-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
baboss
őstag
Megvolt a karika V.Stryker kollégával, az idő jó volt, az ebéd is jól esett, csülök vs marha pörkölt a Nógrádi várnál.
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz baboss #81802 üzenetére
A kép nem látható.
Csülök meg marhapöri után hogy bírtatok nyeregbe ülni? Velem egyszer fordult elő, hogy mikor megálltunk ebédezni bekajáltam, utána szenvedtem hazáig, ha mutatnak egy nyugágyat inkább azt választottam volna mint a motorozást. Azóta csakis könnyű kaja jöhet szóba motorozás közben.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
CyberPunk666
senior tag
Ma fordultam ki egy nagyon jó minőségű, jól tapadó úton, nem mentem gyorsan és a döntés se volt közel a gumi pereméhez és enyhén gyorsítottam, de éreztem, hogy a hátulja szépen kúszik kifele lassan. Ekkor már vagy fél órája úton voltam, nem a tökhideg gumikon volt.
Valami nem jó hátul és akadályoz a dinamikusabb motorozásban, nincs bizalmam így benne és nem is enged sokat.
[ Szerkesztve ]
-
kisninja
őstag
Na ma én is majdnem elszálltam mint egy győzelmi zászló..... Én hibám lett volna... előzők jön a kanyar erre a huplis úton elpattogtam az útszéli murvába. Majd ott finom fék kezelésekkel szépen kijöttem. Jó nagy port hagytam magam után.
Aztán mire a benzinkútra értem volt még kb 1,5dl benzinem.
Élménydús nap volt.powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
Geresics
addikt
Raktam fel képeket a motor sérüléseiről
Képek*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
félisten
válasz CyberPunk666 #81807 üzenetére
Hehh milyen volt februárban reggel 5 kor.. mintha újdonságok lenne!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz CyberPunk666 #81807 üzenetére
Esetleg nem lehet, hogy rossz a guminyomás? Illetve, hogy nem sokszor döntötted még le addig és az új gumi tud ilyet csinálni az első alkalmakkor. Ileltve nem is igen van annyira még meleg, hogy koptassuk a térdet.
baboss: Délután láttam a képet én is. Most már én sem látom.
Amúgy ma nekem se ment jól. Kovájogtam, mint békafos a levegőbe, nem éreztem a vasat. Idén először bevettem allergia gyógyszert,hogy véletlenül se taknyoljak. Lehet az tompított be.
geresics: Szerencsére nem lett nagyobb baj. Amúg hogy megnéztem a facebookos fotókat, véletlenül rájöttem, hogy számomra mi a gond a videóiddal. Az, hogy nem érzem, hogy nekünk csinálnád, az jön le belőlük, de még a címükből is, mintha magadnak csinálnád és velünk csak megosztod.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
imibogyo
veterán
válasz canniball #81805 üzenetére
Még sokkal durvábbat is...
Páran kinn voltunk terepen motorozni és egyik haverom rosszkor és rossz helyen ugrott.
Előtte 10 perccel azt mondta, hogy "neki elég lesz mára", amúgy is messziről jött, elindul haza és legurult a dombról a kisbuszához összecsomagolni (mi mindannyian a dombtetőn állomásoztunk, mert motorokkal érkeztünk, de ő oda nem tudott feljönni autóval, ezért lenn parkolt a domb egyik oldalán), mi ezt nyugtáztuk, elköszöntünk tőle, de motoroztunk tovább öten-hatan, mivel még csak délután 2 óra környéke lehetett.
Egy másik haverom eközben lement és nekifutott az ugratónak, ami a dombnak egy másik oldaláról indult, de sajnos valami nagyon nem jött össze neki és egy hatalmasat esett. Mindenki fenn volt a dombtetőn, kivéve az elmenőben lévő haverunkat épp ezért ő a domb aljából nem láthatta, hogy mi történt a tetőn, légvonalban úgy 100 méterre lehetett.
Természetesen mind odafutottunk hozzá és próbáltunk segíteni neki, beszéltünk hozzá, én lelőttem a motorját stb. és épp azon tanakodtunk, hogy kell-e mentőt hívni vagy sem.
Ekkor hallottuk meg, hogy az elmenőfélben lévő haverunk mégiscsak nekifut még egyszer utoljára az ugratónak. Tényleg nem tudhatta, hogy fenn valami nem stimmel, én meg komolyan megijedtem a másik haver bukását látva és bevallom őszintén nem jutott eszembe (másnak sem) "biztosítani a területet", hiszen úgy tudtuk, hogy már csak mi vagyunk.
Ekkor úgy 15-20 méterre lehettünk a domb szélétől és az ugrató felső pontjához értünk inteni neki, hogy azonnal álljon meg és fejezze be az ugrást már az utolsó 2-4 méternél járhatott és hát elég vehemens tempóval így amikor észrevette hogy baj van, akkor már csak arra volt ideje, hogy elrántsa a kormányt (meg persze valamennyit fékezzen), hogy ne az épp fekvő másik motorosra ugrasson rá (ezt a részét persze ő nem tudhatta, mármint hogy mi a baj, csak azt, hogy baj van).
Ez eddig nem is lett volna akkor baj, szinte mindennap megesik, mivel annyira nem nagy szám az ugrás utolsó stádiumában valamennyire irányt váltani, de mivel ez nem hazai terep volt (csak magán az ugratón mentünk egy párat a terület maga ismeretlen volt) így ő rossz döntést hozott (nem balra, hanem jobbra kellett volna eltérítenie az ugrást) ezért a random kiválasztott röppálya egy sziklás, szakadékos (pár méteres) részre vitte őt és brutálisan összetörte magát (ekkor már nem volt kérdéses a mentő hívása)...
Azt hiszem négy, vagy öt törése lett, rengeteg zúzódása, jó pár csavart is kapott és arra az évre be is fejezte a motoros pályafutását. De mindig mondja, hogy ha szóbakerül, hogy csak magát hibáztatja, mivel nem ellenőrizte le ugrás előtt a terepet, amit amúgy mindig megteszünk és meg is kell tenni. Mi pedig azért hibáztathatjuk magunkat, hogy nem voltunk körültekintőbbek, amikor már megvolt az első baj. A sors iróniája, hogy az első bukott haverunknak végül nem lett komoly baja, csak mivel megfejelte a kormányt egy kicsit "belassult" meg persze a motorja kapott durvábbat, az javításra szorult...
(#81810) geresics: tényleg nem genyóságból mondom, de ilyenkor látszik az, hogy ez a motor nem terepmotor, mármint általánosságban az ilyen "becsomagolt" motorok nem azok. Egy esés és repülnek a százezrek... Egy hasonló esést egy KTM, vagy más "komoly" enduro valószínűleg simán megúszott volna. Ettől függetlenül sajnálom nagyon, de a lényeg, hogy neked nem történt bajod...
-
Something_
őstag
válasz CyberPunk666 #81807 üzenetére
Hideg van, hideg a talaj, hideg a gumid, foleg az oldala.
-
baboss
őstag
válasz Topiccsendőr #81819 üzenetére
Saját Google fotókból másoltam ki a kép linket, lehet, hogy valami megosztási beállítás lehet a gond. Itt van a kép, nem nagy szám. Mire felmásztunk a várhoz mind a ketten igencsak lihegtünk, motorral biztos kényelmesebben értünk volna fel.
[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
válasz Something_ #81818 üzenetére
CyberPunk666
Nálam amikor szögletesre volt kopva a gumi akkor tapasztaltam, hogy a hátsó kerék megugrik kanyarban amikor átfordul a szögletes részen, és még új guminál tapasztaltam csuszást amikor a nem bejáratott része találkozott az aszfalttal.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
No, annyi történt, hogy ma egy erdős részen volt egy nagyobb dagonya, amit kikerültünk, és a földből lógott ki egy sáros tuskó, ami nem látszott, és ahogy elmentem mellette, beleakadt a fékpedál, még a motort is megdobta. Én azt hittem, csak becsúszott a dagonyába a hátulja, ezért gázzal korrigáltam. Pár méter múlva, mikor túlértem a sáros részen, fékeztem, és akkor vettem észre, hogy kitéptem egy darabot a tuskóból, és a fékpedál elgörbült. Kézzel visszahajtottam, és mentünk tovább - eddig semmi extra, "csak" a pedál több centit magasabbra került.
Valamivel később történt a baj: dombnak lefelé sosem szerettem nyomni, de most felfelé elég jó tempót mentünk, érzésre kb. 60-nal mehettem. A kanyar hirtelen nagyobbnak nézett ki, mint elsőre gondoltam, ezért intenzív fékezésbe kezdtem volna (majdnem parafék), viszont a pedál magasabban volt, mint szokott, ezért blokkolt a hátsó. Elment a motor keresztbe: a hátulja kiment jobbra, én ellenkormányoztam, és a bal lábam csúsztattam a talajon. Ez ment több méteren keresztül, még egy pillanatra meg is dicsértem magam, hogy egész jól mentettem, aztán épp elkezdtem aggódni, hogy egyszerűen ki fog csúszni alólam a motor, amikor a hátsó kerék valamiben megakadt, és a motor szó szerint átcsapódott a túloldalára - engem pedig katapultként eldobott. Kb. 1,5-2 méterre csapódtam a földbe a jobb oldalamra. A térdem ért le először, aztán a vállam, és a fejem.
A térdprotektor karcos lett, és huplis a térdem. A vállamnál a kroszmez kiszakadt, a vállamon, és a karomon a protektoring hálójának a varrása néhol még most is látszik, de nyomásra sem érzékeny. A fejem szerintem szintén csattant a talajon, és ekkor repült le a kamerám - ami köszönhetően annak, hogy nem egy csatos, ragasztós megoldást választottam nem okozott pontszerű terhelést a sisaknak- a Dual Lock tépőzár pont akkor engedett el, amikor kellett! Továbbra is ez a legbiztonságosabb kamerarögzítés szerintem.
A védőfelszerelésnek köszönhetően nem lett bajom! Ha nincs rajtam a térdprotektor, fel sem tudtam volna állni, ez fix, ahogy az is, hogy a vállam és az alkarom is eléggé csúnyán festene most!
A kesztyű is tette a dolgát viszonylag jól, de a tenyerem azért sajog valamelyest, és nyomogatásra is érzem, hogy bizony azzal tompítottam. Arról továbbra sincs ötletem, hogy a kisujjammal mi történt, de már biztos, hogy eltört. Reggel megyek a kórházba, és jól ott-töltöm majd a vasárnapom... (A telefonom most töltöm, és viszek magammal powerbankot is - szükségem lesz rá szerintem...)A motornak letört a jobb oldalon a lábtartó, az indexbúra, és a fejidom műanyaga is betört. A tankvédő bőr elszakadt, és alatta karcos lett a tank és a matrica. A bukókeret is karcolódott, de a hátulját, és ami még fontosabb, a blokkot és leginkább a vízpumpát (ami komoly sérülést kapott volna), azt megvédte! A kormány elferdült - ahogy nézem a kiemelő csavarja görbülhetett el. Az első fékkarom és a hátsó fék pedálja is elgörbült, de egyik sem törött. Most azért szomorú vagyok, hogy a kézvédőt nem raktam még fel...
A sisakkamerás felvételt visszanézve hihetetlen, hogy az egész egy szempillantás alatt játszódott le! Kb. csussz-paff-puff, és kész! Megélni annyi ideig tartott, mint leírni kb. - erre a felvételen zsupsz és kész! Bámulatos, hogy az idő mennyire le tud lassulni "vészhelyzetben"!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
dellfanboy
senior tag
válasz Something_ #81683 üzenetére
2 v 4 utemut adnak berbe? interneten van errol valahol tobb info? mennek mihamarabb
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Topiccsendőr
addikt
-
-Mike-
addikt
Tegnap egész sokan voltak a Mátrában (Bükk szinte üres) ahhoz képest hogy kellene még +4-5 fok az igazi jó időhöz. Viszont más motort kell vennem túl sokan állják körbe nem férek oda vagy oda jön valaki és beszélgetni akar.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #81833 üzenetére
Inkabb az olaj csopogjon, mint a generator alloresz, vagy a fesszab
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-Mike-
addikt
Egyébként remélem mindenkinek kidobta a jútyúb, hogy a MotorosVándor újabb résszel jelentkezik. Hasznos információkkal, motoros tanácsokkal, jókor jött szagatott vonalakkal. Fogyasszátok szeretettel. [link]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz Ferdzsoo #81834 üzenetére
Én egy percig nem vitattam, hogy ezeket a vezetői hibákat nem menti ki az ABS. Én azt állítottam, hogy ehelyett csinálhat más esetekben gondokat.
(#81836) -Mike-: Azt is említettem párszor, hogy nem tudom, hogy a mai top rendszerek hogy működnek a régiekhez képest, de hogy azoknál azért sanszosan meg vannak már oldva a gyerekbetegségek, amikbe pl. azzal a régi vassal belefutottam. [link] [link] [link]
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #81844 üzenetére
B+ sokan nezitek, nem tudom mit sir.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81847 üzenetére
Majd ha nem lesz ott kisbetűvel a kézikönyvben, hogy a gyártó mossa kezeit, hogy az ABS-el akár nőhet is a fékút bizonyos útviszonyok esetén, akkor oké. Én ezt várnám el, hogy mindig jól fékezzen, ne legyen kisbetű. Oldják meg. [link]
-
kcsa
veterán
nem igazán szóltam még bele az abs-es agymenésbe, csak furcsa hogy 20 féle útfelület közül potenciálisan három-négy ahol valódi gond lehet (ezek kb. homok, mély kavicságy, porhó, meg ami nem jut eszembe), a többinél nagyjából csak előny lehet egységsugarú motorosnál, de neked ez valami rejtélyes okból nem éri meg. Ahogy érzed
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok