-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Savanya
addikt
válasz #89309696 #64850 üzenetére
Nekem is DCi-m van és csak kettesben gyorsításkor hallatszik pici sípoló turbo hang . Mivel nem akar csak 120-130-ig menni az folyton nyitott EGR szelepre utal .
Olaj fogyás pedig baj ,de ha tiszta az olaj akkor valahol máshol szivárog el minthogy a motor megegye . Ilyenkor pedig kellene jelentkeznie folyásnak . Víznek is .
Mobilszámom: 70-516-8068
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #64848 üzenetére
8 vagy 16 szelepes?
A 16 szelepesnél nincs a 8 szelepesnél van, de azok a 97 előttiek emlékeim szerint még a cg-s motorokkal.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz #89309696 #64850 üzenetére
Az olajfogyasztás ennyi kilométerrel rövidtávnál, sajnos normális.
A víz már sokkal kényesebb téma.
A turbónak nincs hangja, ha van akkor az nem egészséges.
Vagy a szívó oldali olajozó ág vagy az intercooler hibája vezethet oda, hogy elkezd sípolni aztán szépen elkopik a tengely, és utána már a turbó kopása miatt sípol.
Bár ezek csak a gyakori hibák még millió okka lehet a zajos turbónak.Érdemes lenne mérni egy kompressziót minden hengerre.
A teljesítmény kimaradás pedig a lekokszolódás miatt van.
Valószínű amit savanya ír, hogy az EGR letapadt.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz Savanya #64851 üzenetére
Arra is gondoltam, hogy a turbónál a kipuffba engedi az olajat, mert annak látható füstölése talán nincs és szökhet nyomtalanul.
A víz az szerintem csöppenik valahol, mert ha enné akkor jele is volna. Zsúfoltabb a motortér, mint a Meganenál, nehezen látni végig. Az olaj viszont megevődik, mert ennyit látnom kellene a földön is már. De ettől még nincs kizárva a vízevés sem.Nekem rendesen hallani a turbót, tökre poén is ahogy a gázzal picit játszok a turbó is követi szépen, emelkedőnek felfele pláne, mint egy teherautó. Vannak autók ahol ez rendben is van, viszont tudom, hogy ezeknek a motoroknak a turbója alapból néma csendben van, tehát aggodalomra ad okot.
Majd csinálok videót valamikor.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #64854 üzenetére
Mentem vele sokat most, de nem pucolódott ki az EGR ezek szerint.
Ez már sípol vagy 2-3 éve, tartok tőle, hogy ez már késő lesz. Van ezen intercooler? Mert én nem találkoztam vele, a teljesítmény, töltőnyomás sem indokolja. Ettől még lehet persze.Nálam csak fél éve van, előéletéről tudok sok mindent mivel rokonságban volt a kocsi. Hengerfej síkolás volt kb 8-9 éve és 70-90 ezer Km ezelőtt, akkor kapott egy új turbót is. Nem igazán szerettek várni a melegedéssel, indít, megy, pörget, olajcserét megejtették 2-3 évente. Utána került át a rokonságon belül női taghoz ahol már agyonpörgetve nem lett legalább, kb. 3 éve. Ment gond nélkül. Egy éve izzító világított meg teljesítménykorlátozást nyomott az autó, az szoftveres volt egyértelműen. Nem tudom mi volt a hiba még nem nálam volt akkor. Ez lehetett turbónyomás, EGR is akár fogalmam sincs. Utána pár hónappal kapott felújított porlasztókat is. Aztán hozzám került.
Az előéletét ismerve te is belátod, hogy erre százezreket nem érdemes költeni. Nagyon szükségem sincs rá, de megbecsülöm, néha azért jól jön, meg szeretem, mert Renault. De új turbót meg hengerfejes mókákat biztos, hogy nem fizetek ki rá. Amit tudok és a józan ész megenged megteszek érte, de azon kívül megy amíg megy és utána bontó.
És ez csak motorikus, az esztétikai állapotáról nem is beszélve. Legalább szerkezetileg egyben van, fék, futómű, lengők tökéletesek, törve nem volt.És mit lehet most ezzel kezdeni.... Olajat tudok cserélni benne meg rakni bele valami revitalizálót, de az égvilágon semmit nem fog változtatni szerintem legfeljebb tovább bírja. Ilyen hibával még évekig elbotorkálhat nálam.
