Új hozzászólás Aktív témák

  • _Smooth

    senior tag

    Sziasztok!

    Hamarosan aktuális lesz egy atutócsere.

    Az alapot (egyelőre) egy kombi Octavia III FL adná. Keret kb br. 7,5mFt.
    Style, 1.5TSI, MT

    Előszor is, konfigurátorban láttam egy opciót: kedvezmény -899000Ft (be tudom pipálni, de nem részletezi, mire vonatkozik... vagy ez most egy alap kedvezmény?)
    Másodszor, sok extra funkciójával, működésével, hasznával nem igazán vagyok tisztában:
    - tetszene az adaptív tempomat (kb +200k), de nem tudom, manuális váltóval mennyi értelme lenne - használnám-e annyit, hogy megérjen ennyi többletet. Városban is nagyon hasznos lenne, de ha váltogatni kell közben, akkor elvész az értelme. DSG-t viszont nem szeretnék.
    - érdemes lenne-e helyette inkább LED fényszórót beválogatni? Sajnos ezekkel nincs tapasztalatom. Xenonnal és halogénnel volt eddig dolgom. Ezekhez képest mit tud? Kettő között? Vagy csak halogén, de tartósabb, alacsonyabb fogyasztás? Esetleg hozza a Xenon szintjét?
    - ha már LED, akkor érdemes a fényszóró automatizáláson is gondolkozni? Alapvetően nem okoz gondot felkapcsolni, de nem rossz, ha nem kell nekem külön szabályozni a távolságit, amikor jönnek szemből.
    - Lane assistant, Blind spot stb... ezek mit tudnak? Mármint a szavak jelentése tiszta, de mennyire működnek hatékonyan, megérik-e a pénzüket? Vagy csak annyi, hogy felvillan a sárga LED a tükör sarkán, meg csipog, ha át akarnék haladni a terelőn...
    -panoráma tető régi nagy vágyam. Szokott ennél a modellnél panasz lenni ezekre? Motor, beázás, vetemedés, zörgés stb.
    -KESSY is szimpatikus extra. Van-e bármi, amit erről érdemes tudni? Renault-nál megszoktam és megszerettem a kártyás rendszerüket. Se nyitáshoz, se indításhoz nem kell elővegyem. Ha legalább ennyit tud, már érdekes. Érdemes a saját riasztójával együtt rendelni?
    -illetve, ami még nagy dilemma, a "rádió" (fejegység, mittommén minek nevezzem). Alapvetően talán a legalapabb megoldás elég lehet. Navira nincs szükségem, telefont használom erre. Kihangosítóból sem igényelnék semmi extrát, csak rá lehessen kötni BT-n (lehetőleg zenét is így vigye át). Smart Link hasznát sem igazán látom. Van bármi nyomós érv a komolyabb megoldások mellett? Vagy valóban elég lehet a Style által alapból kínált opció?
    -csomagtér rekeszek, organizerek terén érdemes bármivel foglalkozni? (bár ezeket talán meg tudom nézni szalonban is - csak a fentiek esetén a bullshitet szeretném elkerülni)
    -gyárilag defektjavító szett jár hozzá... van ennek bármi hátránya? vagy érdemes konzervatívnak maradni és egy pótkereket (akár csak mankót) kérni?
    -sajna, úgy fest, adaptív futómű nem fog beleférni a keretbe - pedig szeretek dinamikusan közlekedni, amúgy pedig nem jön rosszul neha a komfortosabb futás. De majd legfeljebb kicsit lassabban haladok szerpentinen :)
    -driver set up még egy nagy homály nekem. DSG-vel, gondolom, ez is hasznosabb tud lenni. Érdemes lehet elgondolkozni ezen MT mellett is? Vagy ez is aktiválató utólag?

    Van-e bármi egyéb, ami viszont erősen javallott? Hegymenet marhaság nem érdekel, kanyarodást segítő ködlámpa, haza érkezés meg egyéb ilyen fények nem kellenek, táblafelismerő, ha csak annyit csinál, hogy a MAXI-DOT-on is megjelenik a tábla, akkor nem kell... mai navi appok is elegendőek, amúgy figyelem a táblákat. Park assist nem szükséges, sőt, még első radar se. A hátsó bőven elég, amit ad gyárilag a Style (jellemzően arra se figyelek, de van, hogy jól jön). Fűthető kormánynak van értelme? Első szélvédő- illetve mosó fúvókák fűtése? Végülis eddig is megvoltam nélkülük. Beltérvilágítás a képeken hangulatos, de gondolom, nélkülözhető. Ülésfűtést persze mindenképp kérek bele.

    Tudom, nem kevés kérdés, de megköszönök minden részletes választ. :R

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

Új hozzászólás Aktív témák