-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
wttfw
tag
Ha veszek egy motort, amit donornak szeretnék használni, de még forgalomban van és műszaki is van rajta, megtudom úszni valahogy az átírást?
-
yodamastah
őstag
Volt nekem is fzs600-am tizenéve. Valóban minimálisan előrébb kell dőlni rajta mint mondjuk egy banditon, de egy sportmotorhoz képest egy fotel Általában a seggem ültem szét rajta, ez kapta a legtöbb súlyt, a csuklót minmálisan terhelte. A lényeg mindenesetre az, hogy a kormányt sose terheld, fogd lazán. Tartsd magad háttal, combbal ha szükséges. Fárasztóbb, de majd megerősödsz.
-
Laraxior
titán
Van valami különösebben ajánlott vétel sisakoknál?
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Teasüti
nagyúr
Tegnap feszítettem a vezérműláncon. A traktor hang eltűnt, de ma kijött egy fémes súrlódó hang, ami a fordulatszámmal hangosodik. Olyan mint a féktárcsa hangja.
Ez mire utalhat?
Kézi feszítő van most rajta, addig csavartam míg eltűnt a zaj, plusz még másfél-két menet, ilyen hosszú láncnál ez a két mm talán nem oszt-szoroz sokat. Gondoltam én. -
Teasüti
nagyúr
Üdv a klubban!
Nekem ugyanez a gondom, a tenyerem nyomja a kormány. Arra figyelj, hogy lágyan tartsd, szinte súly nélkül. És főleg ne markold erősen. Ülj előrébb ha kell, míg a golyóid elférnek a tanknál, tartsd magad hátból, ne karból!
Idővel megszokod, de sose múlik el a jelenség. Puha markolattal nekem jobb volt, most vmi kraton anyagú Oxford Fatty van rajta, túl kemény. Nekem alig 15 perc után elviselhetetlenül nyom. Kéne néznem vmi puha markolatot, de 33-as átmérőből gyakorlatilag ez volt az egyetlen.
L-es kezem van, nekem a normál átmérőjű markolatok megint nem szuperek, mert tenyerem alsó felével és ujjvéggel tartom, egyszerűen túl kicsi, nem tölti ki a tenyerem.
Vmi zselés tenyérrész még jól jönne kesztyűből. Ilyennel se találkoztam még...
Kéne vmi rövid nyári bőr kesztyű, kemény protektorral és zselés tenyérrel. Vki ötlet?[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Laraxior #90956 üzenetére
Ez attól függ, hogy kit kérdezel. Sokan (itt is) azt mondják, hogy ha nem veszel minimum 100eFt-ért bukót, akkor meg fogsz halni egy szúnyograjtól is (irónia). Aztán vannak itt, akik nem félnek megvenni egy olyan bukót, ami már egyszer pl. leesett a kormányról, és így vesznek méregdrága bukót szaré'hugyé'.
Persze vannak olyanok is, akik azt nézik, hogy a sisak hogy szerepel a Sharp teszten. Én ezért vettem anno az MT Flux sisakom, mert occó volt, és 4*-os a tesztje! Mondjuk azóta rájöttem, hogy nem kell felnyitható sisak nekem, de az más kérdés, ezért vettem az Acerbis Active Graffix sisakom, ami viszont kicsire sikeredett. Neked legyen több eszed, rendelés előtt próbáld fel a kiszemelt áldozatot!
(A linkekre kattintva megnézheted a sisakok őszinte tesztjét is...)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Laraxior
titán
válasz Geresics #90959 üzenetére
2 évet motoroztam 4000HUF-os sisakban.
De most azért szeretnék egy normálisabbra beruházni, ami nem használt, hanem tényleg az enyém. Mondjuk olyan 120k HUF lenne a vége (400EUR)
AGV K5-re gondoltam, vagy mondjuk a kicsit drágább, de felhajtható Schuberth C3 Pro-ra.
AGV sisakja elég sok embernek van az ismerősök között, elvileg akkor annyira rossz nem lehet."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Geresics
addikt
válasz Laraxior #90960 üzenetére
Én a BT kommunikáció miatt voltam kénytelen váltani sisakot, és egy Shark mellett döntöttem végül. Amíg dekorosnál volt, addig elővettem a régi kedvenc MT-met. Nos, a Shark után... hogy is mondjam... kicsit fapados volt!
Ne érts félre, nagyon jó sisak, de olyan volt, mint egy új Audi A6-ból átülni anyám '91-es Corsa-jába!Ebből a keretből a lehetőségeid már hihetetlen szélesek! Én a helyedben rászánnám az időt, és elmennék több boltba is, több márkát felpróbálni, mert lehet, hogy mindenkinek AGV van, ha a Te fejformádra nem az igazi!
A lényeg, hogy (a márkán kívül) döntsd el, hogy mik a fontosak számodra! (Pl. felnyitható/fix, színigény, kommunikációnak hely, shilt, stb.)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
PoLizei
aktív tag
válasz Teasüti #90958 üzenetére
Én használtam Grip Puppyt, kényelmes. Ebayen vettem, sajnos nem olcsó ahhoz képest, hogy csak egy habgumi cső. Most nincs fölhúzva, de néha gondolkodom, hogy visszateszem a vastagság miatt.
P*L****
-
Geresics
addikt
válasz -Mosquito- #90963 üzenetére
Akcióba olcsóbb volt!
Amúgy egyértelműen más kategória, de itt a kényelemre kell gondolni, nem a biztonságra! Az MT attól még nem lesz "nemnégycsillagos", hogy nem olyan pihe-puha!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Lajkó
őstag
Üdv! Tudna segíteni valaki, hogy ez milyen?
Riders multi-interphone v6 -
Geresics
addikt
Korábban már írtam ezekről. Ha az én hozzászólásaim megnézed, akkor képbe fogsz kerülni!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Pocee
senior tag
válasz Teasüti #90968 üzenetére
nem vagyok szerelő,de gondolom a gyári automata láncfeszítő értéke biztos,hogy jó.
a feszesség mértéke attól függ,mennyire volt akkor feszes amikor elhallgatott a zajod és Te még itt nyomtál x mm-t ami ki tudja mit jelent bent...mindent túl lehet feszíteni.
egy automata láncfeszítővel volt dolgom,annak a rugóját simán két újjal nyomkodtam,mert ugye az kifelé megy vissza nem,így spanol,de nem nyom mint egy barom,menettel viszont elég durván rá lehet feszíteni a cuccra.
Hozzáteszem ez egy 185 ccm blokk volt nem tudom,hogy a nagyobb köbcentis blokkok feszítői milyen rugóerővel nyomnak.
Meg ugye jött egy újabb hang...innen megmondani?!Mr.Brightside
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #90968 üzenetére
Annyit had kérdezzek meg ha nem értesz hozzá akkor miért nyúlsz hozzá?
Vidd el szerelőhöz aki tudja mekkora a gyári nyomaték amivel meg kell húzni.
Ha véletlen is kárt csinálsz benne a tudásod hiányában az neked megéri.
Olyanhoz kell hozzányúlni ahol pontosan tudod mit is csinálsz, nem éri meg kísérletezni hátha tönkre vágod a vezérlést!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
yodamastah
őstag
válasz Teasüti #90957 üzenetére
Nincs nagy baj csak túlhúztad a láncfeszítőt valszeg EGy ideig APE manuális feszítőt használtam a 600ason. Ott is az volt hogy ha túlhúztam akkor vinnyogott.
Helyes feszességhez le kéne szedni a szelepfedelet és nézegetni milyen játéka van a mérendő részen. Vagy lehet hangra (zörgés és vinnyogás között lavírozva). Ez utóbbi nem túl profi megoldás Nyomatékra húzás itt nem hinném hogy játszik. (bár én sem vagyok szerelő...)
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz yodamastah #90972 üzenetére
Csak hangra lehet menni bontás nélkül. Nyomaték nem játszik, kézzel lehet tekerni és nem érezni különösebb ellenállást.
Az a rúgó nem tol vmi erősen, épp csak nem tudom visszarakni helyhiány miatt.
Vmit ki kéne találni, hogy lehet visszahúzva tartani, míg beoperálom.
A manuálishoz is épp csak odaférnek az ujjaim.
A f@szom, marad benne ez csak megkeresem a jó beállítást. Ez így kisebb macera, mint kicserélni.
Már ismerem a két véglet hangját, csak biztosra akartam menni, h amit hallok az az-e, amire gondoltam.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Gaboman #90971 üzenetére
A szerelők se úgy születnek, h értenek hozzá. Másrészről meg nem bízom meg feltétel nélkül egy szerelőben sem. Ahhoz ismernem kell, h tudjam jó szakembőr vagy kontár. Aki mérésről, mértékegységekről, valószínűségről beszél, vagy inkább amolyan megmondó ember, érzésre szerel és utánégetőnek hívja a szekunder levegőt? Nekem elég necces téma rábízni a gépem egy ismeretlen emberre. Ha műszaki hiba miatt halok meg, akkor legalább az én felelőtlenségem legyen... Nekem nincs gyakorlati tapasztalatom, de szakmámból kifolyólag nem áll messze tőlem a dolog. Mindenről van fogalmam a gépen, csak nem ismerem a hibajelenségeket így diagnosztizálni se nagyon tudok. Viszont ha megvan mit kell csinálnom, az már nem probléma.
És ha elrontom, akkor mi van? Nem dől össze a világ. Apám szava járása szerint: kidobni sose késő.
Egy 2004-es nem túl megkímélt vasról van szó, nem egy óriási érték. Majd ha szalonból kitolom a Z1000-esem, na azon nem fogok sokat bütykölni.
Vagy ha megint használt vas lesz, akkor addig is gyűlik a tapasztalat. Ezeket a hibákat már nem fogják eladni nekem. Majd lesz más, amit nem veszek észre.[ Szerkesztve ]
-
Mentolka
senior tag
Tudtok ajánlani valami csizmafélét városi/túra igénybevételre?
Fontos: vízálló legyen, mostanában se fagyjon bele a lábujjam (5-10fokban), nem muszáj hosszú szárú.
Köszi! -
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90974 üzenetére
De hogy van szived ilyesmit csinalni? Muszaki ember reven?
Ugy ertem, ha megnezed a robbantott abrat, lathatod, hogy a feszito hogy nez ki. Egy sin, aminek vas alapja van, de muanyag boritasa. Ha en nekifogok ilyennek, egyszeruen nem tudok csak talalomra egy masik feszitot berakni, mindenkepp meg kell neznem hogy mennyire van oda a lanc. Mert egyszeruen nem tudom elviselni, ha valami szar, es igazabol semmit nem csinaltam vele, csak elkussoltattammert paraszti jozanbol ha mar tulnyult a lanc, akkor nem fog jol mukodni. kesik a vezerlesed. A muanyagot, alakja szerint meg fogja enni valahol a lanc. A vezermutengelyek fogaskerekeit is lehet cserelni a lanccal egyutt, ha igy hasznalod. Szoval ha en igy osszeraknam, baszna az ideg, mert tudom hogy szar.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #90981 üzenetére
Két hónapot kéne kibírnia (200 mérföld saccra, ha munkába járok csak), aztán decemberben vakáció + leállás, előtte meg leadom generálozásra + időszakos karbantartásra az egyik jónak tűnő szerelőnél. Szar, de nagyon nem akaródzik hozzányúlni komolyabban év vége előtt, amivel kiesne az üzemből hosszabb időre.
Igáslóként üzemel per pill.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Topiccsendőr #90977 üzenetére
Jártam ott. Főnök kicsit bunkó, beosztottak láthatóan kopasznyakúak,és úgy összességében szartak rám. Úgyhogy udvariasan köszöntem, és hazamentem.
-
Pocee
senior tag
válasz Teasüti #90983 üzenetére
Haver melyikünk látja azt a szart?Te látod mi kell bele,nem azt mondtam,hogy tescogazdaságos polcról biztos le tudsz egyet venni,kihangsúlyozott GépÉSZ vagy,akitől ez nem áll távol,eddig viszont csak ellenpéldákat sikerült felvonultatni,kezdve azzal,hogy a nyakadba sóztak egy guriga taknyot,és még a szerelő a gyökér mert biztos kókler,mert nem ismered,szóval ha valaki segítő szándékkal közelít,ne kezdj el nagyokosozni,mert úgy érzem a nyomorod rajtam akarod elverni.Majd ne felejtsd el vezetett szervízkönyvesként meghirdetni a motort...
Mr.Brightside
-
Teasüti
nagyúr
Itt nem arról van szó, hogy nincs csavarhúzom. Hanem ide célszerszám kellene. Nem látok rajta más módot. Vissza lehet húzni a rugót, de amint elengeded, az ki is ugrik azonnal. Nem lehet fixálni.
Van a nyílás peremén körbe pár rés, ahova gondolom vmi ellendarabot lehetne illeszteni, hogy megakassza az elfordulást. Ezt behelyezéskor max tartani tudnám csak egy harmadik kézzel, ami nem gond, ha kint van a blokk az asztalon.
Az én nyomorom? Nem kell itt dramatizálni!
Számtalan lehetőségem van, bármikor leadhatom szervizbe is ha úgy határozok.
De miért ne bütyköljek, ha abból tanulhatok is vmit, ahelyett hogy azonnal fizetek, mint a katonatiszt?
Az meg, hogy a nyakamba sóztak egy szart? Jó, és akkor mi van?
Mindenkit átkúrnak ott ahol tudnak. Ennyivel megint gazdagabb lettem. A tapasztaltabbakat nehezebb, de őket is átkúrják ugyanúgy. Attól, hogy vkinek relatíve problémamentes volt a használt jármű vásárlás, az nem azt jelenti, hogy olyan rettentő brilliáns ember, csak szerencséje volt. Persunak sincs röntgen szeme, őt is átkúrják, ha vételkor nem jön ki azonnal egy hiba. Ez ilyen sport.
Kifog vki egy vasat, amivel szerencséje van, akkor örüljön mint majom a farkának és kopogja le gyorsan, hogy nincs vele semmi baj! Vagy csak azt hiszi, hogy nincs mint Persu haverja.
Nekem is két hónappal később lyukadt ki a kipuff, amit esélytelen kiszúrni nem látható helyen. Három hónappal később jött a csörgés apránként. Ezek nem voltak észlelhetőek vételkor.
Nem tartom magam kevesebb embernek, amiért megvettem ezt a motort.
Másrészről meg a szar is szubjektív. Te megállapítottad innen fórumról, hogy az én motorom egy guriga takony, hisz én általában csak tanácsokért járok ide, így csak ezt látod. Más meg tolja az üres fecsegést, hogy itt járt, ott járt és jaj de szupi. Ők lehet arról nem számolnak be, hogy mennyit költenek a szervizre.
Én jelenleg úgy 200k felett járok kicsivel, amit rá kellett locsolni nem sokkal vásárlás után egy 13 éves motorra.
Nem érzem olyan sokkolónak ezt az összeget. Az szinte borítékolható, hogy ennyit majdnem minden használt jármű elkér az első évben.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90987 üzenetére
Feszitoket ugy csinaljak meg, hogy ne kelljen celszerszam. Hogy a legkepzetlenebb leghulyebb szerelo is be tudja rakni. Ott valamit beneztel. Nezz par yt videot, es vilagos lesz.
a yamaha csinal olyan feszitot, amit osszenyomva ad el, es ha kipattintod elmeletileg celszerszam kell az osszenyomasahoz, de a celszerszam sem mukodik a jelenlegi 5.0 as feszitomnel (de lehet mar 6. verzio, fene se szamolja)
Csak ugy tudtam osszerakni, hogy a nagymenetet beolajoztam, hogy kisebb legyen a surlodasa, de a patront meg elmostam fektisztitoval, hogy megtapadjon rajta a menetesszar, hogy csavarni lehessen. Mindegy, bonyolult, nem tudom elmondani, a lenyeg hogy kurvaokos voltam, hogy ezt kitalaltam, egy ilyennel egy tasner tuti lemenne az agyarol. Akkora kiraly voltam abban a nehany masodpercben, amikor mukodott az, amit kitalaltam, es osszenyomtam a feszitot. Ezeket a kis apro dolgokat szeretem ebben a szakmaban.Jah es valoban, at tudnak baszni motorral, mert ez nem a szagolunk, fulelunk termeszetgyogyaszat.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #90989 üzenetére
Ha már mindenképpen kötekedni akarsz, akkor tegyük rendbe az arányokat is!
Nekem egy 2-2,5 millás motornál teljesen más elvárásaim vannak, eleve ennyi pénzért max 10k mérföld lehet benne és nem lehet idősebb néhány évnél. Erre ha nem kapott pofont, akkor nem is kell költeni a kötelezőkön kívül semmit.
De egy régi vasnál akorralfutásteljesítménnyel arányosan lesz egyre nagyobb pénznyelő egyre kisebb érték ellenében.
Az, hogy kinek mi éri meg, az szubjektív.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Teasüti #90990 üzenetére
Nem kötekszem. A te géped egy lelakott motor, amire sokat kell költeni. Nincs ezzel semmi baj. Csak bort iszol vizet prédikálsz efekt jön le. Szerviz drága oda nem viszed, majd magad szereled de,hogy mi a hibája majd netes látnokok megmondják a tutit.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Laraxior
titán
Megint egy naracs Ninja.. Elég eredetinek tűnik nem?
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Topiccsendőr
addikt
Fertotlenitsuk le ezt a semmirevalo savazast, mondjuk egy masik ember savazasaval!
Egy kicsit visszatekintettem taschner munkassagara, a sportmotor motorszereles topicjaban, (veletlenul bukkantam ra) ahol kiderult szamomra, hogy tasi azt hiszi, a konektorbol (ertsd amibe a szamitogepet bedugod. Meg a monitort, meg a mobilod toltojet) EGYENARAM jon, es tovabb rontotta helyzetet azzal, hogy egy allandomagneses motor fesszabalyzoja helyere egy gerjesztotekercses auto fesszabalyzojat tette, es azt allitotta, hogy mukodik! Holyfuckinshit
Oke, nagyon belterjes poen, elismerem, aki nem ert a villtanhoz, annak ket szoban: EZ HULYE... leesett az allam hogy ennyire nem vagja az ember a villamossagtant, es ez kuld el a picsaba embereket
Nah hat ezen is jot rohogtem, felviditotta a napomNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #90993 üzenetére
Amit én a f@szbukos videókon láttam a munkásságából: mások által szétqrt karbik rendbe hozatalához, beállításához nagyon ért, máshoz meg nemigen...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #90991 üzenetére
Nem jelentettem ki így sehol, hogy nem vagyok hajlandó elvinni szervizbe.
Arról papoltam, hogy ha megtudom csinálni magam, akkor megcsinálom magam több okból is.
Aztán ha ez nem működik, akkor jöhet a drága szerviz aztán vagy jó lesz, vagy nem.
Csodák nincsenek.
Én a ráfordított idő/energia/szopás mértékével kalkulálok, ehhez mérten egy láncfeszítő csere az easy fix kategória, aminek bátran nekiállok különösebb szervizes tapasztalat nélkül, mert gyorsan megvan és nem nagy költség. Ha bejön, akkor "spórolok" vele egy kicsit (vagy inkább tüzet oltok és halogatom a problémát).
Hogy miért, azt is megindokoltam.
A fórum szerepe itt nem az, hogy megmondják nekem a tutit, hanem hogy választ kapjak a feltett kérdésekre.
Köszönöm szépen a segítséget, de a konklúziókat magam is le tudom vonni amire a döntéseim alapozom.
A kérdésem odáig terjedt, hogy mire utalhat az észlelt hang. Erre választ kaptam, amit külön köszönök.
És itt a téma lezárva.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90995 üzenetére
Esetleg jo hazi feladat lenne megmerni a gyari feszito rugoerejet es ezt az erot kiszamolni a manualis feszito menetesszarjara, hogy hany Nm el kell meghuzni. Ha unatkozol
A gyari feszitod meddig volt kinn? Elszinezodesbol latod.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #90996 üzenetére
Ismeretlen súrlódási tényező a meneten. És egy 14 éves rugóról van szó esetünkben.
A gyakorlati kivitelezés mikéntjétől nem beszélve.Hmm lássuk...
[kép]
Talán egy apró kopás szerű sáv úgy a kétharmadánál? Itt valóban vmi kopás figyelhető meg körbe a paláston.
És íme a csavar felőli vége:
[kép]
Ezt lehet tekerni, de kiakasztani sehogy se. Vagy nem jöttem rá hogy. Gondolom a rovátkák szolgálnának erre vmi betéttel. -
zamar
csendes tag
válasz Topiccsendőr #90993 üzenetére
Nemrég volt egy videója ahol talán GS500 szelephézagot állított, illetve már csak azt ecsetelte hogy mennyire állította a szívó és kipuffszelepeket. Beindítás után egyértelműen szelephangja volt és azt mondta a videóban, hogy ez ilyen, kopott a motor, öreg, stb. Valaki odakommentelte, hogy a gyári érték xy, nem pedig annyi amire ő rakta, erre válaszul leoltotta hogy ne szóljon bele vagy menjen máshova kommentelni. Én a hozzászólásomba becsatoltam a gyári manual értékeit, majd törölte a videót. A következő videóban csendben járt a motor és mondta hogy kész jöhet a gazdája.
Itt el is vágta magát nálam sajnos, pedig érdekesek voltak a videói.
-
Bogyó bá'
nagyúr
A GS500-on nem "állítja" a szelephézagot, hanem ellenőriz és - szükség szerint - lapkát cserél.
Konkrétan: 0,03 - 0,08 mm között kell lennie az összesnek, a lapkák pedig 0,05 mm "osztással" kaphatók.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok