Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    félisten

    Amiben nanogének, bazi nagy lépegető robotok, cyborg ninják vannak. :) A MG egy alternatív világban játszódik, ami reflektál a mi univerzumunra, de nem egyezik vele.

    Ezért volt az első MGS-ekben még a fegyverek neve is eredeti, nem igaz? ;)
    Értem amit mondasz, de egyfelől sok mindenben copy-paste a való világunk, sok más dologban meg nagyon nem. Azért ezen nem olyan egyszerű (szerintem) átlépni, ha komolyan akarjuk venni a játékot.

    Olyannyira, hogy BigBoss, Snake apja

    Big Boss = Naked / Punished / Venom Snake

    Te Solid Snake-t hoztad fel, én meg Big Boss-t. A házi feladatot azért én is elvégeztem. :)

    Valószínűleg a Patriotákat fogjuk jobban megismerni ebben a részben. Skullface csak egy báb (vélhetően).

    Találgatni lehet, de mivel ő is Cypher-t akarja megtalálni, illetve kvázi fél kézzel lenullázza az MSF-et, én azért nem hiszem, hogy báb szinten mozog...

    Itt az én kis történetem, én hogyan játszottam végig az összes részt tavaly.

    Én az 1-2-vel játszottam a GZ előtt, a többi Youtube. :DDD

    @J.Hetfield: Nehéz elmondani, hogy mi a jó döntés akkor, ha meg akarsz ismerkedni a játékkal. A szomorú valóság az, hogy kb. el kell kezdeni végigolvasni a Metal Gear Wiki-t, ha meg akarod érteni a háttértörténetet. A Metal Gear: Ground Zero-val el lehet kezdeni játszani a háttértörténet ismerete nélkül is, tehát ha a játékmenetre vagy kíváncsi, akkor irány a Ground Zero. A bökkenő csak az, hogy a történetnek kb. 10%-át lehet megérteni így, hogy a friss játékosnak fogalma sincs, ki az a Cypher, ki az a Big Boss, ki az a Paz, és így tovább. A játék sajnos tényleg egy kimosott, fakó héjj csupány önmagában...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    félisten

    válasz GeryFlash #15 üzenetére

    A GZ alatt mikor látsz 2x11 karaktert (plusz a bírók) egyszerre a képernyőn? Segítek, még átvezetőknél se nagyon (érdemes az átvezető videókat megnézni). Ráadásul a játék leginkább az esti / esős jelenetekben néz ki álleejtősen, köszönhetően az effektezésnek, viszont a nappali / száraz időjárásban már semmivel sem néz ki jobban, mint mondjuk az Armed Assault 3, ami nem rossz, de nem álleejtős (és akkor a Crysis-sorozattal még elő sem jöttem...).

    A GZ egy techdemónak tűnik nekem ebből a szempontból, de pont ezért erősen korlátozott (pl. a távolabbi dolgokat nem rajzolja ki, vagy például még fényes nappal se nagyon lát meg egy katona 100 méteres távolságból), mert egy speciális játékstílusra van kihegyezve. A PES egy sportjáték, teljesen mások a körülmények, és teljesen mások az elvárások...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    félisten

    válasz .LnB #14 üzenetére

    Az a történt (+hangulat).

    Nem vitatom el az összetett világot, ahogy azt sem, hogy próbálják konstans egésszé varázsolni, csak e téren meg kicsit már messzire mennek (kvázi az 1960-as évektől ugye 2014-ig haladunk, egy párhuzamos idősíkon) ahhoz, hogy én élvezni tudjam. Ettől persze még megértem azt, aki rajong érte, mert azt én se mondanám rá, hogy kidolgozott.

    Manapság a rohanó világban altalában mindenki gyorsan végigjátszik minden játékot, nem merül el bennük. Igaz manapság kevés olyan játék készül ami alkalmas arra, hogy elmerüljünk benne. Főleg ilyen stílusú játékok esetén.

    Pro és kontra. Vannak játékok, amikben nagyon el lehet merülni, és vannak olyanok, akik csak kikapcsolnak, szórakoztatnak. Más a célközönség. Nem mindenki vágyik arra, hogy társadalomkritikákat, nézet-ütköztetéseket keressen, sőt lehet, hogy csak zavarja az erőlködés (lásd GZ: 1974/75-ben Walkman-szerű magnó, digitális kamera célkövetővel, egy Mi-24V/Mi-28A hibrid helikopter, vagy az, hogy Snake/Big Boss két ember (aki közül az egyik ráadásul a Peace Walkerben kvázi ellenfél / beépült kém) miatt kockáztat mindent, vagy például miért megy bele a MSF az UN ellenőrzésbe, és így tovább, soroljuk még?).

    Ismét azt mondanám, hogy eme játék világjához tartozik. Nem jobb, nem rosszabb, mint pár másik nagy név, igényesség terén sincs gond... De azért kiemelni se nagyon kell. Szerintem.

    Kedvencem a Ground Zeroes-ben az az utalás, hogy Skullface feltehetően magyar származású.(ezt már sokat emlegettem itt korábban)

    Skullface történetére kiváncsi leszek (dobja magát, hogy 1956-ban került nyugatra, de akkor miért is vették el az anyanyelvét?), és ismét egy furcsa japán motívációs spirált látok kiépülni. Létrehozott egy külön zsoldos-sereget, de csak azért, hogy Snake-en és Cypher-en (?!) bosszút álljon? Miért? Ha ennyi erőforrás van a kezében, akkor miért éri ez meg neki, és az XOF katonái honnan jöttek, miért vállalják a kockázatot? Stb.-stb.-stb.

    Egyébként jellemző, hogy az első magyar karatker rögtön egy szadista főellenség lesz. :DDD

    Ismerni kell az előzményeket. És a rajongók nem úgy fogják fel az általad említett Kojimás küldetést sem a GZ-ben, hogy magamutogatás vagy reklám, az egy marha jó poén volt!

    A Metal Gear 2 után vagy 10 évig nem jelent meg PC-re MG játék, ez alapból korlátozza a "rajongó" fogalmát eme platformon. :)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    félisten

    Hát dunno. Én az MGS-eket többé-kevésbé átlagosan jó játékoknak tartom, inkább a körülötte kialakult hype az, ami nagyon visszataszító. Rémlik még, hogy anno az 576-ban Martin közel egy oszlopnyi szövegben csak Kojimát éltette. A Ground Zero-ban is az egyik küldetés konkrétan az, hogy Kojimát mentsük ki a bázisról, még külön szemüvegkeret-reklám (!!!) is van a képünkbe tolva. Apropó, a GZ alapján én ott kezdeném a dolgot, hogy a PC port programozását szépen adják már olyannak, aki kontrolleren kívül mással is játszott, mert nem hogy 2014-ben, de már 1994-ben is gáz volt, ha egy játéknál nem tudtad a billentyűzetkiosztást szabadon átszabni (bal kezes vagyok, a numerikus billentyűzetet szoktam használni -> az MG:GZ-ben nem lehet semmiféle módon bebindelni).

    A GZ alapján nekem nagyon az jött le, hogy egy Armed Assault (vagy OFP :P ) alapra húztak egy MG-bőrt. Ami nem rossz, csak valahogy nem értem, hogy ettől miért kellene önkívületi állapotba kerülni. Sok-sok ilyen (sőt, még nagyobb) szabadságfokot nyújtó játékot láttunk már, és semmi, de semmi olyasmi nincs benne, amitől azt mondom, hogy igen, ez valami új, valami innovatív. Agyon van szkriptelve az egész, és a második-harmadik újrajátszásra már zavaróak lesznek az ezáltal felállított korlátok (példa: GZ alapküldetés, ha kihozod Chico-t a ketrecből, rögtön őrségváltás (shift change) jön. Tökmindegy, hogy 10 percel a kezdés után csinálod, vagy két órával utána. Ha Paz-t kiszabadítot, ismét örségváltás (és ismét tökmindegy, mennyi a valós idő), és hogy-hogynem, az alapból Ariadné-fonalával vezetett útvonalon visszafelé egy addig sehol sem volt lövészpáncélos áll, a bejárattal szemben. Ennyit a spontanitásról és újrajátszhatóságról...).

    Szó se róla, várom a Phantom Pain-t, de semmivel sem jobban, mint mondjuk féltucat másik játékot. Egy kis időtöltésnek elmegy, de 100%-ra kitolni max. az időmilliomos fanatikusok fogják. :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés