-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
Berázás ellen 1/80 minimum ekkora pixelsűrűségnél, de a téma bemozdulása ellen az sem véd...
Linkeltem egy budapesti éjszakát, 1/6De 1/50-en van az auto iso nálam és bőven jó, VC még 36MP-re is gyönyörűen fogja. Mozgást meg nyilván nem fog meg a VC, de nem is arra való, én nem akarok mozgást megfogni vele
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #14 üzenetére
Most hogy így mondod, a negyedik literes korsó itt Frankfurtban bizony.. vécé, erősen.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Biztosan van oka, hogy 50.000 felett újat kellett nyitni. Ok nélkül nem hoznak idióta szabályokat a ph adminok és nem tesznek mégidiótább lépéseket.
Úgyhogy.. biztosan van oka.
(Nyugtatom magam) -
#40935168
törölt tag
válasz gyurma01 #124 üzenetére
Egy rendkívül jó obi, a kanyon megfelelője anno (24-105 f/4 L) nekem a "DX" kanyonon alul kevés volt, cserébe a tele 168mm-nek felelt meg, ami Nálad a 24-120 esetén 180mm.
Tehát Nikon DX esetén egy 36-180-as f/4-es átfogást kapsz (ekv.) melynek mélységélessége valamivel nagyobb, mintha fullframe-en használnád. A tele rész klassz és nagyon jól jön, a "36" alul emberfüggő, ha tudsz élni vele, érdemes venni alá egy másik üveget is és ollé (csak a cserélgetés ugye)...
FX-en a 24-120 über, ez a sorozat pl. ezzel készült, pont a JohnyBlue üvegével. Zoom kategóriában éles, precíz fókusz és hát ugye VR-es, kézből használhatod este, lásd a képeimet (ha a téma nem mocorog nagyon).
Most kérdezd meg a másikat is
-
#40935168
törölt tag
válasz gyurma01 #129 üzenetére
Ha sikerül egy jó példányt kifognod - és ezt megismétlem csupa nagybetűvel:
HA SIKERÜL EGY JÓ PÉLDÁNYT KIFOGNOD akkor nagyon pöpecAz én példányom jellemzői (sajnos nem tudok általánosságban írni ezekről, csak a sajátomról):
- élesebb a 24-120-nál (de ez nem kérdés)
- nem hiszem, hogy DxOMark igazat mond, mely szerint a Nikkor 24-70-et veri. Szerintem nem, és bár szemre (kép alapján) nem néztem 24-70-et, valszeg nem tudnánk megállapítani a kettő közötti különbséget, de mérések alapján a photozone-nak jobban hiszek. Friccek, precízek és kevésbé korruptak. A DxO olyan mint a Tom's Hardware: pénzeli valaki aztán arra hajlik a keze. De tény, hogy nagyon éles, f/4-től karc és 2.8-on is vállalható, ha nagyon akarsz hátteret kenni, vagy nagyon kell a fény.
- A VC (Tamron VR-je) nagyon kemény, nagyon jó. JohnyBlue nézett, hogy hogy megfogta mint a beton a képet, obit mozgatod, a kép meg marad. Fura. A 24-120 máshogy fog teljesen. Nehéz ezt leírni. Nekem a Canon 18-55 IS kitobi fogott hasonlóan, érzésre, annak az IS-ét jobban szerettem pl. a 24-105-nél is (az is lomhább IS volt), persze egyéb paraméterét nem. Szóval a képstabija valami vadállat jó.
- teljesen hangtalan obi, se videóba, se amúgy nem hallasz semmit. Se VR nem serceg-ciripel, se a fókuszálás. Füled rátapasztod és hallgatózni kell, ha hallani akarod. (Ezen múltkor kiakadtam, hogy itt vki azt mondta, hangos: hát ez full qss nálam). Amikor a VC indul gomblenyomásra, nem rántja meg a képet. Nem veszed észre, hogy beindult "sunyiban", csak azt, hogy ahogy mozog picit a gép, a kép nem mozog, az ottmarad, tehát "úszik" a keresőben ellentétes irányban, ezt JohnyBlue furcsállta is, de így a normális , ez az optikai képstabi lényege. Egy szó mint száz, imádom. Egyetlen furcsa benne, hogy aktiválás után még vagy másfél-két mp-ig működik, hiába nem lősz mégegyet már. Igazából meg sem kéne említeni ezt, de gondoltam, beszámolok részletesen.
- fókusz: 10-ből 8 jó, ha nem ismered a Tamit. 10-ből 10, ha használsz 1-2 Tami specifikus trükköt két fókuszálás között (beiktatsz egy harmadikat, vagy elé, vagy mögé).
- focus breathing (nem tudom magyarul): 2.8-nál előjön. 2.8-ról 4-re lerekeszelve egyet, érdemes újra fókuszálni a témára. De ez nem újdonság, a legendás 14-24 is csinálja. Ugyanazon témát ha fotózom két külön rekeszértéken, újrafókuszálok és kész. De egy mindenes utazó zoom-nál ez nagyon ritka szerintem a mindennapokban, szóval töknyolc, úgyis mindig másra lősz (vagy ugyanazon a rekeszen ugyanarra) szóval mindegy, de megemlítem azért.
- vignetting erős FX-en, ízlés dolga, zavar-e.Amint látod, a Tami vegyes kép. 10x annyit írtam róla mint a 24-120 Nikkorról. Ott nem nagyon van mibe belekötni. Itt van. DE (ismét nagybetűvel): a hibáival együtt lehet élni és egyáltalán nem zavaróak. Ha belegondolok, hogy milyen klasszat portréztam vele Pesten este a Lánchídon kézből 2.8-on, vagy május végén megyek Lengyelországba Zakopane-ba és hülyére lőhetek vele akármit, az jó lesz.. szép lesz.. vállalható, nyomtatható könyvként, stb. és van fényerő is és VC (VR) is. Hatalmas királyság mindent megoldani kézből. Még valami: legtöbb obi rekeszelve jobban rajzol, mint a legtágabb állása. 24-120-nál f/4 a gyári max és ha háttért akarsz szépen kenni, nem fogsz rekeszelni. A Tamit 2.8-ról 4-re még viheted és meghálálja.
Summa summarum, két dolog szükséges - véleményem szerint - a Tami 24-70 élvezetéhez:
1. egy jó példány
2. ismerni a hibáit és tudni az adott pillanatban reflexszerűen, hogyan kerüld el gyorsan a hibázását.Egyébként meg - triviális - ez csak 70-ig megy, a 24-120 majdnem 2x addig ugye.
Ha újra kellene vásárolnom, gondban lennék. Tényleg.
- utazni, turistázni, túrázni jobb a 24-120, mert mégiscsak jól jön a 120, ha nem akarsz nagyon zavarni másokat.. távolabbról lehet beszúrni a lövést észrevétlenül.
- stúdióban és szabadtéri 2.8-as vagy 4-es portékra, egészalakokra a Tami, mert brutál éles (főleg 4-en). Igaz ezekre vannak fixek, de ha mondjuk pont túrázás közben akarsz néha a még sportosan is csini csajsziról lőni 1-2 éles képet, nem fogsz percenként cserélgetni minden fánál 24-70 és 85 1.8 között, hanem a Tamival megcsinálod és mentek tovább.Szóval mindent egybevetve, az én példányom nagyon jó kezesbárány és nagyon imádom, kicsit "ráragadt" mostanság a vázra és szomorúan nézek az 50 1.4-re, mi az istent keres a táskában..
Ha újra kellene FX-re vennem standard zoom-ot, 51-49 és nem merem bevallani, melyik javára. Ma az egyik, holnap a másik. Mai napig billegek, szerintem idővel elborulok Tami fele, mert mégiscsak azt használom. De ez az arány mutatja sztem nagyon jól, mennyire versenyképes a 24-120-szal.
A Nikkor 24-70 1) ár 2) nincs stabi -> számomra kiesik, én annyi pénzt standard mindenesre ki nem adok, 70-200-ra igen (ott is szívva a fogamat, de az legalább már kirajzolja a szenzort).
Na jó, most legyen 51 a Taminak. Éles vaze.
JohnyBlue: megkaptad a terjedelmet.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz gyurma01 #143 üzenetére
Még esetleg Ropi véleményét is meghallgathatod, mert ő is vett egyet (Canon 5Dmark3-ra) és neki meg a Canon 24-70-ekkel van tapasztalata (1-essel is és szerintem cOxeR kartács II-esét is felpróbálta már párszor). Ha nem vagy biztos a dolgodban, vagy nem vagy bevállalós, Nikkor. Azt veheted csukott szemmel, a Tamit nem. De ha a Tami bejön, nagyon adja.
-
#40935168
törölt tag
Silicon Power 600x UDMA6 32GB és tök oké.
Az említett Lexar a csúcs, nem csak papíron, hanem D800-ra ki lett tesztelve valami oldalon (gugli 5 perc és kiadja) minden nagyobb memóriakártya márka és ezt szerette a legjobban, rendre maga mögé tolva Sandisk csodákat és mindenki mást. De nincs rá szükségem (szerintem Neked sem) csak jó tudni.
-
#40935168
törölt tag
válasz Gulyopapa #149 üzenetére
Mindenki: bocs h ennyit írok, de reflektálnivalóm van.
Gulyopapa: nem értek egyet, csak részben. Sorozatnál nagyon számít a kártya, máshol kevésbé. De ez a "kevésbé" nem egyenlő a "nem"-mel.Egy régi lassú SD-t kipróbáltam vagy egy hónapja a gépben. Stúdióban. Csak úgy brahiból, egy 2 gigás Class2-es Kingston micro SD-t a tokjában. A telóban használtam régen amúgy.
Háááát, azért pszichésen elég zavaró tud lenni, mikor lősz pár képet és miközben megmutatod a modellnek a kijelzőn, hogy na kb. milyen lett, belezoomoltok, stb, az a kurva zöld lámpa még mindig világít Váhh, de utáltam. Nagy a gép buffere, de a tetű kártya akkor is zavaró, ha épp a bufferbe beleférsz lazán.
-
#40935168
törölt tag
Atok: Jaja, mindenki szét van itt parázva hogy úristen 36MP, hááát azért nézőpont kérdése, de annyira durván nem több az a 24-nél, +20% nem a világ vége.
aleister: D800-ra standard zoomnak nemkarcosat ? Akkor minek a 800 ?
Nekem okom volt rá: 600 nem volt, gép kellett jó iso-val és remek dinamikával, de próbálom is etetni karcos üveggel, a lúd legyen kövér. Nem fogok alá 28-75-öt nézni vagy hasonlót, mellesleg ha 800, akkor az lóvé, akinél meg lóvé, miért venné a 28-75-öt, így van ? (Így).Tehát értem én amit mondasz, egyet is értek vele, de csak úgy, ha az illetőnek nem D800-a van - ez lehet mondjuk a csillag a mondataid végén, és az apróbetű alul.
És bár a Tami borotva, ez sem rajzolja ki. Nem is nézegetem pixelszinten. 85 1.8G-t már kuksolnék, 70-200 VR2-t is, de leginkább egy 85 1.4G-t, na az egy vadállat 5.6-8 körül. Photozone teszben a 24-70 Nikkor belebólintott a 4000-es lwph értékbe, a Tami nem, DxO valszeg teljes képfelület-átlagot néz így előzhette meg, de a legoptimálisabb ponton a Tami nem élesebb a Nikkornál.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Nálam a 24-120 is (ami egy kb. Canon 24-105 f/4 L szint) 1920x1080-ra leméretezve - és ez nem pici méret - überkarc. Tehát ez inkább már pixelkukkolás.
Atok: nevezzük sweet spot-nak, csak erre nem tudom, mi a magyar szó. Nikkor 24-70-nél speciell: 24mm f/4 a legélesebb.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz imyourfriend #191 üzenetére
Én nem vagyok, nekem tök jó a Tami (vs. 28-75 vagy mások) - szeretem.
-
#40935168
törölt tag
Kicsit oltogatósra vetted, mi vagyok én, gyümölcsfa ? De értem én a kérdésed.
Nézd, ez kicsit már hitvita. Kijött egy nagy felbontású szenzor. Egyik ember azt mondja, úú minek akkora szenzor, elég a 10-x MP. Másik azt mondja, úú üveg kell rá, pixelkukk, rajzolja ki akkor már. Harmadik jön, hogy kompozíció és hasonlók - és tök igaza van Mindnek. De egyik sem fogadható el ultimátum mondásként, hogy márpedig neki van igaza. Felhasználási területtől függően kell ezekkel egyensúlyozni, zsonglőrködni - ennyi
Ami részemről - magamról - tudok nyilatkozni:
1. D800-at vettem, nem a felbontás miatt. Hangsúlyoznám. Ez volt. Meg a 700, jöttök mindjárt. Próbáltam, nem. Jó jó, de érdekelt a 800 szenzora, a dinamika, a zajtűrés, a puszta tény, hogy új vas, a hatalmas crop lehetőség, stb.2. mivel megvettem, ügyelek rá, hogy lehetőleg kategóriájában éles obit nézzek rá. Ha már megvan. Nem ? Lehet nincs szükségem rá, de 30-40 múlva ezeket a NEF-eket visszanézni élmény lesz még falnyi méretű tv-n is. A jövő ez sztem (és a 3D)..
3. kimegyek és lövök: kompozíció, a szokásos módon DOF, aranymetszés, stb-re tekintettel, majd a legvégén a legutolsó D800-specifikus check: tudok ezen még valamit húzni, hogy MÉG ÉLESEBB legyen, vagy jó így ? És ha 2.8-ra álltam be eredetileg, de 4-en is jó a DOF az előnézet gomb után, akkor lerekeszelem 4-re. A Tami ilyen pl.
Sztem a nagyközönség lihegi túl ezt a 36MP-t, én inkább így látom. Továbbra is a minek akkora, milyen obi rá, bla bla. Hát akinek nem kell, ne vegye, könyörgöm, szabad világ. - de én sem ütöm a fejét annak, aki mással szórakozik.
Jobbat mondok: nem értem a lázat a D7100-5200 körül. De nem is akarom.
-
#40935168
törölt tag
válasz forceberg #195 üzenetére
Ezt csináltam én is közvetlen shooting után a modell csajszival. Media Markt-ban volt dolgom, van jobb előhívó is, de pont ott volt mögöttünk, ú mondom .. gyorsan vázon kiválasztottunk egy képet, vázon belül adtam neki mákszemnyi színt és dinamikát majd kimentettem JPEG-be az SD-re, az SD-t kivettem, betoltam a hülye Media-s gépbe és crop meg minden mentesen 20 perc múlva megkaptuk egy fényes A4 lapra a képet.
Az állunkat kerestük. - néztünk hozzá gyorsba keretet is. (Pedig icipicit sötétebbre vették, mintha túlhúznám a kontrasztot).
-
#40935168
törölt tag
Inkább azt mondom, mi jön be nagyon a 36 MP-ben: ez nem csak felbontásról szól. A zajpixelek is kicsibbek. Egy kicsinyítés után, mondjuk 1280-ra, vagy 1024-re netre, flick-re ide-oda stb. már totál eltűnik a zaj úgy, hogy a kép éles marad (sőt, szemre "kiélesedik") mint mindenkinél ugye, ha kicsinyít. Kevesebb a zaj 36MP-ről lemenve 1024-re, mint 16-ról mondjuk, ha - tegyük fel - pixel szinten ugyanúgy tök zajos mindkettő.
Illetve ha technikailag korrekt akarok lenni, nem kevesebb, hanem ott van az (a zajpixelek "információja"), csak homogénebb az eloszlása: nem hatalmas bumfordi rücskös kásaként-grízként látod a zajt a leméretezett képen, hanem nemlátod és a kép "fakul" picit, vagy krémesedik, olyan fura. Ami sokkal jobb hatás összességében, mint a szemcsésedés, ráadásul egy kontraszt csúszkával és 1-2 okossággal jobban menthető, mint a maradék gríz zajszűrése hagyományos módszerekkel.
A 7100/5200 "zajos" pixel szinten (ahhoz képest nem rossz amúgy), de leméretezve hasonlót él meg a júzer szerintem ott is. 6400-be beletolni a gépet, NR off, majd PS alatt valami jó pluginnel enyhe (!) zajszűrés és aztán leméretezés - eredmény voilá. (Amúgy ez változó, mert én általában pont a leméretezett képen szűrök zajt, ha ultratiszta képet akarok, de annyira finomhangolható a zajszűrés, hogy ez igazából külön fejezet lenne).
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
A cuccosod nem gondolom, hogy gagyi lenne. Hogy rosszul csinálsz-e valamit, azt viszont nem tudom.
Az övéi sikerülnek, de évek óta hordja ugyanoda és rendszeresen nyomtat A3-ba és nagyobba. Egyszer elmondta nekem az egész láncot, mire kell ügyelni, és a végén hogyan kell megválasztani a boltot, beszélni velük, elkérni tőlük valami nyomtató színprofilokat stb.. - ezt majd egyszer újra elmagyarázza, mert nem maradt meg.
A debreceni irodánk recepcióján most lettek a képei kiállítva, na olyan kiskócsagokat sem lő akárki sztem.. (1D Mark IV, 400 2.8 fix bazooka, álcacsónak és a barátnője madarász).
-
#40935168
törölt tag
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #220 üzenetére
Atok a területet nézi, és helyesen. A 150% nagy számnak tűnik itt papíron, matek alapján, de a valóságban egy kinyomtatott kép, papírlap, festmény, akárminek ha a 150%-át veszed, ALIG nagyobb az eredetinél.
Nincs az a brutál "úhhh" effekt. Még a 2x-esére sem (ami 200%), mert az oldalak szélessége még mindig nem 2x-es.
- Egy 10x10-es négyzetnek a 150%-a oldalak alapján (!) 15x15 lenne. Ami látványos változás.
- Ugyanakkor egy 10x10-es négyzetnek a területe 100, míg ennek a területnek a 150%-a 12,25 centis oldalakat ad ki, a fentebbi 15 helyett.És a megapixel az egy terület mutató, nem oldalélek. Szóval 24 és 36 között nincs az az "uhh" effekt, nem kell hanyattesni tőle.
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #222 üzenetére
Halkan (nem is igazán Neked, hanem úgy mindenkinek). De nem mondok újat, gondolom: standard zoom-ból nincs tökéletes, se FX-re, se DX-re.
Ott nem kell pixelkukkolni, csak élvezni az átfogást, a stabit (akinek van), a fényerőt (akinek van) Már az ödémahármat se karcolja ki a legtöbb üveg, szóval akinek nagyon kritikus élesség kell tényleg, csak a fixekkel ér célba, vagy a márkán belül elérhető 70-200-akkal, rekeszelve. Istenem, de jó, hogy nem D800E lett, még jobban pörögne a téma.
Tényleg, pörgés: szerintetek mit vegyek ? 3200-t vagy 5100-et ? Esetleg egy 7000 ? Hugomnak kellene, egy mindenes mászkálós gép. Obinak mit ajánlotok ? Nézegettem a 18-105-öt, milyen ? Jó ?
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #223 üzenetére
Ki beszél itt fizikai szenzorméretről? A végterméked, a képed területe a megapixel. Sosem arra kér Téged senki, hogy tölts már fel egy 10x7 centis képet és majd vonalzóval megnézi a monitorán, hogy annyi-e , hanem tölts fel egy 1024x768-as képet és nincs több kérdés.
Az pedig áll egy vízszintesen és egy függőlegesen definiált pixelsorból (sorokból) és ezek szorzatából, tehát TERÜLET. A megapixel a képed területe. Nem a szenzor területe, a képed területe.
A képed nem 36 milliméter x 24 milliméteres zsebkendőszélnek is kevés paca, hanem 7360 x 4912 pixeles, 36 megapixeles gyönyörűség amit akkorába nyomtatsz, amekkorában akarsz, de ez attól még terület, T = a x b, ahol "a" és "b" pixelmennyiség, akárcsak "T".
Szóval hagyjuk az elemi matekot, 24-ről 36-ra nőni 150% növekedés területre nézve, de csak 120% az oldalfalakra nézve. Ami nem egy nagy cucc vizuálisan.
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #227 üzenetére
Szerintem Nálad a hiba, mit nevezel területnek. Nálad a szenzor mérete. Nálam a kép.
A 24MP és a 36MP ugyanúgy képméretre utal, nem szenzorméretre. Arra semmi nem utal ezekből a számokból, és mi erről beszélgettünk. Szóval úgy gondolom, a Te okfejtésed hibás.Ja, nem értem, mit vagy fennakadva 150%-os megapixel eltérésen. Lófax.
D90-hez: fw frissítés és csatlakozók tisztogatása. Ha utána sem jó, átadható az akta Murder és Scully ügynököknek.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Előződhöz: én nem aggódom egyáltalán, nem vettem volna Tamit, ha aggódnék Pont én szajkóztam (ma harmadjára) hogy standard zoom-nál én nem fogok pixelkukkolni, egy 85 1.8 vagy 1.4G-nél vagy 70-200-nál viszont már nagyon is, ők híres objektívek, méregdrágák és elvárom, hogy rajzoljanak mint a kisangyal. (Azért a Tamit is megnéztem, de nem olyan nagy elvárással, mint amit említett kettővel szemben támasztanék).
Ha fordítva lenne a helyzet, hogy mondjuk az obik kirajzolnak 100MP-t is, csak a szenzorok nem tartanak még ott, könnyebb dolgom lenne: venném a Sigma-t, ami csak 60-at rajzol ki és béke van.
A Tamim után úgyis csak egyetlen zoom-om lesz már szerintem, a többi fix. Nem mintha száz obit akarnék még venni, de az uwa egyre jobban vonz, a Tamival imádom a 24-et például, klassz perspektíva kicsit bedöntve, akár így, akár úgy, ha szép az ég (is) és néha tekerném lentebb, de nem megy
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #244 üzenetére
Te ma direkt nem akarod érteni, vagy én vagyok hülye ?
Standard zoom-ot nem fogok pixelkukkolni, de ez nem jelenti azt, hogy nem próbálom meg magam ár/érték arányban a jobbik fele pozicionálni. Tehát: nem érdekel, kirajzolja-e a Tami a szenzorom abszolút értékben, de RELATÍV a többiekhez mérve az nagyon is érdekel, hogy a standard FX zoom-ok között mégis hova tenném, dobogóra, vagy a sor végén kullog valahol. Úgy gondolom dobogós, a helyen vitatkozni nem fogunk ugye (1-2 vagy 3), megfizetni pedig meg kell őket.
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #249 üzenetére
Sosem fogod megérteni érveimet, de nem is célom a meggyőzés, ha kérdeztek, válaszolok, de nem lesz az életcélom megértetni Veletek indokaimat. De dobd ki nyugodtan a Tamit, csak szólj, melyik kuka volt, kellhet majd a cserealkatrész az 5. év után
3. obi dobogóra ? Ezt nem értem. A dobogón 3 FX standard zoom van szerintem, Nikkor 24-70, Kanyon 24-70 (II) és Tami 24-70, de az már nem érdekel, melyik az első, második vagy harmadik, mert ez is szép szám úgy, hogy 320-ba fáj.
-
#40935168
törölt tag
válasz JohnyBlue #269 üzenetére
Rózsaszín, barátom. Irány a Fórumban a Zara bolt, ahhoz képest nem is volt sok, valami 5 körül vettem.
Ropi: huh, már megijedtem, hogy ez kutyákra is érvényes, de akkor nem. huh..
TayRol: Ne is irigykedj, utálom ha más is olyannal mászkál mint én Utáljátok csak Amúgy a Tamit én DX-re nem venném sztem. Bár 2.8 és VC + szélek élesebbek mert nem használja az egész üveget, a 24-ből lett 36 ekvivalens már lehet karcsú (mondjuk a 105-re nyúlt 70 meg jó). Franc se tudja. Tamis képeim exifjeit előbb megnéztem, a két vége fele tendálok, 70-nel portrézgatok és 24-el tájazok vagy újabban szűk helyeken marhulok vele. Az alja nagyon hiányozna.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz JohnyBlue #278 üzenetére
Én utálok ott offolni, ha itt van egy OFF gomb ami kihalványítja az off-okat úgyis. Azt nem szeretem, ha vki itt hápog erre, de hát én ebben is idiótább vagyok Szüntessék meg az off gombot akkor..
Amúgy sztem nem is rossz most az EUR-HUF, lesz ez még sokkal szarabb is és egy 320-as árfolyamnál jól fog jönni a 284-en átváltott kis ojrócska
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #360 üzenetére
Ha akarom beton, ha akarom csuklik-nyeklik. Fokozatmentesen allithato.
-
#40935168
törölt tag
Uncsi. Nincs valami nagy kártyás topic ?
-
#40935168
törölt tag
Ééén ? Nekem van. De amúgy itt szoktam
Kis iróniával vegyes humor lett volna.. mert mostanában mindenkit mindig elzavarunk innen, meg beszólogatunk, hogy ide menj, oda menj, ahelyett, hogy válaszolnánk az illetőnek és ami a legszebb, hogy még magunkat is meg-meg szóljuk ha sok az off, vagy nem téma.Lehet itt a tavasz, a bagzási időszak és a kagörcs, fene se tudja de néha lehetnénk türelmesebbek egymással is és másokkal is. Akinek nem inge, ne húzza fel. (Magát se).
-
#40935168
törölt tag
Terveztük este, hogy csúnyán becsiccsantunk Egerben és jövünk trollkodni.. készüljetek
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- SONY LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hobby elektronika
- Milyen egeret válasszak?
- E-roller topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- OTP Bank topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...