Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
OLVASD VÉGIG ALAPOSAN MIELŐTT ÚJ HOZZÁSZÓLÁST ÍRNÁL!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lee56
őstag
válasz Oliverda #13600 üzenetére
Najó, de azóta a slide óta voltak több "szivárgások" is, amik azért többet sejtettek ennél, te is tudod. És egy újabb slide azért talán nagyobb relevanciával bír, mint egy nagyon korai becslés (15%). Épp ezért írtam előbb, hogy vagy gyárthatóságnál ütközhettek kisebb falba, vagy a tervezésnél nézhettek be valamit nagyon (SR-A vs B), hogy ez így alakult.
[ Szerkesztve ]
No Comment
-
dezz
nagyúr
Nem olyan rossz ez. Add hozzá azt a ~3%-ot is, ami a 3.5->3.6 GHz között van!
INT single +13%, multi +17% (SHA +38%, JPEG dec. multi +28%). FP single +23%, multi +17% (ray-tracing multi +32%, és vannak +45-58%-os eredmények is).
Kérdések:
1. Fixen ezen az órajelen működtek vagy volt turbó is? (Csak nem voltak olyan hülyék a tesztelők.)
2. Az A10-7850K lesz-e a top 3.7 GHz-cel?
3. Mennyi lesz az órajel, ha nem vagy kevésbé van terhelve az IGP? Felmehet 4 GHz-re is, mind a 4 mag! És ott van még a 2-magos/1-modulos turbó is.Megjegyzem, a zárójeles FP eredmények kicsit zavarbaejtőek. +1 kérdés: hogyan lehetséges? FMA3-at használ a kód? (Bár itt szerepel egy olyan, hogy "- Expand computation efficiency".)
Az a bizonyos die-shot meg fake volt...
(#13603) Oliverda: Ha a +30% IPC-re gondolsz, az nyilván egy elméleti maximum, ami a gyakorlatban csak bizonyos körülmények között jöhet ki. Lásd zárójeles értékek az INT-nél!
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
Ezekre a kérdésekre szerintem itt még senki nem tud válaszolni.
A die-shot nem volt fake, csak éppen nem a Steamrollert ábrázolta, hanem valószínűleg az Excavatort, vagy esetleg az azt követő magot.
Arra gondolok amit itt páran megelőlegeztek (30-40% IPC). Azt már néhány hete túltárgyaltuk, hogy az AMD hivatalosan sosem beszélt ilyen mértékű IPC növekedésről.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
dezz
nagyúr
válasz Oliverda #13605 üzenetére
De, az bizony egy nagy fake. A Trinity die-shotja volt átszínezve és aztán egyes(!) részek lekicsinyítve és kilegózva. Még akkor is, ha nagyon sokan bedőltek neki, aztán ezt nem akarták beismerni.
Most nincs kéznél, de az egyik slide-on világosan +30% IPC-t említenek. Csak nyilván nem valós, hanem elméleti maximum.
-
dezz
nagyúr
válasz stratova #13609 üzenetére
Már most is teljesen jól látható, amit az utolsó postban írtam... Már ha valaki veszi a fáradtságot. Szerintem teljesen egyértelmű.
BTW, aki készítette, később készetett egy (vagy több) másikat is, de ezt/ezeket érdekes módon gyorsan kimoderálták a kinti fórumokról (egy maradt valahol, de már nem emlékszem, hol volt), illetve az egyik ismert fórumozó saját blogjáról, ahová eredetileg belinkelte őket (a legelsőt is).
Hans de Vriesnek és a többieknek kényelmetlen lett volna beismerni, hogy bedőltek.
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
Nem fake, és ezt már többen alátámasztották, de nem látom értelmét a vitának, mert hajthatatlan vagy ebben a kérdésben is. Majd ha kijön az Excavator, akkor visszatérünk rá, addig ez egy meddő vita.
30% IPC növekedésről nem készült hivatalos slide, itt a bibi. A front end teljesítményével (dekóder) kapcsolatban jött fel a 30%, de az ugye nem egyenlő az IPC-vel. Nincs kedvem másodjára is lefutni ezt, amikor már tövig le lett rágva a téma. Íme
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
félisten
Sziasztok!
Kicsit OFF a kérdés, de más topikban nem nagyon tudnak ilyen kérdésekre felelni.
Tehát az a kérdésem, hogy a Brazos-ban lévő Bobcat magok teljesítménye (IPC?) hogy viszonyul egy Trinity/Richland APU-ban lévő Piledriver teljesítményéhez?
Természetesen azonos freki és magszám mellett.Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
dezz
nagyúr
válasz Oliverda #13611 üzenetére
Senki sem írta, hogy biztos nem fake. A nagy nevek csak annyit mondtak, hogy lehet, hogy nem fake, mert nincs nyilvánvaló hiba az elrendezésben. Alaposabban megnézve a részleteket, pixeleket viszont észrevehetjük a hamisítás egyértelmű jeleit... Más kérdés, hogy sokan elmulasztották alaposabban megnézni. Néhányan viszont megtették (de úgy látszik, jonnak látták nem nagyon forszírozni a kérdést).
Oké, legyen a front-end throughputjának növekedése a +30% (front-end != decoder).
De azt is vegyük figyelembe, hogy az 1 szál/modul vs. 2 szál/modul skálázódás indokolatlanul gyengus volt, amiért nagyrészt éppen a front-end volt felelőssé tehető, így most a multithread teljesítmény jelentősen nőhetett. Éppen ezt mutatják az eredmények is: ált. INT +13% single vs. +17% multi, stb.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Szerintem ez egy kicsit nehezen mérhető, mert egy szálon Richland-nek és Trinitynek lehetősége van turbóra, míg a 18 W-os Bobcat-nek nincs. Ellenben osztott Piledriver FPU-ja, tehát több szálra 1-2 modul nem skálázódik olyan jól mint a klasszikus 2-4 mag. Piledriver számára a rosszabbik esetet (FPU intenzív) nézve:
E2-1800 - 1.7 GHz
CB 11.5 Single 64: 0.34
CB 11.5 Multi 64: 0.66A4-4355 - 1.9@2.4 GHz
CB 11.5 Single 64: 0.52 (2.4 GHz)
CB 11.5 Multi 64: 0.72 (1.9-2.1 GHz)Ma járt nálam egy A10-5800K CB 15-ben a skálázódása: MP Ratio 3.25. Bár ebbe meglehet kicsit beleszólt az eltérő turbó is 1 ill. 4 szál esetén.
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
Ha egy AMD-nél dolgozó tervezőmérnök mondja, hogy hamisítvány, akkor annak elhiszem, de az innen-onnan összeszedett, hamisítást alátámasztó érvek egyvelege számomra csak egy spekuláció.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
dezz
nagyúr
válasz Oliverda #13616 üzenetére
Nem kell nekem hinned, de a saját szemednek csak hiszel...
(#13615) stratova: "Bobcat-nek nincs ellenben osztott Piledriver FPU-ja."
Azonban a Piledriverben 2 128-bites pipe van (ráadásul midkettő MADD), Bobcatban viszont 2 64-bites (egy MUL és egy ADD).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Sziasztok!
Arról van már vami infó, hogy a kaveri-hez majd melyik radeonokat lehet társítani.
köszi
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
lee56
őstag
válasz lezso6 #13627 üzenetére
Szerintem ő úgy értette hogy melyik radeonokkal tud együtt! dolgozni coopban, nV-vel aligha. És a radeonoknak is csak egy szűk rétege, amivel ez működik (Kaverinél nem is tudom pontosan hirtelen melyekkel).
A kérdés inkább az, hogy javult-e valamit a dualgraphics mint feature, az előző változatokhoz képest. Mert amiket eddig olvastam róla,, hát nem éppen ajánlott dolog. Több a gond vele, mint amennyi hasznot hoz.. És ha jól emlékezek, erről egyik slide-on sem volt új infó.
[ Szerkesztve ]
No Comment
-
stratova
veterán
válasz adamssss #13628 üzenetére
Logikusnak változatlanul a 7750 max. 7770 vagy ezek utódai tűnnek. Abu szemint az Oland és Cape Verde PRX . De én attól tartok, Dual Graphichsnek kb. annyira van értelme asztali vonalon, mint egy DDR3 + GDDR5-ös CF-nek.
DG-nál leginkább kiegyensúlyozatlan párosításnál eredményezett mikroszaggatást a kooperáció.
Szvsz erről végleges/hivatalos infót leghamarabb a CES-en vagy a - legfrissebb hírek szerint - január idusára datált forgalomba hozatalkor kaphatunk.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Köszi srácok. Ezek nem túl jó hírek. Akkor más alternatíva felé kell néznem ami szintén olcsó lenne, hasonló teljesítménnyel.
Gondoltam hogy betolok egy kaverit meg egy 260x-et azt azok kette vígan el lesznek. Ezek szerint nem nagyon.Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
dezz
nagyúr
válasz stratova #13624 üzenetére
Nagyjából, de szerintem a kódtól is erősen függ - hogy hogyan és mennyire, azt P.H., Fiery vagy Balala tudná igazán megmondani.
Pl. nem tudom, hogy:
1. Skalár FP kódnál képes-e 1-1 128-bites MADD pipe a 2x64-bites (MUL és ADD) pipe módjára egy időben indítani egy MUL és egy ADD utasítást, vagy ezekből egyszerre csak egyet. A második esetben nyilván annyival lassabb lesz, amit lehetőség szerint FMA utasításokkal lehet kompenzálni.
2. SIMD kódnál képes-e 1-1 4-way MUL és ADD utasítást indítani, vagy szintén egyszerre csak egyet, vagy szintén egy FMA-t.
3. Állítólag nem csak 256-bites SIMD kódnál rendelődhet hozzá mindkét rész egy szálhoz, hanem multithreading rendszerű az egész FPU. Utóbbi esetben skalár kódnál is haszálhatja az egyik szál mindkét MADD pipe-ot, ha a másik szál éppen nem igényli az egyiket. Ez persze növeli a kihasználtságot és ezzel együtt a teljesítményt. (De megint csak kódfüggő, hogy mennyire.)
[Term. FP, szóval a megfelelő rövidítések elé képzeljük oda az "F"-et.][ Módosította: CoolMan ]
-
leviske
veterán
válasz adamssss #13631 üzenetére
A Kaveri várható árában megkapod a FX-6300-at, a várható teljesítményét meg 22-25k közt FX4100-4300 formájában. Tehát, ha DX-ben gondolkodsz csak, akkor ezek is megteszik.
Viszont, ha Mantle játékok a hosszabb távú cél, akkor igazából a GCN-en belül bármilyen Radeon szóba jöhet, hiszen felosztják a feladatokat egymásközt. Azaz egy R9 290X is tudna együttműködni a Kaveri IGP-jével elméletileg.
MOD: Bár van Abu kijelentése kapcsán pár anomália, ami megkérdőjelezi a Kaveri várható helyzetét. De az alap elgondolás teljesen logikusnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
válasz Oliverda #13637 üzenetére
1. OFF-ba raktam.
2. Nem tudom mivel vág jobban témába az összes ilyen "nem vág témába" hozzászólásod. Vagy csak azért, mert te írod őket? Nem egyszer kanyarodott el a téma kicsit jobban a témától, én meg még mindig csak a Kaveri várható helyzetét próbálom modellezni. Az meg témába vág, nem? Esetleg a Kaveri már nem a topik témája? Mert akkor szívesen átmegyek abba, aminek igen.
3. Azt állítani egy szálanként skálázódó API-ról, hogy nem jó annak a piaci szereplőnek, aki SMT segítségével ezen a téren előtte jár a konkurenciának, kissé erős. Más kérdés, hogy az APU-k esetében 2-4 vagy pár ezer szálról beszélhetünk-e Mantle alatt, de ezt már Abu említette. -
Oliverda
félisten
válasz leviske #13638 üzenetére
Az a baj, hogy túl sok az OFF, aminek rendszeres gerjesztője illetve résztvevője vagy.
Az Intel tényleg rohadtul fog örülni, hogy a mantlés címekben majd bottal üthetik a GCN-es IGP-k nyomát. Biztos azért dolgoznak ők is saját API-n, mert azzal a konkurenciának segítenek.
A téma itt lezárva. Legközelebb az ilyeneket törlöm és akkor nem lesz belőle vita.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
veterán
Tehát ezek szerint (legalább is átrágva a fórumot) azt lehet elmondani, hogy a steamroller kb egy x6-os AMD cpu-t fog hozni vagy intel oldalon ez az i7-950 esetleg 2500k.
Ha viszont egy játék Mantle-t futtat, akkor az képes az IGP-t használni a proci helyett? Tehát Ha veszek mondjuk egy 270x-et, akkor DX alatt csak a procit tudom majd a kaveriből használni, míg mantle alatt az IGP-t is? Arra van esély, hogy DX alatt az IGP is grafikát számol a dvga mellett?
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
atti_2010
nagyúr
válasz adamssss #13641 üzenetére
Igen a Mantlet futtató játékokban az IGP számolja a grafikát, de csak ha Kaveri vagy GCN IGP , DX alatt csak a CPU számol.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #13641 üzenetére
Ami a Mantle-ben elég jól meg van oldva az az asszinkron feladatelosztás két GPU között, ami lehet IGP és dGPU. Erre lehet építeni alkalmazást. Az például elég egyszerűen megoldható, hogy az occlusion query-vel a program az IGP-t célozza, majd annak az eredményét adja át a dGPU-nak. Ez a Mantle-ben nem sok előny, mert ott a GPU is etetheti saját magát, de ilyen analógiával más feladatmegosztást is lehet használni. Bármit, ami ésszerű.
Az IGP-s occlusion query-t meg lehet oldani Mantle nélkül is, csak például az IGP-re OpenCL-ben kell az implementáció egy leprogramozott futószalaggal, annak az eredményét kiolvashatja a CPU és átadhatja a dGPU-nak. Ez a hagyományos DX/OGL-ben megszokott irányhoz képest sokkal gyorsabb, de csak megosztott memóriával igazán hatékony.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Köszönöm.
A lényeg, hogy mind a dx mind a Mantle alatt meg lehet dolgoztatni az IGP-t, ergo nem fog ott porosodni a lapkában. Vagy számol, vagy grafikázik.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Vartanus
őstag
Mennyit lehet tudni az AM2+ életéről?
Attól tartok az lesz mint Trintynél,sokáig úgy tűnt FM2-be jön Kaveri,de helyette csak ráncfelvarrt Richland. Lehet Kaveri után FM2+ba is csak ráncfellvarrt Kaveri jön,Carizzohoz meg majd kell új foglalat és alaplap,meg akkor már DDR4. Mit gondoltok? Azért kérdem ha veszek majd FM2+os deszkát mire számíthatok fejleszthetőség szempontjából,mit tippeltek,tudni valami infómorzsákat már?[ Szerkesztve ]
< AMD RYZEN™ POWERS. YOU DOMINATE. >
-
dezz
nagyúr
válasz Vartanus #13646 üzenetére
Ha az FM2+-ra gondolsz, állítólag belemegy majd a Carrizo is. És elvileg támogatni fogja a DDR3 és DDR4 ramokat is, azaz lehet, hogy FM3 tokos lesz, de működik FM2+-ban is. Kb. mint az AM2+/AM3 kompatibilitás (DDR2/DDR3).
Rumored AMD Carrizo APU (Kaveri Successor) Will Support FM2+ Socket
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Ehh, megnéztem a cikk forrását is, a kínai szövegben csak annyi szerepel, hogy továbbra is az A88X és A78 FCH-kat fogja használni. Ebből még nem feltétlen következik, hogy FM2+ kompatibilis lesz, ahogy ez a Tim Verry írja. De talán, ha a DDR4 mellett képes támogatni a DDR3-at is. Esetleg lesz belőle FM2+ és FM3-as változat is.
-
VaniliásRönk
nagyúr
A DDR3 és a DDR4 mennyiben tér el egymástól? Mert ha ott is csak akkora a különbség mint a DDR2 és a DDR3 esetében volt, akkor a memóriavezérlő szempontjából könnyen megoldható a kompatibilitás.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Az ide nem illő hozzászólások topikja:[link]
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva.
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest