-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
válasz Bogyó bá' #22349 üzenetére
"A neten 200mm legnagyobb átmérőjű kerek motorlámpát találtam, még azon is lötyögne felül 30-40mm-t."
Akkor lehet csak biztosra akartak menni: így tuti nem lesz kicsi egyikre sem."...adtak hozzá ilyen szilikongumi tömítőzsinórt..."
Nekem nem."Te csak a 2 lámpacsavarral rögzítetted?"
Igen. Van rajta még egy furat és adtak hozzá még egy pár csavart, de a lámpatartómon nincs hozzá passzoló lyuk így ennyiben maradtam, ha esetleg kilazulna akkor majd továbbgondolom a dolgot. Rezgést még nem figyeltem; valamennyire persze mozog az anyagából adódóan de nem fektettem rá az órákra, hagytam egy kis rést."Amúgy nagyon szép állapotú a motorod!"
Köszönjük; leginkább az előző tulaj érdeme, ő volt az aki az utóbbi néhány évben szinte elő sem vette. Persze azért egy-két apróság akad amibe bele lehet kötni, de szerencsére valóban nincs szétgyilkolva.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22351 üzenetére
Szóval szerelő kell neki... Itt Vác környékén tudtok ajánlani valakit? A szomszéd topikban őt hallomásból pozitívan értékelték, de ha van közelebb ajánlott szerelő akkor az nekem csak jó. (Márkaszervizbe gondolom nem lenne költség- és időkímélő megoldás elvinni. )
És még két kérdés:
1. Nincs oldalsztenderem, csak ilyen előkészítés; ha megfelelő a hossza akkor ez jó lenne hozzá?
2. Kétszer tapasztaltam olyan hogy magas fordulaton (ennek sajna húzni kell hogy menjen) elvettem a gázt és a kipufogó durrant egy nagyot. Nagyvasaknál hallottam csak eddig ilyet, ott rendben is van de ez ugye 125ccm és gyári kipuff; normális ez?https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
TommyGun
őstag
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #22351 üzenetére
és Persu, szerinted az mitől van hogyha felmelegszik a motorom (tehát bekapcsol a venti, 106 foknál) és tartósabban 90-100 fok körül üzemeltetem, akkor a műszerfalon a Neutral jelzőm üresben elkezd vibrálni, ha kirakom a sztendert le is áll a motor...
ok, kontakthiba - de miért csak túlmelegedett motornál? lehet a melegben kitágul a sztender szenzora és a motor rezgése miatt kontaktossá válik, ha visszahűl akkor pedig visszaszorul a helyére? érdekes jelenség...
(#22356) bogyo112 ne legyünk ennyire elhamarkodottak. a legnagyobb kérdés hogy mennyivel jött az a motoros, senkitől nem várható el hogy egy 200-zal közeledő motor távolságát felmérje, vagy egyáltalán észrevegye... az azonnali halál arra enged következtetni, hogy volt tempó (vagy szerencsétlenül ütköztek)
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
-
stifi
senior tag
válasz #25954560 #22360 üzenetére
igen igen, mivel a műszerfalon vibrál a neutral túlmelegedéskor és le is áll ha lerakom a sztendert - annak a szenzora kell hogy szar legyen. a támaszé pont hogy jól működik és leállítja a gépet.
a kérdés: hol van ez a szenzor? szét kell szedni az egész gépet hozzá? cbr600f4i 2003Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, kiteszteltem a gagyi kis kínai túraplexit, és maximálisan meg vagyok vele elégedve! Kb. 80 km-es kört szaladtam egy menetben, jelentős részben csutkagázzal (biztos örült neki a moci a 35 fokos kánikulában... )
Előnyei:
- fele annyira sem nyom a menetszél, mint eddig, szóval kényelmes viselet
- Az ötödikben elérhető végsebességem az eddigi 95-96km/h-ról 99-100km/h-ra nőtt, méghozzá teljesen egyenes, csopperes testtartásban. (Igaz, kell vagy 4 perc, mire ezt elérem... ) Alakul ez, kérem szépen!
