-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reaper04
aktív tag
Estét mindenkinek!
A segítségetekre lenne ismét szükségem.
Szeretném lecserélni a két hátsó tárcsafékem (megane II, 1.6 16v)Kinéztem a két tárcsát, szuper. Felhívtam a helyi rönóékat és azt mondták, hogy csak gyári tárcsaféket tegyek bele, amiben bent van már a csapágy. Másrészt meg csak csapággyal együtt cseréljem a tárcsát, külön ne.
Harmadrészt, ha cserélem mind kettőt, akkor megint csak eredetit vegyek, mert az utángyártott csapágyat még bele kell préselni a tárcsába és az már nem az igazi.A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mi tévő legyek? Tényleg csapágyastól kell cserélni a hátsó tárcsám? Illetve csak gyári tárcsát "szabad" rá vásárolnom ?
Köszi előre is!
u.i.: Kiégett az egyik hátsó rendszámtábla lámpám, ha jól néztem akkor C5W izzó kell bele, ugye?
Köszi még egyszer,
Üdv: Dave -
Füge007
senior tag
válasz Reaper04 #25051 üzenetére
Szeretnéd lecserélni a hátsó tárcsákat?!
Ezek gyárilag, illetve az után gyártottnál is egyben vannak az ABS gyűrűvel és kerékcsapágy készlettel. Igazuk van, külön a tárcsa nem jó, mert a besajtolás vagy sikerül vagy nem, na meg a csapágyad is cserére szorulhat, kopás illetve, lásd jó magyar utak. Van komplett után gyártottban is, persze egy Renault szerviznek megvan mit kell mondania
Füge
-
Josi
aktív tag
válasz Reaper04 #25051 üzenetére
Szerintem ez hülyeség, mert milyen az a "gyári tárcsa"?
Az viszont igaz, hogy olyant kell venned, ami csapággyal együtt van.
Ha ABS-es a kocsid, akkor legyen ABS gyürü is hozzá.
Márkát meg igényed és pénztárcád szerint .''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Reaper04
aktív tag
válasz Füge007 #25052 üzenetére
Szia!
Értem ,köszi az infót.
Akkor a sima 6000 Ft-os Ferodo tárcsa nem jó ... vagyis jó, de még kellene bele az ABS jeladó és a csapágy is, igaz?Találtam egy ilyet: Katt
Ebben van jeladó is és csapágy is. Akkor ilyet kellene vennem?
Bár .... Csupán 4x drágább /dbKözben vissza kérdeznék, hogy értsem a lényeget.
A mostani tárcsában bent vannak mindezek. Ha veszek új tárcsát akkor a régiből ki kellene venni a jeladót és a csapágyat, majd ezeket belesajtolni az új tárcsába? -
-
Füge007
senior tag
Nézem a Cliom utódját, találtam egy ilyen szépséget, csak az automata váltó nem szimpi. Még a színe is bejön, többet nem lesz fekete autóm, max ha mosóembert is kapok hozzá ajándékba
Füge
-
FRENK1988
veterán
válasz Reaper04 #25051 üzenetére
Brembot vettem. Es igen tényleg kerekcsapaggyal es abs jeladoval együtt jo cserélni, mert kiszedni ki lehet a csapágyat de hogy vissza tudják tenni hibátlanul az mar nem 100%. Én 18-ert vettem darabját a hátsó tarcsaknak (csapaggyal+abs jeladoval)
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #25061 üzenetére
16.798.- /db. plusz szállítás 1200.- (nyugodtan utalhatsz nekik előre, megbízhatóak, én szinte mindent náluk veszek.
Ennél olcsóbb nincs Ezt 1.4 16V BM0B, CM0B [K4J 730,K4J 740] hoz kerestem.
Ebben benne van az abs jeladó a kupak a csapágy és a tárcsa[ Szerkesztve ]
Renault power
-
_NCT
őstag
Ha van már egy kis válla a hátsó fékeknek, attól még megkaphatja a műszakit nem? Műszakin nézik a téli gumi állapotát??
-
Reaper04
aktív tag
Ja ez meg a másik, tényleg
Nov 20-án jár le a műszakim, arra nekem is érdemes lenne lecserélnem a gumikat télire?
Mondjuk múltkor is 20 fok felett volt... ma sincs rossz idő.Valami állandó 7 fok alatt kell a télit lecserélni (kötelezően) ugye?
rob210: Rendben, köszi a tanácsot!
-
Josi
aktív tag
válasz Reaper04 #25066 üzenetére
Nálunk nem kötelező csak javallott.
mikortol-kell-a-teli-gumi''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
giigz
veterán
Egy bontott hűtő mennyibe kerülhet kb. az enyémbe?
-
giigz
veterán
válasz rob210 #25072 üzenetére
Már régóta figyelem hogy csöpög az autó
Aztán most amikor ott volt a szervizben, mondtam hogy nézzék meg mi lehet az oka, és azt mondták, hogy a hűtőből folyik.
Igazából nem nagy dolog, mert már 1 éve így járok vele, de azért csak megcsináltatnám, hogy akkor most már tényleg legyen minden tökéletes rajta
Az új hűtő még a legolcsóbb Bárdi Autó márkájú (bár gondolom nem a Bárdi gyártja... ) is 10k, akkor már inkább évente rátöltöm azt az 500 Ft-ot...
Az persze igaz, hogy a bontós megoldás sem a legjobb, esetleg még ilyen hűtőjavító céget lehetne megpróbálnom, van itt tőlem nem messze egy, majd lehet velük megcsináltatom, de az ugye kérdés, hogy mennyibe kerülhet kb...
-
_NCT
őstag
Fékbetétet vagy féktárcsát kompletten szoktak cserélni? Meg mikor kell ABS jeladót meg ezeket is??
-
senior tag
Szerintetek az jó ötlet, a jobbra húzás kiderítésére, hogy a két első kereket átcseréltetném a gumisnál?
már mint úgy, hogy leszedik a felnikről, és kicserélik, lehet ezt így ?
mert gondolom, az első kerék az ami miatt jobban tud húzni a kocsi valamelyik irányba, aztán ha most balra kezd húzni a kocsi, akkor lehet hogy tényleg a gumi szar, és van adu a kezembe, az új gumikhoz....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
-
Hát, nem vagyok benne biztos, hogy a garanciális autó annyira megfelelő lenne.
Nyilván, ha véletlen beesik egy garis probléma akkor jól jön, de lássuk be erre elég kicsi az esély, illetve ahhoz, hogy a garancia fennálljon az adott márkaszervizbe kell vinned pl.: kötelező szervizekre is. (+ mindenféle szervizre)Na már most, amikor egy olaj+ szűrők cseréért kiraknák eléd a 60-80K-s számlát, nem tudom hogy állna a szád. (nekem ez mindenestül megvan max egy 20-asból)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Garanciális autót manapság csak az vesz aki fossa a pénzt, pont azért amit mycso leírt.
Tresh elmélete pedig nem hülyeség francia autóból kevesebb ráfordítással lehet megbízható autót üzemeltetni.
A japánokhoz horror az alkatrész pedig a jó magyar utakon a futómű alkatrészek igen kelendőek.
Haver corollája 1.5 évente szilent cserére szorul. (a gyári eszméletlen drága az utángyártott ennyit bír)Renault power
-
ThodEE
őstag
És nem csak "megvan" hanem valóban el is készült egy 20asból, még a márkaszerviz az megint lutri, Ismerősöm szülei mindig vitték márkaszervizbe azt mikor a gyerek mondta hogy spórolás van megcsinálom nektek akkor ment a szájtátás hogy olyan mint amibe soha nem volt olajcsere
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
Sly189
senior tag
M2 esembe kiégett az egyik helyzetjelző. ( lesz@rom ).
De ha már neki állok kiszedni, szeretném kicserélni a tompítottakat, és az irányjelzőket elől hátul, valamint a féklámpát.
Helyzetjelzőt szeretném fehér LED -re, tompítottat Xenon Lookra- H7 valami minőségi gyártótól (projektoros lámpába jól mutatna egy kis kék árnyalat )
féklámpákat is LEDesre ha van rá lehetőség.Kérdés. Melyik webshopban tudom ezeket beszerezni jó áron jó minőségben?
-
giigz
veterán
válasz Sly189 #25092 üzenetére
A minőségi xenon look alatt nem tudom pontosan mit értesz, nekem GE Megalight Ultra +90% van, ez nem kékes, de fehérnek fehér, talán nagyon pici kékes beütése azért van... Nem néz ki rosszul [link]
Ahogy tudom az Osram-nak vannak "kékes" izzói, kb. azok is hasonló színt adnak, lehet egy kicsit kékesebbet.. Onnan kell venni, ahol a legolcsóbb
-
_NCT
őstag
válasz rob210 #25089 üzenetére
A japánokhoz horror az alkatrész..... Mintha a Renault nem lenne drága mi?
Egyáltalán nem horror az alkatrész, csak ne egy 20 éves veteránra nézzed. Direkt megnéztem a minap pár alkatrészt összehasonlítva egy 5-6 éves Corolla-t vagy Avensis-t és egyáltalán nem drágább mint egy M2-höz... Bárdiauto-n vagy nagyobb helyeken össze is tudod hasonlítani.
Nekünk már jó pár éve új autónk van és megnyugtathatok mindenkit, nem tolnak eléd 60-80 ezres számlát, ugyanúgy megvan 20asból. Legutóbb Clio-hoz (4 éves) olaj+olajcsere+szűrők cseréje megvolt egy 20-asból. Csak nem a lehúzósabb márkaszervizet kell választani....Ha normális helyre viszed nem vágnak meg.
-
rob210
Topikgazda
Azt hiszem van némi fogalmi zavar.
A márkaszerviz feltétel a garancia érvényesítéséhez.
Ha nem partnerhez viszed, lehet 20-as de garinak lőttek.
(nehogy meglepődés legyen belőle)Az állításod pedig nem igaz.
Nem akarok vitatkozni, vagy ellentmondani, de drágább a japó.
Mindegyikhez drága sajnos, de a Renault olcsóbb mondjuk a Toyotánál.
A Fiat meg még olcsóbb, igaz abba nem is ülnék, de alkatrész szempontjából az az egyik legolcsóbb.A magyar átlag meg nem a 4-5 éves autók.
Tehát nem egy vadonat új autó alkatrész árait fogom nézni, én nem vesztettem el a realitásom teljesen.Sajnos nekem és a környezetemben élőknek vajmi kevés esélyük van 4-5 éves autóba ülni.
Ami elég szomorú úgy, hogy mind a ketten becsülettel dolgozunk az asszonnyal.Ez nem a mi és nem is az ő, mint sem a kormány szégyene, de ez nem ide tartozik.
Renault power
-
_NCT
őstag
válasz rob210 #25095 üzenetére
Rövidre fogom: márkaszerviz és márkaszerviz között is óráisi különbségek vannak hozzáállásban és árban is.... Én is márkaszervizről beszéltem, pont ezért hogy ne veszítse el a garit. Bár úgy tudom mostanában már nincs hozzákötve márkaszervizhez a dolog, elég ha elviszed egy hivatalos műhelyhez ahol van pöcsétjük mondjuk VW mellett Renault-hoz is.
-
giigz
veterán
Nívópálca 10.000
-
aktív tag
Keresek:
- Hasznalt/uj olcso webkamerat, ami laptopra csatlakoztathato (gar. nem kell, olcso legyen)- Valami szep pendrive-ot, esetleg femet, ami graviroztathato. Ajandekba lesz, igy csak uj erdekel (gar. nem fontos)
Privatba irjatok, kerlek!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Yettel topik
- Windows 10
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Diablo IV
- Gaming notebook topik
- Villanyszerelés
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...