-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
alvaro
senior tag
válasz runner 125 #58 üzenetére
Fúrni.....??? Mit? Hova? Minek?
Tompított: az egyik tompított és projektoros, a másik refi és normális. Nem is lenne BMW ha nem lenne felemás szeme
Tegnap egyébként jöttünk haza sötétben, és volt szembeautó-forgalom a 811-esen, szentségeltem is néhány idióta hegesztőbajnok miatt, mikor lóf@szt nem láttam a fényüktől...
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #40 üzenetére
....tényleg, benne van az első hsz-ban...?
...benne, ok.
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #66 üzenetére
Gond nélkül. Mármint ha a féktárcsára gondolsz elöl, hátul dob van. Ahhoz még sose kellett nyúlni, elöl betét kellett bele kétszer.
A tárcsának viszont semmi baja, sőt, még egyenes is, az F650-en meg állandóan szívok vele: először a felnit verték szét a kátyúk, attól feszült be, tavaly meg úsztatott Kawasaki került rá, de csakazértis elgörbült valamitől (januártól áprilisig volt egyenes fékem, vagy valami ilyesmi - amennyit én használom, még ki se tudtam élvezni rendesen). Ha egy darabig nem kell (nagyon szar idő jön), rendesen megnézetem. Vagy ha műszakiztatni kell jövő nyáron, hogy ne legyen ideje megint elromlani...[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #75 üzenetére
Pedig a felni tényleg nem újdonság, valamelyik évben az összes nem-gs-es f650.hu-tag, aki nevezett a 24 órás túraversenyre, mind szétverte az övét a kátyúkon, legyen az f650cs, vagy r850r... ennek fényében döntöttem úgy, hogy ha a mester képes megcsinálni, legyen csak rajta valami más. Most van. Érdekel, hogy most mi okozza a problémát.
-
alvaro
senior tag
izé, shiNIN vagyok, csak Alvaro gépén.
Engem minden fény zavar a sötétben, persze a reflektorok még sokkal jobban.
Elgondolkodtunk, ma menjünk-e Teresáért, de jobb, ha itthon lesznek s hétfőn inkább pakolunk, szerdán költözünk
Nem lesz azért olyan vészes, előttem lesz Alvaro, nekem csak követnem kell a fényt[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz ch003067 #105 üzenetére
Nem. Viszont nézhet ki ízlésesen is. Lehet szépen formatervezett. Vagy sugározhat funkcionális nosztalgiát, mint mondjuk egy Zoomer. Mutatja, hogy ezek értelmes célra értelmes emberek által tervezett járgányok. Élvezni is lehet őket - én tisztelem legjobban a Moped Rally résztvevőit, még ha nem is arra próbálják rábírni ezeket a gépeket, amire eredetileg kitalálták. Terepeznek rajtuk, meg 3 nap alatt körbejárják (illetve próbálják járni) az országot. Vagizni viszont tényleg röhejes velük. Egyébként bármivel az, de ezekkel különösen rosszul áll.
-
alvaro
senior tag
Tényleg, a szerviznél el is feledtem: kapott Teresa új első sárvéd/hányó elemet (nagy vita volt ezen valahol) a 2005-ös modellről. Ez 10 centivel hosszabb, így talán nem hordja fel az első kerék az út tatymákját esőben-sárban a hűtőre, vázra, villanyakra, akárhova.
Tegnap elhoztuk. A kesztyűmet persze otthagytam, sebaj, elővettem a táskából a másikat, most meg talán már nem lesz olyan meleg, hogy ne bírjam elviselni a vastagabbat. Majd megyek még arra...
-
alvaro
senior tag
Biciklit nekem is loptak el már lépcsőházból, öcsémnek is, sőt, zárt, mi több, "zártkörű" tárolóból, lefeszítették a lakat... ez utóbbi mondjuk meglett a rendőrség segedelmével, amin nem győztem csodálkozni. Mondjuk ott többet vittek el.
És sajna a motor is még a viszonylag könnyen mozdítható dolgok közé tartozik.
-
alvaro
senior tag
Itt shiNIN Alvaro gépéről... Még mindig kissé kaotikus a szobám, bár itt meg alacsony az asztal és nem szeretem az összehajtogatott lábtartást... Nehéz a tetőtérbe, kanyarodós keskeny lépcsőn felvinni a nehezebb nagyobb asztalokat
170 centi? Az dögnehéz lehet. A mieink 1 méter körüliek, egyik kisebb, másik hosszabb, utóbbival összeköthető a két motor vagy egy motor két sisakkal A súlyuk így is épp elég
Mi eddig még nem kötöttük őket máshoz, szinte mindig garázsban vagy kertben, agresszív kutya mellett éjszakáztak... A garázsban még lánc se volt rajtuk, kár, hogy néha nyitva maradt az ajtó, sose szoktuk meg, hogy a ház egyben van a garázzsal és van az egészen 3 ajtó. Bezzeg most még kerítés sincs, csak ülnek a füvön a motorok.[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
{még mindig shiNIN, bár ez úgyis látszik szerintem}
Akármilyen is a helyzet, én nem akarom kockáztatni, hogy ellopják. Hallottam már olyat, hogy egy csendes kis faluban kiszedték a garázs falát s elvitték a srác krosszmotorját, úgyhogy megteszek minden tőlem telhetőt. Itt mondjuk kisebb a forgalom, mint egy kis faluban, kevesebben is laknak, nem félek nagyon, szóval lánc és valami kis szimplább faház elég lesz a lelki nyugalmamhoz, a betonhoz rögzítésen azért elgondolkodunk
A bejárati ajtónk is egész nap nyitva van, így jár az, aki egyben teraszajtó is... -
alvaro
senior tag
Egyetértek a mondandód mindkét felével. Hamarosan megint szép idő lesz, a videóba meg sikerült hihetetlen idiótákat összeszedni, némelyiknek tényleg a hátán kéne megpörgetni a hátsó kereket...
Kivonatni meg sose vonatnám, nem csak azért, mert használom télen is - ha nem használnám se nyernék vele valami sokat, de annyit semmiképp, hogy megérje az extra szívást a hivatalokkal... tavaly Kutyát is behúzták a csőbe, szerintem örülhetett, ha nullszaldóval jött ki a kivonásból
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz Daywalker #763 üzenetére
Lesz autóm hamarosan (kopp-kopp), de nem tudom, hogyan hasonlítom majd össze, mert igyekszem minél kevesebbet használni - csak jobb motoron... ha nem lesz nagyon szar idő, vagy nem kell 2-nél több ember alá jármű, avagy nem lesz elég nagy/nehéz a csomagom, marad Teresa... szóval korlátozott lesz a tapasztalatom, azt hiszem.
Mindenesetre 3 év és 60000km alapján a kilométerköltségem motoron: 13.67ft/km karbantartás, 1.74ft/km adó+biztosítás+műszaki. A benzin 3 literjével úgy 11.7ft/km. Ez eddig 27.11ft/km, a vételár leírásával egyelőre nem próbálkozom (1045000 volt a kezdeti papírokkal). A ruhák is léteznek, majd kitalálom, hogyan számoljam őket, mindenesetre a 4 éves 36k-s sisakom, meg a 3 éves huszonvalahányért akciózott nadrágom kezd cserés lenni, lassan nézegetem már az utódaikat. Egy pár csizmán már túl vagyok, ez is 30k volt eredetileg, és ez bírta a legkevesebb ideig. Az utódját szerencsére kéz alatt 15-ért fogtam.
Autóval nem tudom, ezek hogy alakulnak. Megjegyzem, abban se utazok meztelenül, bár ott olcsóbb ruhát hordok
-
alvaro
senior tag
válasz Daywalker #766 üzenetére
Végre volt egy első fékbetétem, ami volt szíves problémák nélkül nagyjából elkopni, 40 ezres szervizen lett beletéve, 70 ezresnél járt le nagyjából, és került a helyébe új
A gumikat viszont még nekem is sokkal gyorsabban eszi, mint egy autó, ez van (használt Metzeler Z6 21 ezer, új Z6 28 ezer, új Heidenau K73 hátsó 10 ezer... az elsőt még nem tudom). Ennek tetejébe még drágábbak is, asszem.
A szelephézag az szívás, tudom: most kellett bele szeleplap, volt vagy 3 nap, mire megjött, meg persze szét kell hozzá dobálni egy csomó mindent, ami a munkadíjat dobja meg - sorry, ennek biztos nem állok neki itthon
Mondjuk feltűnt, hogy olyanok is tartanak autót, akikről egyáltalán nem tudom, hogyan képesek megélni
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
Elvileg postáznak meghatalmazást is, de mégis hogy nézne ki
Más: én ugyan el nem rakom, igaz, még nincs is hova Járni pedig járok vele, amíg nem jeges vagy havas az idő. Esetleg tényleg hideg. Naptártól függetlenül Idén kb. -3 fokig bírtam. Azért remélem, gyorsan megy a vezetés, és időben kezemben lesz a B - igazán ramaty időben csak jobb lesz egy négykerekű doboz. De továbbra is Teresa lesz az elsődleges járművem.
Téli szünet viszont mindenképp lesz neki: át akarom nézetni a vezetékezését (duda, féklámpa problémás), az első féket (már megint üt), meg új kárpit is kéne már az ülésre, 98 ezer km alatt sajna berepedezett a borítás. -
alvaro
senior tag
Tény, hogy drágák az alkatrészek, de összességében nem vész.
Bár ez nem az a kategória, de kilométerre vetítve nem is sokkal több a fenntartása egy BMW F650CS-nek (82000-nél az óra), mint egy sokkal kiscsikóbb és állítólag dirt cheap Hyosung GV250-nek.F650CS karbantartás: 60800km-re 827000ft: 13.6ft/km
GV250 karbantartás 21800km-re 239000ft: 10.96ft/kmAz évi adója és biztosítása valamivel több, kb. 21 ezer összesen, míg a kis GV-nek nem éri el a 9 ezret, de ez se egy olyan különbség, ami földhöz vágna.
Komoly gond egyikkel sincs, és itt nem számoltam bele a GV250 baleset utáni helyretételét. Gumi (a 61 ezer alatt 5 darab, a 22 ezer alatt 2) és "láncszett" mindkettőnek jutott ez alatt a táv alatt (a hyo-féle gyári lánc hamar pusztulós, a 15 ezres szervizen cserés volt, és Teresa is megette a maga szíját és hozzá való tárcsáját (46(63) és 66(82) ezernél): ezek elég tartósak, de tényleg drágák).
"Szakszervizt" egyik se látott, sőt újabban ugyanahhoz a szerelőhöz visszük őket. Különbség még az eltérő szervizciklus, az F650 kétszer annyit mehet egy olajjal, de lassan hagyomány lesz, hogy télen kap még egy extra adag gondoskodást (tavaly szíjtárcsa- és felnicsere volt, idén üléskárpit, meg az első féktárcsa és a vezetékezés átvizsgálása van tervben).
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz Daywalker #1621 üzenetére
Havas F650CS linket én raktam oda
http://i259.photobucket.com/albums/hh287/shiNIN666/motor/teresa_snow.jpg
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
Nekem is fázott a kezem a legtélibb kesztyűmben. A fűtést pedig nem tudtam rákapcsolni, mert csak Teresának van beépítve hozzá a kapcsoló, és ma Ciliegiát vittük műszakira. Mikor kikértem az időpont, még nem gondoltam volna, hogy közben ekkorát hűl az idő... fáztunk rendesen, pedig a napon akkor már olvadt. Meg olyan óvatosan mentem a fák alatt az erdei utakon, hogy még...
Ezek után délután munkába jövet 9 fokban is rátettem a kesztyűfűtést, tele volt a hóczipőm a hideggel.
A műszaki az egy szürreális élmény volt. A fék pl. egyáltalán nem érdekelte őket, de a láncvédőn (ami mellesleg szombaton tört le) szívóztak egy kicsit Tükör az volt remekül, azt csak átszereltük Teresáról. Tehát végül volt értelme annak az átalakítónak: így már nem csak BMW háziszabvány tükröket lehet rá szerelni, és kompatibilis lett a két motorunk.
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #1780 üzenetére
Reggel -3 fokban a Heidenau K73 semmi jelét nem adta, hogy baja lenne, persze én is óvatos voltam, meg a szokottnál is lassabb, mert 70-nél már fáztam, mint a kutya
Na itt aztán terhelésről szinte szó se volt, csak az F650 súlya meg az enyém, se málha, se tépés, se nagy döntés a fasorban se -
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #1784 üzenetére
A K73 szett is kb. annyiba került, persze így, hogy nem MZ-n van, máshogy festenek az arányok
A Z6 drágább volt, de ez sokkal gyorsabban kopik, hátul legalábbis. -
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #1786 üzenetére
A CS-en 17-es mindkettő. A GS-en az első 19", a Dakaron 21".
-
alvaro
senior tag
Nekünk is kimaradtak a tervezett nyári túrák, jóformán csak két találkozón voltunk Walpurgisnacht óta. Ez az év házkereséssel telt, de legalább azt motorral intéztük, ha már nem nyaraltunk... összességében ez az év nekem is jóval gyengébb lesz, mint az előző, 16600 körül járok most Teresával.
-
alvaro
senior tag
Bizony kincset ér! Sőt, még lentebb a fűtés is. Reggel 0 fokban mentem órára, de különösebb problémám nem volt 22 kilométeren. Visszafele meg már a fűtés se kellett, 10 fok is biztos volt már, meg csodaszép napsütés. Azért persze minden ruhámban benne már a bélés, anélkül kevésbé lenne vicces, meg pulóver, sőt újabban egy ilyen érdekes maszk-sál szerkezet is használok. Próbáltam öcsém símaszkját, de az nem fér a sisakom és a fejem közé...
A heidenau k73 köszöni, nem panaszkodik a hőmérsékletre. A Z6 nem viselte ilyen jól a fagyközeli hőmérsékleteket, igaz, nem is kopott le a hátsó 10 ezer alatt...
Viszont ahogy romlik az idő, kúszik föl a fogyasztása Teresának, legutóbb már hajszálra volt csak a 3 liter százon
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz boogie84 #2074 üzenetére
10 fok az sima ügy, bélelt kordura nadrág, hozzá bélelt kabát, esetleg pulóver. Alap ilyen hőmérsékleten téli kesztyű, rendes csizma, amit össze lehet dolgozni a nadrággal (vagy ráhúzod és szorosan rögzíted rajta a szárát, vagy azt csinálod, amit én is szoktam, hogy nem rögzíted lent a bélését, hanem belehúzod a csizmába, és csak a fő rétegét szorítod meg a csizma szárán kívül). Ízlés szerint tehetsz valamit a nyakadba is, hosszabb távon feltétlen jó, ha tömítve van a kabát felülről is. 10 fok alapvetően még nem extrém, nem feltétlenül igényel fűtést meg túl sok réteget.
Alatta nekem kell kesztyűfűtés, de a kézzsák is megtenné, ha nem nyomná folyton a féket meg a kuplungot - egy merev kézvédő megoldaná ezt a problémát.
0 fokban vagy alatta plusz aláöltöző nadrág (melegítő vagy jégeralsó), feltétlenül vastag vagy 2 pár zokni (több nem, mert csak szorítana, ami rosszabb, mint a kevés), a sál vagy maszk se opcionális.
Lassabb tempó sokat segíthet (viccen kívül). Ez alatt most tényleg lassút értek, fagyban elég tipikus, hogy városon kívül is 50-nel megyek, csak néha gyorsítok föl ennél jobban, pl. nagy forgalmú úton. Nagyon élesen változik a hőérzetem, 0 fokban általában még simán elmegy a 90.
Sokkal lejjebb nem tudom, mi kéne, -3-4 fok alatt abbahagyom én is.
Meg persze lehet, hogy te máshogy érzed.
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #2317 üzenetére
Én szívesen cserélném a H1/H3-as pilácsokat LEDre, de ilyen izzóról eddig írtak, az mind nagyon gyengén világított. Persze egy eleve LEDesre épített fényszóró az valószínűleg egész más.
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #2319 üzenetére
De, amiket próbáltak az ismeretségi körömben H1/H3/H4 LEDet, azok mind nagyon gyöngék voltak. Abszolút lumen értékben is nagyon keveset tudnak egy 55 wattos halogénhez képest.
Szerk. de az előző házban a konyhai spotokat is lecseréltük LEDre. Az 5W-os sokkal gyengébb volt, mint az 50W-os halogén. 10W-os már ott lenne a szeren, gondolom. Ezt kéne megoldani úgy, hogy beszerelhető legyen a H* helyére, és hasonló alakban szórja a fényét. Ja, és a hűtésnek is el kéne férnie, mert ezek nem bírják úgy a meleget,mint egy izzó.
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #2321 üzenetére
Lusta disznók. A LEDet mintha direkt arra találták volna ki, hogy irányított fényt adjanak vele
-
alvaro
senior tag
Ilyen esővel-faggyal tarkított időben már egyedül se tudom 3 alatt tartani
Múltkori 2 személyes utunkon 3.3l volt az átlag... mondjuk ott nem is törtem magam annyira rajta, inkább azon, hogy minél előbb megforduljunk, legális keretek között (50-80-90-100-110, ilyen utak estek bele).[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
Itt shiNIN, Alvaro gépéről...
No kifaggattam Alvarót, neki vannak mindenféle időre hasonlóan, sőt ugyanott vezetve adatai. Persze ezek csak az ő esetében, itt érvényesek, de valamit azért mutatnak az időjárás hatásáról. Szembeszél képes 25%-ot rádobni a fogyasztásra, a téli hideg 15-öt. Normál méretű utas(+csomag, de az úgyis elhanyagolható. csak hátsó doboz van, oldalsó nincs) 10 alatt van valahol, itt már a mérési zajok kezdenek bekavarni.
Gondolom, egy szeles, esős téli nap brutális lenne még lassan is...
A mostani, tapadós gumi is emeli a fogyasztást, de csak kb. 3 %-kal.[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Renpho talpmasszírozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban