Új hozzászólás Aktív témák

  • saelin

    veterán

    Korábban már írtam hogy nem tetszik a Battlefield One, azóta csak azzal játszom és mostmár kicsit jobban megtudom indokolni a miérteket. Találtam pár pozitívumot is.

    1. Sokan el vannak ájulva a grafikától, de én nem. A játék motorja nagyon sok helyen teljesen hülyén kezeli a fényeket. Az épületekből nem lehet kilátni mert világít az skybox. Van egy erdős map, ahol konkrétan olyan világos van, mintha épp egy 3. típusú találkozás történne. A rombolható környezet viszont tuti! Sajnos az sem működik mindig jól, de az már kevésbé zavaró. Nem megy a gameplay rovására.

    2. A 4 class korántsem egyenértékű. Meccsek közben főként support-ot, scout-ot és medic-et látni, néha egy assault osztályt. Ez még annyira nem is zavar, de hogy pl a medic injekciós tűje mennyire haszontalan tud lenni, az valami borzasztó. Nem is magával a skillel van baj, hanem a respawn idejével. Egyszerűen sokszor kevés az az intervallum ami a medic rendelkezésére áll. Hiszen előtte a társunkat földre küldő veszélyt kell elhárítani, de mire ez megtörténne; A) újraéledt az alany magától, mert nem értünk oda idejében, B) az alany skippelte a földön fekvést, C) a medicnek nem sikerül elhárítani a veszélyt vagy újabb tűnik fel, D) Sikerül feléleszteni az alanyt, de egy repülő halálra bombázza mind a kettőt vagy éppen egy scout lövi hátba őket.
    A HP ládikók ilyen szempontból sokkal többet érnek, mert egyszerre több csapattársat tudsz vele gyógyítani. Kb olyan mint a wowban a healing totem. A scout piszok OP tud lenni, főleg olyan célpontok ellen akik nem tudnak nagy távolságokra ellőni olyan pontossággal, ami ki is végezhetné azt a zsiványt. A support rendben van, neki csak a fegyverét kell szokni. Az assault... közel és közepes hatótávon nagyon hasznos, a rengeteg robbanószere is jól tud jönni az ellenséges járművek ellen, de olyan nagy hasznukat még nem láttam. Talán majd valaki kiokosít ezzel kapcsolatban.

    3. A fegyverek. Nem hittem hogy ilyen megtörténhet, de azt hiszem találtam egy játékot, ahol nem tetszenek a fegyverek. Nem tetszik a pontosságuk, a stabilitásuk és a tűzerejük. A tüzelési sebességet nem is említem, mert jól tudom hogy ez egy WWI játék és ez valamilyen szinten a valóságot reprezentálná, csak ugye így nem fun a gunplay. Közelharcban egy reflex játék az egész, de még néha az is kevés. Az kerül ki győztesen akinek nagyobb a DPS-e, vagyis gyorsabban tud több sebzést kiosztani. És innen térnék át a következő pontra.

    4. Az ellenséges egységek láthatósága. Feltekertem a fényerőt (gammát?) a játékban 70-75-re, a monitoron olyan beállítást használok, hogy a sötétebb helyek is világosabbak legyenek. Ennek ellenére meg sem tudom számolni, hogy mennyiszer haltam meg amiatt, mert nem vettem észre az ellenfelet vagy csak nem időben. A scout-okat kb lehetetlen kiszúrni távolról, még távcsöves puskával is. Amivel nem is lehet/szabad nagyon sokáig nézelődni, mert becsillan benne az optika és az ügyesebbek már mennek is feléd kitépni a hajad. Persze van a játékban az úgynevezett spotting rendszer, hogy rámutatva az ellenfélre egy indikátort teszel a feje felé, amit a csapatod minden tagja lát. Ez egészen jól működik addig, amíg csak egy ellenfelet akarsz spottolni. Ha egymás mellett vannak többen, akkor van, hogy csak egyet jelöl ki... így nem egy embert veszítettem már szem elől. Ugyan ez érvényes a léptekre. Más játékokban az ellenfelek leptei hangosabbak, másabbak, de itt nehéz eldönteni, hogy egy csapattársad vagy egy ellenséges katona trappol mögötted. Tudom, ott a minimap... de az nem ad elég információt arról, hogy a társad milyen közel van hozzád. Elvileg nekem jónak számít a pingem 35-50 közötti, nagyon nagy átlagban, de sokszor úgy érzem hogy az ellenség előbb vesz észre. Néha a kill cam-on is takarásban van az, aki egy másodperccel előtte fejbe lőtt.

    5. Járművek. Amik valójában powerup-ok, pont mint a speciális classok (lángszórós, buzogányos, huszár :DDD ). Ennek annyira nem örülök, de biztos megvolt rá az okuk hogy így csinálták meg.

    Talán ez az első olyan multis FPS amire azt mondanom, hogy ezt nehéz játszani. Simán egy kör alatt összejön 20-40 közötti halál, és talán ugyan ennyi kill. Pedig nem rambóban tolom, csak minden sarkon, fa mögött, fű alatt és domb tetején ellenség van. Nem is tudtam eddig eldönteni, hogy melyik class kell nekem. Kb mindegy mivel vagyok, úgyis vagy nyerünk vagy nem.

    Szerk: Sry a wall of text-ért, de úgy éreztem ezzel tartozom!

    [ Szerkesztve ]

    "It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

Új hozzászólás Aktív témák