-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #25800 üzenetére
Azért ha megnézzük, kicsit megült a motorpiac. Lényegében mit fejlesztenek? Semmit. Évek óta ugyanazok a motorok mennek 600-asban: R6, RR, GSXR...0 újdonság évek óta, 636-os kawa ami megint csak ráncfelvarrás, 675-ös daytona szintén csak kívülről, meg apróságokat változtatnak. Ezer körül persze vannak ellenpéldák, mint pl. a Panigale vagy anno az S1000RR, de az is évek óta változatlan lényegében most már. Úgy értem, radikális újítás nincs...(egy big piston fork bevezetést ne nevezzünk annak, szerintem), nem vállal be senki rizikót. Mennek a kis motorok az ázsiai-indiai piacokra tucatszám, az 500-asok az A2-höz, aminél megint csak az ár a lényeg, amibe nem raknak újítást.
És sajnos a kutya pont ott van elásva, ahol a Wankel...a mazda borította bele a pénzt, most meg lényegében áll a projekt (valamit csinálnak, de ki tudja mikor lesz abból valami), mert hiába a kitartó fejlesztés, egyelőre nem vált be - tipikusan egyébként a wankel volt az, ahol a sufni megoldásokkal kellett játszani, hogy kibírjon 40 ezernél többet a motor az rx8-ban (és sajnos ott a gyárban is hülyék voltak, szar olajat ajánlottak, nem oldották meg h ne köpje be a gyertyát - pedig ezek mind megoldhatóak lettek volna, hiszen volt már tapasztalatuk az rx7 kapcsán...érdemes utánaolvasni). Na szóval arra akarok kilyukadni, hogy jelen helyzetben nem hinném, hogy lesz olyan gyártó, aki MER radikális újítást hozni bárhol, mert abba könnyen bele lehet bukni most. De ne legyen igazam.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
senior tag
válasz Daywalker #25801 üzenetére
és még egy - szerintem a leglényegesebb dolog: megérné vagy nem érné meg?
Ugyan hova kellene ilyen űr-futómű? Hol érné meg kifejleszteni, tömegben gyártani bárkinek is?
Utcán így sem lehet kimotorozni a jelenlegi technikai szintet, akkor meg?
Főleg, hogy a válság hatása is tart még - persze hogy ráülnek a fejlesztésekre.. Nem hülyék ezek, csak mi motorosok hagyjuk ki a számításból rendszerint a gazdasági tényezőt..[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #25801 üzenetére
Én úgy látom, hogy a járműipar jelenlegi fejlettségi szintjén csak aránytalanul nagy fejlesztési költséggel lehetne igen kicsiny eredményeket elérni, ezért is ült el látszólag minden. Autóiparban személy szerint egyetlen kitörési pontot látok, a járművek minden határon túli tömegcsökkentését, nagy szilárdságú anyagok használatával. Akkor ugye mindjárt kisebb lenne a fogyasztás is és vele együtt a környezetszennyezés is, stb.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #25803 üzenetére
Ez azért már elkezdődött részben, de ezeknek az anyagoknak a használata sem olcsó. Jelenleg sokan egy ilyen fejlesztést sem fizetnének meg. De ne felejtsük el, hogy maga az autó legyártása már önmagában mennyi energiát emészt fel, és nem kicsit környezetszennyező már ez a folyamat is. A helyzet nem jó, de nem látom a kiutat egyelőre semmiben...illetve mindenképpen a komolyabb hibrid, esetleg teljesen elektromos technológiák felé kéne elmozdulni, de az energia tárolása még mindig nem eléggé hatékony. Még el kell telnie 1-2 évtizednek ehhez....mod: motoroknál is ez a jövő, hiába ágál ellene mindenki. Én el tudnám viselni...hangélmény ide vagy oda...egy elektromos gépnek is tud durva hangja lenni, csak más...(az a probléma, hogy az emberek alapvetően utálják a változást, azonnal mindent elutasítanak, hogy "az szar", "az nem jó", holott ki sem próbálták...kb. mint a zsiguliban még volt anyag, ami legalább akkora ökörség, mint a többi ilyen urbánus legenda).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
TommyGun
őstag
válasz Topiccsendőr #25800 üzenetére
A Yamaha GTS-ek kapcsán van valami info amúgy mennyire strapabíró ez a lengőkaros megoldás? Elég masszívnak és tartósnak tűnik, inkább ilyennel kapnék el egy kátyút mint villával. Mondjuk motorozni nem tudom milyen lehet vele de így ránézésre elég korrektnek tűnik.
más
Van amúgy sok sorozatgyártott wankel csak nem gépjárművekbe, hajómotorokat meg kisebb gépekbe csinálnak ilyet, ha jól tudom Rotaxék vannak benne nagyon.
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
senior tag
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
Épp tegnap írtam egy másik fórumon kezdő motoros ismerősnek, aki a szélig koptatott gumim méltatta, hogy a mai gumik már űrtechnika, egyáltalán nem kunszt. Hát jah. Félelmetes, hogy miket meg lehet már csinálni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #25810 üzenetére
Szoktam nézni, amikor belsőkamerából mutatnak 1-1 elcsúszást.
Hát, a dőlési szögből nem lehet megmondani, mikor csúszott el, csak abból, hogy felveri a sódert a kamera előtt -
Bogyó bá'
nagyúr
A hét hátralévő részére ígért pocsék időjárásra tekintettel ma meló után gurultam egy 120km-es karikát a környező kis falvakban, bő 2 óra alatt. Ritkán esett ennyire jól a motorozás!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #25803 üzenetére
Csökkentik a tömeget, de közben meg már olyanok lesznek az autók mint egy űrhajó. Tele tömik mindenféle ketyerével, meg 28 légzsák, minden motorral mozgatható stb., ezeknek mind súlya van. Amit megspórolnak a "tömegcsökkentéssel" (mindent műanyagból csinálunk alapon) ezen a sok bizbaszon el is veszik. (Sport)motoroknál azért tudtak évről-évre valamennyit faragni a tömegen de ez a tendencia is megállt mára.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
ALI_G
veterán
-
TommyGun
őstag
Az a baj ezzel nem vagyok biztos benne hogy annyival környezetkímélőbb egy elektromos verda mint egy sima benyás. (nem véletlen benyásat írtam, a dízel krómköpő fosokat én betiltanám vagy durva részecskeszűrő mindre, vagy benya + gáz)
Ki tudja miből lesz az az áram amit beletöltesz az elektromos gépedbe, németek most meghülyültek és építik a szénerőműveket az atom helyett, atom helyett szénerőmű nem vagyok benne biztos hogy okos dolog, akkor inkább megújuló vagy gázerőmű, nyilván nem értek hozzá de a szénerőműnél nem sok rosszabb hatékonysággal működő áramfejlesztés van szerintem. Arról meg ne is beszéljünk mennyi is milyen durva nehézfémeket vegyületeket tuszkolnak az amúgy hulladék hatékonysággal áramot raktározó mázsányi akksiba és 3x annyi elektromos szarba. Lehet közel járok az igazsághoz ha azt mondom hogy egy 2107-es lada környezetkímlőbb mint a Tesla bármelyik modellje.az emberi co2 kibocsátást nem feltétlen tartom a globális felmelegedésre ható folyamatnak, volt a föld történetében olyan kor amikor 100x ennyi co2 volt a levegőben, ráadásul a tiszta levegő mintegy 0,039% co2, 100 éve 0,028% volt, de mivel folyamatosan változik a föld hőmérséklete tőünk függetlenül és ezt elvileg követi a co2 mennyiség a levegőben így én nem vagyok benne biztos hogy ezzel az elenyésző szinttel bármit is befolyásolnánk. A középkorban volt egy kis jégkorszak akkor vmi 6-8 fokkal volt hidegebb az átlaghőmérséklet, amikor meg elkezdett melegedni akkor megugrott a co2 is, jobban mint manapság, de ez rohadt off csak eszembe jutott
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
csongi
veterán
válasz TommyGun #25817 üzenetére
Jó gondolatok!
Szerintem az egész környezet kímélés az újrahasznosításban kellene kezdődnie.
Ha egy elektromos verda akkumlátorait úgy terveznék, hogy újra lehessen hasznosítani akkor már másabb lenne a szitu.
De az egész iparágra ez lenne érvényes, sőt mindenre ami kereskedelmi forgalomba kerül, persze használati tárgyakról beszélek. Minimum 90% újra hasznosítás, úgy hogy az újra hasznosítás fele annyi energiába kerüljön mint a nyers alapanyagokból történő előállítás. Ez lenne egy mérnöki kihívás, nem egy futómű vagy gumikeverék fejlesztése. -
TommyGun
őstag
válasz csongi #25818 üzenetére
Egyetértek. Globálisan a környezetszennyezéssel kéne vmit kezdeni, mert az hogy 1000 köbméteres műanyag szigetek úsznak a tengerben ez nem állapot, meghogy több ezer tonna szart öntenek ki mindenhova....inkább ezzel kéne foglalkozni mint a co2 kibocsátással...
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
csongi
veterán
válasz TommyGun #25819 üzenetére
Ha valaki egyszer meg merné mondani hogy ezekkel a rendszerű motorokkal jelenleg hány % energiát tudunk kinyerni a 100% képest, szerintem sírva fakadnánk.
Szerintem nem érjük el a felét sem. Ahogy én látom jelenleg a fogyasztások nem csökkenek, inkább a káros anyag kibocsájtások. -
Daywalker
addikt
válasz csongi #25820 üzenetére
Ez nem titok...ha jól emlékszem, akkor 20% alatti/körüli hatásfokkal dolgoznak
Egyébként nem akartok felcsapni greenpíszesnek? Nyilván az egész világon nem tudod kontrollálni, hogy ki és mit önt, főként hova...amíg ázsiában tesznek erre magasról, nincs kultúrája ennek, addig nem fogtok tudni változtatni ezeken a dolgokon. Az akkuk újrahasznosítása szerintem pedig megoldott...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
ALI_G
veterán
válasz csongi #25820 üzenetére
Csak pár tény amit tudok:
otto motoroknál a hatékonyság a kompresszió függvénye (leszámitva surlódás, stb.). Dizel motorok egyébként hatékonyabbak, azért terjedt el a szállitmányozásban, mezőgazdaságban és később a személyautóknál is, persze az a rengeteg korom ami kijön, nem egészséges, ezt különféle uniós rendeletek próbálják szabályozni, de a benzineseket is folyamatosan szabályozzák.
Szén és egyéb erőműveknél a gépjármű iparban használt szűrőknél lényegesen komolyabb szűrőkkel dolgoznak.
pls google.next: ti minden háztartási hulladékot elvisztek a szelektiv gyűjtőbe? hajrá!
[ Szerkesztve ]
-
TommyGun
őstag
Jó reggelt, 5 éve szelektíven gyűjtöm, ingyé elviszik ha így teszel, van rá néhány magyar cégecske, más is megteheti.
Svájcban amkor voltam kint ott hagyományos kukát nem is látni, csak szelektívek vannak, meg van vegyes amibe az megy ami sehova sem jó. Jó oké ott nem tartunk, de tarthatnánk...
Szerintem meg sehol se említette senki hogy egy szénerőműnél ugyanazt a károsanyag szűrést alkalmaznák mint a gépjárműiparban, főleg, hogy az egyikkel szenet égetsz a másikkal meg olajat...
mind1 sorry az offért, simán az elektromos meghajtású járművekre akartam reagálni, ennyi.[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #25821 üzenetére
"amíg ázsiában tesznek erre magasról, nincs kultúrája ennek"
Japán és Szingapúr a két messze legtisztább ország, amit eddig láttam, s mindkettő ázsiai...
Ellenben a Balkán... keresnem kellett a szöget Mostarban a Görbe hídnál, hogy a fotón ne látszódjon az alatta lévő rengeteg szemét. Pedig földrajzilag a Balkán is Európához tartozik. Kár így általánosítani.Szvsz nem is az újrahasznosítással lehetne megfogni (mivel az újrahasznosítás is energia-felhasználással, szennyezéssel jár), hanem:
a.) tartósabb termékekkel
b.) könnyebben, olcsóbban javítható, moduláris megoldások (tehát hosszabb termék-életciklus)
c.) kevesebb járulékos szemét (pl. csomagolás, bár ez kevésbé a járműiparra vonatkozik)Belsőégésű motorok közül a kétütemű dízelek hatásfoka a legmagasabb, akár >60% -- azért használják ezt hajókban, mozdonyokban.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Topiccsendőr
addikt
Sracok!
Mondtok mindenfele ertekeket de azt nem teszitek hozza, h milyen hatasfok!
Gazdasagi hatasfok? Termikus hatasfok? Mechanikai hatasfok?
Krvara nem mindegy. Es nem annyira egyszeru h ez ennyivel tobb ezert jobb.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Gondolom javareszt a termikus hatasfokrol van szo. Namost ez jelenleg 25% kornyeke, 50 es evekben egy belsoegesu motor mernok tankonyvben 20% nak irta. A gozmozdony 2,5-5% emlekeim szerint.
De ez megintcsak nem eleg info a gazdasagossagra nezve, sem pedig mas nezopontok sincsenek ebben, amik fontosak. 60% os termikus hatasfok tudtommal belso egesu motornal nincs.
Ezzel csak azt szeretnem szemleltetni, h nem csupan termikus hatasfokrol szol ez az egesz, ha 40 litert zabal 100 km en, 1500 forintos benzinnel stb. de a termikus hatasfoka meg 30%Itt semmifele kompresszio nincs a kepletben. Az a mechanikai hatasfokban van.
Szoval nagy a kavarodas.Mivel pontos ertekeket nem tudok, ez csak a velemenyem, lehet a szamok masak.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #25828 üzenetére
Es bazmeg benne van a kompresszioviszony a termikusban is.
Nah ehhez sem ertek hagyjuk a pcsaba, nem tudjuk mirol beszelgetunkNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #25828 üzenetére
annyit tudok, hogy az eu parlament asztalán egy új adózási rendszer van, amit az üzemanyagok (talán??) fűtőértéke szerint állapítanak majd meg. de talán nem is e a lényeg, hanem az, hogy ezen új törvény alapján a dízel és a benzin üzemanyag között 30% különbség lesz adótartalomban, egységesen, mindenhol eu-ban, tehát a dízel üzemanyag ennyivel drágább lesz az új rendszerben, mindegy, hogy a benzin olcsóbb vagy drágább lesz.
az, hogy fűtőérték, nem tudom, sajnos nem emlékszem rá. elég nagy felháborodás lesz belőle, ha keresztül verekszik és hatályba lép, de valamit tenni kell a dízelek visszaszorításának érdekében. németek már a dízel személygépjárművek adóját is megemelték és további emelések várhatók....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #25829 üzenetére
Beszéljünk inkább a prosztata-megnagyobbodásról?
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
zsolt19900
őstag
imádom mindig ezt a topikoooot, csak úgy pezseg
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
TommyGun
őstag
válasz Daywalker #25831 üzenetére
Környezettudatos motorosok vagyunk nem prosztatafejő nővérkék
zsolt19900 A motorosk, csibészek, tudhatnád, nekünk van véleményünk mindenről
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #25824 üzenetére
termikusra gondoltam, de sik hulye vagyok ezekhez.
zsolt19900: kezdunk kimenni a szezonbol, ilyenkor atvaltozik off topic-ká
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #25836 üzenetére
Az még nekem sincs (vagy legalábbis nem tudok róla).
Ellenben van szívbillentyű-elégtelenség (20 éve), gyomorfekély (20 éve) meg némi reuma....Bár azt szokták mondani, hogy ha 40 év fölött egy reggel úgy ébredsz hogy nem fáj semmid sem, akkor meghaltál...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-Mosquito-
őstag
Infó: Magyar Honda CBF Egyesület.
"A Honda Márkaklubok Szövetsége 2013-ban is megrendezi szokásos évadzáró gurulását, melyre sok szeretettel meghívlak Benneteket.
A rendezvény az idén ismét nyilvános, nem csak egyesületi tagok jöhetnek! Előzetes időpont, amit érdemes bejegyezni a naptárba: 2013. szeptember 22. - Vasárnap Szeretném felhívni figyelmeteket, hogy mivel a rendezvényt a HONDA Hungary is szponzorálja, csak azok az egyesület tagok és itt az Egyesület honlapján regisztráltak jöhetnek akiknek HONDA motorja van!!
Idén a Balaton felé vesszük az irányt, a célállomás valószínűleg Csopak lesz. A pontos útvonalat rövidesen közzétesszük itt. Hozzávetőlegesen 140 km lesz az odaút, országúton, mégpedig mellékutakon. Majd a visszaút "fakultatív" módon, ki hogy szeretné.
Ami biztos: IX.22-én, vasárnap reggel 10-kor találkozunk a szokásos indulási helyen, az M1-M7 Budaörs nyugati kivezetőnél, a McDöglesz melletti az Agip kút parkolójában.
A túra szervezője idén a Goldwing Klub Hungary."
-Africa Twin Klub Magyarország
-GoldWing Club Hungary
-Hungarian Hornet & CB1000R Club
-Magyar Honda CBF Egyesület
-Shadow Owners Club Magyarország
-Varadero Club HungaryHa senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Integra #25830 üzenetére
Hehe. Éreztem én hogy TSI-t kell venni.
Nagyon sokat számolgattam nemrég hogy dízel vagy benzin e az olcsóbb, és a dízel csakis kizárólag évi 50k km felett érik meg. És ott is csak 3-4 év után jön meg a pénzügyi előnye. Ha ezt a 30%-ot tényleg rányomják akkor mindenképpen a benzinesek lesznek már előnyben.
De szeritnem ez így van rendjén."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Daywalker
addikt
válasz -Mosquito- #25840 üzenetére
Bezzeg a Kawasaki a túrán nem szabja meg, hogy milyen motorral lehet menni....(lime partyn igen, de az azért kicsit más...).
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz -Mosquito- #25843 üzenetére
Tudom, csak mondom...a kawás túrán volt 1-2 más márka, de senki sem trollkodott, teljesen normálisak voltak...és ők is kaptak ingyé' kaját.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #25840 üzenetére
Lehet csak én nem értelmeztem jól a kiírást, az elején az van írva " A rendezvény az idén ismét nyilvános, nem csak egyesületi tagok jöhetnek! Aztán meg "csak azok az egyesület tagok és itt az Egyesület honlapján regisztráltak jöhetnek akiknek HONDA motorja van!!
Most akkor mi az igazság? Kissé ellentmondásos a szöveg. (Vagy csak számomra az?)
Engem Szlovákiából a Hondámmal már oda se engednek, vagy kinéznek?
Ugyanis se klubbtag nem vagyok, se regisztrált tag nem vagyok.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
félisten
Télen vett innen valaki a motort?
-
StoneBridge
senior tag
Nagyon jó kis gép lett: MT-09
Nektek hogy tetszik?
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Marvel Snap
- Androidos tablet topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Hardcore café
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...