Új hozzászólás Aktív témák

  • imibogyo

    veterán

    válasz Teasüti #92921 üzenetére

    Az tény, hogy a maximális fékerő száraz aszfalton 100% első fékkel elérhető.
    Visszaolvasva már látom, hol beszél(t)ünk el egymás mellett (és persuval is valószínűleg) és miért nincs igazam azzal a megfogalmazással, ahogy leírtam a mondandómat az eredeti hozzászólásomban.

    Ezek szerint maga a legnagyobb fékerő, mint olyan, az elérhető csak az első fékkel és elemelkedett hátsó kerékkel is, de ahhoz megint csak kell a hátsó fék (még ha rövid időre is), hogy az első gumit megfelelően "összenyomjuk" és a legrövidebb féktávot vegyük, nem? Hiszen vészfékezés volt az eredeti téma... Legalábbis én annak apropóján csatlakoztam be...

    Ahogy te is írtad pár hozzászólással előbb, az elméleti legrövidebb fékúthoz össze kellene nyomni az első gumit a hátsó fékkel az első kerék fékezésének megkezdésekor...

    Csupán elméleti síkon a pár tizedmásodperces hátsófék valóban segít, ahogy azt már korábban kifejtettem összenyomja az első gumit, így nagyobb lesz a tapadási felület.

    Vagyis az elméleti legrövidebb féktávolság nem érhető el csak 100% első fékkel, mert a maximális "betapadáshoz" és így a legrövidebb féktávhoz kell a hátsó fék használata is. Ellenben a maximális fékező erő elérhető kizárólagosan első fékkel is, ebben az esetben viszont "hosszabb" lenne a fékút (lehet csak centikről beszélünk, vagy ahogy persu is írta pár méterről, de legyünk precízek :DDD ), mert nem adtuk meg az első guminak a leges-leges-legideálisabb feltételeket.

    Még ha csak elméleti síkon is beszélgetünk, de akkor ez így a teljesen igaz? Vagy nem? :B :P

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák