-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Integra
titán
akkor m5 interact
Ali:
nem, lejárt 2 hete a forgalmi és nem is foglalkozom jelenleg vele, mert a bizniszem még mindig minden pénzem viszi, nincsen most keret luxusburzsujkodásra... örülök, hogy jelenleg tartani tudom magam és még futja kajára...[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-Mosquito-
őstag
válasz csongi #33326 üzenetére
Gyári ajánlás az úgy működik ,hogy be kopp kopp a Michelin,Bridge,Conti-hoz stb szewa kéne x ezer db gumma ebből/abból erre/arra jó árasítva,Oksa. Nem tűnt fel,hogy autónál/motornál néha csak az adott márkát/típust lehet kapni rá a kereskedésekben?
Burgi 650 a "gyári" Bridge Batlax egy kemény,merev,lassan kopó,repedezésre,öregedésre,szálszakadásra hajlamos gumi. A gyár által megadott + 0,2-0,3 Barral kell használni mert a belső ragasztása/vulkanizált része is leválhat a gumiról. Belementem egy gödörbe majd leszakadt a vesém. A Michelin pilot sport jobb választás,s nem csak az én véleményem szerint hanem a Kékholdnál is. Az új Bridge Sc1 jobb már,de ezt is érdemes több forrástól is meghallgatni/véleményt kérni.
Az Atlanticon pl a Michelin Gold Standard, Continental Contitwist egy kalap x@r. Az előbbi kopik de nem tapad a másik nem kopok de nem is tapad. Majd minden gumimárkának vannak jó,jobb,kevésbé jobb típusai/termékei. Pirelli Diablo Scooter na az igen,viszont hamar elkopik és meglehetősen drága is. Arany középút a City Grip.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
PoLizei
aktív tag
válasz AMD Power #33339 üzenetére
Egy külföldről behozott motor forgalomba helyezéséhez az szükség van az eredeti külföldi av. szerződésre, és az arról szóló papírra, hogy a származási helyén export céllal kivonták a forgalomból. Nem vagyok biztos abban, hogy ezeknél a robogóknál ezeket minden esetben oda tudják adni. Meg szükség van sok-sok pénzre a műszaki vizsgához, reg. adóhoz, rendszámhoz, forgalmihoz és idéntől már ezekre is megy a vagyonszerzési illeték, ami eddig csak a belföldön vett járművekre volt. Ha bukta van, adócsalásért és biztosítási csalásért is elővehetik a tulajt.
P*L****
-
Xaels
félisten
Szeretném rendbe tenni fokozatosan a motorom. Az ülés már újra lesz húzva. A tank lenne a következő, azon van egy kisebb horpadás amit ki kéne húzni és újra kéne festeni, valamint a matricát festésre cserélni vagy teljesen leszedni. Tudtok valakit ajánlani?
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Ferdzsoo
addikt
Bőrruhából perforáltat, vagy inkább lyukak nélkülit?
Egyértelmű a perforált jobb nyáron, de nem túl hideg mondjuk 15-20 fokban?
Alá lehet öltözni megfelelően, vagy abban 22 fok alatt megfagy az ember mindig?"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
longwild
aktív tag
válasz -Mosquito- #33352 üzenetére
Hopp hopp hopp. Erdekes szembeallitas...
Jelenleg Diablo Scooter van a gepezeten, de csereerett.
Mindenki eskudozott nekem, hogy Michelin City Grip a tuti. Lassan mar rendelni is fogok, de akkor most melyiket?
Michelin city grip vagy
Pirelli diablo scooter?szoftver szakmabeli && Beverly250
-
Archer
őstag
Szerintem próbáld ki az M7-et, lehet már kapni itthon is és nem sokkal drágább az M5-nél.
Feree13: Nekem is elég rendesen perforált van de aláöltözve 10 fokban is el lehet benne csalinkázni 1 órát kb., 20 fokban meg már bőven jó.
Más: vasárnap mentem egy jó nagy kört, már hazafelé mentem, az utolsó 100 méteren egy homokfolton amit még télen szórtak majdnem elment az eleje. Azért is veszélyes még ilyenkor, tele van minden a sok zúzalékkal amit kiszórtak, felénk legalább is sok helyen még kavicstenger van az elhagyottabb részeken...
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
-
mocsanisi
senior tag
válasz Kolondrum #33363 üzenetére
Én nem értem miért gondolják sokan hogy az 50ccm-es robogó veszélytelenebb mint egy nagymotor. Oké nem megy annyival, de kicsi kerék, vészhelyzetben a gázhúzás nem opció csak a fék... De mindenkinek szíve joga...
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
DigitXT
félisten
válasz AMD Power #33362 üzenetére
Azon csak én siklottam át, hogy hány éves, és milyen jogosítványa van?
Ha egy kicsit is komolyabban gondolja a motorozást, és mopedjogsinál
nagyobb kategóriás van neki, pl. A1, ne segédmotorkerékpárral kezdjen,
mert totál felesleges: egy 125 (4T) motor pont annyival több, hogy azzal
már normálisan közlekedni is lehet, kevesebbet is ehet, stb. Kihegyezett
2T-ből vannak kezdőnek nem ajánlott típusok. De azok nem is A1-esek,
mert nem csak köbcentire korlátos, hanem csúcsteljesítményre is... (Ha
kifejezetten robogót keresel, akkor van a fórumon robogós topik is.) -
válasz mocsanisi #33364 üzenetére
Én csak azt mondom amit átéltem. A fő gond a 70 elérése volt időben meg ez a sebesség határ. Ha valamivel jobban ment volna nem nyélen akkor még nyugis is lenne az utazás. A másik, hogy az autósok úgy kezelik: Ezt ki kell előzni. Érdekes amin rendszám van azt már nem.
Saját vélemény, de veszélyesebb 50-el menni, mint 70-el. Elég hamar rá fog jönni, hogy ez így nem jó. Apuka mondhat bármit. -
AMD Power
titán
válasz DigitXT #33365 üzenetére
20 éves és A1 van neki. Amúgy ha az én fiam lenne nem motorozna az biztos. Mondjuk szerintem így sem fog mert ,hogy miből akar motort venni és fenntartani ezt szerintem ő sem tudja még.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Pocee
senior tag
válasz Integra #33351 üzenetére
kössz,azért vonakodtam ezektől,mert ha feltalálnék pályára nehogy ez miatt legyen perec,hogy kifordul alólam.
Futásteljesítményben biztos hogy fényévekkel jobb,meg lehet nagyobb figyelmet kellene szentelnem egy esetleges esőnek,mert az én sorozatomban szereplőknek vajmi kevés a mintázata.Archer által javasolt m7 rr viszont nagyon tetszik,lehet ő lesz a befutó.
Mr.Brightside
-
csongi
veterán
válasz -Mosquito- #33352 üzenetére
Ahha ! Jo pap holtig tanul
Ma beinditottam a vasat. Uzemanyag felont, olaj felont,fagyallo kipotol.
Inditas, kb 5x fordult at a fotengely es jart is . Igaz elejen picit ingadozott az alapjarat vagy 15 mp ig aztan mint a vaj.Maradt a ket elso feknyereg. Az idomok carbon mintazasa, lakkozas es felszereles.
Ha nincs nagy gebasz akkor penteken lakkozok, es szombaton ossze szereles -
mocsanisi
senior tag
válasz AMD Power #33367 üzenetére
20 vagyok, mi is innen indultunk hogy soha nem fogok motorozni, főleg nem nagymotoron. Jelenleg 400-as banditon ülök, de nyárra tervbe van a nagyobb. Nem hinném hogy a tiltással túl sokat el lehet érni, már ha csak magamból is indulok ki. Inkább beíratni vezetéstechnikára... Az többet ér
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
DigitXT
félisten
válasz AMD Power #33367 üzenetére
Akkor 125 4T, rendszámmal, sima ügy. Úgyis motorozni fog, ha akar.
Persze nem kell a "segge alá tolni" mindent: jobban megbecsüli, ha a
saját keresetéből veszi meg. Mondják, hogy ez az egész fejben dől el.20 évesen, amíg pl. tanul, nincs keresete (eltartjátok), még védhető is,
hogy nem "engeditek" motorozni: pár év múlva már nem fog menni. -
mocsanisi
senior tag
válasz DigitXT #33372 üzenetére
Kérdés melyik a jobb, felül 20 évesen egy 125 4T-re, és talán megtanul motorozni. B verzió, tiltva van neki és amint kirepül otthonról és megvan rá a pénze megvesz egyből egy nagyot, és jön a perec. Én az elsőt választanám...
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
longwild
aktív tag
válasz -Mosquito- #33358 üzenetére
Passsz... alattam tavaly több, mint 8000-ret, de mar 5,5 éves és a barázdák mélyén hajszalasodik. 1,6mm-t meg nem érte el, de a kor és állapot miatt cserélni akarom.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
.mf
veterán
válasz Ferdzsoo #33356 üzenetére
Perforált, nem is kérdés.
1.) Nyáron zártban hőgutát is kaphatsz. 30-50-nel menve a perforált már elviselhető.
2.) Télen úgyse motorozol
3.) Egy aláöltöző, póló és/vagy vékony polárpulcsi és egy jäger-alsó még azért befér hűvös időben. Azzal tavaly ápr. elején úgy voltam Dobogókőn, hogy még egy 20-30 centi hó volt, a hegy aljában 5 fok, a hegyen max 2-3. Legrosszabb esetben még a bőrruhára kívülről rávehetsz egy mellényt, láttam már embereket így, de olyan hidegben normál esetben már úgysem tolnád, és máshol jobban fáznál (pl. a kéz -- rajtam a szellőzős kesztyű alatt egy cérnakesztyű volt, mégis a kezem fázott jobban).Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-Mosquito-
őstag
válasz csongi #33370 üzenetére
Helyes,várunk! Te leszel az első fizető vendég.
Longwild,33374:
Mit szeretnél? Jó tapadást minden (száraz/esős idő) körülménynél de hamarabb elkopik a gumi ez a Pirelli vegyük 100%-nak. Vagy egy rendes helytállást,nagyobb futásteljesítményt,olcsóbban ár és mondjuk 80-85%-nak. El kell dönteni mi kell/számít neked legfőképp.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-
polimorf
tag
válasz DigitXT #33375 üzenetére
Ezt sose értettem mi köze van a motor teljesítményének a perechez.?
50ccm -el is lehet perecelni és meghalni is.
Én 650ccm-el kezdtem (igaz 41 évesen) és még élek, és még nagyobb perecem se volt (csak álló helyben való eldőlés)
Ez szerintem marhaság, hogy nagymotor = perc.
Ha agyilag felnőtt a motorozáshoz akkor tök mindegy mekkora az a motor.
Van aki 20 évesen már érett van aki meg 40 évesen is hülyegyerek.Szóval ez szerintem ember függő és nem motor függő.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
stifi
senior tag
válasz Dexar007 #33381 üzenetére
mondjuk ha feltételezzük, hogy betartod a sebességhatárokat, akkor eleve nem mész 200+.. de a 45 még városban is kevés, azon kívül meg pláne..
hogy egy robogóval vagy egy nagymotorral nagyobbak a túlélési esélyeid 45 kilóméter / óránál, arról nem kezdenék el itt papolni, főleg nem neked. fék, futómű, kerék átmérő - ilyenek a robogóban nincsenek szériában, tehát a kérdésedre a válasz: ésszel motorozva a nagymotor sokkal biztonságosabb.persze ha azon görcsölsz hogy a mátrában lekopjon a majrécsíkod, és félsz hogy a haverok kiröhögnek akkor simán benne van hogy túlfeszíted a húrt és elfikálsz lapon a szerpentinen.
teljesítményt nem adnak a robogóhoz, észt pedig a nagymotorhoz, ezért ki kell kombinálni kinek mi van.Nincs időm kedvesnek lenni!
-
DigitXT
félisten
válasz polimorf #33380 üzenetére
Szerintem ne kezdjük ezt megint... Adott egy 20 éves gyerek, A1 jogsival.
Hogy üljön "650-esre" kezdésnek? Sehogy. És ez nem is baj: nekem elég
határozott véleményem van erről. Nagyjából egyet is értek azzal, amit úgy
szoktak egyszerűen kifejezni, hogy fejben dől el... (Te is ilyesmit írsz, de na:
650-esre ültél, és még mindig élsz. Oké. És? Amikor pl. elütnek, akkor nem
az számít, hogy min ültél, hanem az, hogy rossz helyen voltál, rossz időben.
Észrevetted-e időben? Kimenekültél-e belőle, akár pl. gyorsítás / kitéréssel?)Ellenben! Szeretek extrém példákat (!) hozni arra, hogy egy picit felrázzam a
társaságot, ha emellé (!!!) nem veszik figyelembe, hogy a motor sem teljesen
tökmindegy. Mert nem tökmindegy. Nem mindegy a saját tömeg, amivel pl.
faszán el lehet dőlni álló helyzetben is. Nem mindegy a nyomatékgörbe, ami
mondjuk alacsony fordulaton "komótos" motort mutat, magas fordulaton meg
egy vadállatot, aztán tudja az ember pontosan, hogy honnan ébred a tűz, stb.
Nem mindegy a végsebesség, mert tuti ki fogja próbálni (fiatalság bolondság).
Nem mindegy az úttartás (talán ez a legfontosabb), mert ha valami szaron ül,
abból előbb lesz baj, mint ha csúcstechnikán. Ellenben fordítva is igaz. Ha a
motor sokkal többet tud, mint a pilótája, akkor esetleg elbízza magát. Aztán
jön a meglepetés. És ha 150-nél történik a meglepetés, abból nagy baj lehet.Egyet kell szem előtt tartani: ha a motor viszi az embert, abba gyorsan bele
lehet halni. A pilótának kell "vinnie" a motort. Szóval szerintem olyan motort
vegyen a kezdő motoros, amit szerinte (hisz' fejben dől el) ő el tud vezetni...Simán lehet, hogy egy "kisebb köbcentis" / megbocsátóbb karakterisztikájú,
esetleg tök más felépítésű motorral jobban megtanul motorozni 1 év alatt, ha
üti vágja is, mint ha nagyobbon "pipiskedik". (Fél az erejétől, így sosem bízik
benne igazán.) A "szintek" kihagyása tipikusan anyagi okokból történik, meg
van, akinek nincs is szüksége rá, hiszen fejben dől el... De nem a fórumozók
fejében, hogy az "én példám szerint". A kezdő fejében - aki tud vmit magáról!
Mi mit tudunk róla? A1 jogsit csinált, így ahhoz való motort nézzen. (SZVSZ.)
S ne üljön segédmotorkerékpárra, mert azzal csak magával b*szna ki. Ennyi.stifi: hogyaszondja, teljesítményt nem adnak a robogóhoz. SMKP-ra tetszik
gondolni? Oké, futóműve a legtöbb robinak szar (relatíve), így valóban egy
nagymotor szigorúan betartva a sebességkorlátozásokat már csak emiatt is
biztonságosabb, nade ahogy írod: ha esze nincs, inkább legyen a motornak
vége hamarabb. Ha túléli az első pár balesetét, még megjöhet az esze is.[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz AMD Power #33379 üzenetére
Én 19 éves voltam, amikor vettem egy mopedet. Fater fiatal korában motorozott, nagybátyámnak is volt egy régi MZje, de igazából nem volt közvetlen hatás ( a horgászat is hasonlóan jött, de az most mindegy).
Egy jó évig használtam a kis Piaggio-t, mikor nyáron, haverhoz gurulva pereceltem egy bazi nagyot. Rövidgatya, póló, sisak le sem ért, a hátamat megvédte a csúszáskor a hátizsák, de a jobb könyökemről és térdemről elég szépen lejött a bőrrel együtt némi hús is. Heteken keresztül cserélgettem a kötést, fasza volt.
Nem sokkal később el is adtam a robogót, mert egyetemre mentem, nem volt helyem, stb.
12 év kihagyás után tavaly vettem egy 50es robogót, és most kezdem a B125 gyakorlati részét (bár akár azt is írhatnám, hogy most fejezem be ). A motorkát 65-ért vettem, a védőcuccokat, ruhát sisakot többől.
Ha a srác normálisan felöltözik, az alapnak már jó. Ha főleg városon belül jár, akkor a nagy köbcenti felesleges is. A 125 cm3 pont jó, de ha nincs pénze, az 50 még olcsóbb. Nekem is elég Pesten, persze sokszor élvezném a jobb gyorsulást, de alapvetően elég. Túrázni meg menjen gyalog.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #33386 üzenetére
Pesten "elég"? Szerintem épp annyira kevés, ami már balesetveszélyes:
most mondjam azt, hogy amikor láttam a tükörben a Tacton huszi.gyb-t,
aki nyélen küldte, az autós meg a seggében, de előzni nem tudott, háát:
én éreztem magam szarul, hogy mi lesz itt?!? Érted. Zavarja, mert kicsi.
Zavarja, mert vége van 60-nál, és bár 60-as tábla van, ő csak tolna 70-et.
Esetleg zavarja, mert 2T: ilyen is van, én sem bírom a füstjét. Előzne!
De annyira már nem tökös, hogy felugorjon 80-ra, és otthagyja. Mindezt
az alsó rakparton. Iszonyú élmény volt: nekem! Én ellépek a lámpától (a
kis motor is képes erre, hellyel-közzel), majd felveszek egy egészséges
tempót, aminél csak az akar előzni, aki nagyon nyomja (azt hagyom is).
Na erre pont nem elég az 50-es gép: ~3 LE keréken? (Miről beszélünk?)
Te is csinálod a B125-öt, mert azzal már pont lehet haladni is... Ennyi...Aztán az, hogy kell-e ide több, megint relatív: nem "kell"! Ártani nem árt.
(Max. ha "agyatlanul" tolod végig nyélgázon, akkor lephet meg, hogy ez
már bőven nem ugyanaz a tempó, mint amit kisebb gépen megszoktál.)Heteken keresztül cserélgettem a kötést, fasza volt.
Brrr. És nyáron szoktam gondolkodni, hogy felvegyem-e a térdvédőt:
azt hiszem az ilyen után nem gondolkodnék. Mondjuk azt is szoktam
mondani, hogy nem kell elesni: ha "saját hibás" volt, abból tanulni kell.
Amúgy meg az is igaz, hogy egy esetleges "elütésben" lehetsz vétlen. -
longwild
aktív tag
-
kcsa
veterán
Nos, így hogy srácnak van A1 jogsija máris más a gyerek fekvése: 125 4T rendszámmal, ahogy a többiek is írták.
és: 50-es pestre pont hogy kevés, én is próbáltam. Gáz. Persze peremkerületekben elmehet, de ahogy beljebb mész...
-
longwild
aktív tag
válasz -Mosquito- #33352 üzenetére
Ha azt mondom, hogy a michelin drágább is pár százassal? 😉
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
TommyGun
őstag
válasz -Mosquito- #33317 üzenetére
Annyira nem bonyolódtam bele, mert a gumis részen ahogy olvasgattam szinte mindenki a Brigire esküszik, aki mást rakott fel az gyakran panaszkodik hogy kanyarban furcsa a moci meg az egyenesfutása se az igazi.
haverom már a 4. burgit koptatja (sajnos kaminozik ritkán tudok vele ütközni) de ő is azt ajánlotta hogy ne rakjak fel mást. Neki volt rossz tapasztalata más márkával."Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
-Mosquito-
őstag
válasz longwild #33388 üzenetére
A gumi tulajdonságáit/tudását nézem tapdás szárazon/vízen akkor legyen 100% a Pirelli a Michelin 85%. Viszont ha árban minimális a különbség és bevált/jó a Pirelli akkor nem váltsál.
TommyGun:
Érdemes beleolvasni a gumis topikba.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
longwild
aktív tag
-
mocsanisi
senior tag
válasz polimorf #33380 üzenetére
Nagyobb gépen a hibák sokkal jobban előjönnek. Egy kezdőt ráteszel egy nagy nyomatékos motorba, és körforgalomba nagyobb gázt húz úgy keresztbe áll mint annak a rendje. Egy 125-250 sokkal jobban tolerál ilyen hibákat.
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Ferdzsoo
addikt
Korábban írtátok hogy külfödről olcsóbb a sidi vortice.
Mégis hol? Mert én még motorlineban látom a legolcsóbbnak. Külföldön átszámolva mindenhol 100k felett van."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Integra
titán
válasz Ferdzsoo #33397 üzenetére
motorlineban vettem én is. nem tudok olcsóbb, elérhetőbb helyet rá. igaz, nekem még vertigo corsam van onnan, akkoriban az volt a csúcs vortice nem lévén, gondolkodtam tavaly, hogy vorticera cserélek, de nem látom értelmét, bár az a plusz egy damilos rögzítés nem lehet rossz a corsához képest, de annyira elégedett vagyok a corsával, hogy ráfizetéssel sem lépem most meg. majd ha burzsuj lesz
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
vendingo
veterán
Most az ALDI-ban egész sok motoros cuccot lehet kapni jó áron.
Érdemes körbenézni.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Integra
titán
egy kis bőrnyúzás
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- EAFC 24
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Linux - haladóknak
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- További aktív témák...