-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
shiNIN
tag
Jó, hát olyan kicsi motornál nem is éri meg... Azt már elfelejtettem, mennyi is a kivonatás, de volt valami, hogy az azért nem oly szép és egyszerű, mint papíron...
Az idei szezon pedig valamikor decemberben ér véget, mint mindig. Persze van, aki 20 fok alatt nem ül motorra, nyilván kihagyja a fél nyarat is, legalábbis sok reggelt, s talán tévképzetei miatt a tavaly novemberi 20 fokokat is... Én úgy 30 fölött szeretem hanyagolni a motorozást, de 35 körül mindenképp. Akkor pokoli. Meg 7 alatt se jó, mert lefagy a kezem. Az eső OK, ha gyorsan lemegy és kisüt a nap, enyhe jégesőbe se haltam bele egyszer se, az van és kész. Walpurgisnachtkor mondjuk tudtuk, hogy esni fog kb. végig, de az időhöz kötött, úgyhogy mentünk. Az új gumik sokkal jobban tapadtak, mint a régiek szárazon, ez a része nem volt gond, csak néha unalmas órákon át ázni. Úgyhogy azt elkerülöm, ha lehet.
Ha kisüt a nap, elmegyek valamerre Ha pedig Alvaro ráér egy pár napra (ez az autósjogsi miatt annyira nem egyszerű), megyünk valami kisebb külföldi túrára most már tényleg...
-
Daywalker
addikt
Hát csak azt lehet behúzni a csőbe, aki nem tud számolni, vagy nem jár utána a dolgoknak.
Nekem maximálisan megérte. Kapásból úgy indul, hogy 19eft helyett csak 14e ft volt az éves teljesítményadóm, és egy negyedévnyi biztosítást nem kellett kicsengetni, ami akkor 7-8 ezer volt. Plusz három havi garázs, ami megint 21e ft volt (mivel nem használtam, hazavittem muterékhoz), azt megint nem kellett fizetni.
Szívás meg nem volt, kb. fél-egy óra alatt volt az egész ügyintézés: pecsét a forgalmiba, okmányirodával szemben a biztosítónál lefénymásolták. Ennyi volt a történet. Megmondod meddig vonják ki ideiglenesen és azt írják bele, a végén automatikusan visszahelyeződik. Még a rendszámot sem kell bevinni tévhitek elkerülése végett. Ja és került vagy 2500 forintba, cserébe kb. 31 000 forintot spóroltam. Ha nincs garázs, akkor is 11e ft-ot spóroltam volna. Egyetlen szopoda, hogy nem lehet előre ütemezni, azaz nem mehetsz be mondjuk november közepén, hogy te december 1-től ki akarod vonatni, hanem nov 30-án kell menned, hogy dec 1-től legyen kivonva.&rew: egyhuzamban ideiglenesen 6 hónapig lehet kivonatni, de mindig bemehetsz hosszabbítani 2500 forintért. Azt hiszem a forgalmiban csak 6 hely van ezeknek a bejegyzéseknek, tehát kapásból 4-et kapsz a két év alatt. Ha betelik és új kell (a 7. alkalomnál), akkor forgalmit is cserélni kell, ami 6 ezer ft. Téli tárolásnál ez nem para, mert 6 tél alatt 6 pecsét, azaz 6 év. Annyi ideig vagy meg sem marad a motor, vagy jó eséllyel bőven kitermelte az új forgalmi árát a rendszeres kivonás. hogy megéri-e, azt neked kell kiszámolni. Se teljesítményadó, se biztosítás...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Egy tizenéves 90-100 le-s autót nem drága fenntartani, ha nem vmi turbós v6-os széthajtott szar, ami csak papíron hozza a 200le-t, életben meg csak 100-at. B5-10 körül olcsó a biztosítás, alacsony a teljesítményadó, olcsóak hozzá az alkatrészek stb. Így nem csoda, hogy mindenkinek van autója Néha azért jó az autó...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Boxer001
veterán
Nem ragaszkodom én semmihez sem, csak beírtam, hogy iszonyatosan tetszett ez a sportmotor...ennyi. Munkatárs, aki vitt már elmondta a költségeket is, szóval nem új számomra. Összességében a túra, túra-sport jellegű gépek jönnének be, inkább szép helyekre mennék vele, mint pályázzak, persze az is qrva jó lehet. Na meg ott a másik tészta, az enduro...terep is marhára vonz.
-
shiNIN
tag
Hozzáfűzöm, hogy Cili és Teresa szervízköltségeit nem igazán lehet összehasonlítani, mivel
1. Cili még fiatal és semmi komoly nem romlott el benne. Teresa is jobban állna a lánckerék és láncszíj cseréje nélkül, s ezek elkopásához jópárszor tízezer km kellett. Teresa fiatal kora ki is maradt, mivel használtan lett véve (Cili is, de benne alig volt 6 ezer km, Teresában pedig harmincsok).
2. Teresa első szervíze igen drága volt (188 ezer), ami annak "köszönhető", hogy az előző tulaj cseszett szervízeltetni a kicsikét... Ez igazából jóval több km szervízköltsége volt, mint amivel Alvaro számolt.
3. Teresa első szervíze egy drágább mesternél történt, bár ez lehet, hogy elhanyagolható, tényleg durva lehet egy elhanyagolt motor...Szerintem hasonló lehet a szervízelésük, bár szerintem a BMW-é olcsóbb, mert 10 ezrenként kell, s a picit több olaj (jó, az tényleg elhanyagolható ) és a ritkán beeső drágább, eredeti BMW alkatrészek (s már ezt is írtam, el kell felejteni a hivatalos importőrt, nagy ívben) nem képesek ezt kompenzálni.
Megbízhatónak mindkét motor megbízható, amennyire mi tudjuk Teresa már bizonyított, Cili még fiatal, s nem hallottam még nagyon sokat futottról, elvégre ritkán mennek egy kis cruiserrel százezreket, nem azért, mert lejár, hanem mert pár év után nagyobb motort vesznek.A BMW 1200RT fenntartási költségeiről persze fogalmam sincs. Ez csak a szokásos "BMW? akkor kurva drága a szervízelése" vélemény elleni keresztesháborúm újabb kis felvonása
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Helyesbítek: én nem fáztam. A lábujjaim a végére már majdnem, de ez apróság, a házban sokkal jobban tudok fázni. A bélelt és roppant lyukas kabát alá vettem 4 réteget, nyakamba sál, lábamra két zokni, az egyik bakancszokni, alánadrág... 25 km-t 50-60-as sebességgel kibírtam
Csak enyhe kísérleteket folytattam, de szerintem ha sikerülne direkt (véletlenül kizárt) berakni a lábam utasként a lánchoz, hogy felszeletelje a sarkamat, akkor már megérdemelnék egy Darwin-díjat is. A műszakisok egybehangzóan állították, hogy ez valós veszély, de nem győztek meg. Ott a rugó, ennyi. A kipufogóban sokkal könnyebb lenne megégetnem magam, de valahogy az se szokott megtörténni.
Úgyhogy motorozhatok, ujjé. Holnapra mondanak jó időt, de szelet is... Majd meglátjuk, még úgyis csak október van.
Láncvédőt szerezni persze nem egyszerű, majd a harmincezres szervíz keretében tetetek rá valami jóféle fémből valót, ami nem törik le évente, a szerelőnknek van lakatos ismerőse.
Ja meg tükör is kéne. Nem bánnám, ha fekete lenne, így is sok a króm Cilin.Megint megcsodáltuk a Honda szalonban az idei kiscbr-t a bejövős festésével, a kipufogója eddig nem tűnt fel, elég bénácska, de úgyse vesszük meg, mert van már motorunk és nem használnánk. De azért tetszetős s nem is túl magas... Tanktáska kínálatuk aprócska volt, majd másutt, máskor. Ruhanézésre pedig nem értünk rá.
Téli kesztyűt meg se próbálok venni, sosem volt még olyan motoros kesztyűm, ami illett a kezemre és kényelmes volt, az ujjatlant kivéve, már igen szkeptikus vagyok. Nem muszáj nekem fagyban motoroznom. -
-
alvaro
senior tag
-
TayRol
veterán
azert a minusz fok nem a legidealisabb a motorozasra, ezt be kell ismerni. eddig en is mentem, meg hoban is, megvan hozza a ruham (a kesztyut kiveve, azt tegnap szereztem be) de hosszutavon gondolkozva nem egeszseges dolog. persze ha lenne futott kabatom, nadragom es kesztyum valoszinu jobb lenne a hőérzetem.
-
Djuree
félisten
-
Gaboman
nagyúr
Tudod egy 15LE 125cm3 motor is tud durva lenni, az megy úgy mint a régi paraszt 250es JAWAm ami 14LE volt.
Na most azt odaadni egy tapasztalatlan vezetőnek felelőtlenség.
Nem mellékesen könnyen megy 120-140et egy ilyen motor, nem jó ez hidd el.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
-
Daywalker
addikt
Nem feltétlenül tíz évről van szó, hanem 40-50 éves korodra jönnek majd a problémák. Mindenesetre kíváncsian várjuk, bár remélem, hogy az ügy kimenetelét már nem ebben az országban kell elolvasnom
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
runner 125
nagyúr
..eszem ágában nem áll pénztárcákban turkálni, de ilyen lehetőségek mellett én már régen vettem volna valami kis autót, valami egyszerű, régebbi szívó dízelt, ami örök élet + 1 év, aztán télen elő lehet venni. Mennyivel kényelmesebb beülni egy meleg autóba, azon a tényleg teles 3-4 hónapban, mint motorral a szó szoros értelmében szopni és kockáztatni.
Boldog Karit mindenkinek!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Djuree
félisten
attól hogy nem fázol, meg nem érzed a hideget, az izületeid még szarrá fognak menni nekem elhiheted, eléggé benne vagyok ezekben a dolgokban. lehet kapni ilyen tablettát, télen sportolóknak izületmelegítő cucc, sajna én most nem szedhetem a betegségem miatt.
én persze megértem, én is ilyen hülye vagyok, de nekem a sport az életem, mindjárt megyek futni, csak érjen le a tőtikápiLEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Gaboman
nagyúr
Nekem a VTR-F 130at ment 6.ban nagyobb első áttétellel 4000 fordulat mellett, most 120 megy 4000 fordulaton, a Fazer 1000 100km/h 6.ban 4000 fordulatnál, Husky 4800 100nál.
Úgy hogy ez a gép mindenről csak nem a fordulatról szól, ami nekem nagyon tetszik.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
zsoltee10
addikt
Ebből a szempontból szimpatikus nekem is, és kicsit komolyabb fékekkel meg futóművel már majdnem kellene. Ha nem lenne szűkös kettőnknek. A Vara nehéz, mint a dög, de nekünk kell ennyi hely egy motoron, mint amit nyújt.
Boxer001: Mihez képest kényelmes? Nekem tuti kényelmetlen lenne a túra enduroról átülve. Aki meg száguldó hokedliről ül át, annak meg fotel. Szóval igen, ülj rá, és....
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
ez azért nem igaz, mert vegyél egy ma kapható konnektoros autót és töltsd fel és nézd meg ft-ra vetitve mennyi vele 500 km a sima 220-ból és mennyi 95-ös benzinből vag dizelből. ezért lesz gondban a mai szabályozás, mert az autókat majd külön mérőórákra kell kötni, különben nagyon sok pénztől fognak az államok elesni. a lakossági fogyasztási áram pedig nem lehet annyi, mint amennyiért most tankolsz.
jelen pillanatban elég nagy a káosz az infrasturktúrával kapcsolatban....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok