Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz MineFox54 #11 üzenetére
"Használati értéke ugyanolyan magas mint egy mai autóé"
Ha valamiben különösen nagy kihívásokkal küzd egy '67-es Mustang, akkor az a használati érték.
Futómű nincs, fék nincs, a váltó csapnivaló, a motor meg nem túl erős, de legalább zabál, a töréstesztjét ne is akard látni, nem hogy légzsákok nincsenek, de fejtámlák és biztonsági övek sem, ahogy ABS meg ESP se. És akkor a megbízhatóságról, a karbantartásigényről, alatrészellátottságról meg hasonlókról szót se ejtettünk.
Szóval nem, a használati értékével komoly problémák vannak.(#14) quailstorm: Ha vezetési élmény, akkor sokkal inkább egy MX-5, mert abban van is
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #21 üzenetére
Ez viszont egyáltalán nem igaz.
Egy régi géppel adott környezetben irdatlan sok pénzt és értéket lehet termelni. És meg is teszik nap mint nap. Egy régi autóval...
Hát ja, egy ilyen oldtimerrel is el lehet menni A-ból B-be, aztán meg törölgeted napokig az alvázat, nehogy rozsdás legyen. Ilyen szemszögből is lehet nézni.Meg olyanból is, hogy Szegeden a mai napig használnak ponyvás Barkast munkavégzésre.
PC használat != Facebook meg Photoshop, meg 4k videó vágás.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #23 üzenetére
Mondom géphasználat != facebook.
Ipari vezérlés.
Vendéglátás.
Logisztika.
(orvosi) Diagnosztika.
Méréstechnika.
Beágyazott rendszerek.Csak a példádnál maradva. Egy 386-os kiválóan alkalmas ISA buszon keresztül vezérelni valamilyen ipari gépet. Vagy valamilyen régebbi kutatási projecthez használt adatgyűjtőt.
Építettek belőle vezetéknélküli AP-t.
Csináltak korszerűsített i386 procis "okostelefont" (Nokia Communicator).Ezt is olvasd el. De az űrkutatásban se lehet csak úgy váltani.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #25 üzenetére
Nem feltétlen. Rengeteg consumer grade hardvert kínoznak ipari célokra. Pl Sandy Celeron Tesco gazdaságos Toshiba lapost is láttam örökké nyitva, nyakig porosan csak azért, hogy USB-n vezéreljen egy adatgyűjtőt. Milliókat, ha nem 10 milliókat kerestek vele... Az előző gép meg egy P4 volt sorosportos adatgyűjtővel, amit addig hajtottak, míg cikivé nem vált.
Szóval a felhasználás módja meg nem egyenlő a hardvergyártó által megcélzott felhasználással. Hiszen univerzális, max nem olyan tartós.
Lásd a fentebb linkelt Wireless AP is egy consumer i386 alaplapot rejt.Másik, hogy a Mustang nem átlagautó, hanem luxuscikk.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #28 üzenetére
Azért, amiért te az enyémet. Egy otthoni PC használata ipari PC-nek legalább annyira teherautós, mint amennyire a Mustang távol áll a közönséges személyautótól.
Oké, én is pont ezt tudnám megfogalmazni, hogy direkt nem akarod érteni. Akkor ebben megegyeztünk. Ettől még folytatják a Core2 előtti régi gépek a dollármilliók gyártását teljes nyugalomban.
Ja és amennyire a régi autó elvisz A-ból B-be, úgy a régi PC is pontosan megcsinálja ugyanazt, ugyanúgy mint amikor kijött. Kérdés, hogy ahol használják, ott mennyire gyorsan változnak az igények, és mennyire fontos az üzembiztos működés.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz MineFox54 #11 üzenetére
Tényleg nem lom, inkább egy rakás szar. Nem konkrétan EZ a példány hanem maga a típus. A fogyasztása a legkisebb baja úgy sem jársz vele annyit. Egy barátom közel tíz éven át birtokolt egy 66-os fekete convertible-t. Tip-top volt, nem sajnált tőle semmit mégsem volt vele egy problémamentes szezonja sem pedig csak hétvégenként ült bele, hogy megjárassa egy kicsit télen pedig sosem szedte elő a garázsból. Használati értéke zéró, nulla egy mai modern autóéhoz képest. Borzalmasan szar nyúlós fékek, szar futómű, szar kormányzás, szar ülések!!, gyenge hangszigetelés, biztonság terén is egy vicc még egy mai kisautóhoz képest is. Alkatrész ellátása problémás, az usából rendelt alkatrészek 90%-a silány kínai import ami annyit is ér. Eregeti gyári bontott alkatrész mondjuk nem vészes hozzá de mire ideér és itthon kisipari úton felújíttatod... az legalább méretben és minőségben is garantáltan megfelelő lesz cserébe qrva sokba lesz a végén. Lehet hogy akkor modern volt de mai szemmel nézve egy rossz vicc ez az autó. Olyan mint egy gyönyörű szép de segg hülye nő akit szívesen ágyba vinne az ember de két értelmes mondatot nem tudsz váltani vele.
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz MineFox54 #77 üzenetére
Még mindig egyenlőséget vonsz a géphasználat és a böngésző közt... momentán a böngésző napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő szoftvere, a hozzá kapcsolódó programozási nyelvekkel együtt, ennek ellenére egy P4 technikailag még elég, csak lassú, és nem a PH!-ra, a jelenlegi PH! frankón működik egy 350MHz-es AMD K6-2-n is, 1 hónapja használtam...
Mondok mást, mert a telefon egyszerűbb példa. Egy 90-es évekbeli GSM rendszerű telefonnal is el lehet telefonálni. Sokszor elég korrekt hangminőségben, jobban, mint egy mai eldobható szarral. Aztán a többség itt is váltott, akár rémes, de okos készülékekre - ahol az alapvető funkciók sérülnek - mert olcsó divat.
Amíg emberek garmadája nem képes elszakadni P4 korabeli szoftverek irodai használatáról, viszi tovább az új gépre, néha virtualizálás árán is, addig ugyanez elmondható.
Viszont a PC olcsó, NAGYON olcsó és lelassult a fejlődése. Ezért többet ér az ember ideje. Az autó meg drága magyar fizetéshez mérve. Aztán inkább elmegy egy fapados papírautóval (ezres Swift), mert a forgalomkorlátozás miatt az is odaér. Ha nem lesz baj, elég, max zajos és semmi nem segít.Ha mindenkinek piros lámpát kapó netje lenne (ISDN), mindjárt nem tűnne fel a P4 lassúsága annyira...
A másik bajom, hogy ez már ordas messze van a topicindító autótól. Az egy hobbiautó, élvezeti cikk, élményautó (kinek a veszélyes küzdés, kinek az automata hullámvasút az élmény). Amit csak akkor veszel elő, mikor kifejezetten ráérsz szórakozni. Kb. mint Xbox One vs fullos retro PC külső MIDI lejátszóval, 3dfx és S3 kártyával.
Szó nincs arról, ami itthon megy az autókkal, hogy kényszerből használják a régi, még egyszerű technikát, mert olcsó. Bár vidéken/arra hajlamosaknál ott van a P4 szindróma a mai napig az anyagiak miatt. Tehát ott is megy a kényszerből a szart a mai napig.
Kérlek most már sorold fel egyesével, mi az, amit egy P4-en nem tudsz megcsinálni. Aztán tételesen cáfolom, ha tudom.
[ Szerkesztve ]