-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
Mit jelent a kulfold? Uniba nincs gond, kb ugyan az mint a kintrol hozott motorok eseten, csak az adott orszag eloirasanak megfeleoen lehet ott forgalomba helyezni. Union kivul mas a helyzet.Beviteli engedelyektol vam at minden.
Olaj tarolas: Lasd olajos flakon. Megfelelo korulmenyek kozott, allando homerseklet es napfenytol elzartan ugy 4 evet kibir az olaj bontatlan flakonba.
[ Szerkesztve ]
-
KoVee84
senior tag
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #19196 üzenetére
A misztikumhoz akkor hozzatennek nehany dolgot, amit eleg sok utanajarassal es olvasgatassal megtudtam. Szakmai cikkeket alapul veve tevedhetek, de jelenlegi tudasom szerint:
Az a baj, h a felszint, fullszint kozott nincs akkora kulonbseg, h ra lehessen huzni, h az egyik megromlik.
Meg mi az, h megromlik? Bakterium tud bele telepedni, akarmilyen fura, de ahhoz rengeteg ido kell. Parat fel tudja venni. Ha minuszban tarolod akkor meg viaszosodik. Ha ezeket nevezzuk megromlasnak akkor kizarolag szar tarolasnal tortenik.
Megromlas meg az adalekok lereagalasa, ami sima levegon elkepzelni nem tudom milyen lassu utemben tortenhet.
A fullszint es felszint/ asvanyi kozott annyi a kulonbseg, h mas viszkozitasu alapolajat hasznalnak, amit adalekolnak.
Az adalek ha lereagal hasznalat kozben, romlik az olaj szennyezodeslebegteto, lerakodasgatlo, vagy iszaposodasgatlo kepessege, es egy sor mas tulajdonsaga. A lancok szettornek, ettol fuggetlenul a kenesi tulajdonsagai annyival nem romlanak. Mivel vannak olyan csapagyak is, amit viz ken, a viznek meg nincs molekulalanca, megis birja. Ez egy jo analogia erre. Ez is egy kicsit homaly, h dobbenet mit tud az olaj. Mas kerdes h az ebbol az elhasznalodasbol kovetkezo viszkozitas valtozas problema lehet es az esetleges lerakodasok eltomhetik az olajzofuratokat, vagy lecsokkentik az atmerojuket.
Az asvanyi es fullszint olaj kozotti legnagyobb kulonbseg hidegen van. Uzemi korulmenyek kozott mondketto tudhatja ugyanazt! Versenyezhetsz asvanyi olajjal ha teljesitmenyszintje jo. Nem azt jelenti h az szar!
Mas kerdes, h a gyartok nem merik rairni, h asvanyi, mert befosna a feluletes vevo, akinek a fullszint a jo, a besorolasokkal nincs tisztaban, ezert a gyartok is kitalaltak mindenfele hulyeseget, h felszintetikus.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #25954560 #19200 üzenetére
Ez igy van. Csak ez is egy butasagnak tunik, mivel a fullszintnek a hidegoldali viszkozitasa alacsony, (pl. 5w 40) a felszintbol nem is gyartanak ilyet, (15w40 vagy 10w 40) ezert visszavezetheto, h a hidegoldali viszkozitast veszik alapul, h surubb lesz, holott uzemi homersekleten mindket fele olaj ugyanolyan folyos.
Tapasztalataim alapjan a motorszerelok nagy szazaleka azt nem tudja h mi az a hideg, melegoldali viszkozitas, az elso szam alapjan akarjak beloni a suruseget pl.
Ezert hiszik azt, h az egyiket jobban fogja enni, a masikat meg nem.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #19203 üzenetére
értem, köszönöm szépen
és miért mehet a két különböző viszkozitású olaj egybe?, minimális eltérés van ugye a kettő közt és átfedik egymást a tartomány 90%-ban....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #19208 üzenetére
nem tudtam, hogy szoktak keverni villaolajat, laikuskánt ez nekem eszembe sem jutna. mi előnye származik abból, hogy összeöntenek villaolajban is? maradékokat és jó lesz az úgy vagy mi az indok rá? azt feltételezném, hogy azért vannak a különböző típusú olajak, mert más és más a felhasználási terület, az anyagok, amivel érintkeznek etc.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #19210 üzenetére
logikus.
na majd pár hét múlva, addíg még úgysem ülök valszeg motorra, max fateréra.. leadom az enyémet, olajcsere, villaolaj, tömítések csere, pár gomba a villákra, hogy ne megint azt koptassam.... aztán mehet a móka...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
ALI_G
veterán
Lassan szervezhetjuk az elso kecsoringet!
Nekem ez a husz fok mar bejon!
Rs125 pofog mar? -
Type-R
őstag
Tudja valaki, hogy hol lehet annak utána nézni, hogy a Honda vezetés technikai trainingje melyik országban érhető el?
-
stifi
senior tag
már majdnem elfelejtettem milyen is fostosra ázni motorral, szerencsére most belémverte egy időre az időjárás, hogy ki a király...
erre valaki? Dainese csizma? perforált AIR csizma tapasztalatok? help!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
boogie84
veterán
Fékolajat milyen gyakran kell v érdemes cserélni?
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
nem.
csak a múlt ismerete nélkül nem következtethetünk a jövőre, és nem cselekedhetünk helyesen a jelenben.
ennyi.
retró power ;D (3-as hsz)[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Topiccsendőr
addikt
Ezt néztem ki a Puma után. Nem kell annyit faszkodni vele, és sokkal jobban átgondolt, meg egyszerűbb is.
nekem nagyon tetszik. Tapasztalatom nincs vele, csak azt tudom, hogy a Lövey Ádámnak is ilyen volt legutóbb, előtte meg neki is ugyanaz a Pumaq V2 1000 mint nekem
biztos ugyanezek az okok vezették el a DainesehezNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
a 3. hszben van valami, de nem igaz.
Minden hatékonyabb lett mostanra. Mindig is számított egy csapaton belül a politika. Akkor is, most is.
Enzo Ferrari ezekben az időkben csak azért kirúgott egy pilótát, mert a Ferrari logót felrakta egy farmerra és úgy flangált a boxutcában. tök mindegy, hogy mit rakott le az asztalra.
Ez mindig is így volt, és így is lesz. Ahol sok pénz van, ott nem lehet soha beszélni magasztos dolgokról. Az egy paradoxon lenne.
legalábbis szerintem[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
válasz Topiccsendőr #19224 üzenetére
Értem amit mondasz, minden hatékonyabb, minden jobb, minden f.szább, csak éppen egyre kevésbé működik... a GP is. Júrósport amióta nem adja, pont annyira emelkedik a WSBK népszerűsége. Megérte nekik? Papíron lehet, csak lelke nincs már ami odaszögezze a nézőt arra a huszonakárhány körre...
Biztos akkor is volt csapatutasítás (bár inkább csak utalás), de nem olyan pofátlanul mint mondjuk most a F1-ben, ahol rádión bemondják, hogy engedd el ezt-azt, mert neki kell nyernie... Ez biztos megvan GP-ben (most) is... Lehet csinálni ezt is, csak ez egy blama, egy f.szság, és nem verseny.
Kib.szott pénz megfertőz és meggyilkol mindent. Nem csak szerinted.Lassan már csak a TT marad...
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
stifi
senior tag
viszont pénzük és hasznuk valószínűleg így van több, ez pedig csak és kizárólag erről szól. a motorok és a közönség csak körítés!
(#19223) persuader próbáltad is már? rajtam volt, nekem tetszik mert nagyon kényelmes és nagyon jól tart, egyszerű felvenni és a belső cipő nagyon meggyőző... majd elmondom milyen a SIDI ST-hez képest, de azt mondják az okosok hogy a SIDI Vortice ennek a Dainese TRQ Pro-nak a párja igazából, tehát felső kategória. az ára alapján ez tény és való
(#19217) TayRol milyen volt, perforált air vagy standard? mik a hibái? kicsit fejtsd már ki légyszi
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
na jó, de egy júrósport az mekkora reklámfelület már? ráadásul rakás pénzt fizettek a közvetítésért, a reklámozók többet fizettek mert nagyobb volt a nézettség, tökömtudja...
valahol nem értem a logikát a döntésükben... bár igazából rohadjanak megどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
TayRol
veterán
sima, nem perforált.
nagyon szerettem, jól tartja a bokát, sétálni is lehet benne, dolgozni is abban jártam és volt hogy egész nap a lábamon volt de mintha ott sem lett volna. nem ázott be csak 1x, de akkor embertelen égszakadást kaptam el a városban és a tócsákból is jött a víz.
szóval maximálisan ajánlom, nagyon jó surranó. ápoltam, vigyáztam rá és mikor eladtam is olyan volt mint az új. -
Daywalker
addikt
Na, voltam kipróbálni a 636-ot. Igényes, jól néz ki, nekem tetszik legalábbis.
Az biztos, hogy nem kéne "haccázas" a 900 után. Nem megy rosszul, de valahogy nem az igazi, ami természetes, hiszen alul és középen gyenguska.
Viszont mennyit fejlődött a technika, az brutális. Finoman jár, nincs rezgés, rezonancia...és hang sem, azt hittem a levezetőnél, hogy leállt alattam a motor gurulásnál, mert nem éreztem semmit (valamiféle sportdob kötelező rá).
A fékje nagyon kéne, brutálisan harap, az enyém ehhez képest kispolszki dobfék (na jó nem, de erősen kell húzni a nagy fékerőhöz).
A futóműve nem kéne abban a formában. Elöl ok, hátul hinta, nagyon összeül (gondolom állítani kéne de állítólag akkor is puha).
Nekem fura volt az egész üléspozíció, nem találtam a helyem igazán és nagyon a csuklót terheli az üléspozíció. De mondjuk tény, hogy durván lehet dönteni - jobban meg mertem dönteni a tesztmotort, mint a sajátomat Nem is értem, hogy lehet a plexi mögé bekuporodni, egyszerűen túl kicsi ez a motor, vagy nem értem...
Egy 2004-es, 2005-ös zx10 kéne inkább"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
stifi
senior tag
válasz TayRol #19228 üzenetére
kösz az infót
emlékeztek még rá, hogy engem még sosem igazoltattak motorral, autóval is max 1-2x? na ma sikerüt belefutnom egy leintésbe egy kereszteződés után, félreállok és a következő párbeszéd zajlik le, én és a 19 éves forma kadét között:
- jó napot kívánok
- jó napot, közúti ellenőrzés, kérném a jogosítványt, forgalmit
- parancsoljon
- hmm, hmm.. magáé a gépjármű?
- igen
- hmm, hmm... milyen az idő, meleg már az aszfalt?
- álló helyzetben már jó az idő, menet közben még csak a napos területen az igazi
- hmm, hmm... tudja mi a probléma?gondolkodom, oké index nélkül jöttem ki a kereszteződésből, de hát egyfelé lehetett menni, ezt még kidumálom, papírjaim rendben, még a biztosítást is beraktam a forgalmiba..
- hát remélem semmi gond
- mikor vette elő a motort?
- tegnap az esőben volt az első nap
- hmm, hmm..a kötvényt és a jogsimat a kezembe nyomja, kinyitja a forgalmit és aszondja:
- látja itt ezt a dátumot?
- 2013.03.31, igen látom
- április 13-a van ma
- az oké, de 2013-ig érvényes!
- és 2013 van!osztok-szorzok, bazmeg ennek a srácnak igaza van, gecire lejárt a műszakim
összehajtogatja, azt is visszaadja, közben látom hogy elindulnak felém a kollégái úgy még 3-an, erre fennhangon megszólal a srác.- köszönöm, minden rendben, széles utat
BÁZZZZZZZ ilyen mákot a szerencsétlenségben, én meg a legnagyobb nyugalommal motoroztam ma 100 kilómétert
ti hol szoktatok műszakiztatni és mennyiért?Nincs időm kedvesnek lenni!
-
-
doc
nagyúr
engem autoval ketszer allitottak meg sok ev alatt, motorral ket ev alatt vagy haromszor
de mindig normalisak, korrektek voltak, pedig egyszer akkor vettem eszre hogy le van kapcsolva a vilagitas, mikor az igazoltatas utan tovabbindultam
a muszaki vizsga dija meg kozpontilag szabalyozott, ugyanannyi mindenhol[ Szerkesztve ]
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #19234 üzenetére
sportkipuffogóval kéne átmennie, nem nagyon akarok most nekiállni szerelni :\
a mozaiktól még azért is félek, mert azok bármibe belekötnek ha úgy tartja a kedvük, és akkor már drágább az egész történet mintha az elején fizetnék valahol egy kicsit többet és akkor kerék nélkül is áttolják a vizsgán... vagy nem olyan nagy a szigor ott?yamaha world mennyire rugalmas és / vagy drága?
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Daywalker
addikt
válasz yodamastah #19230 üzenetére
Na jólvan már de ne azonnal azzal kelljen már kezdeni egy új motornál.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
stifi
senior tag
nekem sem szokott bajom lenni velük, ez a srác is már akkor tudta hogy lejárt amikor odajött hozzám, mert látta a rendszámot amin egyértelműen látszik mi a helyzet... gondolom a kérdéseket azért tette fel hogy el tudja dönteni mennyire vagyok normális, és mivel az voltam nem buzerált, annyira meglepődtem hogy először meg se tudtam szólalni, annyira magabiztosan álltam ott a legnagyobb nyugalomban... de hamar szertefoszlott a dolog
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #19241 üzenetére
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #19241 üzenetére
A zx6R-t néztem a racetech adatbázisba atom puha rugók vannak hátul, ilyen 55-60kg emberre talán jó. Ha ilyen a 636 akkor az cserés könnyen. De nem nagy kaland ez. Egy fasza márkás kipufogó sokkal többe kerül. Komplett rendszerről meg már ne is beszéljünk.
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #19241 üzenetére
Ja persze, persze, nem azzal van a baj, aki versenyezni akar vagy rendszeresen pályázik, az cserélgesse/cserélje. Csak fura, hogy nem tudták összerakni gyárilag (a superbike írta, hogy a bemutatón is trükköztek vele, mert tudták, hogy ez van), holott állítólag az előző jó volt, sőt még túl kemény is. Ezen meg lágyítottak, de most átestek a ló túloldalára...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
Nah legutobb irtam, h nem tudom mennyire kell vigyazni az RS re, most mar nem kell, a bejaratason mondhatni tul vagyunk. 120km ment bele ma, az elejen 6000 fordulat, a vegen meg ami belefer.
1 szazados dugattyuillesztessel vertex dugo ment bele, es hala istennek jol eltalaltak a kupossagat, mert rohadtul nem ragadt meg az utes vagasnal. 140 et ment vegre mert 100 tol 8000 felett az iszonytato nyomatek (haha) elcsusztatja a kuplungot jelenleg. Ma2 olaj van benne, megprobalkozok egy sima olajjal, hatha csak az adalekolas nem tetszik neki, azert csuszik. Ha azzal is csuszik, akkor rugocsere.
Alapjarat nincs, mert a fuvoka bekapott valami dzsuvat. Gyerekbetegsegek. Meg az is lehet h ezzel megyek euroringre.
Ahhoz kepest, h a natixnal meg szarra ragadnak az 5 szazadra illesztett dugattyuk, es 600 km en keresztul 6000 fordulatig szabad csak tekerni, majd ujabb 600 km ig csak 9000 fordulatig... Mit csinalnak ezek?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
fattyu
veterán
Szintén zenész jeligére karbidzsuva volt mult héten. Leadtam kawaszatiékhoz visszakaptam be is állították a karbim. 7.5 ről lement 5.9re pedig ugyanugy adtam neki. Öröm.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Daywalker
addikt
-
vendingo
veterán
Szerintetek a dyno jet fúvókák+k&n szűrő+ sport dob mennyi lovat dob a gyárilag 70 lovas gépemre összehangolva?
Illetve hogyan tudnék még egy kis extra krafthoz hozzájutni?
Karbis gépbe nem lehet power commandert igaz?Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #19214 üzenetére
Kiraly, beirom a naptarba, nekem is jonak tunik az idopont. Holnap megy szerelohoz, ma volt a pocc-roff
Inti? Tobbiek?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Napelem
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
- Windows Insider Program
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal