Új hozzászólás Aktív témák
-
....autó már tényleg tud nyújtani egy fajta élményt.
Hát hogyne.
Nincs az az alacsony sebesség, aminél még biztonságosnak tekinthető benne az utazás.
Az időszakos műszaki vizsga, minden esetben harc a forgalomban maradásért.
És a szépen felújított jármű, amiben lehetőleg semmit sem cseréltek egy időzített bomba.
Senki sem tudja megmondani melyik alkatrész, mikor adja be a kulcsot.A legkisebb koccanás is jelentősen értékcsökkentő tényező, mert nem vagy csak nehezen beszerezhető a pótalkatrész. Nagy eséllyel az "eredeti" is utángyártott.
Ebből a Mustangból a valóban jó állapotúak és full extrásak, kb 130K euróba kerülnek. Ennyiért nulla kilométeres sport BMW-t lehet vásárolni. Mindennel felszerelve. Név szerint meg tudják mondani,hogy az alkatrészeket melyik munkás készítette illetve szerelte a járműre. Percre pontosan, az összeállítás sorrendjében.
Egy baleset esetén a BMW valódi esélyt ad, a túlélésre és a nagyobb sérülések elkerülésére.
Persze a BMW csak egy példa, bármely más, ma gyártott felső kategóriás autóra igaz az összehasonlítás.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
A műszakiról egyébként csak annyit, hogy nem tudom az OT-s kocsiknál mennyire veszik figyelembe, hogy minden 100%-ban gyári állapotú legyen, de amilyen Passatok, Astrák, E36-ok, E46-ok róják az utakat, amiknek műszakiról már hírből sem kéne hallaniuk, akkor szerintem ebben a kategóriában, amiben jóval nagyobb pénzek mozognak is meg tudják oldani. Gondolom én.
A műszaki vizsga elméletileg csak a biztonság szempontjából fontos dolgokat ellenőrzi.
Világítás. Fékek. Futómű felfüggesztés. A többi kevéssé érdekes. Ha valami jelentősen tér el az eredeti állapottól, arra típus módosítást illik kérni és a kapott papírral menni a vizsgára.Már a fékek esetében is rezeg a léc. A veterán autók egy része, még újkorában sem tudta teljesíteni a mai előírásokat.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
-
-
válasz #33253120 #70 üzenetére
A közúti közlekedésben miben akadályozzák a vezetés élményét az elektronikus vezetést korrigáló rendszerek?
ABS - jeges út kivételével jelentősen csökkenti a fékutat.
EBD - optimalizálja a kerekre ható fékerőt. Ezzel még jeges úton is sikeresebb lehet a biztonságos távolság tartása.
BAS - Egy kezelői fékerőszint felett, automatikusan maximális fékerőt ad. Ezzel csökkenti a ráfutásos balesetek számát. A vezetők 90 százaléka a szükségesnél alacsonyabb fékerőt használ.
MASC/ESP - Elektronikus menetstabilizáló rendszer. (Évekkel ezelőtt jégbordára futottam kanyarban és nem történt semmi. A kerekek érdekes hangot adtak, amikor fékerőt szabályozott az elektronika.)
MATC/ASR - Nem engedi túlpörögni a kereket, ezzel tartva meg a menetstabilitást.
HSA - Emelkedőn segíti az indulást, megakadályozva a visszagördülést.
AS&G - Közlekedési okok miatt álló jármű esetében le és vissza kapcsolja a motort.
Hirtelen ennyi jutott az eszembe, bár van több.Egy átlagos vezető számára melyik megoldás csökkenti a vezetés élményét?
Feltéve, hogy nem a jármű összetörése, az élmény forrása.A másik gondolat szerint a régi autókban még van anyag.
Igen, de milyen?
A mai járművekben hibridfémből készült karosszéria erősítést alkalmaznak.
Baleset esetére, a technikai mentőszolgálatok számára, a vezető oldali napvédőbe illik elhelyezni a jármű veszélyes elemeinek és a karosszéria megerősítéseinek helyét. Ha ott kezdik el vágni a karosszériát, nem fog sikerülni a művelet.Ráadásul az új járművekhez adott garanciát is érdemes figyelembe venni. A gyártók többsége már 5 év teljes garanciát ad a járműhöz. (Persze vannak még 3 és 4 éves garanciát adó gyártók. Dacia, Toyota, ..) Az átrozsdásodásra általában 12 év a garancia. Pozitív kivétel a Mercedes, mert 30 év garanciát ad.
Számomra érthetetlen, hogy valaki 20+ éves autóval akar, napi szinten közlekedni. Ráadásul megpróbálja megmagyarázni, hogy jobb mint az új.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Fékezéskor, a gumi gördülési ellenállásával nagyobb energiamennyiség emészthető el, mint csúszó gumikkal.
Amennyiben fékezés közben kormányzással változtatod a a jármű haladási irányát, csak a baleset elkerülésének esélyét csökkented.
Ha van lehetőség kikerülni a jármű előtt keletkezett akadályt, kinyomott kuplung mellett, kizárólag kormány mozdulatokkal kell.
Ha nincs menekülő út, akkor a maximális fékerő a megoldás.
Magyarul, egy kanyarban, ha elvéted a sebességet, vagy egyenesen fékezel vagy sebesség változtatása nélkül kanyarodsz. Időben eltolva, satu fék majd éles kanyar, működik a dolog. Kanyarodás közben fékezve csak a katasztrófa esélye növekedik.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #33253120 #74 üzenetére
Abban hogy elektronikusak, és helyetted korrigálnak?
Miért baj ez?
Teljesen komolyan kérdezem. Egy elektronika sokkal rövidebb idő alatt reagál, mint egy profi versenyző.
Zárt pályán lehet csillogtatni a vezetési képességet és élményt. Közúton a biztonságra kell törekedni.Ne akard a saját elvárásaid ráhúzni mindenre, mert bár lehet nagy az átfedés, de nem mindenkinek erre van igénye ha a vezetési élmény szóba kerül.
A biztonságos közlekedés nem (csak) a saját elvárásom. Minden közlekedőé.
Lassan hasonlóan kell ehhez hozzáállni, mint a manuális-automata váltós kocsikhoz. Ahol külön jogsi kell, a manuálishoz, ott értetlenül állnak ha valaki olyan autót szeretne, mert az automata mindenben könnyebb.
Bizony. Városi közlejedésben a manuális váltónak nincs semmi előnye.
Ráadásul a közlekedők döntő többségének csak elképzelése van a járműve méretéről. Fogalmasa sincs, hogy egy adott kanyarban mennyi a biztonságos maximális sebesség.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #56573440 #85 üzenetére
Ja,
Konkrétan mit szeretnél mondani?
Azontúl, hogy jelentősen tér az első, hátsó és az összkerék hajtású jármű menettulajdonsága. a vezetők többségének fogalma sincs az járműve menettulajdonságairól.
A legbiztonságosabb megoldás a többség számára, az egyenesen haladás melletti maximális erősségű fékhatás vagy a nyomaték mentes kanyarodás.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #56573440 #87 üzenetére
Miért?
Ne ugyan azt írd le még egyszer, kicsit átfogalmazva.A kinyomott kuplung esetében kizárólag a kanyarodás okozta centrifugális erő (gyorsulás) hat.
A mennyiben a kerekre nyomatékot adsz, akkor egy, a radiálisan kifelé irányuló tehetetlenségi erő mellett egy attól eltérő szögű eredő erő keletkezik. (mindegy, hogy a motor vagy a fékrendszer módosítja az eredő irányát.)Az ellenerőt, az autógumik biztosítják centripetális gyorsulást biztosítva. Így marad az íven a jármű.
A mai személyautók többsége elsőkerék hajtású. Gázadással nem tudod stabilizálni kanyarban a járművet.
Az SUV őrület terjedése növeli az elsőkerék hajtás táborát. Automata üzemmódban csak első kerekek hajtottak, csak előírt feltételek megléte esetében
A Lada és a sport(osabb)autók működnek hátsó kerék hajtással.
Ezen hajtás esetében lehet gázadással stabilizálni kanyarban az autót. Optimális esetben a jármű befordul a radiálisan kifelé irányuló erő irányába. (Közúton ilyet nem nagyon látsz. )Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #56573440 #89 üzenetére
Jaj már megint kezdődik a személyeskedés.
Amúgy mechanika tananyag középiskolában.Kinyomo csapágy boltod van?
Ladád van?Tedd ki üresbe az autót, arra a néhány másodpercre, ha nem hátsókerék hajtású az autód.
Persze elsőkerék hajtás mellet is vissza válthatsz és nagy gázzal mehetsz kanyarban, ha úgy gondolod, hogy ez jó lesz neked. Nem akarok rád erőltetni semmit sem.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #56573440 #92 üzenetére
Szólj a BMW oktatóinak, hogy rosszul tudják. Te tudod jobban.
Majd szólok amikor szemelyeskedek, azt észre is veszed majd, az, hogy baromságot beszélsz_megint_ az tenymegallapitas.
Kérlek ne személyeskedj.
Ha az észérvek elfogynak, nem segít bizonyítani az igazadat.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #56573440 #96 üzenetére
Még mindig velem foglalkozol!
Mellesleg a menetstabilizálók csak alacsony sebesség mellett operál fékezéssel. Nagyobb sebesség esetén a "gázpedál" állását változtatják. Ezért nem szeretik azok, akik a közutat versenypályának nézik.
Aktív menetstabilizáló szolgáltatás mellett nem fogja elhagyni a jármű a kormánykerékkel meghatározott ívet. Ha mégis, akkor már olyan fizikai határokat kellene átlépni, amit képtelenség.Nem hiszem hogy nem lenne igazam, veled ellentétben voltam tanpalyan, vezetéstechnikai treningen
Honnan veszed, hogy én nem voltam?
Tényként állítod azt, amiről nincs információd.Mindenki tudja, te is hogy benezted.
Azon kívül, hogy ez szokás szerint a személyeskedés határa, nem tisztázott, konkrétan mire gondolsz.Hogy mindenki pontosan emlékezzen, én azt írtam, hogy egy veszélyes kanyar helyzetben két lehetősége van a vezetőnek. Egyenesen fékez, teljes erőből vagy kinyomott kuplunggal kanyarodik.
A kettő felváltva használható, de egyszerre nem.Arról én nem tehetek, ha valaki ezt úgy értelmezi, hogy minden kanyarban kinyomott kuplunggal kell közlekedni. Ilyen esetben nem a kinyomócsapágy élettartamáért kell aggódni. A vezető, az utasok és a jármű épsége fontosabb mint a kinyomócsapágy állapotának kismértékű romlása.
Nem kell mindenki tudjon vezetni. Ezért mondtam. Nem szégyen.
Látod, van amiben egyetértünk.
...hogy kinyomo csapágy sok modern kocsiban is van.
Pongyola megfogalmazás.
Az összes kézi váltóval szerelt autóban van kuplung, amihez kinyomócsapágy is tartozik. Az automatizált váltóval szerelt autók egy részében is van. A többiben nincs,
De a kuplung halálát, ezen belül a csapágyazás halálát a kuplung csúszás miatti melegedése okozza. A nagyvárosi közlekedés átka, ha a vezető nem veszi időben észre a kuplung kopását és a rendszeres műszaki állapot ellenőrzéséért sem akar fizetni. Nem a vészhelyzeti állapotban kinyomott kuplung a kinyomócsapágy halála.Bízunk benned.
Mi ez a királyi többesszám?
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #56573440 #98 üzenetére
Tudod, az a baj, hogy fel sem merül benned, hogy másnak van igaza.
Ha karácsony szent estéjén abban leld az örömed, hogy a személyemmel foglalkozol, csak sajnálni tudlak.
Én megyek a szeretteimhez, egyedül maradtál az este maradék részére.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Napelem
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fallout 4
- Renault, Dacia topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...