Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
az 1,9 dti a fordulatszámot honnan veszi? mert adott a hiba, hogy induláskor a fordulat 3-4ezer környékén ugrál(indítózáskor és akkor általában nem is indul), utána következő(1-2) indítózásra egy kicsit megmoccan a fordulatszám mutató és be is röffen a kocsi! hidegen, melegen is csinálja, de többnyire hidegen fordul elő!
felső holtponti jeladót ma vettem bele újat, ugyanaz a tünet, mint a régivel, így nem az lehet a gond, a fordulatszámot innen veszi??
tanácstalan vagyok teljesen, lassan veszem a benzint és felgyújtom......
-
Sly189
senior tag
Sziasztok. Úgy néz ki leszálltam a szopórollerről. Végre.
Üzemanyag szűrő és a nagynyomású szivattyú közötti üzemanyag vezetéken levegős volt az üzemanyag ellátás. Hibák amiket ez okozott : Alapjarati szabályzás bizonytalan-lefulladó motor. Egyenetlen járás. Rail nyomás ingadozás.
Probléma oka: üzemanyag szűrő. A Mann filter rohadt drága... Amióta a kocsim megvan apró buborékok mindig voltak /állítólag normális dolog / és mindig egy fajta Mann filter t vettem WK919/1 talán.
Vettem bele most FRAM gyártmányú szűrőt. Egy darab buborék nincs!
Egy időre elfelejtem ezt a márkát azt hiszem...
2007 Megane 1.5 dCi 86Le[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #42901 üzenetére
A váltóban van sebesség jeladó onnan vesz mindent.
Az FHPnak semmi köze hozzá, ezt már Írtam, az a befecskendezést szabályozza.Renault power
-
Lacy6
senior tag
Sziasztok!
Ma történt velem egy olyan, hogy miközben menetem az autóval kiírta, hogy "check esp" és leállt a motor.
Félreálltam és utána kivillant az akkumulátor jel, meg hogy low battery.
A hűtő ventilátor folyamatosan ment, még miután lezártam a kocsit utána is.
Próbáltam beindítani, de csak low batteryt írt ki és nem akart izzítani sem.
Közbe megy a ventilátor és a rádió is müködik... megpróbáltuk bebikázni, de nem akart beindulni.
Olyan 40 perc múlva a ventilátor leállt és beindult az autó. Olyan mintha addig letiltotta volna.
Hazafelé megint ugyanez....megint megy a ventilátor. Megmozgattam az akumlátornál a kábeleket és leállt a ventilátor. Sikerült beindítani majd hazajönni. Megnéztem és az akkumulátor csatlakozás így néz ki.
Ezt most megtisztítom és feltöltöm az aksit és remélem megjavul. A kérdésem az lenne, hogy mi okozza azt hogy így néz ki a aksi csati? Ez lehetett a hiba oka vagy elektromos hibáról van szó? Valaki tapasztalt már ilyen jelenséget?Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
Szendwich
tag
válasz diablo1984 #42894 üzenetére
A szíj volt a hibás. Vettem egy ilyen készletet és felraktam. Bevallom, nem figyeltem a szíjat. Csak ma reggel figyeltem fel rá, hogy ami fent van az 6 bordás, amit meg levettem az 5 bordás. Kicseréltem, és elmúlt a sírás.
Ugyan itt eladó 500km-ert futott hosszbordás szíj, olcsóbbítva. -
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Kéne nekem levegő cső, 1-es Megane-ba (2002-es, 1.4 16v). Tud valaki ajánlani egy helyet, ahol lehet olyat kapni?
Néztem pl. Unix-nál, de ott bő 20k az ára, ami sztm baromi sok egy alig fél méteres gégecsőért, szóval valami olcsóbb megoldás kéne. -
PowerBuldog
veterán
egy hosszbordásszíj készlet miért ilyen drága? külön külön a szíj és a feszítő görgő meg 5e/5e alatt van kb.
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
-
roberto211
őstag
Sziasztok.. Megletz vegulis a laguna II-em.
Egyelore imadom,nagyon szep nagyon komfortos auto de eszrevett dolgokat amik szerintem hibák és szeretnék segitsegeket kerni
Első körben a motorhang..
Alapjaraton kicsit "diseles"hangja van de ha nyomok gázt akkor mar szep renaultos hangja lesz a motornak..
Valto: A 3. Fokozatot erosebb terhelesnel kidobja illetve ha beinditom a motort halk kerregő hang van és ahogy kinyomom a kuplungot megszűnik .. Akkor ezekhez a jelenseghez hozzatartozik még az is h ha alapjaraton uresbe nyomok egy hirtelen eros gazt akkor hirtelen kerregő daralo hang keletkezik de csak addig a pillanatig amig hirtelen megnem nyomom a gazpedalt viszont ha ugyanezt kinyomott kuplunggal csinalom akkor semmi baja. Csusztatott kuplungnal alacsony fordulaton valami csorog elol gondolom koze van a dolognak ehhez . Illetve bal elso kereknel a feltengelynel gumiharang bilincs mellett allandoan "zsírsár "van és ami a legfontosabb h gyorsulasnal szinte minden fokozatba egy bizonyos fordulat utan olyan hangja van mint egy ikarus hidnak tehat ez a nagyon vinnyogó hang.. Tehát ez a nagyon vinnyogó folyamatos hang. Van tippetek,otletetek mi lehet? Igazabol ha a valto rossz az sem gond mert 1ev garancia van a fodarabokra ..
Ezeken kivul nagyon tetszik az auto belul oriasi jol is megy szep tehat nagyon tetszik csak erre a 2 dologra kernek szepen valaszt ha lehetseges
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
angyalpc2
aktív tag
Hello
ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40 olajat akarok venni 1.2 8V D7F 726-os motorba
Hol érdemes venni? Pl nem hamisított, jó ár, olcsó kiszálítás stb
Környékünkön néztem Tesco-ban csak NF-es van SXR nincs
Unix-nál nincs ELF csak Castrol, Langauto-nál a webes felületen sincs.Szóval valami webes rendeléses érdekelne:
https://filterabc.hu/ELF_EVOLUTION_900_SXR_5W40_4Lhttp://www.olajmezo.hu/spd/156813/ELF-EVOLUTION-SXR-5W40---5L#page_artdet_tabs
Köszi Üdv
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42912 üzenetére
az alapjáraton dízeles hang okoskerék hibára utal én is néztem már 2es laguna 1,8 16v-t dci-nek ez miatt, tényleg full kultúrált dízel hang, csak nem egészséges így használni. a másik meg lehet a váltóban az olajszint alacsony, vagy elhasaznált, érdemes utána járni, mert precíz váltó van benne, de olaj nélkül hamar szétkopik a bronzperselyes cucc benne! és csakis bele való olajat szabad bele rakni, drága, de attól nem hullik szét a váltó!
-
roberto211
őstag
válasz diablo1984 #42916 üzenetére
Okoskerék bovebben mit jelent ?
Milyen áron van pld unixba?
Valtoba milyen olaj szukseges?
Illetve az a jelenseg hogy pld csusztatott kuplungnal csorog ez is pld a valto/valtoolajra utalhat nem?
Ha kidobja nagy terhelesnel a 3ast akkor mar sokat kophatott?Vagy ez csak az olaj miatt lehet?
Ez a "diesel"hang az okoskerek miatt milyeb hibakat idezhet elo?
Illetve akkor a hirtelen gazadasnal kerrego hang is valto miatt lehet?
(Kinyomott kuplungnal elmulik )Bocsi a sok kerdesert csak meg kezdo renaultos vagyok.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Josi
senior tag
válasz roberto211 #42917 üzenetére
Okoskerék= vezérlésmódosító kerék.
kb 50-60 ezer az ára. Autósboltban nemigen kapható.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42917 üzenetére
az okoskerék egy görgő a vezérlésben, ami a vezérlést tudja módosítani úgy hogy fordulatnak megfelelően jó legyen. asszem pont a napokban volt róla szó, hogy kb egy 50ezres tétel, vezérlés cserekor is illik cserélni. nálad jelenleg rosszul működik, így akár a gyújtás, akár a befecskendezés rossz időben történik ezért a kopogó hang(mint régen az ukrán benzinnel a nyugati technika nem tudott megküzdeni, mert szikra előtt magától is begyulladt). ez káros a motorra vagyis hajtókar csapágyra, csapszeg, főtengely, stb-nek.
a kupungos csörgés lehet kuplung, lehet motortartó bak is, azt látni/érezni kellene.
ha ilyen állapotban vetted, akkor sikerült egy elhanyagolt példányba belenyúlnod, először cserélj rajta vezérlést+okoskereket, nézesd át a hajtás részét, kuplung, féltengelyek váltó szinten, ami kell, azt cseréltesd, a váltóba ha ugyanaz az olaj jár, mint az enyémbe, akkor kb 3200huf/liter és 4 litertől több kell bele, ha a leeresztett használt váltóolajban esetleg reszelék lenne, akkor boríthatjátok is szét a váltót, vagy jobb ha szereztek rá másikat. de reméljük, hogy csak a kuplung szerkezet szivat, és a motortartó bak rángatásától dobja ki a 3ast....
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42917 üzenetére
rossz okoskerék hang magasabb fordulaton kisimul, alapjáraton dízeles.
gyári alkatrész, cikkszám alapján biztos az unix is tud szerezni...árak és gyári cikkszámok minden motorhoz: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Predator2
addikt
Helló
Hazahoztam a "drágaszágot". Sajna észre is vettünk rajta egy hibát, ami cserére szorul.
Hol tudnék olcsón, akár bontott, de jó állapotú, (piros jelzésű) spirál rugót venni? Gondoltam rákérdezek, hátha van egy tuti ötletetek erre. 2004-es MK2 Clio 1.5dci 82LeTHX
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
roberto211
őstag
válasz diablo1984 #42920 üzenetére
Mikor neztem eloszor akkor igazabol nem nagyon hallottam ezeket a hangokat..
Belseje amugy hibatlan,kulsejere is max egy polir fér rá tehat esztetikailag nincs sok gond vele csak most h igy ezt elmondtad nem lesz egy ft meg nem is ez a lenyeg hanem ha akkor hallom akk lehet meggondolom a vetelt de mindegy megcsinaltatom..
Renaulthoz alkatreszeket hol erdemes venni ha pld ilyen kell h okoskerek stb? Nem akarom ez miatt eladni inkabb megcsinaltatom mert nagyon bejon a laguna De hat hasznalt auto elofordul az ilyen.
Illetve van szerelom de a hibakon szeret neha atsiklani,egy jó szerelőt aki átnéz mindent megmondja hibakat es korrekt aron dolgozik tudsz/tudtok ajanlani Erd es Bp kornyeken ? Akar privatban is johet
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
diablo1984
veterán
válasz Predator2 #42923 üzenetére
csakis ugyanolyat vegyél, de mivel biztos nem lehetsz benne(más használat, kitudja mennyire lágyult le egy másik autóban, mint a tiedben), ezért ha bontottat is veszel, akkor csak párban! vagy újat, de azt is párban. ha oldalanként nem azonos a rugózás, akkor tud viccesen viselkedni az autó.....
(#42924) roberto211 : amit linkeltem oldalt ott vannak árak és gyári cikkszámok, bár az unixos árlistában nem láttam, de ha van oda kedvezményed, akkor érdemes rákérdezni náluk is, ők is biztos csak gyári okoskereket tudnak szerezni, de az hátha kiszolgál már. én Debrecen mellett lakom, gondolom Bpesten jobba a szerelő felhozatal, de én ebben nem tudok segíteni. ritka madár a jó és lelkiismeretes szerelő....
[ Szerkesztve ]
-
tresh
veterán
válasz roberto211 #42912 üzenetére
Valto: A 3. Fokozatot erosebb terhelesnel kidobja illetve ha beinditom a motort halk kerregő hang van és ahogy kinyomom a kuplungot megszűnik
Meg is válaszoltad itt a hibát, ha dobálja a sebbegéset akkor az szinkron gyűrű kopás gyanús. Váltót le kel venni és meg kell nézni mi a helyzet vele.
-
dhgm
tag
válasz Sly189 #42902 üzenetére
Lényeg, hogy meg van a hiba oka.
Ezért végeztem egy kis átalakítást, még kb 1 hónapja. Én is szűrőt cseréltem és a kézipumpvával nem tudtam légteleníteni, a pumpa is tele volt levegővel, nem zárt a visszacsapószelep..
négycsöcsű szűrő helyett, Kangoo 2010 évjárat 2 csöcsű szűrő
gyári szűrőhely megszüntetése
új szűrő a motortérbe a zárhídra csavarozva.Az alábbiak javultak:
szűrőcsere egyszerűen megoldható, nem kell a fél elejét szétszedni hozzá,
jól hozzáférhető
a szűrőn van légtelenítő csavar, tehát egyszerűen légteleníthető
résolaj nem került a szűrőbe visszavezetésre, az egyenesen a tankba megy ( nincs levegősödés).1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
rob210
Topikgazda
válasz PowerBuldog #42911 üzenetére
Mert ezekben a készletekben nem csak a görgők hanem a feszítő mechanizmusok is benne vannak (karok).
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #42927 üzenetére
A váltód nagyon valószínű, hogy kuka.
Az okoskereket én nem temetném.
Amikor leállítod kattan a kocsi? Koppan egyet?
Illetve indításkor szépen teker és indul, vagy kell kicsit pörgtni mire elkapja?Szvsz azt a váltót ami alatta van jó messzire el kell dobni, venni alá egy bontottat, majd amikor lentvan a kuplungot is átnéznu ha szükséges csere.
Más dimenzióba fog lépni a kocsi.
A renault a váltóra érzékeny ha ütötték vágták akkor hamar kikukázódik.
Én 100000km után az olajcserét is mindig javaslom.Renault power
-
roberto211
őstag
-
rwin5
őstag
Na vásárlás óta most először lett valami baja az autónak. 2x lefulladt az autó tolatás közben, aztán 1x menet közben 3-asban de nem hiszem, hogy az alacsony fordulat miatt. Tovább nem mertem vele menni, inkább hazajöttem vele azonnal (mondjuk kb 200 métert mentem az autóval) Most simán alapjáraton nézem a kertben, hogy lefullad-e egyelőre nincs semmi baja.. ötlet? Kijelzőn nem gyulladt ki semmilyen lámpa
szerk: most tolatgattam az udvarban meg indultam 1,2-3as fokozatból és semmi baja.. valami ötlet? Nem hiszem, hogy 3x is olyan kis fordulaton mentem volna vele, hogy pont azért fulladt volna le. Eddig meg ilyen nem fordult elő.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Próbáld meg járó motornál megrángatni a blokkot.
Valószínűleg a testkábeled sz@rakodik.
Amikor tolatsz akkor megbillen a motor megszakad a kontakt és leáll.
Eddig legalábbis egyszer találkoztam ilyen tünettel, annak ez volt az okozója.
Levettük a srut megpucoltuk meghúztuk hiba kipipálva.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #42932 üzenetére
Akkor az okos kereked nem biztos, hogy kuka.
Most néztem a tiedhez elég nehéz váltót találni.
Mennyi ideje hoztad el a kocsit?
Magán személytől vagy kereskedésből van?Renault power
-
rwin5
őstag
válasz rob210 #42936 üzenetére
Most rángattam de semmi.. de lehet az a baj amit írtál, mert egy dobogó szerű kapu feljárónk van és mikor arról le huppant az autó (mert van a legvégén egy pici szinteltolódás és megdobja az autó elejét) azután fulladtam le, viszont egyből indult az autó utána rákanyarodtam a következő utcára mentem kb 100 métert és akkor megint leállt.
szerk: na mind1 most akkor pihen az autó (5-6 éve volt egy 2. autóként használt golfom amit jópárszor vontattam és iszonytató érzést érzek a vontatástól azóta.. ) 2 hét múlvaműszaki vizsgás lesz remélem oda elmegy a lábán..
[ Szerkesztve ]
-
Tom5
addikt
Tehermentesítő gyűrűt hol érdemes rendelni? Legyártom esztergályossal téma nem játszik.
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #42937 üzenetére
Nem más a felfogatás és a kulissza sem ugyan az.
Az 1.8- as motorból nem túl sokat adtak el.
Sokminden csereszabatos a iisebb társaival, de a váltónak a tipusszáma is más.
De nézd meg melyik váltó van a tiéden mert renaultnál sok érdekesség van. Hátha lehet találni hozzá másikat.
A váltón van egy kis aluminium tábla abba van beleütve egy szám az kéne.Renault power
-
AMD Power
titán
Sziasztok....
Renault Megane II (2004-05 évjáratok) 1.4 vagy 1.6 benzinesekről mi a vélemény , tapasztalat? 1 millió körül már szépek vannak.
[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
Ma ismét baszkuráltam az autót, mivel volt egy fölös Osram SilverLight2.0 H1-es izzópárom, ezért beraktam a ködfényszórókba, bár ködöt nem várok, de legalább most már egyforma.
Minden folyadékot ellenőriztem és feltöltöttem maxra, realizálódott, hogy kell egy pár új rendszámtábla keret, mert igencsak megviselte már őket az idő, illetve szükség lesz egy pár első ablaktörlő lapátra.
Illetve lemostam, megszabadítottam a csomó sártól a kerékdobokat.De a lényeg:
Ráfeküdtem a fűtésből csöpögő fagyálló témára.
Tegnap a tacskóban találtam egy ilyet: [link]
Fogtam és meghúztam a radiátor és a csőcsatlakozásnál található minden csavart, lehetett rajtuk még tekerni az az igazság.
Ezután indítás, kis melegítés, majd fűtést maxra állítottam és figyeltem. 12 percig ment a fűtés, forró volt már a cső is, de egy csepp se jött ki sehonnan sem. Szóval lehet igen olcsó javítás lett belőle.
Persze a csepegés nyomait letöröltem, és a beltér összes csavarját meghúztam ha már szereztem egy ilyen szerszámot.A héten megvettem a teljes TRW fékszettet is, tárcsák, betétek, hamarosan felkerülnek, ahogy a nyári abroncsok is.
Üdv, Balázs
-
diablo1984
veterán
válasz AMD Power #42942 üzenetére
gyújtótrafó baja lehet, ha még nem cserélték ki probléma mentesre, de ha elkezd szarakodni, akkor sem hajlamos azonnal otthagyni az út mellett ezzel a hibával, csak ki-kihagy egy henger. ablakemelője tud még beszarni, az indítókártyát nem kell elejteni, vagy ráülni, mert hajlamos a forrasztás elpattanni benne.
jó autók, jó fogyasztással, már az 1,4es motorral is élhető, az 1,6ossal még élményfaktora is lehet(1,6osban már van okoskerék, azaz vezérlés módosító, ha az beszarik, kb 50 ezres tétel, igaz 10-15évet kibír és nem nyírja ki a motort, ha becsokil). elektromos zűrök előfordulhatnak velük, de nem túl halálos mértékben.fogyasztásuk baráti, kb annyi körül kijöhet mint az astrád(főleg ha te hajtod)
tipp: kombijában még a csomagtartóban is van egy rakat hely, meggondolandó!
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #42942 üzenetére
Összejött a második poronty, vagy ráuntál az astrára?
Én javaslom az 1.6-ost de egyébkét kényelmes jó autó, a PHI eseknek van egy pár széria hibája egyik sem egetverő, utszélén nem hagy egyikkel sem.
A rugótörés 10 év felett garantált, a csomagtér zárban a műanyag tárcsa eltörik, az ablakemelő, álltalában felújÍtó készletet igényel ennyi idősen, a gyújtótrafókat meg kell nézni beru vagy denso legyen akkor nem lesz velük baj.
Amúgy élvezhető szerethető autó.
Renault power
-
AMD Power
titán
válasz diablo1984 #42944 üzenetére
Köszönöm szépen az információkat. Egyenlőre csak az érdeklődés szintjén van a dolog.
rob210 Egy kölök van egyenlőre... Amiről tudok persze! Az Astra amúgy tökéletesen teszi a dolgát. Hála Istennek!
-
Pecc
őstag
Srácok tudtok valami tutorialt erre? :sikerült valahogy erősebben kitolni a behajtott jobb visszapillantót. Kipattant a helyéről az egész műanyag ház a csonkból amin fordul de nem tudom visszarakni abba a kis lyukba amiben volt. Josi : MII-t kérdeze AMD power. Lehet abban más a rugó meg az ablakemelő szerkezet.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
pontosítanék: mindegyik renaultra is igaz a rugótörés veszélye, ugyanúgy igaz lehet az én lagunámra(nemrég cseréltem), a fórumtárs clio 2-esére(ma postolta), volt már itt megane2-es alatt is, laguna 2 alatt is törött rugó, ez sajátosság sajna! de vígasztalhat a tudat, hogy az opel vectrám 2 hátsó rugójából is letört 5-5cm-es darab szimmetrikusan, ott nem befolyásolt semmit, a passatomban is a 2 hátsó rugó törött volt, fateréban csak az egyik hátsó. fárad a rugó mindenben.....
-
Pecc
őstag
válasz diablo1984 #42949 üzenetére
Igaz. Kolléga clio 1ben, ismerős smartjában is tört már rugó
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest