-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
gonger
senior tag
válasz #31733248 #112291 üzenetére
Te vagy az Én emberem! Idén 50-es Liberty-vel jártam munkába, de jövőre átülnék egy nagyobbra. A Liberty forma nagyon praktikus, hasonlít rá az SH, ezért is szimpi, főleg a hátsó dobozzal és a lábat védő idommal.
A Beverly szerintem jobban néz ki, mint motor, de mániám, hogy a laptop táskámat most a műszerfal alatti kampóra akasztom, Beverlynél ez ugye szóba sem jöhet a tank miatt.
350 ccm városba szerintem nekem felesleges, gondolom kajálgat is, így inkább a jó fogyi és a mozgékonyság a fontos. Az 50-esem is megeszik most 3 lityit, de 70 körüli tempónál már nem érzem komfortosnak, nincs erőtartalék, illetve nem hallanak az autósok, gyalogosok, annyira halk motor. Igazából egy 125-ös is előre lépés lenne, abból meg a PCX-et ajánlgatják, mint a legjobb városi robogót....
Neked mi volt a fő érv ami miatt az SH-t vetted a Beverly helyett és milyen alternatíváid voltak még?[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz gonger #112301 üzenetére
Röviden: a Beverly 350 a gyakorlatban kb. 50 kilóval érződik nehezebbnek, esetlenebb a viselkedése és kevésbé kidolgozott a működése. Például fékérzet, futóműkomfort, gyors manőverezőképesség terén teljesen egyértelmű a lemaradása.
A PCX nem csak jó, de nagyon jól tartja is az árát. Egy SH300 viszont nem véletlenül kerül közel kétszer annyiba, mindenből többet ad.
Az N-Max érezhetően alacsonyabb liga, az X-Max városon belül gyengébb (fordulékonyság, kerékméret), de hosszabb távon - csakúgy, mint a Beverly - jobb az SH-nál, kanapésabb a kialakítása. Az ülés alatti hatalmas tárolóhelye maga a csoda. :) A házon belüli ellenfele nem is az SH300, hanem a Forza 300.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112307 üzenetére
Na, csak rájössz te a nagy igazságokra.....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #112307 üzenetére
Inkább a csajok felé mutassatok ilyen aktivitást. ;)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112310 üzenetére
Semmi baj,csak rögeszmét cserélünk, nem?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
Kormanygatlo.
A szolenoid nem tudott kapcsolni semmit. Szetszedtem darabokra, a szolenoidbol kojovo kis reztengely ossze volt rohadva. Az olaj is eleg szennyezett volt a kornyeken. Alapos tisztitas utan megint mukodik. Egyertelmu, de az olajcserevel megelozheto lett volna, errol viszont semmilyen informacio nincs a manualban. Barmilyen hiba eseten egesz alkatresz cseret ir. A vizsgalat pedig kimerul a szolenoid ellenallasanak meresebol, amit amugy a motor maga is elvegez, hiszen csak akkor gyullad ki a muszerfalon egy hibajel, ha a szolenoiddal baj van.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
nyogo83
senior tag
válasz Topiccsendőr #112312 üzenetére
Ez a faek egyszerusegu diag eleg szomoru a vezerlo reszerol. Gondolom annyit nez, hogy nyitott vagy zart az aramkor.
Nem sokba tellene ha a gyujtas raadasakor 1x-2x megmozgatja a szolenoidot, ami egyfelol az ido elotti osszerohadast megelozne, masfelol ilyenkor merheto az X ms alatt nyitas-zaras kozotti aramerosseg valtozas, akkor egybol kiderulne az is, hogy ha meg van szorulva(mert akkor szinte azonnal a normalis mukodesi aramfelvetelet meghaladja teszt soran).Mas jarmuveknel az ilyen "actuator self test" mar lassan 2 evtizede bevett gyakorlat, nem is ertem
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #112312 üzenetére
Elég szomorú, hogy így oldották meg, ahhoz képest, mi múlhat rajta...
-
jacis
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112312 üzenetére
Milyen motor?
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
#31733248
törölt tag
Endurósok kedvéért: Macko vizsgáztatta a Wilbers progresszív rugókat. Nehéz lenne azt mondani erre, hogy nem volt meggyőző...
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #112317 üzenetére
Pedig egyszerű: nem pattog el. Nézzétek meg a Wilbers rugók beszerelése előtti videóját is, rögtön megvilágosodtok.
[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
A harmadik bmw, ami kéne.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz dellfanboy #112323 üzenetére
Igazad van!
Nem vagyok nagy robogó fan, de kéne valami a motor mellé, mert munkába járni sok a 650 is.
Megnéztem ennek az árát, maga a robesz olcsó, az ülésfűtés kifejezetten vonzó opciónak tűnik ebben a nulla fokban, átnéztem a bmw honlapját, a robogó nem drága, de a plexit és a dobozt olyan áron mérik, hogy el sem hittem, kétszer kellett elolvasnom.Econ, nekem GS1200-1250, RT1200-1250 és ez.
Gondolkozom a robogó-motor pároson, lehet jövőre meglesz, akkor a hatötven elmegy, lesz helyette egy 15-30 lovas robesz és egy 100+ motor. Most nagyon ráálltam az RT-re, el kell vinnem egyet tesztvezetni tavasszal.
(SH300, Nmax125, Xmax250, PCX125 és ez a C400X vannak a kalapban)
A motoromat is így vettem, 600 mérfölddel az órájában, 30%-al olcsóbban.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
vlevi
nagyúr
Egy újabb információ morzsa az E10 benzinnel kapcsolatban.
[link]
Itt lekérdezhető, hogy használható-e az autó, a motor E10 benzinnel.
Gondolom nem 100%-osan hivatalos lista, de azért mégiscsak valami támpont. -
Topiccsendőr
addikt
válasz vlevi #112326 üzenetére
A mol oldalarol letoltheto adatlapon kisebb, vagy egyenlo mint 5% a 100 as benzinben az etanol tartalom. Tehat van benne etanol.
Az agip nemet oldalan pedig konkretan azt irjak a 100 as benzinukhoz, hogy akar 5% etanolt is tartalmazhat...
Omv 100 as benzin etanoltartalma 2017 ben volt 1%, azota ez biztos valtozott, es nem abba az iranyba, hogy nincs benne. az adatlap hozzaferhetetlen az oldalukon.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #112327 üzenetére
Asszem a vezess.hu egyik youtube videójában mondta Gajdán prof, hogy nem mindegy milyen formában van benne az etanol, és az OMV prémiumában valami kötött izé-bigyó van (félig már aludtam, amikor néztem)
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #112328 üzenetére
Az mas. Az a biokomponens reszaranyanak szamitasa. Mivel az ETBE t is etanolbol csinaljak, nem lehet 100%osan megujulo energianak hivni, mashogy kell konyvelni. Az adatlapon ha etanol van feltuntetve, akkor az etanol, ha pedig ETBE akkor ertelemszeruen...
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #112328 üzenetére
" Ezen rendelkezés alapján egységnyi bio-ETBE energiatartalmának csak a
37%-a vehető figyelembe a kötelező bioüzemanyag részarány számítás során, ugyanígy a bio-
MTBE energiatartalmának a 22%-a, illetve a bio-TAEE energiatartalmának a 29%-a vehető
figyelembe a kötelező bioüzemanyag részarány számítás során. Így például 1000
liter – motorbenzinbe kevert – bio-ETBE összes energiatartalmának, azaz 27 000 MJ-nak
(1000 liter x 27 MJ) a megújuló energiaforrásból származó 37%-a, 9990 MJ vehető
figyelembe."[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
Bármi kézzel foghatót tudunk amúgy arról, hogy mennyire lesz problémás az E10 a régi karbis gépek számára vagy csak pánikot keltünk? Amilyen fos a hazai benzin nem hiszem, hogy jelentősen nőne benne az etanol mennyiség... Az eddigihez mérten. (Nem a hivatalosra gondolok...)
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
rayoliviero
veterán
Egy 2003-as GSX-R 600-at akarok venni, meg is néztem egyet. De a hangja alapjáraton nem mindig egyenletes. Az eladó szerint minden GSX-R ilyen (ezekből a régibbiekből). Ez mondjuk hihetetlen számomra.
Szerintetek?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #112331 üzenetére
Ez nem csak a karbis motorok problemaja, a viz, amit magahoz rant, az minden motor problemaja. Egyedul az uj euro besorolasnal van elszigetelve annyira a tank szelloztetes aktiv szenszurovel, hogy ne tudjon erintkezni ilyen szinten a kornyezettel a benzin.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112332 üzenetére
Ez tul keves informacio. Alapjarat alapjan semmit nem lehet megallapitani egy motorrol. Lehet fojtoszelep szinkron miatt ilyen. Vagy mas dolog miatt. Ebbol semmit nem tudnek leszurni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
rayoliviero
veterán
válasz Topiccsendőr #112335 üzenetére
Drágán nem adja, 500-ert elvihetem. Oldala karcos, de kibírható. Csúsztak vele. Akkor nem tudom, hogy állapitom meg, hogy jó e a motorja.
Ne adj Isten motorhibas mondjuk, akkor egy mennyibe kerülhet a motor felújítása?[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
válasz Topiccsendőr #112335 üzenetére
Szerinted az R6 jobb, vagy a GSX-R? R6-okból 2000-es évjáratút tudok csak venni. GSX-R 2003 körüli.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112337 üzenetére
Szerintem egyik se jo.
Nincs rajtuk gyarilag kormanygatlo, es nagyon hajlamosak kormanycsapkodasra. Hagyomanyos villajuk van, mai mercevel gyenge fekkel. Az ido vasfoga ezek felett mar alaposan elszallt. Ennyi idosen mar csaknem mindegyiknek log a bele.Egy nagyjaboli allapotot lehet nagyon alapos vizsgalattal kideriteni. Kompressziomeres, minden kopo-fogyo merese, szemrevetelezese. Ezutan nagyjabol latod, mennyit kell azonnal kolteni a motorra, es egy kovethetetlen eloeletu 20 eves sportmotor barmit produkalhat ezek utan is. Ha mondjuk kifogod a tutit, es nemdohanyzo nyugdijas allatorvos gsxr et venned meg alacsony futasteljesitmennyel, az meg a piac torvenyei alapjan nem lesz olcso.
Szerk:
Ha mondjuk 1-2-3 szezonra tervezel, minel olcsobban kijonni, minel nagyobb adrenalinforrasnak hasznalni, es mondjuk palyazni, akkor van ertelme, leszarni, ha az elso szezon kozepen mar nyomja a keket, es tenyleg elvezetmotorozasra hasznalni. de szem elott kell tartani, hogy ha egyszer elromlik, akkor kuka az egesz.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
rayoliviero
veterán
válasz Topiccsendőr #112338 üzenetére
Értem, köszönöm szépen a részletes választ.
Ha elromlik, hogy érted, hogy kuka az egész? Nem lehet felújítani a motorját? -
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112339 üzenetére
Altalaban ilyen idos motornal mar henger-dugattyu illesztes, dugattyugyuru kopas miatt olajeves es kek fust jelen van. Egy bizonyos km utan varhato. Nem mindegyik van ilyen allapotban, de sokat latok ilyen idosen ilyen problemaval, ha meg nem utotte ki a hajtorud a blokk oldalat veletlenul az idok soran.
Szakszeru felujitasa eseten ujra kellene nikasziloztatni a hengert, uj dugattyu es gyuruszett kellene, hogy elharitsd az olajevest. Ek kb a motor ara lenne. Ekkor meg a hengerfejbe bele sem nyultal, es egy nagyfordulatu 20 eves motornal a szeleprugok biztosan cseresek, ha lemernenk a hosszukat, biztos meret alatti lenne mindegyik. A szelepek tomitofelulete biztosan meg van nagyobbodva, valoszinuleg mindegyikbol ujat kellene venni. a szelepvezetok kopottak, szelephezag lenne az elso, amit megneznek vetel utan. Es akkor a kuplungod es a valtovillak, valtofogaskerekekben ki tudja mi van.
Menni megy igy, nem arrol van szo, eszre sem veszed, de mar anyagi csod, ha vissza akarnad allitani a gyari alapotot.
Ezert anyagilag ertelmetlen javitatni, jobban jarsz, ha olajat toltesz utana egesz addig, amig be nem adja a kulcsot. Vagy siman hasznalod ugy, hogy az egyik hengerben 7 es a kompresszio a szelepek elvert felulete es igy a tomitetlensege miatt. Eszre sem lehet venni nagy fordulaton, kb semmilyen veszteseget nem okoz.Vannak hazi barkacs megoldasok, huvelyeztetett valaki aluminium blokkot. A vege mindig az lett, hogy tonkrement a motor, ugyanis a vaspersely kb 60% al rosszabb hoatado, es a dugattyugyuruk anyaga sem vashengerhez van tervezve. Satobbi.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
rayoliviero
veterán
válasz Topiccsendőr #112340 üzenetére
Hát ez nagyon rosszul hangzik.
Az nekem mindegy, hogy nincs gyári állapotban, csak menjen, ne álljon meg.
A kék füstöt kiadja üresen is, ha húzom a gázt? Azt az eladó nem engedi, hogy kipróbáljam, megvenni anélkül pedig nem fogom.
[link] Ehhez van plusz gumi, lánc és féktarcsa. 500000 Ft.
[link] Kopott a lánc és fogaskerék.
Ez 600 000 Ft.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112341 üzenetére
Nem a nem gyari alapottal van baj. Ha szar allapotban van, sem fog megallni. Nem erzel semmit, ezt mondom, hogy jon-megy-megall a motor, de ha szetszedned, akkor anyagi csod lenne. Ezert irtam, hogy ha nem orokre tervezel vele, akkor teljesen jo.
Akkor all meg, ha odaig eljut, hogy mar mondjuk annyira puha a szeleprugo, hogy nagy fordulaton nem tudja idoben visszahuzni a szelepet, es elgazolja a dugattyu. De ha nem huzod, csak 7000 ig, akkor nagyon sokaig jo lesz. :DOlvass el nehany 50 000 es sportmotor tesztet, es nezd meg mennyi minden van kopashataron, vagy azon tul ilyen futasteljesitmenynel.
Ilyen megoldasokkal nem tudod korbeloni az allapotot. Meg kell vizsgaltatni egy muhelyben, de nem tiltasig forgatva a tulaj elott :D
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
rayoliviero
veterán
válasz Topiccsendőr #112342 üzenetére
Rendben, max két évre veszem. De lehet egy. Maxon pedig nem szeretném pörgetni.
Típus akkor mindegy, hogy melyik? R6, GSX-R, CBR F4. Mind egyre megy, egyik sem megbízhatóbb motorikusan?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112341 üzenetére
[link]
Nezd meg mit lehet egy ilyen idos japan motorral szopni. Utana nezd meg a hornet es bandit bbb-t, azok sem birnak sokat.
Aztan a legfrissebb bbb ben a 2008 as yamaha r1 rn19 120 loeros teljesitmenye. Azon rohogtem egy jo darabig, mire kipufogorendszert csereltek, aztan a vegen kiderult hogy a map szenzor volt a ludas.
Es ilyen motorok mennek az utakon.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112343 üzenetére
Ilyen idosen, ellenorizhetetlen futasteljesitmennyel, es ellenorizhetetlen eloelettel kb mindegy. Allapotot kell venni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
rayoliviero
veterán
válasz Topiccsendőr #112344 üzenetére
Ezért is nem akarok rá sokat költeni, mert egy 1,5 milliós sem biztos, hogy sokkal jobb, az is elromlik.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112346 üzenetére
Hat ha duplaannyiert kapsz egy kovetheto eloeletu, keves km es motort, az nem annyira orosz rulett, mint ez.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
jacis
nagyúr
válasz rayoliviero #112336 üzenetére
Bocs, hogy bele szólok én is, de azt gondolom, hogy az ára gyanúsan alacsony. Ha jól értem akkor nem engedné a tulaj, hogy kiprobáld ami számomra megint csak gyanús. Az én meglátásom az, hogy a japán blokkok simán 100.000km fölé is képesek elmenni. A kulcsa a rendszeres karbantartás. Egyébként ha eszi az olajat és hidegen kap egy kis gázfröccsöt füstölni fog. A 24.000km amivel hirdetve van biztosan kamu. Ez a motor ha valóban annyi lenne benne mint ami leírt nem így nêzne ki. A Telefonicás a képek alapján jobban egyben van.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112340 üzenetére
Ilyenkor mindig elveszed a kedvem a motorvételtől. Pedig jelenleg is egy bombán ülök szóval egy másik csak abban tér el, hogy az aktuálist pénz esővel épp sikeresen leállítottam a ketyegés közben, hogy ne robbanjon...
Köszönöm az etanolos infókat neked is és vlevi-nek is!
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Trollok komolyan
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Ford topik
- Macska topik
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Gitáros topic
- További aktív témák...