Hátrányai:
- eddig a bogarak 3/4-e a mellkasomon csattant (csopperes testtartás, ugye), 1/4-e a bukón. Most az összes az utóbbin...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
Elkövettem ma azt a perverz dolgot, hogy motorra ültem, természetesen full bőrben, ahogy szoktam Nem volt melegem...ááá
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #22364 üzenetére
A menéssel még nincs akkora baj, csak ne kellene lelassítani, meg megállni!
A Duna-parton megálltam egy cigire, az volt az első, hogy félmeztelenre vetköztem: a full-protektoros Kushitani (cordura) kabátomat úgy hajítottam le, hogy többen megcsodáltak (nem volt alatta semmi, természetesen).... Nadrágnak viszont csak egy farmer volt rajtam, azt nem voltam hajlandó 2előírásosat" felvenni. Bakancs, kesztyű viszont alap mindig![ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
Azért itt élnék a gyanúperrel, hogyha csak nem egy kanyar után volt ez, igenis a traktoros a hibás. Nem adta meg a szemből érkezőnek az elsőbbséget, amikor balra lekanyarodott az útról. Még ha 200-zal is jött, azt is már messziről látni-hallani, és a traktorosnak csak egy irányba kell figyelnie, a szembesávba.
Meg egy traktor vontatmánya is gyakran ilyen ekés-késes-tüskés éles vacak, azon 50-nel is meghalsz.Voltam én is motorozni egy olyan 150-200km-t (ebből egy bő fél óra pesti dugókban szlalomozás), melegnek meleg volt, de túl lehetett élni, volt már rosszabb, és még az sem volt kibírhatatlan.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #22362 üzenetére
Na, hadd dicsekedjek még egy kicsit, mert úgy látszik, hogy ma jó napom volt.
Most, hogy teljesen besötétedett, itt az udvaron, középsztenderre állítva kipróbáltam a 35 éves Jawa fényszórót, a vadiújan beleapplikált Tungsram HS1 35/35W-os izzóval: a szögletes lámpánál legalább 3-4x erősebb a fénye, szabályos a fénykévéje, szóval az eddigi Babetta színvonalú világítás helyett már "szinte autós" a fényözön.
Mára mexünök, nem Off-olok tovább.(#22369) persuader : 60/55-ös H4-es izzót terveztem eredetileg, de - mivel a moci nagyon régi konstrukciójú - így a generátor összteljesítménye a manual szerint csak 60W, gyújtással, akkutöltéssel együtt. Szóval nem mertem beletenni, mert ha lemerülök, akkor még berúgni sem tudom, berúgókar híján. Lámpát kikapcsolni sem lehet, a gyújtás ráadásakor már a helyzetjelző és a tompított is világít. Szóval azt kell beosztani, ami van...
Más: most, hogy ilyen dögmeleg lett, meszünt az alapjáratom, gázelvételre leáll. Valami ötleted nincs rá? (Nem piszkáltam semmit sem a karburátor környékén)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ALI_G
veterán
Ezt ismeri valaki? [link]
-
fattyu
veterán
megkérdem itt is.
Ugye nemrég cseréltem gumit.
Már tegnapelőtt is feltünt ( tegnap nem mentem ) meg ma is hogy féktávon csikorog. És olyn kicsit elmászós érzés. és ne durva fékezésre gondoljatok. Stoppietól fényévekre... pedig szeretném
Ezt csinálta fél órája is pedig azért már nincs elolvadós idő.
2.5 eleje 2.9 hátra lőtték be gyári ajánlás szerint Szatiék asszem.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #22369 üzenetére
Bazz, tegnap elment az áram majd egy órára, mostmár tudom miért
fattyu: ha csikorog, akkor csuszik, milyen gumi?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz fattyu #22373 üzenetére
ne csusszon már nincs egy hetes
Pont azért csúszik...
Az új gumikon szokott rajta maradni, abból az anyagból amivel az öntőformát kenik be, hogy kijöjjön belőle a gumi. Szóval új gumival óvatosan az elején. Ha kicsit lekopik akkor jön elő az igazi gumira jellemző adottságok.“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
ALI_G
veterán
válasz fattyu #22373 üzenetére
Ez így van, kb. 50 km szokott lenni utcán mire lekopik ez a csúszós réteg, de ugye a legszélén nem használod, szóval ha majd mész szerpentinre, eleinte nagyobb ráhagyással ott is.
nekem sima pilot power volt, pályán is nehéz volt zavarba hozni, de vizen már nem az igazi, ahhoz kevés a barázda rajta.
Nekem pályán 2.2/2.5-tel jött be a legjobban, de utcán nyáron én is 2.5/2.9-cel használtam. Britt tudósok szintű kutatást azért nem végeztem, de a horneten most is az van. Egész sokat bír ahhoz képest, hogy mennyire tapad
[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
oké nem ítam le mindent. egy hetes van benne 900 km már kb. Már nem is szőrös. Nyilván nem ez a gond.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Integra
titán
végre itthon, 400km hasalás, félúton letakarítottam, ez a visszafelé 200 km
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
Nah azert a 60 as olajat hajitsuk messzire egy 600 sornegytol.
Sajnos nem irja milyen a besorolasa, teljesitmenyszintje az amazonos motorolajnak, ugyhogy nem tudhatjuk hogy jo e avagy sem. A mol api SL ami fasza, de en bele nem raknek 40 feletti olajat r6r be.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22384 üzenetére
nem ismerem a yahama viszkozítási index ajánlását, azért csatoltam két olajat is. A 60-as olajat versenykörülmények között lehet használni, utcára persze már nem. Én 50-es olajat használok, azzal semmi baj nincs, nálunk 40-50-es az ajánlás...
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Topiccsendőr
addikt
Nem yamaha spec. Japan 600 sornegyeknek 30-40 es olaj kell.
Az 50 essel es a 60 assal is elmegy, de biztosan beleszol a tengelykapcsolo mukodesebe, raadasul lefojtja a motort, es sokkal nagyobb lesz az olajnyomas azonos fordulaton 40 es viszkozitasu motorolajjal szemben. Pozitivum, h forro alkatreszeknel jobb a kenes, sokkal tobb elegetlen benzint kepes elviselni, negativum, hogy hideginditasnal karosabb ez az olaj, mivel elobb nyit a nyomashatarolo szelep, es a siklocsapagyaknal a higabb olaj jobban ved.50-60 as olaj olasz motorokba valo, mv agusta, vagy valami levegos V2 eshez.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #22388 üzenetére
Majd toltok bele motult, hatha...(nem a marka miatt...)
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22387 üzenetére
Nekem fura amit mondasz. Hidegindításnál nem az számít hogy 40-es vagy 60as, az a melegoldali viszkozítás. A hidegoldali viszkozítás számít, ami mondjuk 10W-s a 40-es olajnál is meg az 50-es olajnál is.
Ráadásul mondom hogy nálunk 50-es is ajánlás.http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Topiccsendőr
addikt
Egy 50 60 as olajnak sosem lesz olyan hidegoldali viszkozitasa, mint egy higabb olajnak.
Hiaba irjak ra, h 5W. Nem lesz ugyanaz, mint egy 40 es olaj 5W hidegoldali viszkozitasa. A gyartoknak meg van engedve h elterjenek a hidegoldali viszkozitas ertekeknel, szoval azt kenhetjuk a hajunkra.
Nagyon sok idot pazaroltam arra hogy nezegessem a centistokes ertekeket kulonbozo olajoknal.A te tablazatod is 40 fok felett irja az 50 es olajat...
30 fokig 30 as olaj. Ugyanaz mindegyiknel.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22392 üzenetére
Akkor én is kérdeznék "olajosat", ha lehet. Nekem mikor Székesfehérváron voltam a Honda szervizben lég- és olajszűrőért, azt ajánlották, hogy a Repsol Moto Rider 15W-50 ásványi olajat használjam (API SJ minősítésű), pedig a gépkönyvben egész más olajat javasolnak, lásd a képen. Mi az igazság? Én megvettem a Repsolt...
Szerk: a linken API SG szerepel, de a dobozon API SJ!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
canniball
nagyúr
válasz Integra #22391 üzenetére
Az enyém nem hasalós, mégis minden gurulás után takaríthatom a plexit (még ha nem is ennyire durván koszos mint a tiéd a képen). Nincs ez ellen valami trükk? Mittomén bogárlepergető bevonatot létrehozó spray vagy ilyesmi?
