Új hozzászólás Aktív témák
-
quailstorm
nagyúr
Mondjuk valószínűleg több élmény van benne, mint egy mai agyonszabályozott számítógépvezérelt autóban, ahol a kormány, a váltó és a pedálok is csak enkódert hajtanak meg, de legalább van az orrod előtt két HD kijelző is
Annál már csak a robotpilótás Teslának van nagyobb "vezetési élménye".Sportautó is van már olyan, ami közelebb van egy kipörgésgátlós PC játékhoz (easy mode), mint egy versenyautóhoz. Persze gyorsnak gyors, csak nem te vezetsz. (Nissan GT-R mondjuk)
Az az a szint, ahol már a gokart vagy a Peugeot 205 GTI is nagyobb élményt biztosít, nem vagy úgy elszigetelve, nem szűnik meg a sebességérzet.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz quailstorm #14 üzenetére
Duplaoff, de pont a Mustangot gyalázta meg a Ford, a sornégyes turbóval, ami HANGSZÓRÓBÓL játssza a motorhangot.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
Én a régi autó fikára haraptam, a Mustang, meg az American Muscle inkább küzdés, mint pályaautó. De még mindig jobb, mint az Ecoboost...
Tucatszám vannak az elmúlt 20-30 évből élményautók, amik jobbak hobbira, mint egy teljesen szintetikus gépvezérelt, adott esetben akár drága valami. Persze ez nem jelenti, azt, hogy kényelmes és sose kell szerelni, de nem is mozi meg szimulátor.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #21 üzenetére
Ez viszont egyáltalán nem igaz.
Egy régi géppel adott környezetben irdatlan sok pénzt és értéket lehet termelni. És meg is teszik nap mint nap. Egy régi autóval...
Hát ja, egy ilyen oldtimerrel is el lehet menni A-ból B-be, aztán meg törölgeted napokig az alvázat, nehogy rozsdás legyen. Ilyen szemszögből is lehet nézni.Meg olyanból is, hogy Szegeden a mai napig használnak ponyvás Barkast munkavégzésre.
PC használat != Facebook meg Photoshop, meg 4k videó vágás.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #23 üzenetére
Mondom géphasználat != facebook.
Ipari vezérlés.
Vendéglátás.
Logisztika.
(orvosi) Diagnosztika.
Méréstechnika.
Beágyazott rendszerek.Csak a példádnál maradva. Egy 386-os kiválóan alkalmas ISA buszon keresztül vezérelni valamilyen ipari gépet. Vagy valamilyen régebbi kutatási projecthez használt adatgyűjtőt.
Építettek belőle vezetéknélküli AP-t.
Csináltak korszerűsített i386 procis "okostelefont" (Nokia Communicator).Ezt is olvasd el. De az űrkutatásban se lehet csak úgy váltani.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #25 üzenetére
Nem feltétlen. Rengeteg consumer grade hardvert kínoznak ipari célokra. Pl Sandy Celeron Tesco gazdaságos Toshiba lapost is láttam örökké nyitva, nyakig porosan csak azért, hogy USB-n vezéreljen egy adatgyűjtőt. Milliókat, ha nem 10 milliókat kerestek vele... Az előző gép meg egy P4 volt sorosportos adatgyűjtővel, amit addig hajtottak, míg cikivé nem vált.
Szóval a felhasználás módja meg nem egyenlő a hardvergyártó által megcélzott felhasználással. Hiszen univerzális, max nem olyan tartós.
Lásd a fentebb linkelt Wireless AP is egy consumer i386 alaplapot rejt.Másik, hogy a Mustang nem átlagautó, hanem luxuscikk.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #28 üzenetére
Azért, amiért te az enyémet. Egy otthoni PC használata ipari PC-nek legalább annyira teherautós, mint amennyire a Mustang távol áll a közönséges személyautótól.
Oké, én is pont ezt tudnám megfogalmazni, hogy direkt nem akarod érteni. Akkor ebben megegyeztünk. Ettől még folytatják a Core2 előtti régi gépek a dollármilliók gyártását teljes nyugalomban.
Ja és amennyire a régi autó elvisz A-ból B-be, úgy a régi PC is pontosan megcsinálja ugyanazt, ugyanúgy mint amikor kijött. Kérdés, hogy ahol használják, ott mennyire gyorsan változnak az igények, és mennyire fontos az üzembiztos működés.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz Krugszvele #32 üzenetére
Nem csak olyanok veszik akinek kellene, de állatkodni tudnak lefingott Civickel is, nem az autón múlik, hanem a gazdáján.
Az kétségtelen tény, hogy sokkal biztonságosabb világ lesz az önvezető autókkal.
Ellenben azt én is tartom, hogy a bejegyzés eredeti témája egy hobbiautó. Senki nem közlekedne mindennap egy ilyennel még egy egyszerűbb modern autó helyett se. Már csak a kockázat és az ár miatt sem, de a kényelem+biztonság ott fontos szempont.
Bár az igaz, hogy az elmúlt 10-15 év Mustangjait szoktam látni "napi használatban", mert megengedheti.[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #77 üzenetére
Még mindig egyenlőséget vonsz a géphasználat és a böngésző közt... momentán a böngésző napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő szoftvere, a hozzá kapcsolódó programozási nyelvekkel együtt, ennek ellenére egy P4 technikailag még elég, csak lassú, és nem a PH!-ra, a jelenlegi PH! frankón működik egy 350MHz-es AMD K6-2-n is, 1 hónapja használtam...
Mondok mást, mert a telefon egyszerűbb példa. Egy 90-es évekbeli GSM rendszerű telefonnal is el lehet telefonálni. Sokszor elég korrekt hangminőségben, jobban, mint egy mai eldobható szarral. Aztán a többség itt is váltott, akár rémes, de okos készülékekre - ahol az alapvető funkciók sérülnek - mert olcsó divat.
Amíg emberek garmadája nem képes elszakadni P4 korabeli szoftverek irodai használatáról, viszi tovább az új gépre, néha virtualizálás árán is, addig ugyanez elmondható.
Viszont a PC olcsó, NAGYON olcsó és lelassult a fejlődése. Ezért többet ér az ember ideje. Az autó meg drága magyar fizetéshez mérve. Aztán inkább elmegy egy fapados papírautóval (ezres Swift), mert a forgalomkorlátozás miatt az is odaér. Ha nem lesz baj, elég, max zajos és semmi nem segít.Ha mindenkinek piros lámpát kapó netje lenne (ISDN), mindjárt nem tűnne fel a P4 lassúsága annyira...
A másik bajom, hogy ez már ordas messze van a topicindító autótól. Az egy hobbiautó, élvezeti cikk, élményautó (kinek a veszélyes küzdés, kinek az automata hullámvasút az élmény). Amit csak akkor veszel elő, mikor kifejezetten ráérsz szórakozni. Kb. mint Xbox One vs fullos retro PC külső MIDI lejátszóval, 3dfx és S3 kártyával.
Szó nincs arról, ami itthon megy az autókkal, hogy kényszerből használják a régi, még egyszerű technikát, mert olcsó. Bár vidéken/arra hajlamosaknál ott van a P4 szindróma a mai napig az anyagiak miatt. Tehát ott is megy a kényszerből a szart a mai napig.
Kérlek most már sorold fel egyesével, mi az, amit egy P4-en nem tudsz megcsinálni. Aztán tételesen cáfolom, ha tudom.
[ Szerkesztve ]