Új hozzászólás Aktív témák

  • PandaMonium

    őstag

    válasz A`rpi #47137 üzenetére

    Természetesen, felesleges is volna új motort írni egy új architektúrához, ezért írtam, hogy a régit portolják. Ez annyit tesz, hogy az már (feltehetőleg) meglévő interfészhez írnak egy új backendet mindenhol ahol ez szükséges (új grafikus API és a vele járó új shader nyelv, audió API, input API, system API, stb.) és ezt használják az új platformnál. Maga a meglévő forráskód nagy része nem változik, a végleges futtatható bináris fájlokat a compiler dolga a hardverre elkészíteni. De a cikkben is amit korábban idéztem többször nagyon "mélyre nyúltak" a fejlesztők, pl. a Last of Us esetében több helyen Assemblyt használtak hogy az utolsó csepp erőt is kipréseljék a PS3-ból - az pedig már olyan alacsony szint hogy architektúra specifikus kódot kell írni, ergó nem lehet csak átemelni.

    Az előző hsz-emben nem emeltem ki de a PS2-es dologban tévedsz, a store-ról megvehető PS2 játékok szoftveres emuláció segítségével futnak a PS3-on, míg az eredeti PS2 kompatibilis fat PS3-ak ezt natívan (hardver szinten) oldották meg, ezért volt a nyitóáruk $600. Ahogy írtam korábban ehhez hasonlóan a PS4-nél is lehetőség lett volna PS3 kompatibilitásra de akkor itt is ~$600-os nyitóárról beszélhettünk volna, az pedig sokkal kevésbé vonzó mint az így alakult $350-os ár, főleg azt tekintve, hogy akkor a kompetenciánál jóval drágább lett volna a gép és így sok embernek nem lett volna kérdés melyiket vegye - sokkal inkább az XBone felé dőlt volna a mérleg nyelve. Ez pedig minden szempontból logikus lépés volt a Sony számára, elvégre így a régi termékükre is megmarad a kereslet, az újat pedig kedvezőbb áron tudják kínálni, ergo nagyobb vásárlóbázisuk lesz.

    [ Szerkesztve ]

    What I cannot create, I do not understand

Új hozzászólás Aktív témák