Új hozzászólás Aktív témák

  • mohabá 007

    aktív tag

    válasz Markizmark #49591 üzenetére

    Ha ragaszkodsz a hibakódhoz,egy-két részlet az okosomból: ;)

    "....Ha az oxigénérzékelő áramkörben problémák lépnek fel, akkor a berendezés a körülményeknek megfelelően beállítja az alkalmas diagnosztikai hibakódokat.
    Ha az oxigénérzékelő fűtő eleme meghibásodik, vagy a tápfeszültségében, vagy a földelésében hiba lép fel, az oxigénérzékelő reakciója alacsonyabbá válik. Ez a katalizátor-felügyeletben hibás diagnosztikai eredményeket okozhat.
    .....A lambda-szonda működésének elengedhetetlen feltétele, hogy 250-350 °C-ra melegedjen fel. Az üzemi hőmérséklet mielőbbi elérése érdekében olyan típusoknál, ahol a melegedés lassabb, a szondákat beépített fűtőszál melegíti. Ezeket a szondákat a vezetékeik számáról lehet megismerni: a három vezetékeseknél az egyik a feszültség jel, a másik kettő a fűtést biztosítja. Négy vezeték esetén a feszültséget – a zavaró jelek elkerülése érdekében – nem a gépjármű karosszériáján keresztül (test) vezetik a computerbe, hanem külön negatív szálon.
    .....A meghibásodott lambdaszonda nem csak az emissziós értékeket rontja el, de teljesítményvesztést is okozhat, ezenkívül akár 15%-kal is megnőhet a motor fogyasztása.
    ....Ami fontos: a gépkocsi elektronikája adatot kap a lambdaszondától, és ennek megfelelően szabályozza, korrigálja az üzemanyag és a levegő arányát. Mindebből nyilvánvaló: ha a lambdaszonda rossz adatot közöl, a motor működése sem lesz megfelelő.
    A másik szerepnek megfelelően a katalizátor működéséhez szükséges oxigénszintet is szabályozza. A katalizátor ugyanis csak bizonyos oxigénszint esetén tudja átalakítani a szénmonoxidot, a nitrogénoxidokat és a szénhidrogéneket kevésbé káros vegyületekké...."
    ....

    [ Szerkesztve ]

    Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

Új hozzászólás Aktív témák