Új hozzászólás Aktív témák
-
total90
veterán
Pont most éri meg eladni a Bitcoint... nem venni
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
-
#56573440
törölt tag
Baromság..
-
félisten
50 éves lom, kösznem.
[ Szerkesztve ]
-
kmisi99
addikt
Azért egy ZX81 et szorongatva sétálni az utcán fel sem tűnik az embereknek de egy ilyennek adni egy gázfröccsöt azért az másabb megjelenést ad az embernek. Míg a retro pc manapság használhatatlan csak a régi szoftvereket futtatja addig egy OT autó kb ugyan azt a célt ellátja mint mondjuk egy modern hasonló kategóriájú autó.
-
total90
veterán
Nálam nem jönne ez az érzés, inkább ülök egy új autóba.
(#10) BoB
Egy ideje már áll az értékén, nagy ugrás nem volt és ez azért jel, meg a piac alakulása is...
(#11) MineFox54
Szerintem lom és attól, hogy ugyanolyan magas a használ értéke mint egyes új autóé, számomra közel sem ér annyit. Az meg, hogy csak többet fogyaszt még viccnek is rossz. Hol van egy ilyen ócskavasnak a vezetési élménye, kényelem egy új autóhoz?
(#12) kmisi99
Egy használt AMG ennyiért és azután jobban odanéznek
[ Szerkesztve ]
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
quailstorm
nagyúr
Mondjuk valószínűleg több élmény van benne, mint egy mai agyonszabályozott számítógépvezérelt autóban, ahol a kormány, a váltó és a pedálok is csak enkódert hajtanak meg, de legalább van az orrod előtt két HD kijelző is
Annál már csak a robotpilótás Teslának van nagyobb "vezetési élménye".Sportautó is van már olyan, ami közelebb van egy kipörgésgátlós PC játékhoz (easy mode), mint egy versenyautóhoz. Persze gyorsnak gyors, csak nem te vezetsz. (Nissan GT-R mondjuk)
Az az a szint, ahol már a gokart vagy a Peugeot 205 GTI is nagyobb élményt biztosít, nem vagy úgy elszigetelve, nem szűnik meg a sebességérzet.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz quailstorm #14 üzenetére
Duplaoff, de pont a Mustangot gyalázta meg a Ford, a sornégyes turbóval, ami HANGSZÓRÓBÓL játssza a motorhangot.
[ Szerkesztve ]
-
.Szaki.
addikt
Azért aki 15 millióért vesz egy Mustangot, annak felteszem nem ez az első autója, hanem a második. Egy '17-es E-Klasse/5er/A6/S90/GSh, vagy esetleg (lépjünk még 1-1,5 kategóriát) egy Model S mellé hobbiautónak viszont nem utolsó egy ilyen veterán. Ha esetleg ilyen helyzetben lennék sok-sok év múlva és megvan a modern mindennel teli családi autó, akkor biztos nem egy ugyanolyan modern, ugyanolyan teleelektronikás autót választanék, hanem valami benzinfalót. (Ha még egyáltalán nem lesznek teljesen betiltva, bár Old-Timerként gondolom megmaradhatnak az örökkévalóságnak.)
quailstorm
Ecoboost Mustang, a hasamat fogtam, amikor hallottam róla..
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz MineFox54 #11 üzenetére
"Használati értéke ugyanolyan magas mint egy mai autóé"
Ha valamiben különösen nagy kihívásokkal küzd egy '67-es Mustang, akkor az a használati érték.
Futómű nincs, fék nincs, a váltó csapnivaló, a motor meg nem túl erős, de legalább zabál, a töréstesztjét ne is akard látni, nem hogy légzsákok nincsenek, de fejtámlák és biztonsági övek sem, ahogy ABS meg ESP se. És akkor a megbízhatóságról, a karbantartásigényről, alatrészellátottságról meg hasonlókról szót se ejtettünk.
Szóval nem, a használati értékével komoly problémák vannak.(#14) quailstorm: Ha vezetési élmény, akkor sokkal inkább egy MX-5, mert abban van is
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
total90
veterán
válasz quailstorm #14 üzenetére
Kinek mi. Épp ezért nem akartam először a véleményem kimondani, mert tudtam, hogy lerohannak majd a fanatikusok...
Én így látom. Nem látok semmit a régi dolgokban, engem az új modern technika érdekel, legyen az akár autó
(#16) .Szaki.
Én inkább költeném rendes autóra ha már autó...
(#17) dabadab
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
quailstorm
nagyúr
Én a régi autó fikára haraptam, a Mustang, meg az American Muscle inkább küzdés, mint pályaautó. De még mindig jobb, mint az Ecoboost...
Tucatszám vannak az elmúlt 20-30 évből élményautók, amik jobbak hobbira, mint egy teljesen szintetikus gépvezérelt, adott esetben akár drága valami. Persze ez nem jelenti, azt, hogy kényelmes és sose kell szerelni, de nem is mozi meg szimulátor.
[ Szerkesztve ]
-
nicsefrigyes
kezdő
-
MineFox54
őstag
Bocs, félreértettük egymást... Ezekből a szempontokból igazad van, de én inkább arra gondoltam, hogy míg egy retro PC-vel kitörölheted a segged (egy C2D E7400 alatt kb bármivel amúgy), semmire nem jó effektíven, míg azért ezzel lehet mit csinálni... Nyilván, persze nem olyan szinten van komfortosítva, automatizálva, mint egy mai autó, de attól függetlenül működik, legendás forma, stb. míg pl. egy 2017-es S Merci eleje _szinte_ ugyanaz az avatatlan szem számára mint egy CLA-é, csak más méretben.
Hidd el, egyáltalán nem vagyok fanatikus, Japános vagyok, '90-es évek végi gépeket kedvelve Ja, és természetesen 15,5 milliót szerintem sem ér a linkelt Mustang, de a "lom" elég erős kifejezés... Ha esetleg lenne ilyen lomod, szívesen átveszem lomhoz mérten jutányos árért
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #21 üzenetére
Ez viszont egyáltalán nem igaz.
Egy régi géppel adott környezetben irdatlan sok pénzt és értéket lehet termelni. És meg is teszik nap mint nap. Egy régi autóval...
Hát ja, egy ilyen oldtimerrel is el lehet menni A-ból B-be, aztán meg törölgeted napokig az alvázat, nehogy rozsdás legyen. Ilyen szemszögből is lehet nézni.Meg olyanból is, hogy Szegeden a mai napig használnak ponyvás Barkast munkavégzésre.
PC használat != Facebook meg Photoshop, meg 4k videó vágás.
[ Szerkesztve ]
-
MineFox54
őstag
válasz quailstorm #22 üzenetére
Mit értünk régi gép alatt? Egy 386-ost ami nem rohadt ki még a DOS alapú program alól? Igen, természetesen létezik ilyen is, de átlag felhasználásra tökéletesen alkalmatlan. Míg azért egy megbízható régi autóval simán eljutsz ahova akarsz (nem OT-ra gondolok csak)
-
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #23 üzenetére
Mondom géphasználat != facebook.
Ipari vezérlés.
Vendéglátás.
Logisztika.
(orvosi) Diagnosztika.
Méréstechnika.
Beágyazott rendszerek.Csak a példádnál maradva. Egy 386-os kiválóan alkalmas ISA buszon keresztül vezérelni valamilyen ipari gépet. Vagy valamilyen régebbi kutatási projecthez használt adatgyűjtőt.
Építettek belőle vezetéknélküli AP-t.
Csináltak korszerűsített i386 procis "okostelefont" (Nokia Communicator).Ezt is olvasd el. De az űrkutatásban se lehet csak úgy váltani.
[ Szerkesztve ]
-
MineFox54
őstag
válasz quailstorm #24 üzenetére
Oké, de a példáiddal csak az általad említett Barkast tudjuk megfeleltetni, a Mustang egy utcai autó, "átlag" felhasználásra (értsd: nem teherszállítás, vagy tömegközlekedés), ugyanis a te példáid mind ipari / szolgáltatási környezetben vannak...
Személyautót, "személyi komputerrel", teherautót ipari PC-vel[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #25 üzenetére
Nem feltétlen. Rengeteg consumer grade hardvert kínoznak ipari célokra. Pl Sandy Celeron Tesco gazdaságos Toshiba lapost is láttam örökké nyitva, nyakig porosan csak azért, hogy USB-n vezéreljen egy adatgyűjtőt. Milliókat, ha nem 10 milliókat kerestek vele... Az előző gép meg egy P4 volt sorosportos adatgyűjtővel, amit addig hajtottak, míg cikivé nem vált.
Szóval a felhasználás módja meg nem egyenlő a hardvergyártó által megcélzott felhasználással. Hiszen univerzális, max nem olyan tartós.
Lásd a fentebb linkelt Wireless AP is egy consumer i386 alaplapot rejt.Másik, hogy a Mustang nem átlagautó, hanem luxuscikk.
[ Szerkesztve ]
-
Gdi
senior tag
Elég csárén állnak a kerekei, meg mintha kicsit lejtene a kaszni.
(Szerintem, ránézésre)''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''
-
MineFox54
őstag
válasz quailstorm #26 üzenetére
Befejeztem
Ha direkt nem akarod érteni, vagy nem úgy akarod érteni amit mondok, akkor felesleges ezt folytatni.[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #28 üzenetére
Azért, amiért te az enyémet. Egy otthoni PC használata ipari PC-nek legalább annyira teherautós, mint amennyire a Mustang távol áll a közönséges személyautótól.
Oké, én is pont ezt tudnám megfogalmazni, hogy direkt nem akarod érteni. Akkor ebben megegyeztünk. Ettől még folytatják a Core2 előtti régi gépek a dollármilliók gyártását teljes nyugalomban.
Ja és amennyire a régi autó elvisz A-ból B-be, úgy a régi PC is pontosan megcsinálja ugyanazt, ugyanúgy mint amikor kijött. Kérdés, hogy ahol használják, ott mennyire gyorsan változnak az igények, és mennyire fontos az üzembiztos működés.
[ Szerkesztve ]
-
MineFox54
őstag
válasz quailstorm #29 üzenetére
Ha gondolod, van egy rakás elvihető nagyon hasznos gépem
286, P4, illetve korai 775 van egy rakás. De csak ha igazolod hogy használni is tudod és fogod -
Krugszvele
aktív tag
válasz quailstorm #14 üzenetére
Igen, amikről írsz azok a versenypályára valók.
Viszont a vezetők 99.99 százalékának pont az ilyen agyonszabályozott autó kell, mert amúgy életveszélyesen vezetnek.
Várom már, hogy mikor lesznek csak automata, önvezető autók! Az egy szép világ lesz. A versenypályákon meg lehet majd zúgatni meg veretni a régi izomautókkal, akiket az hoz lázba.
Engem zavar, hogy mennyire hangosak ezek az autók. Az autópályán nem zavar, de nem is ott zúgatják! Bejön a belvárosba és 70-ig gyorsul minden lámpánál.
-
quailstorm
nagyúr
válasz Krugszvele #32 üzenetére
Nem csak olyanok veszik akinek kellene, de állatkodni tudnak lefingott Civickel is, nem az autón múlik, hanem a gazdáján.
Az kétségtelen tény, hogy sokkal biztonságosabb világ lesz az önvezető autókkal.
Ellenben azt én is tartom, hogy a bejegyzés eredeti témája egy hobbiautó. Senki nem közlekedne mindennap egy ilyennel még egy egyszerűbb modern autó helyett se. Már csak a kockázat és az ár miatt sem, de a kényelem+biztonság ott fontos szempont.
Bár az igaz, hogy az elmúlt 10-15 év Mustangjait szoktam látni "napi használatban", mert megengedheti.[ Szerkesztve ]
-
....autó már tényleg tud nyújtani egy fajta élményt.
Hát hogyne.
Nincs az az alacsony sebesség, aminél még biztonságosnak tekinthető benne az utazás.
Az időszakos műszaki vizsga, minden esetben harc a forgalomban maradásért.
És a szépen felújított jármű, amiben lehetőleg semmit sem cseréltek egy időzített bomba.
Senki sem tudja megmondani melyik alkatrész, mikor adja be a kulcsot.A legkisebb koccanás is jelentősen értékcsökkentő tényező, mert nem vagy csak nehezen beszerezhető a pótalkatrész. Nagy eséllyel az "eredeti" is utángyártott.
Ebből a Mustangból a valóban jó állapotúak és full extrásak, kb 130K euróba kerülnek. Ennyiért nulla kilométeres sport BMW-t lehet vásárolni. Mindennel felszerelve. Név szerint meg tudják mondani,hogy az alkatrészeket melyik munkás készítette illetve szerelte a járműre. Percre pontosan, az összeállítás sorrendjében.
Egy baleset esetén a BMW valódi esélyt ad, a túlélésre és a nagyobb sérülések elkerülésére.
Persze a BMW csak egy példa, bármely más, ma gyártott felső kategóriás autóra igaz az összehasonlítás.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
cskamacska
addikt
válasz Krugszvele #32 üzenetére
A kérdés már csak az, hogy önvezető autót lehet-e venni Bitcoinnal?
És esetleg olyan extra változatot, ami a szép új világunkban egyből arcodba is robbantja az autót egy Order 66 utasítás alapján, ha te is nemkívánatos elemnek minősültél?
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Jhonny06
veterán
Nem értem a poszt lényegét. A Bitcoin is pénz, bármit ki tudsz fizetni vele. Az, hogy 1:1-ben, vagy előtte be kell váltanod, teljesen mindegy.
-
.Szaki.
addikt
válasz Hieronymus #34 üzenetére
"Az időszakos műszaki vizsga, minden esetben harc a forgalomban maradásért.
És a szépen felújított jármű, amiben lehetőleg semmit sem cseréltek egy időzített bomba.
Senki sem tudja megmondani melyik alkatrész, mikor adja be a kulcsot."Ezt senki sem vitatta, én sem. Egy veterán autóra nehéz jó befektetésként tekinteni, azt nagyon ki kell fogni, na meg az sem mindegy milyen típus. Van ami szépen csendben elmúlik, van ami pedig 50 év múlva is kívánatos és megy felfelé az értéke, de ez inkább egy drága hobbi. Egy nagyon drága hobbi. Mondták, az amerikai veteránok azért romlanak el könnyen, mert az eredeti alkatrészek már szétrohadtak, az újak pedig gagyik. Szóval igen, biztos, hogy aki bevállal egy ilyet az tátott szájjal szalad be abba a bizonyos erdőbe, de hobbiautót az vesz, aki már gyerekkorától autóbuzi, az pedig nem fog azért panaszkodni, hogy viszi a pénzt és időnként alá kell feküdni, vagy szervizbe kell vinni. Nyilván egy GT-86, MX-5, Panda 100HP alatt nem kell feküdni, de más élményt fog hozni az is, meg egy big block V8 is.
Ez olyan, mint itt pár kolléga a fórumon. (MA!) Van aki minden évben megveszi a rohadt drága flagshipet (S8, Note8, X, Pixel), sőt tudok itt olyanokról is, akik havonta váltogatják ezeket a telefonokat. Nyilván más érték egy ilyen autóhoz képest, de akkor sem kevés pénz és nagyjából ugyanolyan ésszerűtlen. De ha valaki ennek a szerelmese, akkor szerintem érthető.
A műszakiról egyébként csak annyit, hogy nem tudom az OT-s kocsiknál mennyire veszik figyelembe, hogy minden 100%-ban gyári állapotú legyen, de amilyen Passatok, Astrák, E36-ok, E46-ok róják az utakat, amiknek műszakiról már hírből sem kéne hallaniuk, akkor szerintem ebben a kategóriában, amiben jóval nagyobb pénzek mozognak is meg tudják oldani. Gondolom én.
-
8th
addikt
válasz MineFox54 #11 üzenetére
Tényleg nem lom, inkább egy rakás szar. Nem konkrétan EZ a példány hanem maga a típus. A fogyasztása a legkisebb baja úgy sem jársz vele annyit. Egy barátom közel tíz éven át birtokolt egy 66-os fekete convertible-t. Tip-top volt, nem sajnált tőle semmit mégsem volt vele egy problémamentes szezonja sem pedig csak hétvégenként ült bele, hogy megjárassa egy kicsit télen pedig sosem szedte elő a garázsból. Használati értéke zéró, nulla egy mai modern autóéhoz képest. Borzalmasan szar nyúlós fékek, szar futómű, szar kormányzás, szar ülések!!, gyenge hangszigetelés, biztonság terén is egy vicc még egy mai kisautóhoz képest is. Alkatrész ellátása problémás, az usából rendelt alkatrészek 90%-a silány kínai import ami annyit is ér. Eregeti gyári bontott alkatrész mondjuk nem vészes hozzá de mire ideér és itthon kisipari úton felújíttatod... az legalább méretben és minőségben is garantáltan megfelelő lesz cserébe qrva sokba lesz a végén. Lehet hogy akkor modern volt de mai szemmel nézve egy rossz vicc ez az autó. Olyan mint egy gyönyörű szép de segg hülye nő akit szívesen ágyba vinne az ember de két értelmes mondatot nem tudsz váltani vele.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
"Ez olyan, mint itt pár kolléga a fórumon. (MA!) Van aki minden évben megveszi a rohadt drága flagshipet (S8, Note8, X, Pixel), sőt tudok itt olyanokról is, akik havonta váltogatják ezeket a telefonokat. Nyilván más érték egy ilyen autóhoz képest, de akkor sem kevés pénz és nagyjából ugyanolyan ésszerűtlen. De ha valaki ennek a szerelmese, akkor szerintem érthető."
Fun fact: akik folyamatosan váltogatják a telefont jó eséllyel keresnek is rajta.
Lecsapnak az alkalmi vételekre, a korábbi alkalmi vételt meg piaci áron eladják. -
DeltaPower
őstag
válasz Hieronymus #34 üzenetére
Ez nem egészen így van. A "régenmindenjobbvót" feelinget félretéve, az új modern autók a biztonsági szempontok kivételével szarok és kész. Alulméretezett, túl feszesre hangolt alkatrészek, költségcsökkentés miatt minimális tartalékkal, és ha valami szétmegy 90% hogy csak cserélni lehet, javítani nem. Ráadásul az alkatrészeknek brutális ára van.
Engem baromira nem érdekel, hogy ki mikor és hol szerelte össze az autót, ha a garancia lejártával normál használat és az előírt karbantartás betartása mellett is elkezd széthullani.
Az egyetlen amiben valódi és értékelhető fejlődést sikerült elérni, az a biztonság. Sajnos ez azt hozta magával, hogy a modern autók az egyre csökkenő ablakfelületekkel egyre inkább ocsmány bunkerformát vesznek fel."Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
-
dabadab
titán
válasz DeltaPower #41 üzenetére
"az új modern autók a biztonsági szempontok kivételével szarok és kész"
Ja, azok azok, kivevé a biztonságot. Meg a futóművet, a fékeket, a felszereltséget, a menetkomfortot, a teljesítményt, a... De amúgy szarok
Érdemes megnézni egy egyes Golfot meg egy hetest, hogy melyik mit tud, milyen felszereltsége van, mennyire megy és mennyibe került újkorában - utána már egy kicsit nehezebben fog menni a régenmindenjobbvolt
"Engem baromira nem érdekel, hogy ki mikor és hol szerelte össze az autót, ha a garancia lejártával normál használat és az előírt karbantartás betartása mellett is elkezd széthullani."
Az ilyen vélemények azokban szoktak kialakulni, akik megveszik a Németországból importált, félmillióról százhúszezerre visszatekert autókat. Mert amúgy az nem nagyon szokott előfordulni, hogy tényleg ezt csinálnák, főleg, hogy a "garancia lejárta" messze nem egyértelmű határ, hiszen általános gyakorlat, hogy meg lehet hosszabbítani.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Warhammer 40.000
- No Rest for the Wicked - Megkaptuk a korai kiadás gépigényét
- Autóhifi
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Aliexpress tapasztalatok
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...