-
-
#89309696
törölt tag
válasz Savanya #64860 üzenetére
Jah, ilyenekre gondoltam én is, ezeket megcsinálom. Ha van intercooler is akkor azt is megnézni, bár nem tudom Robi mit értett hibája alatt, talán lyukas?
Meg olajcsere Elf SXR900-at mondta ebbe Robi, mert ez FE ebbe még nem jó. És arra tölteni valami lehetőleg egylépcsős revitalizálót. Aztán meg használni amíg megy, azért ebbe még évek benne vannak szerintem így is.Mindent elárul a 2011-es műszaki fénykép róla, hogy mennyire foglalkoztak vele annak idején.
-
forceberg
veterán
válasz #89309696 #64861 üzenetére
Milyen olaj van jelenleg benne? Az írt fogyást normál esetben max. olyan 10-15e km-en kellene produkálnia.
Tölts bele SXR900 5W40-es olajat, semmi extra xarra ne költs, inkább idd el azok árát.
Nézd meg, hogy abból mennyi fogy!
Ha a 65 lovas verzió, akkor abban nem lesz intercooler, az EGR csatiját húzd le egy próbakör erejéig, hogy akkor hogy megy?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #64862 üzenetére
Mol Essence 10W40 van benne, ez a mosóolaj most. Amit leengedtem belőle bűnszar volt, ezzel van most kiöblítve és majd kerül rá az Elf. De egyébként végig Mol Essence 10W40 volt benne (ezért mosatom azzal is), megvannak a cetlik még 2009-ből is a motortérben onnan tudom, hogy 2-3 évente cserélték csak benne. De legalább nem futott csak 15 ezret velük.
Viszont nem tudom akkor hogyan ment bele több, mint 300 ezer. Valószínű az első tulaj kergetett bele rengeteget új korában, 6 tulaja volt amúgy úgy, hogy én meg előttem a női tag nem íratta a nevére. A kocsi még mindig nagyszülői ág rokon nevén van, hiába na vidéken más értelmezése van a családnak. Jobbak a kapcsolatok/megbízhatósági dolgok, nekem meg nem kellett átírást, meg A0 biztosítást fizetnem erre a tikólra.
Viszont azzal nem tudok mit kezdeni, hogy a rokonság az autókhoz hót hülye. Előtte meg pizzafutár volt. Előtte meg franc tudja.65 lovas.
EGR csatlakozót lehúzva minek is kellene történnie amúgy? Bezár fixre?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #64640 üzenetére
Az új 1.33 vajon melyikhez van közelebb a korábbi TCe-k közül - vagy egyikhez sincs köze? Bocsi, hogy régi hsz-re reagálok Közben ahogy nézem, kb. egy stroker 1.2 lehet, 72.2 furat egyezik, csak a löket 81.2 mm a korábbi 73.2 helyett... Korai még megbízhatóságról beszélni?
-
rob210
Topikgazda
válasz #89309696 #64863 üzenetére
A 10w40 ebbe a motorba nem való.
Ebben mind egyetérthetünk.
Nem csoda ha eszi.
Viszont ha végig ezt kapta, lehet, hogy az 5w40 et is fogja, bár volt már akinél helyreállt az olajcserétől az olajfogyasztás.A 65Le ban nincs cooler egyel kevesebb hibalehetőség.
Kivenném az EGr-t eltakarítanám és gyönyörködnék a csodában.
A szívósort is le kell venni.
Igazándiból, ha nem csináltad még soha egy hétvége alatt akkor is megvan és valóban megtáltosodik tőle a kocsi.
Amíg az EGR nincs lent az olajcserebere nem fog sokat segíteni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
Gabady
aktív tag
Korábban már írtam a problémás Megane 1 ügyében. Másik motorvezérlővel próbáltuk indítani. Ezzel a főrelé mindig behúz, gyújtás ráadására, viszont az ekg jel folyamat villog. Kulcs elforításra teker, de nem indul be, illetve clip nem ír semmi hibát.
Merre induljunk el ?*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
eTrade
tag
Voltemár?
TC Teszt: Ceed SW, Mégane Grandtour és Focus Turnier
Érdemes megnézni a szavazás jelenlegi állását a cikk végén... elég szomorú. Mindenki szavazzon!
Tudtam, hogy még mindig menő a Focus de arra nem számítottam, hogy ennyi (!) KIA hívő (zombi) van itthon.[ Szerkesztve ]
-
baluka6
aktív tag
-
norbert1998
veterán
Sziasztok.
Kissé bolond a FC-m. Nem tudom, kinek higgyek, nem tudok fogyasztást számolni.
Hagyományos fülön ( összes km, alatta napi) 860 km, napi fülön 970 km. Együtt lettek nullazva. Üzemanyag használat 47 liter, fogyasztás 4.8.
Én tankoltam 51-et, és számolással jóval több jön ki fogyasztásnak.No ilyenkor kinek higgyek? Ki hazudik és ki nem, és miért?
M2/2 86 ló dízel
Nem egyszeri eset, mindig ez van.[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Urak.
Most hívtam szervízt a sw frissített, gázadásra kopogó M3 1.5dci miatt.
Azt mondja, meg kell tanulnia a befecskendező fejek kopását. Kopogáserzékelő van, sok gázadás, lassítás és be fog állni normális értékre.
Ha nem, üzemközben kell rávenni egy rádugott eszközzel.
Ez így fedi a valóságot?Másik, még mindig a fogyasztás.
Éjjel megyek haza, kb -3-5 fok, ~140-nél 8-11 között van a pillanatnyi, nappal 2-4 fokban 6 körül.
Hasonló eltérések vannak 100-120 között is. Nappal 4.5-5, éjjel 7-8....
Ha OBD-n nem ad hibát, lehet még valami érzékelő gond például? -
forceberg
veterán
-
forceberg
veterán
válasz forceberg #64880 üzenetére
Végigolvasva és kisarkítva, ez lehet, hogy egy Kia PR cikk.
Viszont a Megane beltere kinézetre valóban elmarad a másik kettőtől, igaz nekem akkor sem tetszett, amikor megjelent az autó. A csomagtér vagy 40 centis pereme meg WTF?
Mintha egy kisebb autó lenne megnyújtva 20 centi műanyagburokkal.
Ha soha nem raknak meg 300 liternyi teret sem, akkor is a nagyobb fog kelleni az átlagvevőnek...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
gbp
csendes tag
Sziasztok!
Cserélendő alkatrészt keresek,generátor,szervószivattyú,feszítő görgő "felfogatására" alkalmas tartó bak (konzol).Mi ennek a cuccnak a hivatalos neve,hogy keressek rá,mert csak bontott dolgokat találtam eddig?!Hosszbordás szíj csere óta folyamatos nyikorgás van a szerelő szerint ez a konzol a ludas,mert anno tákoltak hozzá egy klímakompresszort és az új szíj nem díjazza a ferdén futást
renault kangoo 2004,1.5 dci -k9k 702[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #64881 üzenetére
Biztos gyalogosbiztonság, hogyha elütnéd tolatva 2-vel.
Egyébként még jó is lenne, ha lejjebb volna, akkor rá lehetne térdelni és úgy behajolni a csomagtér végébe (nyilván mikor jó mocskos lesz főleg télen ), kutya lépcsőként felmenne rajta stb.
Engem az zavar, hogy feleslegesen nagyok, magasak. Minek. Az ótvar SUV megalománia kihatással van minden autóformára.
Az első lámpák kicsit rondák, az az alányúlás nem oké. Az összes többi elmegy. -
rob210
Topikgazda
Srácok tragédia van el vagyok keseredve.
3 napja dolgozom egy 2.0 dci. Cc-n
Turbócsere, leszakadt kipufogó, összes szűrő, intercooler takarítás, etc etc.
Erre ma este kész a kocsi, beülök, pislákoló lámpa, mondom neeeeee. Kiírta, hogy steering not locked, semmi meg se tekerte az önindítót.
Bikakábel, tölt 20 percet jézipumpa felpumpál. Indít teker teker teker teker bedöccen lefulladt ennyi.
Még kétszer megpróbáltam aztán mára feladtam.Viszont a kézipumpa nem keményedik fel, a rendszer viszont nem levegős, mi az isten haragja lehet, már idegbeteg vagyok, hátha egy kivülálló látja a hibát.
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #64886 üzenetére
Csereltél gázolaj szűrőt, felöntötted? A kézipumpa a szűrőből szív, ha van mit. Most már levegős az egész. A motortól a visszatérő ágból kezi vákuum pumpával addig szívod a levegőt, míg tiszta gázolaj nem jön. Utana cső összedug, kézipumpa felpumpál. Köhögve, de be fog indulni.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Mágus2 #64888 üzenetére
Nem levegős, lehúztam a csövet és ahogy megnyomom a kézipumpát azonnal jön a nafta nincs egy darabka bubi se.
Feltöltöm holnap az aksit én arra gyanakszom, hogy nem kapja el, mert nem teker elég gyorsan más már nem lehet.
Holnap elárasztalak titeket képekkel szörnyülködni fogtok, én legalábbis fogtam a fejem nagyon, amikor ebbe a kocsiba belekezdtem.Renault power
-
FRENK1988
veterán
Megane 1 Scenic 1 Clio2 tulajok!
Hogyan kell az elso ajtokon levő burkolatot levenni? Esetleg video?
Szereztem motormegjelölést es azt szeretnem kicserélniNem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
válasz eTrade #64872 üzenetére
Végül is a kia nagyot fejlődött az utóbbi években.
A focus meg német, mindig is nagy lesz körülötte a hype.Annó 2016-ban, amikor új autót akartam, ezeket néztem meg:
Mazda 3/cx3: tetszetős, de az a csoda szívóbenzines 2.0 motor egy halál volt, nem volt meg az ez kell érzés
Suzuki vitara: minőségre olyan lada niva feeling, borzalom
Focus: meg sem néztük, mert elvetemült áron volt
Kia ceed: szintén belül, akár egy lada niva (pedig már ekkor is sztárolták, de ekkor még biztosan puritán volt)
Civic: ebbe beleszerelmesedtem, de drága volt, így kiesettKettő maradt bent: megane4 és astra k.
A megane hasonló tulajdonságokkal drágább lett volna a k astrától, illetve értelmes renault benzinmotor sem volt (1.2tce).
Így kötöttünk ki az 1.4t 150lovas k astra kombinál, a számok is jók lettek volna, amiket mondtak, tehát az lett volna a befutó.
Aztán egyéb külső tényezők miatt a használtautó lett a megoldás.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz forceberg #64892 üzenetére
Röviden összefoglalva:
Úgy érzem, hogy olcsóbban sikerült egy jobbat vennem.
Hosszabban:
A laguna rávilágított, hogy soha többé ne akarjak alsó-középkategóriából autót választani.
Motorból ilyet egyik gyártónál sem találtam volna (ár-értékben biztosan nem)
Bár felszereltségben a mai alsó-közép már tudja azt, amit a laguna, valahogy a laguna elegánsabban tudja előadni.
Ja és a futómű, ami bár általában megosztó, mert sokak túl keménynek/feszesnek ítélik, ez olyan, mintha nekem csinálták volna, nekem ez kell. Nem is tudom, hogy ilyen átlag kategóriában (nem sport) milyen autót tudok legközelebb venni, aminek alapból ilyen futóműve van.
Nyilván a renaulttól jól megszokottan, itt jelen vannak apró zörgések, nyüszögések, bigyók....de ehhez már hozzászoktam, nekem belefér.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz molnarpeter #64864 üzenetére
Az egy teljesen új fejlesztés.
Csak már egy szerelmi háromszög gyermeke: renault-nissan-mercedes
Még nincs róla infó, hogy mennyire sikerült jól.
Tényleg, annó volt valami felröppent infó, hogy talismanban lesz 2.0dci, ez valós dolog?
Tavaly év végén voltak hírek 1.8 és 2.0 blue dci motorokról. (talán az 1.6dci leváltására)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Steven
addikt
Nekem 1,4T vitarám van 3 éve automata full felszerelt, CC mellett .
Igencsak vicces egy nivával össze hasonlítani Vagy még nem láttál lada nivát.
Azt , hogy nem tetszik ilyen olyan okokból megértem , de minősége akkor is kíváló eddig ez a 3. zsir új suzukim...Eddig egyik se látott szervízt a kötelezőkön kívűl...
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
TigerDzsó
tag
Én valami 1.7 Blue dCi-ről olvastam a 2.0 mellett.
Nem tudom mennyire lehet ezeknek hinni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000