-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #91454 üzenetére
EXC 250 ilyen utakon mint amik a képeken vannak simán ugyanúgy szállsz le mint a nagyról, annyi hogy a segged kicsit jobban sajog.
Mitől fáradnál el jobban rajta?
Könnyebben irányítható, ott ahol a nagyobb kiveszi belőled az erőt mert tornászni kell vele a kicsivel simán haladsz.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imibogyo #91454 üzenetére
Igy van! Konnyu terepen. Altalaban az emberek ezt nem latjak be. Teljes erteku terepmotornak tekintik, holott messze van tole.
Amugy meg terepen allsz mindket fajta motoron, nem ulsz. Ha ulsz terepen, azt utcai motorral is vegigulod.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #91454 üzenetére
Az EXC ülését is lehet párnázni, és ahogy Persu is írja egy enduró motoron legtöbbször állsz.
Nekem a legnagyobb út 110 kilométer volt terepen, na ott kifingottam rendesen, de bele sem merek gondolni egy nagy monstrummal mi lett volna.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #91470 üzenetére
Az ellentét ebből a videóból indult ki.
Itt azt akarják bemutatni hogy mindenhol helyt áll egy ilyen jellegű motor, na ez az ami nem igaz és ne akarják ezt a baromságot beetetni senkivel.Mindegyiknek megvan a rendeltetése de nehogy már bemutassák nekem azt hogy egy 250 kg-os géppel lehet offródozni meg crosspályázni, aki ezt elhiszi az meg is érdemli.
És itt nem arról beszélek hogy kimész vele a határba mert arra egy ETZ250 is képes, sőt ennyi erővel az is alkalmas mindenre mert azzal is végigcsinálod amit az üpse a videóban.
Itt a videó készítői vannak eltévedve nagyon, én nem azt mondom hogy nem lehet velük kimenni, nekem a Pegasoval is kilehetett, csak tudom mik a határa, itt meg be akarják bizonyítani hogy tökéletes választás mindenre, na ez a nagy hazugság.
Egy könnyebb terepen (közepesen nehezen is )a Pegasoval is elmész, de azután eléri azt amikor már csak küzdesz vele, nehézzé vállik, bizonytalan leszel vele, nem élvezed rajta a motorozást.Viszont azért azt nem vágom hogy te hogy a fenébe ülsz terepen sokat a motoron, a belemet kirázza az egyenletlen útviszony ha nem állok rajta és nem csillapítja a lában az útegyenletlenségeit, huppanókat, gödröket.tboldi Nekem ilyen gondjaim nem lettek a balesetemnél, a gerincemet és a jobb csípőmet ütöttem meg, de nekem sem vette el a kedvem semmitől, annyi hogy azért óvatosabb lettem.
De a motorozást nem tudnám végleg abbahagyni, egyszerűen az életem része.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imibogyo #91470 üzenetére
Miert kurod fel magad?
Nekem nehez megerteni, rossz a felfogasom, nincs meg hozza a kello intellektusom. Ismersz. Szoval mintha egy hulyegyerekkel beszelnel, alacsonyodj le kerlek.
itt, egy africa twinre azt mondjak az emberek, elmegy mindenhol. Nem. Nem megy el mindenhol. Lajtos terep. Oke.
Mosquito azonnal belinkel valamit egy lajtos tereprol, hogy el lehet ott menni, es attol essen le az allam, meg cafolva van, az hogy ezek kurva nehezek. Szoval erre a reszre reagaltam.Lajtos terepre nem ertem a tomeget. A mostani scramblerekre csak ratrat gumit raknak, es mar terepmotor. Erre ertettem. Lajtos terepen azzal is elmesz, ahhoz nem kell ekkora hatalmas szarnak lennie.
Nem gsxr re gondoltam, bar van egy ember, aki R1 el kerulte meg a foldet, es a fold nincs leaszfaltozva mindenhol. nem kell bemutatnom, szelsoseg, de ez sem ide tartozik.Szoval minek? Egy f 650 gs jobban elmegy barhol, mint ezek, es nem szopsz vele. suzuki djebel, slr, dominator. Konnyebb dolgod van veluk, csak nulla presztizs. Meg nem mesz 180al autopalyan.
Mentem 1150-1200 gs el. Meg enduroztam is 100 kg os meg 140kg os motorral. Nekem a suly mindennel fontosabb. Es nem ertem ezeket, akkor sem ha egy hulye vagyok emiatt.Bar eleg sok ertelmetlen dolog van a vilagban, pl az en motorjaim sem epp jozan valasztasok, szoval egy baromi nagy turaenduro elfer a vilagban, csak a velemenyemet le fogom irni rola. Ha lehet. Ugye lehet?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #91484 üzenetére
Tévedés ne essék én sem a legkeményebb terepeken motorozom, belemegyek nagy sárdagonyákba, felkapaszkodom partoldalakra, ugratok ha olyan helyet találok, gyorsan megyek csiki csuki kanyarokban, stb....ami Persu küldött olyan helyeket én sem célzok meg, akkora tudásom nincs, meg a korábban felsorolt nyavajám végett sem mernék, inkább az nyom a latba.
90%-ban ugyanazon utakat használom amin az erdészek és vadászok is járnak, mivel összetűzésbe sem szeretnék kerülni senkivel sem az végett mert véletlen magánterületre mentem be.
Pedig szívesen kipróbálnám magam komolyabb terepen, de annyit nem ér hogy esetlegesen mindenemet elvegyék.
Nálam is a fő szempont a súly, mindig is az volt, talán ezért nem is szerettem sosem a nehéz motorokat sem közúton sem terepen.
Addig rendben vannak amíg egyenesben kell velük menni, aztán ahol a kanyargós részek jönnek csak hátráltatnak a tömegük végett.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Pocee
senior tag
válasz imibogyo #91484 üzenetére
a terep mint fogalmat kellene meghatározni,mi azt gondoljuk nektek az már terep ha leszaladtok a kavicsos murvás padkára,mert kisodródtatok a kanyarban ,ti viszont azt gondoljátok a terep nekünk amikor 50 méteres asztal ugratók vannak mandínerrel mosódeszkával.
szerk: zgospel gyorsabb volt
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
canniball
nagyúr
válasz imibogyo #91847 üzenetére
Itt a szezon vége felé mindenki átül az autóba, igazodik hozzá a téma is...januárban a hószánról megy majd az eszmecsere.
A Duster jó olyan tájon ami az általad linkelt képen is látható; de közútra semmi pénzért nem cserélném el.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
tboldi
nagyúr
válasz imibogyo #91994 üzenetére
abban legalább még olajat sem kell cserélni
Mert megeszi, és az utántöltögetéssel mindig friss olaj lesz benne.Egyébként ez az új Scrambler formára nagyon bejön, de 1100 cm³-ből 86 ló...
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz imibogyo #92131 üzenetére
Maximálisan egyetértek Veled!
Annyit tennék még hozzá, hogy az ilyen fejlesztések legnagyobb nyertese általában a hadipar. Nyilván nem kell ecsetelni, hogy pl. a terrorizmus elleni harcban, vagy épp egy bomba hatástalanításában mekkora jelentősége van a robotizálásnak!
Szóval én is csak azt tudom mondani, hogy éljen a fejlődés!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
tboldi
nagyúr
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #92650 üzenetére
A különbség csak annyi hogy, ehhez sem hülyének, sem állatnak nem kell lenned hogy megcsináld vele a felsoroltakat.
Itt tényleg elég egy rossz gázadás és a videóban látottak következnek bármely sebességben, egy nem eléggé gyakorlott pilóta hipp-hopp fel vagy elkenődött valahová.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #92667 üzenetére
Igen, sokkal sokkal durvább.
Egy 300 cm3 2T nem szabad összehasonlítani egyik 2T 500 cm3 típussal sem.
Lehet az a (KTM, Honda, Kawasaki,) palettájáról, amikor a KTM MX 500-at próbáltam a saját EXC 250 után hát az teljesen más világ.
A szembetűnő különbség az a hatalmas nyomaték.
Ott tényleg csínján kell bánni a gázzal, alapról bődületes nyomatékod zúdít rád, aminek az eredménye ha rosszul kezeled hamar eldob a vas.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imibogyo #92903 üzenetére
A gp ben ugy fekeznek a pilotak, hogy az ujjad befer a hatso kerekuk ala. Ok meregetnek is egyfolytaban, ugy gondolom, idealis korulmenyek kozott a fekhatas 100% at ok tudjak, hogyan kell hasznalni. Nem kell lent lennie a hatso kereknek.
Ami nagy zavart okoz ezeknel a cikkeknel es a treningeken, hogy a korulmenyek soha nem ugyanolyanok, nem ugyanolyan motorral megy mindenki, nem ugyanolyan gumikon, stb. Ennek ellenere kobe vesik, hogyan kell fekezni. Sztm ez amator huzas.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz imibogyo #92903 üzenetére
Ezzel a "hátsó fékre rúgok" technikával már akkor sem voltam kibékülve, amikor először olvastam róla. Szvsz úgy baromság, ahogy van. Csak egyszerű alap logika. A tapadási súrlódás nagyobb, mint a csúszási, tehát ha rárúgsz a hátsó fékre, és blokkolod a kereket, azzal máris féktávot vesztettél, emellett a kikerülésnél is komoly nehezítő tényező, ha össze-vissza megy alattad a hátulja, amit csak erősít, ha közben téped az első féket is. Ehhez a béna technikához természetes, hogy kötelező kellék az azonnal behúzott kuplung, hiszen azonnal leállna a motor így fékezve, hiszen erőből rúgva blokkolod be a hátulját. Az én elképzelésem szerint normálisan vészfékezve viszont éppen ellenkezőleg érdemes szvsz, hiszen úgy folyamatosan kapsz visszajelzést a hátuljáról, és a blokkolást is megakadályozhatja a motor, miközben a hátsó kerék is lassít, amennyit tud, és stabil is marad.
De ez csak az én véleményem, mindenki úgy fékez, ahogy jólesik neki.
És természetesen mindezt ABS nélküli motorokon. Nyilván ABS-el egész más az ideális technika.Nekem személy szerint a legrosszabb vészfékezéseim voltak, amikor véletlenül túl hirtelen léptem a hátsó fékre és sikerült vele blokkoljam a hátsó kereket.... Egyáltalán nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imibogyo #92907 üzenetére
Az altalanossagban a ketkerekueknel az elso kereken gurulashoz irtad azt, hogy feluletet vesztunk, ezzel pedig rosszabb lesz a fektav.
Nem utcara irtad. Hanem kitalaltad, hogy mkert nem idealis ha a levegoben van a kerek.
Bar altalanossagban megint nem lehet beszelni, mert egy cruisernel nem ez lesz. Az idealis korulmenyeket nezve hiaba csokken a feluketed.
Utcan meg valoban keves a gp pilota, de korabban irtam, hogy utcan leszogezni egy modszert arra, hogy megallj, legalabb annyira mervado, mint a gp pilotak szama.
szerintem annyira osszetett, hogy nem csak erre kellene kihegyezni ezt az egeszet. Annyi, hogy ez nagyon latvanyos, ha leraksz bolyat, es szemlelteted, hogy ha egy auto lenne ott, akkor televagtad volna. Bar egy tanpalyan szerintem sportmotorral pont elobb megallok elsovel, mert idealisak a korulmenyek, egyenesen kell jo nagyot fekezni.
Ami szerintem nem jo irany, az az, hogy esz nelkul, radikalisan minden elethelyzetre ra akarjak huzni, mert igy a legjobb, az oktatok mondtak, a forumon csak ezt lehet olvasni.
De egyebkent a velemenyem tovabbra is az, hogy kb mindegy az a par meter, mert nem csak fekezni kell.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
válasz imibogyo #92903 üzenetére
Az tény, hogy a maximális fékerő száraz aszfalton 100% első fékkel elérhető.
És az is tény, hogy a negatív gyorsulás akkor a legnagyobb, amikor a hátsó kerék elemelkedik, mivel a súlypont az első keréken van, de még nem billen át rajta. Van ennél is nagyobb fékerő, azt úgy hívják, hogy előre szaltó.
Persze ehhez kell egy olyan gumi, ami képes akkorát fogni, hogy stoppie legyen és ne csúszás.
Ezekről én nem nyitok vitát, mivel nem hit kérdése.
Ezek fizikai adottságok a kétkerekű járműveknél és így axiómaként kezelem a dolgot.
Persze minden motornak más geometriája van, ezért más adottságai is.
Egy alacsonyabb és hosszabb tengelytávú, laposabb fejcsőszögű cruiser-t elég nehéz előre billenteni, ott az esetek többségében csúszás lesz. Egy meredek fejcsőszögű sportmotort már könnyebb átbillenteni az első keréken.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz imibogyo #92922 üzenetére
Én sehol nem beszéltem fékútról.
Szerintem nem releváns a hátsó fék a legrövidebb fékút szempontjából (száraz aszfalt, még mindig).
Praktikusan meg nem azon az egy méteren fog múlni, hanem hogy el tudod-e kerülni.
Az első gumit azért kell összenyomni vagy a hátsó fékkel vagy a progresszíven húzott első fékkel, hogy megnöveld a súlyt az első keréken és így közvetve a tapadási felületet.
Ami meg azért előnyös, mert ha túl gyorsan épül fel a fékerő, gyorsabban mint ahogy beülne a villa és kiterülne a futófelület, úgy kisebb fékerő vihető át az aszfaltra. És így könnyebben állóra lehet fékezni az első kereket. Ahogy nő a súly az első keréken, úgy érhető el a legnagyobb fékerő csúszás nélkül.
Ha nincs elegendő súly rajta, vagyis kisebb a súrlódási erő mint az aszfaltra közvetített fékerő, akkor csúszni fog a kerék.
Ha van rajta elég súly, akár motor és az utasának teljes tömege az első keréken, akkor a bazi nagy súrlódási erő remélhetőleg "legyőzi" a fékerőt és így gördülni fog a kerék. (Vagyis csúszáshatáron belül van.)
Ez egy ideális példa. A valóságban ugye a fékerőhöz hozzáadódik a centrifugális erő, ha le van döntve a gép, valamint van egy súrlódási tényező is. Itt még megkülönböztetjük a gördülési súrlódási erőt és a csúszási súrlódási erőt. Előbbi kicsivel nagyobb, ezért igyekszünk gördülésben tartani a kereket.
Egy motornál meg van a keréknek egy giroszkópikus hatása is, így nekünk létfontosságú hogy gördüljön.
Nem elég, hogy nem lenne kormányozható, de még ki is esik alólunk a motor, mert giroszkópikus erők nélkül "szabadon" elfordulhat a tengelye körül (persze némi tehetetlensége azért van, aka tehetetlenségi nyomaték).
Ez a tehetetlenségi nyomaték nem csak a motort képes kifordítani alólunk, de ugyanez a fizikai hatás érvényes a forgó kerekekre is. Minél gyorsabb a forgás, annál nagyobb nyomatékot lehet kifejteni ellenirányban a fékezéshez. Ez azt jelenti, hogy nagy tempónál qrva nagy fékerőt lehet felépíteni és ahogy lassulsz úgy kell felengedni depresszíven. Vagy kisebb tempónál ugyanazzal az erővel már blokkolni fogod.
Ennél jobban nem szeretnék belemenni, sok éve volt már...[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imibogyo #92922 üzenetére
Haaat. Progresszivan elso fekkel is tudsz fekezni, azaz eloszor beulteted es utana huzol igazan. Szoval idealis korulmenyek kozott ehhez sem kell hatso fek
Azzal egyetertek, hogy utcan mas a helyzet, mert most felremlett a szentendrei ut, amikor allora fekeztem csak heccbol az elso gumit, minden pirosnal. Ott olyan szar volt az aszfalt, hogy nagyon hamar csuszott.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #92981 üzenetére
Tételezzük fel egy ilyen agyonstrapált motorhoz hozzájutsz papírostul 500 ezer magyar forintért, szerinted hozzávetőlegesen, okmányokkal mennyiből lehetne azt kihozni amit ő megalkotott?
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Pocee
senior tag
válasz imibogyo #92990 üzenetére
Miért kell ezt túlbonyolítani? Tudjunk már egy átlagsúlyú pilótába gondolkodni aki egy erős motoron ül,nyilván nem egy hokedlire vagyok kíváncsi...mond inkább,hogy fogalmad sincs...
Egy üzemórás motor is soktényezős mégis ki lehet jelenteni,hogy élménymotorozással(nem versenyző) biztos elmegy másfél-2 órát,az érdekelt volna hogy ha üvegelve van akkor 20 perc és lemerül vagy tud 2 órát úgy,hogy még nem targonca akksi van benne.
Azért kérdezek mert nem foglalkoztat most még a téma,ergo nem néztem utána. Nem tudom hol tartanak az akkuk technikailag.Mr.Brightside
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #92990 üzenetére
A Zero Sr + Power Tank esetében amiben valljuk be szépen van löket nem is rossz az átlagtempós kombinációval 217km megtétele, a töltési idő lehetne kevesebb, mert az alap töltővel 11 óra a feltöltése.Mondjuk a maximális kiegészítő töltőkkel 3.1 óra annyira már nem vészes de, akkor lenne az igazi ha 1 órán belül fellehetne tölteni.
Hozzávetőlegesen akkor jól gondoltam hogy 1.5 millióba benne lehet egy ilyen kivitelezésű SXV vázba épített 50KW-os teljesítményű motor.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
BoB
veterán
válasz imibogyo #93005 üzenetére
"a nyomaték szinte 100%-a rendelkezésre áll az első pillanattól fogva egy elektromos gépen, tehát várható, hogy kb. azonos LE-t és súlyt feltételezve "szimpla" gyorsulásban jobbak a benzines társaiktól"
Már egyideje gondolokozok rajta hogy írok egy rövid bejegyzést a nyomaték és lőerők kapcsolatáról mert elkélne...
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #93005 üzenetére
Azzal indokolja hogy indulásnál nem kell kuplungolni, könnyebb vele gyorsan indulni a másik pedig ugye a sebességváltás, így a gyorsulásoknál is előnyre tesz szert.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- SSD kibeszélő
- Androidos tablet topic
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- LEGO klub
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen notebookot vegyek?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen