Új hozzászólás Aktív témák

  • bitpork

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz atos19881101 #114657 üzenetére

    Valóban már a 4. tiptronic váltós autóm van 10 év alatt.

    Olyan nincs h nem tudják megnézni.
    A kocsit felemelni, a váltón kettő azaz 2 darab csavarral fedett lik van. A leeresztőt megoldja az ember, és megnézi hogy milyen színe van a kifolyó lötyinek. Már az is értékjelző ha a csavart levéve nyomát nem látni az olajnak, vagy ha habos trutyis - az olaj hűtőköre -Mágus2 majd javít ha rosszul emlékszem- egy hütttővel be van kötve a motorhüttő vízkörbe.

    Ha még átlátszó halvány barna-arany sárga, látszólag minden rendbe.
    Ha megszürkült, nem átlátszó akkor minimum csere zűrővel
    És ha fekete, akkor már megégett -biztos lehetsz benne, hogy nem volt odafigyelve rá.

    A VCDS-sel az üzem meleg váltó is kikérdezhető: meg kell mérni az olaj hőmérsékletét, ami nem szabad hogy (nem sport használat) után 55°C fölött legyen tartósan.

    A tip csak nagy taposásra szabad hogy rántson melegen. Hidegen (nekem kint 0°C alatt) még előfordulhat hogy nem akar váltani 1700-1800 körül, hanem felengedi 2200-2500 ig is akár.

    A váltó két fokozat között nem szabad hogy "lebegjen" : ez kb úgy néz ki hogy 1700 elkezd felgangolni, de érezhetően eltelik 1-2-3 másodperc úgy hogy a fordulat nem esik vissza de nem is kap határozott meghajtást az autó. Kb mintha csúszna a kuplung.

    https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

Új hozzászólás Aktív témák