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
KoVee84
senior tag
válasz Topiccsendőr #22392 üzenetére
Persu akkor kérlek erősítsd meg, hogy ha csak nagy ritkán pályázok, akkor simán mehet mondjuk egy 10w40-es Fuchs a zx6r-be? Haveromnak egy cbr600rr van és ő is most tanakodik, hogy 10w40 v. 10w50 kerüljön bele. Ő sosem pályázik.
köfi
-
Integra
titán
válasz canniball #22394 üzenetére
nem tudom.. és ha ráfújok ilyen-olyan sprayt, akkor mi lesz? koppanás után lecsúszik nedveivel együtt? van még a fólia, de egy ilyen út alatt letépek 3-4 darabot? mennyibe kerül egy csomag fólia? úgy fogyasztanám, mint a papírzsepit..
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #22393 üzenetére
Nem ertem miert ajanlottak ilyen suru olajat. Tolnam bele a 10w30 at, vagy 40 et. Tul nagy kulonbseg nincs a tablazatban, csak itt 40 fok felett is 40 es olajat, vagy 50 es olajat ajanl. Sot, az 50 es olajhoz inkabb 50 fokos meghosszabbitott nyil tartozik
Kovee:
40 tokeletes bele, ha jo olajat akar akkor API SL, ne a markat nezze.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22397 üzenetére
Nagy hibát követek el, ha ebben a dögletes melegben maradna nyár végéig? Sajnálom kiönteni 800km-esen. Őszre kapna gyárilag előírtat... Gondolom, kapásból az évjárat és a "chopper" szavakra adta ki a márkaszervizesnek, bár az előző tulaj is ilyet használt, pont ezen fehérvári szerviz tanácsára (onnan van a motor).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22392 üzenetére
Ezeket az állításaidra van valami bizonyíték? Mert nekem amit mondasz még mindig fura. Semmilyen neten fellelhető írás, szakvéleményt nem találtam az állításodra, csak az ellenkezőjét.
A 10W-s olaj az 10W-s, mi az hogy a gyártóknak meg van engedve az hogy eltérjenek értékektől?
A 10W-40-es hideg oldala ugyanaz mint 10w-50-esé, ha ennek ellenkezőjéről van valamilyen bizonyítékod, kérlek csatold.A legjobban és legérthetőbben talán ez az írás foglalja össze a dolgokat:
"A viszkozitás az áramló folyadékrétegek egymáson való elmozdulásakor fellépő belső súrlódás mértéke. Ez a jellemző kenőolajok esetében a hőmérséklet függvényében jelentősen változik. A hőmérséklet csökkentésével a motorolajok viszkozitása növekszik, míg el nem érik a szivattyúzhatóság-, egyben alkalmazhatóság határát. A folyáspontot elérve megszűnik a folyadék jelleg.
A hőmérséklet növekedésével a viszkozitás fokozatosan csökken, az olaj hígfolyóssá válik, egyben csökken a hatékony kenőfilm vastagsága. Amikor a kenőfilm vastagsága a felületi érdesség mérettartományába kerül, megszűnik a folyadékkenés állapota."
.A melegoldali viszkozítás az üzemi hőmérséklet közbeni kenési értékekre vonatkozik.
Végezetül még1 idézet:
"Alkalmazható-e a korábbitól (előírttól) eltérő viszkozitású motorolaj?
Egyes esetekben igen. Például versenyszerű használat esetén a motorolajba folyamatosan jelentős mennyiségű üzemanyag jut, amely (plusz a magasabb üzemi hőmérséklet) drasztikusan csökkentheti a motorolaj viszkozitását. A biztonságos kenőfilm-vastagság megőrzése érdekében ezért célszerű növelni a melegoldali viszkozitást.
Pl. SAE 10W-40 -> SAE 10W–50Minden tiszteltem a tiéd, biztos van alapja amit mondasz, de szerintem egy pályázós sportmotorba 30-as olajat tenni botorság...
http://www.youtube.com/tutisgsxr
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban