-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Faby
senior tag
Szerk: Mivel elég hosszú lett, a két kérdésemet kiemeltem.
Sziasztok!
Viszonylag régen olvasgatom a PH fórumait, ide mégis csak most találtam.
Több ideillő autót használtam (Toledo II, Octavia II 2008 és 2010), használok most is, szóval mentettem is a kedvencek közé.
Előre is elnézést, ha olyan témát feszegetek, ami már volt, a ~129 ezer hozzászólásból biztos, csakhát keresővel nem sok mindent találtam.
Most egy 2013-as Seat Toledo IV-et hajtok (2013. április, 1,6 dízel, CAYV motorkód, 77 kW, kézi váltó), amellett, hogy látszik rajta, hogy olcsó (olcsón gyártható) modell (erre később még visszatérek), alapvetően elégedett vagyok vele.
De szeretnék megoldást találni a két számomra legbosszantóbb hibájára, kreténségére.
Az egyik, hogy az utastér hátsó világítása nagyjából független mindentől. Van egy külön kapcsolója, de nincs semmi kapcsolata az elülső utastér világítással, ajtónyitással. Nem tudom, így kellene-e működnie, de most úgy van, hogy kikapcsolt állapotban semmire nem kapcsol be (ez valahol logikus), viszont felkapcsolt állapotban nem alszik el együtt az első utastéri világítással pl gyújtás ráadásakor. Hogy lehetne azt elérni, hogy ugyanúgy működjön, kvázi szinkronban az elülsővel? Tehát a zár nyitásakor/ajtó nyitásakor felkapcsoljon, gyújtás ráadásakor elaludjon, leállítás után, a kulcs kihúzásával felkapcsoljon, záráskor kikapcsoljon. Lehet ezzel egyáltalán valamit kezdeni?A másik, és talán ez a fájóbb, hogy ugyan 4 db elektromos ablakkal van szerelve, de a hátsókat nem tudom elölről a szokásos helyről vezérelni! Létezik valami bevált módosítás, akár konszernen belülről más típusból, akár későbbi generációból (úgy tudom, azokban már változtattak ezen), akár Skoda Rapidból, ami rendesen beépíthető, és összehozható az ablakok vezérlésével?
És hogy miért mondom, hogy olcsó autó? Ugyan a Style felszereltség elég sok mindent tartalmaz, de nagyon nehezen barátkozok meg (leginkább sehogy) a kulcsos tanksapka és nem zárható tankajtó kombinációval (nincs is meg már a „beépített” jégkaparó) vagy az első üléstámla állítójával, és nagyon hiányoznak olyan, korábbi autókban meglévő dolgok, mint az aszférikus vezetőoldali tükör, a műszerfal fényerőállitása, hátsó ülés osztott ülőlapja. Vagy pl az ablaktörlők szerviz állása, amik elindulás után sem állnak vissza lenti alaphelyzetbe, hanem ott maradnak fent (Octavia II –nél egy bizonyos idő után maguktól visszaállnak elindulás után). De akár említhetném, hogy az MFD eléggé fapados a már említett Octavia II-vel összehasonlítva.
Ugyanakkor van egy viszonylag korrekt (legalábbis szól ) bluetoothos fejegység, USB és Aux bemenettel, multikormány hangvezérléssel, jó nagy belsőtér és csomagtartó, ISOfix rögzítési lehetőség, 6 légzsák, ESP, HHC stb. Ezek fényében méginkább nem értem a korábbiakat, nem is beszélve a 3 fejes tolatóradarról.[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz simonjoe #129303 üzenetére
Szerintem az nem ventillátor, hanem valamelyik csappanytú állító állandóan morog. Elég általános probléma B6-nál. Ha nem hiszed, vedd ki a rádiót, és meglátod. A keretet alul a klíma panelnál meghúzod, szépen kijön, alaltta 4 csavar tartja a rádiót. Akkor legalább ellenőrzöd a rádió hűtését is.
Faby Ha csak on-off kapcsoló van hátul a lámpán, akkor nem tudja az ajtó nyitásra világítást, mert nincs összeköttetésben a komfort elektornikával. Régi octaviamon volt ilyen, a két oldalon hátul, mindig bekapcsolva felejtettem.
Elől nincs is kezelőszerve a hátsó ablakoknak?
[ Szerkesztve ]
-
Faby
senior tag
válasz Morris #129353 üzenetére
Nem, csak egy sima on/off nyomógomb.
(#129354) Mágus2:
Csak a két első ablak kapcsolói vannak (ott is csak a vezetőé automata, és azis csak lefelé ), meg a hátsókat tiltó nyomógomb. De az is relét vezérelhet, mert leállitás után újra ráadva a gyújtást, már nincs tiltva.[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
veterán
válasz Mágus2 #129326 üzenetére
Azt tudom, hogy 1 liter GO-hoz 1 ml VIF kell. Van valami tipped az adagolásra, pl. injekciós fecskendő, Te hogy csinálod? Köszi!
Amúgy most sokkal kevésbé kormos a kipu; vagy a hétvégi út vagy a most a tankban lévő Spuri hatásosnak bizonyult. Az olajszintet azért nézem, egyelpre minden OK, kb. 600 km telt el az olajcsere óta.
-
Magnum_
nagyúr
Mágus!
Ha már le lesz szedve a kerék (meg a fék) szombaton, nagyon gondolkodom, hogy kicseréltetem az ékszíjat meg a feszítő görgőt.
Szíjból Contitech jó?
Feszítőből INA, vagy mehet Rueville is? (ma reggel is hallottam a nyisszantást indításnál, igaz, 2mp volt, de hát 5,5 éves ékszíjról beszélünk)
Köszönömps.: a tankban most nincs sok, így még nem gyújtanám fel
Tomcsi: jaaaa, ez üzemanyag adalék, sorry, más fesztiválon voltam igen, az tuti összekeni focvis vele a bézs mokaszint
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
gzbotii
veterán
Urak,
1.9 TDI 81 kW motornál, úgymond mennyi a normális mennyiségű olajfogyasztás?
Október 4.-en volt olaj cserélve, Total Quartz Ineo MC3, 5w30 került bele. Azóta belement 4600 km. Ekkora a nivopalcan a max szint alatt egy mm volt az olaj.
Most a felénél van.
Ez normális meg? Lehet a higabb olaj miatt?Azt tudom, h a turbonal egy minimálisat fúj ki, szerelő szerint az nem vészes meg.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz gzbotii #129367 üzenetére
Miért tettél 5w 30-at egy olyan motorba, ami nem erre volt tervezve? Azt fogod elérni, hogy ledarálod a híresen ellenálló vezérműtengelyt. Ezekben a motorokban fél millió km-t is elmegy egy tengely, ha csak valami olajmágus el nem kezdi a legjobb olajat adni neki. 5w 40-kell neki, ha sokáig akarod használni. Bár felőlem mindenki azt tölt bele, amit akar. Mellesleg a PD halála is az 5w 30...
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz Mágus2 #129373 üzenetére
Most igy hirtelen Motul 8100 X-cess, 5W40 nezem ki, ha jol latom teljesiti az 505 00 normat
...es csak 1700Ft dragabb mint a most benne levo Total olaj[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
atos19881101
senior tag
Mit szóltok. Lehetséges, hogy a főtengely szimering folyat? Ma ki akartuk cserélni a féltengely szimeringet, amit 10eFt-ért vettem (rohadjon meg, egy darab gumi ), és akkor néztük, hogy a motor és a váltó összetételénél is olajos. Letakarítottuk, mentem vele egy karikát, és úgy néz ki, hogy a főtengelytől jön. Mágus szokott ez folyatni?
Komolyan megőrjít már ez az állandó olajfolyás. PD sajátosság?
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz atos19881101 #129377 üzenetére
Most már csak az a kérdés, hogy váltó vagy motor olaj folyik ott.
Szokott-nem szokott... ez nem szokás kérdése, hanem elhasználódásé. Láttam már olyat, ami eresztett ott.
gzbotii Ha szerencséd van, ennyitől nem lesz semmi baja. Hosszútávon valamit szétkoptat benne. A turbóval kezdi, az már amúgy is kezd ilyenkorra fáradni.
K Norbi A tiéd is egy turbó diesel a 90-es évek technikájával? Kezdesz olyanokat kérdezni, mint a fejed.
[ Szerkesztve ]
-
atos19881101
senior tag
válasz Mágus2 #129378 üzenetére
Szagolgatta a szerelő. Szerinte motorolaj. A színe is fekete... A váltóban meg piros van ha jól tudom.
A váltószerelőre vagyok kissé mérges, mert mikor le volt szedve, akkor direkt kértem telefonon, hogy lessék már meg a szimeringet. Akkor 10 perc lett volna cserélni. így meg jöhet le megint a váltó.
Még valami. A turbónál pedig ahol a kartergáz cső is becsatlakozik, ott folyat. Ott nincs semmi tömítés? Mert mindenhol máshol cseréltem már O gyűrűt.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz atos19881101 #129380 üzenetére
Van ott is O gyűrű, de nem szokott segíteni a cseréje. A problémát az egész szelepfedél cseréje szokta megoldani, mivel abban van az olaj elválasztó szelep. Elvileg semmi olajat nem lenne szabad köpnie ott, ha az a szelep rendesen működik. Meg sem nézd mennyibe kerül, mert majdnem 200 euró, ha csak annyi a baja, hogy ott könnyezik, akkor úgy hagynám.
Apósomat idézve: ott bassza meg a kúrvaélet.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz Mágus2 #129374 üzenetére
Köszönöm szépen! Azt hiszem kiszedni nem lesz gond. Viszont ha az tényleg nem a rádió ventije, és igazad van, én biz' Isten kezdeményezem a Vatikánban a szentté avatásod!! Szívesen megmutatnám, de talán 1x míg ilyen xar idő van meglátogatlak, h Te magad is halld. Azt hiszem, egy cooler hangot felismerek, bár ha öregszik az ember hajlamos bolondságokat, hallani, csinálni. Leállításkor egy pillanatra intezívebb is. Ha leállítom a kocsit, és kuka csend(nek kellene lennie, ha nem zúgna az a valami) van, akkor tisztán kivehető ez a hang. Megvárom a tavaszt, mert ebben a zergeb@...ó hidegben nem szerencsés a műa elemeket sokkolni. Közben a venti mérete is megvan: 40x40x20-as. Addig van időm tudományosan kutaxkodni és keresni egy ultra szájlent pörgőt. Remélem nem kell kiutaznom a Szent Atyához ügyedben.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz Mágus2 #129386 üzenetére
NEEEEEEEM!!! Így már határozottan kijelenthetem, h ami én hallok az cooler hang. Hogy tudnám ezt felvenni neked??? Ha hallanád Te is ezt mondanád. Ebben amit küldtél, azt hallom amit akkor "csinál" a kocsi, ha nyomkodom a gombokat, h hova fújja a luftot. Szignifikáns a különbség a két zaj között. Valahogy megpróbálom ezt Neked prezentálni. Annyiból viszont örülök, és köszönöm, mert ez csak megerősített!
Joe
-
atika88
senior tag
Srácok!
Sikerült belecsavarni 10 000 km-et 10 hónap alatt (kb 50-50% városba és autópályán) a 2010-es GOLF 6 1.4tsi 160Le alá...kopkop köszöni szépen jól van, panasz nincs, nincs melege nyáron, télen se köhög.
Fogyasztásban, úgy hogy gyakorlatilag nyomom Neki (ahogy illik és szabad) egyszerűen nem ment még 7.2 fölé a fogyasztás (18 colos felnikkel!). Most télen 6.8at produkál (16os felnik).Nagy megmondom ember nem vagyok, de elégedett azt hiszem lehetek az adatokkal nemde?!
Kb 10 hónapja ezt terveztem/vártam Tőle. Szülinapra, így hogy hálás volt kap is hátra normális ledes lámpabúrákatAz olajat ette is amennyit szabad is, cserére érett már 10ezernél? vagy várjam meg a 15ezret szerintetek? (úgy felén van az olajszint). Eddig Shell 5W30at tettek bele kollégák, ez lenni jó Neki?
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
-
KisApám
addikt
Skoda Octavia (I) Tour-ba (1.6, 102 LE) 5W30-at kell töltögetnem. Remélem jól teszem, mondják.
11 éves múlt, van benne 102 000 km. No problemo.[ Szerkesztve ]
̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
K Norbi
addikt
válasz tresh #129392 üzenetére
Ezt kifogom próbálni azért [link] Jobb lesz e a hangja, fogja e csipegetni.
Ha nem válik be következő évbe visszatérek a 10W 40 re, persze csak Mobil 1.
Mert a Castrolba már senki nem hisz. Az ismerősök is lehúzzák.(#129393) KisApám Én kicsit vastagabbat tennék bele 5W-40
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz golfvariant #129390 üzenetére
Most, ha tulleszek a vezerles-szijfeszitok-kuplung-atiras bulin, lecserelem az olajat, akkor szerintem nem lesz benne tobb mind 6000. De nekem most nem a megfeleo olaj van benne.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- 3D nyomtatott versenypályák
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen