Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz imibogyo #92903 üzenetére

    Ezzel a "hátsó fékre rúgok" technikával már akkor sem voltam kibékülve, amikor először olvastam róla. Szvsz úgy baromság, ahogy van. Csak egyszerű alap logika. A tapadási súrlódás nagyobb, mint a csúszási, tehát ha rárúgsz a hátsó fékre, és blokkolod a kereket, azzal máris féktávot vesztettél, emellett a kikerülésnél is komoly nehezítő tényező, ha össze-vissza megy alattad a hátulja, amit csak erősít, ha közben téped az első féket is. Ehhez a béna technikához természetes, hogy kötelező kellék az azonnal behúzott kuplung, hiszen azonnal leállna a motor így fékezve, hiszen erőből rúgva blokkolod be a hátulját. Az én elképzelésem szerint normálisan vészfékezve viszont éppen ellenkezőleg érdemes szvsz, hiszen úgy folyamatosan kapsz visszajelzést a hátuljáról, és a blokkolást is megakadályozhatja a motor, miközben a hátsó kerék is lassít, amennyit tud, és stabil is marad.
    De ez csak az én véleményem, mindenki úgy fékez, ahogy jólesik neki. :D
    És természetesen mindezt ABS nélküli motorokon. Nyilván ABS-el egész más az ideális technika.

    Nekem személy szerint a legrosszabb vészfékezéseim voltak, amikor véletlenül túl hirtelen léptem a hátsó fékre és sikerült vele blokkoljam a hátsó kereket.... Egyáltalán nem jó.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák