váltogatják ezeket a telefonokat. Nyilván más érték egy ilyen autóhoz képest, de akkor sem kevés pénz és nagyjából ugyanolyan ésszerűtlen. De ha valaki ennek a szerelmese, akkor szerintem érthető.
A műszakiról egyébként csak annyit, hogy nem tudom az OT-s kocsiknál mennyire veszik figyelembe, hogy minden 100%-ban gyári állapotú legyen, de amilyen Passatok, Astrák, E36-ok, E46-ok róják az utakat, amiknek műszakiról már hírből sem kéne hallaniuk, akkor szerintem ebben a kategóriában, amiben jóval nagyobb pénzek mozognak is meg tudják oldani. Gondolom én.
-
DeltaPower
őstag
válasz Hieronymus #34 üzenetére
Ez nem egészen így van. A "régenmindenjobbvót" feelinget félretéve, az új modern autók a biztonsági szempontok kivételével szarok és kész. Alulméretezett, túl feszesre hangolt alkatrészek, költségcsökkentés miatt minimális tartalékkal, és ha valami szétmegy 90% hogy csak cserélni lehet, javítani nem. Ráadásul az alkatrészeknek brutális ára van.
Engem baromira nem érdekel, hogy ki mikor és hol szerelte össze az autót, ha a garancia lejártával normál használat és az előírt karbantartás betartása mellett is elkezd széthullani.
Az egyetlen amiben valódi és értékelhető fejlődést sikerült elérni, az a biztonság. Sajnos ez azt hozta magával, hogy a modern autók az egyre csökkenő ablakfelületekkel egyre inkább ocsmány bunkerformát vesznek fel."Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #52 üzenetére
"Már a fékek esetében is rezeg a léc. A veterán autók egy része, még újkorában sem tudta teljesíteni a mai előírásokat."
A helyzet hivatalosan az, hogy ot-s rendszámot, csak _múzeális_ állapotú vagy arra a szintre újított autó kaphat. Az irányelveket itt tudod letölteni. Elég szigorú, többen zsűrizik, és igazából nem kell sok, hogy elutasítsák az igénylést. Pl ha a csomagtartóban a gyári szerszámkészlet nem teljes, kasza. Elsőre igazából csak a profi, sokadik autót otztató műhelyek tudják áttolni a protékákat, mezei nepperek nem igazán...
Aztán ha mégis valamiért átengedik a kocsit, akkor a rendes vizsgára felmentéseket adnak. Ugye eleve nem fogja teljesíteni -és nem is elvárható ha eredeti állapotra kellett építeni- az akármelyik 30+-os autó a mai kibocsájtási, vagy zajszint normákat, ahogy esetenként a fékek, a világítótestek, a biztonsági övek, meg kismillió más faktor miatt nem is engedhetnék át őket. A felmentésekkel viszont szépen vizsgáztatható, és forgalomba helyezhető.
Úgyhogy nem rezeg alapvetően semmilyen léc.
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #55 üzenetére
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #59 üzenetére
Te gondoltad másképp, azért írtam amit írtam.
"Már a fékek esetében is rezeg a léc. A veterán autók egy része, még újkorában sem tudta teljesíteni a mai előírásokat."
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #61 üzenetére
Te gondoltad másképp, azért írtam amit írtam.
"Már a fékek esetében is rezeg a léc. A veterán autók egy része, még újkorában sem tudta teljesíteni a mai előírásokat."
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #72 üzenetére
"ABS - jeges út kivételével jelentősen csökkenti a fékutat."
Igazából sehol nem csökkenti a fékutat, viszont kormányozható(bb) állapotban tartja az autót, rendkívül jól jön, ha egyszerre kell fékezni és kanyarodni, vagy ahhoz, hogy az ember az egyenes, csúszós útról ne essen le fékezés közben.
DRM is theft
-
#33253120
törölt tag
válasz Hieronymus #72 üzenetére
A közúti közlekedésben miben akadályozzák a vezetés élményét az elektronikus vezetést korrigáló rendszerek?
Abban hogy elektronikusak, és helyetted korrigálnak?
Az lehet a te vezetési élményed, az elektronika nélküli vezetés pedig másé. Enyhén említettem visszább a hamis vezetési tudást. Lassan hasonlóan kell ehhez hozzáállni, mint a manuális-automata váltós kocsikhoz. Ahol külön jogsi kell, a manuálishoz, ott értetlenül állnak ha valaki olyan autót szeretne, mert az automata mindenben könnyebb.
Ne akard a saját elvárásaid ráhúzni mindenre, mert bár lehet nagy az átfedés, de nem mindenkinek erre van igénye ha a vezetési élmény szóba kerül. És nem, ez nem minden esetben igényetlenség, bár van olyan is (kőműves astra) egyszerűen van aki ezt szereti.
Ne gondold túl. -
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #83 üzenetére
Ezt a kinyomott kuplungos balesetelkerulesi manővert ki mondta neked? Ha közel áll hozzád vegyél neki egy vezetés technikai tréninget pls. Ha nem közeli nyugodtan vágd pofán.
Meg ha te elhiszed, akkor magadnak is fizess be. Alap szinten is kipróbálhatod hogy mi a difi hirtelen irányváltás kuplung vs gazelvetel között. Kb minden.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #86 üzenetére
"Ha van lehetőség kikerülni a jármű előtt keletkezett akadályt, kinyomott kuplung mellett, kizárólag kormány mozdulatokkal kell."
Rohadtul mindegy hogy hol kapar, ilyet nem tesz értelmes ember. A kinyomott kuplunggal bármilyen irányváltás drasztikusan növeli a megcsúszás, esélyét. Se kanyarban, se baleset elkerülése esetében sem csinálsz ilyet. Elveszed a gázt, a motor teszi a dolgát és fékez, az autó stabil marad.
Tényleg menj tréningre. Én is voltam. Nem ciki, sőt. Ezt is ki fogjátok próbálni. Jó móka.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #88 üzenetére
Az a baj, hogy össze vissza beszélsz, és összefüggés nincs. Főleg azzal amire válaszolsz.
Te nem fizikus vagy felfogta mindenki, engedd el.
Te kinyomott kuplunggal fordulsz?
Kinyomo csapágy boltod van?
Honnan vetted ezt a faszsagot?Az megvan, hogy a legapróbb alul vagy tulkormanyzott szituációban a kuplung kinyomasa instant porgest eredményez?
Meg hogy vizsgán a világ felén bukás kuplungot nyomva fordulni.
Az is megvan hogy senki nem beszélt gázadásról. Ha nem érted mi a difi a gázadás, es gázelvétel között, akkor szólj, lerajzolom.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #91 üzenetére
"Amúgy mechanika tananyag középiskolába"
Tudom, de ha nem voltál bent akkor inkább ne magyarazz hülyeséget.
"Ladád van?"
Szerinted csak abban van? Uram isten
"Persze elsőkerék hajtás mellet is vissza válthatsz és nagy gázzal mehetsz kanyarban, ha úgy gondolod, hogy ez jó lesz neked. Nem akarok rád erőltetni semmit sem. "
Te tényleg nem érted mi a gáz ELVÉTEL ... Faszsagot eroltetsz. Majd szólok amikor szemelyeskedek, azt észre is veszed majd, az, hogy baromságot beszélsz_megint_ az tenymegallapitas.
-
dugo_
veterán
válasz Hieronymus #94 üzenetére
Ez a rész már a kilinccsel előre kanyarodásról szól. Ha ilyen nagy szögnél már nem segít a gázelvétel, akkor kinyomott kuplunggal még van némi esély a teljes pördülés megakadályozására.
Normál, tapadó kerekkel való kanyarodáskor nem nyomunk kuplungot, mert iszonyat megborul az autó egyensúlya. Teljesen evidens, bármikor ki tudod próbálni.
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #94 üzenetére
"Ezt a helyzetet a menetstabilizáló rendszer úgy oldja meg, hogy az ívkülső első kerék megfékezésével tereli vissza az autó hátulját a helyes irányba."
Te elolvastad a cikket? Ezt a helyzetet a menetstab kezeli. Azért mondták hogy legyenek faszok, hogy lássák a bimmer nem ol meg érte. Te ebből levonod hogy minden kocsival így kell. Szövegértés is 0 a fizika mellé?
Nem hiszem hogy nem lenne igazam, veled ellentétben voltam tanpalyan, vezetéstechnikai treningen, nem egyszer, nem olvastam, hanem szinte hánytam annyit porogtem gyantan. Meg akarhatod itt baszni az egészet, de a blikken meg rajtad kívül senki nem mondja, hogy kanyarodj kinyomott kuplunggal. Az meg egy szint.
Mindenki tudja, te is hogy benezted. Nem kell mindenki tudjon vezetni. Ezért mondtam. Nem szégyen. 30k egy napra, és megtanulsz sok dolgot. Az előbb pl megtanultad ingyen, hogy kinyomo csapágy sok modern kocsiban is van. Szépen lassan egyszer majd menni fog. Bízunk benned.
Békés karácsonyt
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #97 üzenetére
"Honnan veszed, hogy én nem voltam?
Tényként állítod azt, amiről nincs információd."Egyszerű következtetés. Ha azt írod amit te, akkor nem voltál. Ha azt mondanád, hogy a veszfekezeskor a fekpedalt lassan kell lenyomni akkor is pont ugyan így tudnám. Nem értem a kérdést. Ha voltál akkor pont az elejét kested le amikor a kanyarodasra felkészülés volt a téma? Ne nézz már hülyének pls.
"Aktív menetstabilizáló szolgáltatás mellett nem fogja elhagyni a jármű a kormánykerékkel meghatározott ívet." Nem valtoztat a helyzeten. A kijelentesed faszsag. Hogy mi hogy oldja meg más kérdés. Egy se tolja ki a kuplungot pl, vajon miért?
"Egyenesen fékez, teljes erőből vagy kinyomott kuplunggal kanyarodik." Az utóbbi még mindig faszsag, még mindig nem érted az a baj.
"Pongyola megfogalmazás"
Ha nem tudod megérteni mi a difi a sok és a minden között akkor nálad a gond. És nem csak vészhelyzetben írtad úgyhogy nyugi.
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #99 üzenetére
De. De aztán nem lett. Van ez így. Egyébként meg nem szemelyednek szólt, de legalább ismét benézted.
Csináld csak tovább a szokásos jatekodat, ha sarokba szorulsz mert kurvára nem vagy büfé ebben sem, csak a mellény nagy, terelj, hazudj, támadj. Nehogy belásd hogy benézted. Sose tetted....
Külön öröm, hogy már ilyen szinten szemelyeskedsz, szánalmas pedig hogy ezzel is kurvanagy luftot sikerült rúgni
Mész vissza az ignore listára, és mostmár szerintem ott is maradsz. Kár beléd bármi, 2000 napja egyszer nem tevedtel, de cserébe mindenki más fasz, vagy szánalmas hogy tele szájjal röhög a vergodeseden.
-
8th
addikt
válasz Hieronymus #97 üzenetére
Mellesleg a menetstabilizálók csak alacsony sebesség mellett operál fékezéssel. Be is b@xna.
-
8th
addikt
válasz Hieronymus #104 üzenetére
LOL
Szükségtől függően vagy csak a kerekekre leadott vonóerőt mérsékli, vagy, ha ez kevésnek bizonyulna, egymástól teljesen függetlenül fékezi a megfelelő kerekeket is.
Ha ez nem lenne elegendő a stabilitás visszanyeréséhez, a rendszer a kanyar külső ívén gördülő első kerekére fékezőnyomást vezérel ki...
Akarsz róla beszélni?
mod: És marhára tökmindegy a sebességed ez non-stop működik, a legtöbb autónál ha kinyomod akkor is. Kikapcsolt állapotban amint érzékeli, hogy megcsúszol függetlenül attól, hogy akarod vagy sem azonnal bekapcsol és beavatkozik. Már a Golf IV is így működött ~15éve.
[ Szerkesztve ]