-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lyunior
tag
Szia!
Ez a silica dolog bennem is megfogalmazódott, de nem tudom, hol lehet ilyet szerezni és milyen márkanéven lehet rákeresni.
A fotóstáskámhoz kaptam két kis zacsit, de úgy vélem az az egyszer használatos fajta.
"A te fotód, a te művészeted! Csináld úgy, ahogy neked tetszik!"
-
MC Pite
veterán
A képnézőt kizárva, ha apsc méretben 12/16 illetve 24 mpixeles képet leméretezünk HD méretűre, akkor lesz különbség? (zajban lehet, meg az is lehet hogy jobban bírja a zajt akár a kisebb felbontású gép, szal ezt én nem dönteném el)
Rengeteg múlik a képnéző sw-en szerintem, , gyári élesítés mértékén, stb. Konkrétan 5100 meg 5200 képei közül egyértelműen 5200est nem hoznám ki láthatóan jobbnak. Sőt, sokszor többet nyom a választott tömörítés.
Konkrétan átlag user szerint szebb a képe a nagyobb felbontású képnek, ezt sem erősíteni, sem cáfolni nem tudom, jelen esetben jobb nem lesz a képe, de nagyon nagyon penge üveggel lehet kicsivel több a részlet, de főként pixelbuzerátori szinten.Az hogy ugyanazok az emberek hirdetik hogy tanuljunk meg komponálni, máskor azt hogy mennyit lehet nagy felbontásból croppolni, sosem értettem - ha a kettő nem is zárja ki egymást. Igen, többet lehet vágni.
Szerintem átlag usernek atom felesleges 24mpixel, sőt, a fele is. Stúdióban meg plakátra meg kisfaszom jó, legyen. De szerencsétlen D700/D4 tulajokat csak nem sajnáljuk a 16Mp miatt. És kinek a pap, kinek a papné, 6-8 mpixelnél _nekem_ nem szokott több kelleni, abban csak régen reménykedtem hogy majd jó(bb) tele üveg helyett croppolok, baromság (értsd madár fotózás 200as telével pl).
De ez hitvita, szal eredmény úgyse lesz
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#40935168
törölt tag
+1 csak nem akartam flémet, de látom indul 16 és 22-24 között meg nem mondja senki sztem, mivel készült a kép, de 8-12 és 24-36 között nagyon is.
Kicsiben a matekot megértve valahogy így lehetne ezt szemléltetni: a kisfelbontású szenzor legyen 2x2 pixeles képet adó, natívan. A nagyfelbontású 4x4-es szenzor legyen. Egyéb paramétereiket egyformának, de legalábbis nagyon hasonlónak tekintve elmondható: ha nagy iso-ra mész mindkettővel, a 2x2-es szenzor 4 pixeléből 1 totál vörös lesz, vagy totál fekete, szürke, mittomén.. szóval zajpixel. 4-ből 3 pixel hordoz majd tényleges információt úgy, hogy egy negyedet az infóból bukik az ember: a kép egy teljes negyedét. Bal felsőt, bal alsót, jobb felsőt vagy jobb alsót. Ciki.
A 4x4-es szenzor is - mivel közel azonos képességűnek feltételezzük - hasonlót produkál ugyanabból: 4 egymás melletti pixelből (2x2-es tömb) 1 zajpixel, a másik három információ, de neki ugyanazon a fizikai szenzorméreten, ugyanarra a szenzorra vetülő képre 16 pixele van ezt leképezni és ebből bár 4 pixelnyi zaja lesz 1 helyett, azok nem egyetlen helyre tömörülnek (pl. a balfelső sarokba), hanem el vannak oszolva.. 2x2-es tömbönként produkál egy zajpixelt a szenzor, tehát a 4 zajpixelünk is megtalálható lesz mind a négy képnegyeden.
Itt jön az interpoláció: amikor a 4x4-es (16) képet leméretezi az ember egy egyszerű bicubic-al mondjuk, egy leendő új pixelhez 4 eredeti pixel infót átlagol a program. Ez kb. annyi lesz a végén, hogy 2x2-es tömbönként az 1 zajpixel rontja a másik 3 infópixel átlagát, kicsit sötétedik a szín, fakul, stb.
A végeredmény a natív 2x2-eshez képest abban különbözik, hogy mind a 4 pixelben van infó és együtt romlottak valamennyit, nem pedig 3 pixel infó és 1 pixel totálkuka, mint a natív esetén. Tehát a zaj mennyiségileg nem kevesebb, csak az eloszlása a finomabb felbontás miatt .. ööö.. finomabb .. tehát amikor leméretezünk, a zaj mint olyan, "eltűnik" - beépül a képbe ha így tetszik. És egy fakóbb képet némi kontraszttal, saturation-nel stb. egyszerűbb korrigálni, mint egy teljes elvesztett képnegyedet (2x2 esetén) pótolni.
Na ez most elég sarkított példa, de valahogy így néz ki a történet, aki pl. filmen és régebbi digi gépen nőtt fel, nem fogja szeretni a nagyfelbontású (de továbbra is jó pixelszintű iso-t tartó) szenzorokat, mert a képek nem kásásodnak-grízesednek, hanem leméretezéskor olyan fura plasztikusra puhulnak, az éleket-élességeket megtartva. Több részlet marad meg.. nem zajpöttyöt kell pótolni információval, hanem gyengült információt kell visszanövelni - feltehetően - eredeti körülre és ez véleményem szerint könnyebb. De nagyon ízlés dolga lesz, van akinek a grízes klasszikus zaj jön be és ezt szűri képpuhítással-elmosással (eredeti élénk színekkel), van akinek pedig a krémes nullazaj jön be majd iso3200-n a nagy képet leméretezve úgy, hogy minden fakóbb kicsit, zaj ugyan nincs, de nekiállhat saturation, hue, minden vacakkal bíbelődni, gamma, contrast, brightness, ami belefér. Ez egy iso100-as hosszúexpós kép, pixelszinten pici zaja már van, de ekkorában - nulla szűréssel - ezt eredményezi a végeredmény fullhd-n, hogy kb. "szénné van zajszűrve" pedig dehogy. Gríz sehol, korrekciók megtörténtek, részletek megmaradtak. Csak van, akinek az ég ilyenkor pl. irreálisan puha-krémes-megfoghatatlan, meg a fények, stb. Egy kisebb szenzorból ugyanez a fullhd grízesebben jön ki és ha arra zajszűr az ember, az elmosások miatt részletet is bukik. Itt részlet megmaradt, inkább színt-dinamikát-kontrasztot bukik, de ezek könnyebben korrigálhatók (szerintem).
Na off, csajozok.
-
forceberg
veterán
-
Freddy76
addikt
Bölcs üzletpolitikának tűnik. Na jó, nem.
De tényleg, ezt most komolyan mondod? Nyilván a BMW-nek is a 7-es a zászlóshajója, de gondolom, több bevétel van a 3-asból összességében. Canonnál mindegy, hogy milyen szarral azonosítják a nevét a "konzumer" felhasználók, akik legalább n-szer többen vannak a pro-knál? Őket nem érdekli az a párszáz (ezer) pro, akik nem pro-ként kezdtek, hanem konzumerből váltak pro-kká? Nem is beszélve azokról a konzumerekről, akik soha nem lesznek pro-k, csak hiszik magukról, és pénzük is van a felszerelésre?
Tény, esküvőkön több canonossal találkozom, mint nikonossal, ennek oka egyszerűnek tűnik: ezek a fotósok sok éve a pályán vannak, és a Canon korábban kezdte a digitális technológiát, nagyobb ütemben kezdett fejleszteni, előbb jött ki a fullframe vázakkal. Aki az 5d megjelenésekor hivatásos célokra vázat vett, canon-t vett, mondván, majd ha vált fullframe-re, jó lesz az obipark. De ez az előny is elkopott mára valamennyire, az ifjabb generációban már nincs lemaradva a nikonosok aránya.
A Canon a belépő kategóriában lóf.sz és estifény. Ha körbenézek, ebben a topikban van néhány ember, aki belépő vázzal kezdte, de már ff-ben nyomul (Kleroo, Aleister), akinek előbb-utóbb ff lesz (M3ss), és aki az abszolút belépőtől elmozdult a felső-középkategória felé (ez vagyok én). Nem hiszem, hogy egy gyártó megtehetné, hogy ne foglalkozzon a belépő kategóriával.
Aggódom a Canonért, nem szeretném, ha tönkremennének, remek fénymásolókat gyártanak.
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
aleister
veterán
Ez nem az én véleményem, hanem egy nálunk szakmailag képzettebb csapaté, akik hosszú évek óta, laborkörülmények között készítenek profi összehasonlításokat. DXO Labs-nak hívják őket.
És itt az eredmény. ISO-ban rommá veri az 5Dm3 a D3200-öt, ami cserébe jobb dinamikaátfogású. Végül mindkét szenzor 81 pontot kapott.Nyilván az egyik az ilyen, a másik az olyan területen hasznosabb, de ne feledjük, hogy az egyik váz belépő 105k-ért, a másik high-end 750-800k-ért, és mégsincs elmaradva az előbbi az utóbbitól.
Nem akarom a Canon vonulatot a szenzorai miatt bántani, de azonos kategóriában (D800 ellen pl) konkrétan labdába sem rúgnak. De simán odavernek neki a nem belépő DX vázak is.
Ismétlem szenzorban. Biztos van olyan, amiben a Canon jobb. Pl én kevesebb AF problémát hallok róluk.
Nem célom egy Canon-Nikon flém, csak a többiek mondandóját támasztottam alá. Ha a szenzor a fontos, akkor vitán felül csakis Nikon.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
JohnyBlue
őstag
Bármikor átveszem az ötdédet Adok érte egy príma D7000 et Na de hogy lásd ki vel van dolgod kapsz egy vakut is mellé DE ha jól belegondolok kapsz még mellé egy D3200 at is /me úriember
Eperkutyus: 24-105 teszt
[ Szerkesztve ]
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
#40935168
törölt tag
Még nem gyógyultam ki Londonból.. amikor hazaértem, azt mondtam mindenkinek - belül is, jómagam szentül meggyőződve erről - hogy semmi extra, klassz meg minden, de az utcák széle padkánál tele csikkel, szemetes alig és attól az irdatlan tömegtől készen vagyok, inkább Németország.
Most meg rá kell X nap után döbbennem, hogy éjjel nappal arra gondolok, hogyan és mikor menjek vissza. Wáááh.
-
Flow
senior tag
Nekem a 18-35 hallatán az AF-D, vagyis mostmár az AF-S Nikkor ugrik be. Látom nálad elég mélyen gyökerező gondolat a Sigma...
18 órám van eldönteni a 14-24-et, de elbizonytalaodtam, mégiscsak egy rakat pénz, 320e lenne így is...
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
forceberg
veterán
Hát, azért rekeszelve a 7 kerekítettnél nem biztos, hogy jobb egy 9 egyenes. Hamar kiszögletesednek azok.
(#9793) Eperkutyus: ha minimális is, de biztosan van azért szórás az egyes példányok között.
(#9794) Freddy76: nem csak ár/értékben, hanem egyszerűen jó.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Mentiii
tag
Hát ez van, nem tehetek róla, hogy ilyen bizonytalan...a fórumozás is távol áll tőle Neki most ugye az a fő problémája hogy vegyen egy nem fullframe-es gépet 1100 € -ért ami tudásában elmarad az ÚJ 800 €-os D7100-astól.
A jelenlegi lencséi DX formátumúak, szóval többe kerülne a váltás neki, csak ugye az a fránya Fullframe szócska
A technikai részekhez pedig nem ért (kivéve blende, zársebesség, stb). -
#40935168
törölt tag
Nem, ő most mindkettő. 5Dmk2-vel tolja és komplett L-es obiparkkal, nagylátók, 70-200 2.8 stb. ahogy illik. Csak olyan stúdióban dolgozik sokat, ahol a másik fotós emberke meg Nikonos, így - bár még egészen nem tiszta az ok - valami "cserebere, stb" miatt vett egy 610-et. Gyanítom, hogy imádni fogja.
@ Bali, nagyon sziporkázol. Havert nem simogatok, egyelőre még kő hetero-nak vallom magam. De a gépről jelentek.
@ Necro: ez állat
[ Szerkesztve ]
-
-
akela91
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Filmes gép gyűjtemény
- Zenit ET + Helios M44M-4
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor