Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gabor901127
tag
válasz diablo1984 #156698 üzenetére
Motor ügyileg nem éreztem bajt, mondjuk aggasztó volt a szervízkönyves pontosan 165000km és utolsó bejegyzés. Meg elvileg volt 180ezernél vezérlés + vizpumpa csere, amit csak szóban mondott a "szerelő" hogy garantálja, bejegyzés sajnos nem volt róla
-
Land
veterán
válasz Morris #156688 üzenetére
Nekem szimpi az 1.4 TSI 140LE Octi/Leon, de a linkelt cikkből nekem erősen az jön le, hogy minél kevesebb kmest érdemes keresni, mert 150k km után lehet rá locsolni a pénz ész nélkül...
Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
diablo1984
veterán
válasz Gabor901127 #156701 üzenetére
ez a kis és könnyű kasztni repülhet ezzel a motorral! De amúgy belülről így képek alapján jobban néz ki, mint külsőre, de amúgy ezek rohadnak már mint a vesztés, ez természetes, a golf 5-ösök is poshadoznak, a 180 és 230 mikron az árulkodó egy olyan autón, amin 90-110 mikron is mérhető....
-
MunezXBK
nagyúr
válasz diablo1984 #156703 üzenetére
200 mikronig gyárinak tekinthető.
-
#31733248
törölt tag
Jók azok az Astrák és Cosmo felszereltséggel kellemesek is. Viszont az 1.6T tényleg nagyon szomjas a 140-150 lovas TSI-khez képest. Ezekkel a turbósokkal az a baj, hogy nem nehéz pár százezer forintos mínuszt összeszedni egy gondatlanabb tulaj után. Egy turbó felújítás önmagában 200 ezer és ha nem vigyáztak rá, esélyes, hogy be is szívod.
[ Szerkesztve ]
-
Gabor901127
tag
válasz diablo1984 #156703 üzenetére
Akkor tovább folyik a küzdelem a nem TSI Motoros GTI beszerzésére :'(
Kössz mindenkinek a lebeszélést -
diablo1984
veterán
-
Land
veterán
válasz #31733248 #156705 üzenetére
Nehéz, sokat eszik, de ettól még erős és nem közvetlen befecsis, nem kell mennem 2 hetente a nagymamához, hogy kikormolja magát és se az 1.4T-ről, se az 1.6T-ről nem olvastam ilyen összegű költekezésről 150k km után, mint az említett Octáviás cikkben.
Nem zárom ki az Octit/Leont, de megint lehet imádkozni, hogy amit kifogok pont a jó vagy a rossz kalapba fog esni.Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
BigBlackDog
veterán
válasz diablo1984 #156703 üzenetére
Belülről meglepően szép állapotban volt, meg is lepődtem, hogy 200e km után is egész egyben van.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz diablo1984 #156707 üzenetére
Mutass egy fényezőt, aki akár 200 mikront is tud fújni.
-
Lacess
tag
válasz Gabor901127 #156706 üzenetére
Remélem sikerülni fog.
Talán érdemesebb lenne akár Németországból vagy valamelyik Benelux államból hozni egyet, ott jóval nagyobb a választék.
Esetleg egy korabeli Ibiza Cupra? Ugyan az a technika csak más bódé.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
VR6-Fan
veterán
válasz Gabor901127 #156706 üzenetére
nézhetsz 6l ibizát is ugyan ez, csak kicsit sprödebb, bár a cupra már nem annyira, a motoros dolgok miatt keress fel lehetőleg a pénz kifizetése előtt egy olyan szakit aki ismeri ezeket.
ennyiért én azt a polot elengedném, kapsz svájcból is jobbat 2 misi körül névre véve :-)
meg gti cup-ot nézegetnék inkább."Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
MunezXBK
nagyúr
válasz diablo1984 #156714 üzenetére
Tapzs, tapzs.
-
Csabadi
tag
válasz Mágus2 #156713 üzenetére
Szia a képek alapján jók a bakok?Minimális ilyen piros valami van a tövében mindkét baknak.Viszont ha lendkerék lenne mégis azt lehetne látni a korrekcion is?Vagy ha rossz a lendkerék akkor más tünetei is vannak a zörgés/csörgésen kívül?Éreztem már másik kocsiban ahol valóban rossz volt a lendkerék de ott minden vibrál,nem is kicsit
[ Szerkesztve ]
-
-
SPeti1984
senior tag
Egy 2015-ös Skoda Octavia 16"-os acélfelnije jó lehet egy új Skoda Karoq-ra? Vagy eltérnek valamilyen paraméterben?
-
atos19881101
senior tag
válasz diablo1984 #156714 üzenetére
Akár még a gyári fény is lehet javított. Csak megsúgom. Nem értem miért ekkora probléma egy 10 éves autón, ha festve volt itt ott ... Nem szalon autóról beszélünk.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
BigBlackDog
veterán
válasz atos19881101 #156723 üzenetére
Szerintem sem ez a legnagyobb probléma egy 10 éves használt autónál. De azért -számomra biztosan- nagyobb az értéke a gyári fénynek, mert;
- Ki tudja, hogy miért lett fényezve. Csak egy kulcsot végighúztak az oldalán, vagy kiflibe törték esetleg.
- Jó kérdés, hogy milyen minőségben történt a fényezés. Mennyire valószínű, hogy a következő 5-6 évben is problémamentes lesz és nem kezd pl. hólyagosodni?
- Bármi történik (pl. biztosítási esemény), értékbecslésnél jó eséllyel lesz rétegvastagság mérés is. Ennek az eredménye emlékeim szerint kihat a becsült értékre is. -
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #156724 üzenetére
Van olyan cég, aki 300 mikronig tekinti gyárinak.
-
apple87
senior tag
Sziasztok!
Mi a véleményetek az 1,2 Tsi motorrol ?
Érdemes megvásárolni?itt egy autó amit kinéztem: [link]
-
Motion_Blur
félisten
válasz apple87 #156727 üzenetére
Mi a motorkód? CBZB-t elvileg kerülni kell, DE ha rendes gazdája volt akkor nem lesz vele gond.
Hidegindítás után érdemes meghallgatni hogy meddig csörög a lánc, 1, max 2mp után el kell hallgatnia.HA megkapta a megfelelő törődést, azaz maximum 15k km-ként olajcsere, nem lett hidegen rúgva, tűzforrón leállítva a turbó, akkor még sokáig jó lehet. Persze a láncot előbb-utóbb cserélni kell és idővel egy szívósor tisztítás is kelleni fog majd, de ez mind attól függ hogy használod.
kapcsolódó kérdésem:
"Az üzemanyagban lévő szennyeződésekből a szelepülékeken és a szelepszárakon maradó koksz eltávolítására kéthetente mindenképp javasolt hosszabb út megtétele, amikor tartósan legalább 3500-4000 a percenkénti fordulatszám és le tudnak égni ezek a lerakódások."
Ez tényleg így van? Ha igen, milyen távon kell ezt megtennem és mennyi ideig?
2 hetente van pálya de akkor 140 tempomat szokott lenni, az meg 3.000 rpm. De akkor megcsinálom 5. fokozatban.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
veterán
válasz Motion_Blur #156729 üzenetére
A kapcsolódó kérdésre.
Hasonló tanácsot kaptam kb. 4 éve az egyik VW szerviz szakértőnek vélt vezetőjétől; azt tanácsolta, hogy 15-20 percig hajtsam így, azt viszont nem mondta, hogy ezt 2 hetente meg kel ismételni, csak azt, hogy "néha".
Sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom a hatékonyságát.
(#156702) Land:
Kicsit pánikkeltés szaga van annak, hogy 150 k km után game over, mindmeghalunk, mindenpénztelköltünk. Anno 160-170 ezer km-rel adtam el a 2009-es 1.4 TSI-t, az ég adta világon semmi baja nem volt, azt leszámítva, hogy érett neki egy vezérműlánc-csere.[ Szerkesztve ]
-
Land
veterán
válasz focvis #156730 üzenetére
Nem azt mondom, hogy le kell húzni a rolót és le kell adni a méhbe.
Hanem ha mondjuk 5 évre tartanám meg évi - 12-15.000 kmes futással, akkor 150k kmrel megvenni és 250k kmig életben tartani költségesebb lehet, mint picit drágábban venni egy 100k kmest és 200k km körül eladni, ahol talán a lendkerék, kuplung, lengés csillapítók, szilentek stb még nem cserések.
(De az Octi fb csoportjában úgy is kifaggatom a népet.)[ Szerkesztve ]
Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
-
Qru
MODERÁTOR
-
i-sti
senior tag
válasz Motion_Blur #156729 üzenetére
"tartósan legalább 3500-4000 a percenkénti fordulatszám és le tudnak égni ezek a lerakódások"
Ott még át sem vált a VTEC
Novum Forum Siculorum
-
Land
veterán
válasz Mágus2 #156735 üzenetére
Igen utána kell járnom ezek költségeinek. Mert a javítások áránál sokkal olcsóbb egy 180k km-t futott példány (amire rá kell költeni), mint egy 100k km-t futott, akkor lehet érdemes az előbbit választani. Persze a kényelmetlenséget, amíg a kocsi a szervizben áll nem lehet pénzben kifejezni.
Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
08danikA
csendes tag
Sziasztok! Egy 2001-es 4-es Golfról lenne szó. Ma reggel óta nem működnek a belső világítások, és nem reagál a kapcsolóra az ablakemelő motor sem. (Kulccsal fel tudtam őket húzni). A műszerfalon gyujtás után folyamatos világít a nyitott csomagtér ajtót jelző ikon annak ellenére hogy az le van csukva. Mi ilyenkor a teendő? Mikrokapcsolóra gyanakszom mert többször előfordult már hogy a központizár nem zárta be a csomagtérajtót. Biztosítékot ellenőriztem azzal minden OK.
Válaszotokat előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
Oneplus 5T 8/128 | VW Golf MK4 1.9PD | Canon EOS 700D |
-
Mágus2
Közösségépítő
Az értékvesztéssel is számolni kell. 3 éve vettem az octaviat 128k km-vel, akkor még elég borsos áron, évente kb 1000 eurót vesztett az értékéből, de költeni nem sokat kellett rá, most van benne 183k km. Eddig csak az értékvesztés volt a bukta, vezérlést cseréltem, gumikat, féket, meg néhány izzót, de lassan fognak kopni a dolgok. Pl a futóműben két szilent és két stabpálca volt cserélve, hátul a két felütésgátló szivacs, ami a porvédőt tartja, ezen kívül mindene még az eredeti.
Amire számítok... Xenon izzók, EGR, kerékcsapágyak, futóműben bármi.
Én elég előlrelátó vagyok, pl. a futóműhöz minden meg van véve a gyáriból a lengéscsillapítókon kívül, mert már lasan itt az ideje, hogy kopogni kezdjen. kerékcsapágyak szintén be vannak tárazva, amint egy megszólal, az összeset cserélem, kezd már hangjuk lenni, de még nem vészes.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bitpork #156740 üzenetére
Nem trollkodok, azt akarom, hogy képben legyen. Egyébként minden szempontból olcsóbb a t9bbet futott öregebb, ha egyszerre mindent megcsináltat rajta...
Freaghill: lehet, de attól rendben lehet tartani. Tudom, aki nem tervez sokáig, az inkább lelakja, de nem is kapja meg az árát eladásnál. Persze az új alkatrészek árát nem látom viszont, de nem egy lerongyolt autó lesz a sok közül.
[ Szerkesztve ]
-
atika88
senior tag
A helyzetem a következő:
Nekem jelenleg egy VW Golf 6 2010 Highline kormányom van. Vettem bele egy Golf 6 GTI kormányt, viszont a jelenlegi Highline kormány légzsákja ugyebár ebben nem jó. Elvileg légzsák burkolatra lenne szükségem, ha minden igaz....nem szükséges az egész belső légzsák blokkot cserélni.
Eredetileg egy új légzsákot akartam, de láttam, hogy a burkolat is cserélhető, hiszen külön is árulják, elég jó áron egy full Airbag-hoz képest.
Nyilván egyrészt az ár miatt nem mindegy, hogy komplett légzsákot vagy “csak” burkolatot veszek. Viszont ugye, nem merem 100%-ra állítani, hogy a burkolat csere elég e…A burkolatok között vagy különbség ezt már tudom, de hogy maga a légzsák központi egység méretezése és kialakítása között mekkora a különbség…nos erre még nem találtam sehol választ. Nektek esetleg van tapasztalatotok ez ügyben?
Köszönöm a segítséget előre is!
[ Szerkesztve ]
-
IntelKiller7
veterán
Hali. DSG-s VW-ben mindegyiknél van a kormány mögött pillangó váltó? Vagy ez extraként lehetett kérni?
[ Szerkesztve ]
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz IntelKiller7 #156743 üzenetére
Nincs mindegyikben, extra volt.
-
Doki16
addikt
válasz IntelKiller7 #156743 üzenetére
Extraként kérhető. Vagy Highline alapfelszereltseg része.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
IntelKiller7
veterán
Akkor jól gondoltam. Van lehetőség utólagos beszerelésre? Nézegettem németben Sciroccokat de sokban nincs meg a pillangó váltó. 2008- és 2010 közti 2.0 TSI Sciroccokat nézegetek.
[ Szerkesztve ]
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz IntelKiller7 #156746 üzenetére
Be lehet rakni, ha a kormányelektronika támogatja.
-
Land
veterán
válasz #31733248 #156748 üzenetére
Eddig szívó benzineseim voltak javarészt és egy turbó dízel.
Párom nem igen megy még 3000 fordulat közelébe sem. Turbó benzines kellene neki, hogy haladjon is az a nyomorult autó, illetve nekem is szimpatikus lenne az alulról húzós, élvezetesebben vezethető kocsi.
Ha újra szívó kellene akkor 1.6 GDI i30-cal is ellennénk vagy vennék egy 2010 körüli Mazda 6 2.5 GTA-t 170 pacival.
Tisztában vagyok azzal, hogy egy turbós benzines nagyobb aknákat rejhet, de az összes lehetőséget végigjárom.
Eddig a kiszemeltek:
Astra J 1.6T 180 LE automata, illetve 1.4T 140LE automata.
Octi 1.4 TSI 140 LE kézi vagy Leon 1.4 TSI 140 LE kézi ->DSG nem igen ajánlott használtan, pedig biztos élvezném, csak az 500k+ javítási költséget nem...
Franciából, olaszból semmi sem fogott meg.
Japánból sincs ötletem.
Volvo drága. Focus anyós ülése kényelmetlen.Astra olcsóbb autó, de nehezebb és sokkal többet eszik. Leon/Octi kb 500k-1 millió Ft-tal drágább lenne, de 2 évvel fiatalabb, jobban megy és kevesebbet fogyaszt.
A lényeg: ezek közül anyagilag a leginkább ésszerűbbet fogjuk megvenni és lehetőleg nem turbó cserével, kettőstömegű cserével kezdeni... Utóbbiak pedig szerencse és átvizsgáltatás kérdése.
[ Szerkesztve ]
Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Amiket leírsz önellentmondásba torkollanak. A szívó a legjobb, mert nem bonyolult. De kell a turbó amit viszont nem pörgetnétek(vagy legalábbis a párod) még 3000ig sem, tehát kódolva van a konyulás - de nem akarsz költeni rá se elején se közbe. Csak én érzem itt a problémát?
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest