-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112844 üzenetére
Olvastad reggel ezt a cikket vagy ennyire egybe cseng a hibrides véleményed az osztrák ötlettel?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#31733248
törölt tag
válasz csongi #112837 üzenetére
"Egy adott ccm felett mindegy lesz, hogy motorkerekpar vagy auto.
Ha jobban utana gondol az ember, nem lesz jelentosen kornyezet baratabb egy nagy ccm motor, mint egy auto."Konkrétan arra gondolj, hogy egy régebbi, DPF nélküli dízel finompor tekintetében sokszorosan szennyezőbb, mint egy (benzinüzemű) motor. Még egy sima régi szívó benzines kocsihoz képest is többszörös a különbség. Társul ehhez még az ezres motorhoz képest egy 2-3-4 literes fogyasztáskülönbség azonos távon, plusz a motorral nem fogsz parkolóhely után kutatva keringeni éppen a legszennyezettebb részeken.
A megszokottan elbaltázott EU-s környezetvédelmi intézkedésekhez tartozik, hogy évtizedeken keresztül a CO2 kibocsátás számított a környezetvédelem mindenható mércéjének, miközben egyébként sok ezren haltak meg évről évre a finompor szennyezés miatt, de ezt egészen addig leszarták a nagytudású Greta-rajongók, amíg az amerikaiak ki nem borították a bilit a VW dízeleinél. A tanulság: nem érdemes sem állami, sem uniós ügyeket hülyékre bízni.
Nem vitás, hogy az 50-es négyüteműek lassabbak, de a kétüteműek is gyakran tetűk, különösen az általam említett, belüket húzó ételfutár motorok. De mondjuk reggelenként a Kapyn lépésben mászni utánuk sem éppen szívderítő.
-
Horvi
őstag
válasz vlevi #112847 üzenetére
Igen van két oldalt ilyen csavar azt kell finoman utánaállítani és akkor megint rendesen ráfeszül a pinlock a plexire és nem párásodik. Én is találkoztam már ezzel a problémával a saját sisakomnál de utána állítottam és azóta megint jó mint új korában.
Hello darkness, my old friend...
-
csongi
veterán
válasz #31733248 #112853 üzenetére
Városba mindegy. Minden belső égésű motor szennyez.
Dieselt benzineshez hasonlítani szerintem felesleges. Mindkettő a maga módján pufog valami kórságot
Ha azonos évjáratú autót nézünk egy motorral 2000 előtti évjáratúnál, akkor egy 1000-es motor megette ugyan azt a litert,mint egy 13-1500ccm autó benzinből. Akkor még kevés motorba volt injektor, java részt karbis volt. És bizony a literes vasak városban megették a maguk 8 liter körüli nyálukat. Súly/ liter arányában vesztésre álltak.
Általánosságban.
Elektromos áram előállítása mozgási energiából.
Hibridek ezen a téren jelentenek előre lépést. Ha ennek a hatékonysága magasabb szinten lenne, akkor hosszútávon életképesebb lenne a koncepció, persze ez még benne van a pakliban.
A belső égésű motorok energia hasznosítása harmatos. Ha fordított arányba lenne a kinyert energia a veszteséggel, most sokkal jobb lenne a helyzet.
Nem tudok olyan fejlesztésről, hogy a veszteségként jelentkező motor hőenergiát elektromos árammá alakítaná, vagy ilyesmi.
Akkumlátorok terén történt fejlesztési lemaradás siralmas.
De szerintem, ha keleti régió jármű használati és elhasználási adatait vesszük alapul, akkor még így is jobb az Akksi szennyezési eredménye, mint a több száz ezer km-t futott autók magas életkorral társuló, helytelen és elkopott elhasznált üzemeltetésének az eredménye.
Nah de itt jön a vicevera. Ha pár éven belül átállna a jármű ipar az elektromos hajtásra. Akkor mocsok nagy Válság hullám lenne az elkövetkező évtizedekben.
A világ az olajra épül, ezt nem lehet leváltani pár év alatt.
jelen helyzetben elfékezte magát a rendszer. Rövidebb a fékút, mint azt gondolták volna. -
#31733248
törölt tag
válasz csongi #112855 üzenetére
Hogy "minden belső égésű motor szennyez", az nyilvánvaló. De a részecskeszűrő nélküli dízelek és a velük megegyező lökettérfogatú benzinesek finompor szennyezése közötti különbség többszörös. Ezért nem mindegy, főleg városban nem.
Az biztos, hogy az 1.3-as benzines kisautó és a 20 éves ezres motor között nem lesz érdemi különbség, de nem is hiszem, hogy éppen a két végletet kellene párba állítani... A hibridek jóságában egyetértek, az elektromos autók és az akksitechnológia ügyében azért bizakodóbb vagyok. Az új VW ID.3 például nagyon biztató.
-
Micsurin
nagyúr
válasz #31733248 #112856 üzenetére
Németországban 30 ezer eurótól indul az alapmodell, otthon nyugodtan számolhatunk 11 millió feletti összeggel, mire minden sarc rárakódik (mínusz a 1,5 milliós állami támogatás).
A belépőmodell 45 kWh-s akkuval 330 kilométeres hatótávot ígér
TC, szeptemberi cikk.
Nekem is ilyen a biztató villanyos.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#31733248
törölt tag
válasz Micsurin #112857 üzenetére
Csakhogy (legalábbis egyelőre) ingyen töltheted, nem fizetsz utána parkolást, regadót, vagyonszerzési illetéket és cégautó adót sem. Sokaknak pedig bőven elég már az alapmodell hatótávja is. Nyilván nem az új Suzukit vásárló nyugdíjasokat célozzák vele, de sokan megyünk sokat. Nekem például csak a benzinszámlám évi 2 millió. Ha van két autó a családban, akkor van mibe átülni, ha mondjuk a horvát tengerpart a cél.
-
Topiccsendőr
addikt
-
etnies
senior tag
válasz Micsurin #112850 üzenetére
Persze. ULEZ szabályok szerinti minimumok:
Motor: Euro-3
Autó: benzin Euro-4
Autó: dízel Euro-6
Busz, teherautó: Euro-6
Akinek ennél rosszabb van, minden behajtás a belvárosba 12.5 Fontba kerül, buszoknak és teherautóknak 100.
Majd jövőre látható lesz, javult-e a londoni borzalmas levegő."önmagam hite vagyok magamban"
-
Predator2
addikt
Helló
Egy kicsit megkésve, de válaszolok a ruhával kapcsolatos kérdéseitekre:
-Túra, sport túra kategóriában gondolkodom.
"Kérdés hogy számodra mi a fontosabb, a kényelem/praktikusság, vagy a maximális védelem.
Ruhában sajnos a kettő nem fog találkozni."
Ha a kettő közül kell választani (bár nehezen) de a kényelmet/praktikusságot helyezem előtérbe. Úgy gondoltam, hogy bukóból kezdésnek megveszem a felső kategóriát, olyan 100k környékén, ruhából, mivel változhatnak az igényeim középkategóriával kezdek, és idővel cserélgetem. Nem vagyok nagyon eleresztve pénzzel, de az 500k bukóra, ruhára, felszerelésre, (bár messze a tűréshatáron) de belefér. Szövet, vagy bőr ruha kezdésnek szerintetek?
Bukónál nagyon tetszik, és a felszereltsége is tetszetős ennek a terméknek: [link]
Ennek ellenére a közelemben van egy kisebb bolt, amiben van pár bukó amiről szeretném a véleményeteket kérni.
LS2 FF397.72 VECTOR CT2 CARBON szürke-UV M
Caberg DRIFT EVO Carbon
MT Rapide Pro Carbon C3 Gloss Fluor YellowVan értelme elmenni megnézni, valamelyiket? Akkor ha már ott vagyok néznék valami ruhát is.
THX>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
gonger
senior tag
válasz Predator2 #112862 üzenetére
Sisakot kb fél éve vettem. Én is kinéztem mindenféle tetszetőset, de végén az döntött, hogy melyik nem nyomott iszonyatosan durván a fejformám miatt sehol. Nyomni fog egyébként valamennyire, de az kell is egy új bukónál. Szóvel ez inkább szubjektív és kb egy kategóriába esős sisakok lévén racionálisan kell majd választani a komfortosságuk alapján. szvsz
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Predator2 #112862 üzenetére
500k-ból elég fullosan fel lehet öltözni, szóval ennyit nem biztos hogy el fogsz/kell költeni. Rajtad múlik. Ez a "ha már ott vagyok nézek valami ruhát" is akkor jó ha nem akarsz időt rászánni, veszel valamit, ami vagy jó ár/értékben vagy nem, aztán lesz ami lesz. Vagy tájékozódsz, körbejárod a boltokat, beszélgetsz az eladókkal, ilyenkor télen még sok helyen vannak jelentősebb kedvezmények, pl a Motostarban 20% jelenleg ha legalább 3 terméket veszel (kettőnél 15%), de meg kell nézni a többi boltot is hogy mit ajánlanak.
Sisaknál a legfontosabb a próba, hogy tényleg passzoljon a fejformádra. A legjobb ha több márka több típusát is felpróbálod. Ha az a bolt van közel az nyilván kényelmes, de lehet érdemesebb 1 napot rászánni a boltokat körbejárni. Normális helyeken az eladó segít leellenőrizni hogy tényleg jó-e a fejedre, és nem tukmálja rád ami nem jó.
A linkelt sisakokat nem ismerem, de ilyenkor érdemes megnézni a gyártó hivatalos oldalát a pontosabb leírásért, plusz ellenőrizni hogy aktuális modellről van-e szó, vagy valami régről beragadt darab a raktárban. Nyilván ha csak a grafika lett kifutó, nem pedig a típus, akkor mindegy is.
Az LS2 Sharp tesztje elég gyenge. Ez a teszt nem a szentírás, de azért elég jó támpont.
A Caberg 2 héjméretben készül, a többi 3-ban.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
őstag
Én egyszerű designelemre tenném le a voksomat, funkciót nem lát el....
-
Micsurin
nagyúr
Jövő héten elvileg jön a motor, ezzel együtt azzal kezdeném, hogy elől hátul fékfolyadék csere mert a franc tudj mikori a kérdés egy harmat gyenge 57 lovas gépnél van értelme fémre cserélni a fékcsöveket? Mert egy gyári szettet mindenképpen vennék hozzá mert jobb a biztonság de akkor lehet egy jó minőségű fém fékcső szett már nem csak élettartamban kifizetődne, vagy placeboo?
Nagy vasnál ha jól láttam árultak is.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Predator2
addikt
Helló
Egy kis segítség kellene. (Hétvégén nem zaklatnám az oktatót)
Előrehaladás 100% de az eredmény csak 95%, mi kell ahhoz, hogy ott is meglegyen a 100%?
Vagy ha megcsináltam a kiegészítő tananyagot is 100%-ra akkor az is arra változik?THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
dellfanboy
senior tag
-
etnies
senior tag
válasz #31733248 #112875 üzenetére
Nekem ez a 2. alkalom, hogy itt vagyok, előzőleg a Safari-szigeten voltunk, szerintem az jobb, nagyon komoly élővilág volt a sziget körül. Ott nem volt magyar, itt legalább 8 család van.
Voltunk a szomszéd szigeten, teljes a nyomor, nagyon mellbevágott."önmagam hite vagyok magamban"
-
-
rayoliviero
veterán
Láncot és fogaskerekeket szeretnék venni a GSX-R 750 2003 motoronhoz.
Úgy tűnik, hogy ez jó hozzá. Szerintetek is? Ismeri valaki ezt a webáruházat, megbízható? Olcsóbb, mint máshol jóval. A szállítás is ingyenes és még láncspray is jár hozzá.
-
Micsurin
nagyúr
válasz rayoliviero #112884 üzenetére
Rendszeresen tőlük rendelem a lánc szettjeimet. Kretzler Hungaria KFT btw.
Ők látják el a hazai Hyosungokat is alkatrésszel. Nyugodtan rendelj tőlük!
@dellfanboy: nem ezt mondtam de nem feltétlenül van szükség egy utcán használt kismotornál rá.
@presu: Nem lesz határozottabb a fék? A szimpla cső nem tágul mindig egy picit minimálisan a fékerő növelése / kialakulása során?
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz rayoliviero #112886 üzenetére
Lesz mivel több eltérő méret is lesz a motorhoz. (13-16 fogas stb)
Netes rendelés megjön, odateszed a mostanid mivel ezek szinte mindig átlátszó fóliásak (a JT-k eddig mindig abban voltak nekem) hozzáméred ha passzol tutira jó ha nem visszaküldöd.
Esetleg a Citybike-ra is nézz rá vagy a Nagyvas onlinera.
Btw itt meg megtudod nézni motor szerint a JT katalógust.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
rayoliviero
veterán
válasz Micsurin #112887 üzenetére
Gumiból ezeket tudom beszerezni, ezeket ajánlották.
120/70zr17 + 180/55zr17 Metzeler Rennsport - 60 000Ft
120/70zr17 + 180/55zr17 Pirelli Diablo Supercorsa - 78 000Ft
120/70zr17 + 180/55zr17 Dunlop D211 - 78 000Ft
120/70zr17 + 180/55zr17 Metzeler Racetec rr K3 - 75 000Ft
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #112885 üzenetére
Fekero nem valtozik, csak a nyomaspont lesz kemenyebb. Ha eddig 4 ujjal kellett huzni, ezutan is az lesz. A gyari fekcsovet venni amugy is horror penz szokott lenni, meg egy ilyen kaliberu motornal is 60e kornyeke, ha nincs baja, en nem nyulnek hozza.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Czimby
addikt
válasz rayoliviero #112889 üzenetére
A két középsőről tudok nyilatkozni, 4-5e Km alatt elkopnak de jól tapadnak.
Annak való aki jár nyíltnapokra vagy csak szerpentinezik állandóan.
Szerintem Rosso 2, 3 vagy M5 jobb választés lenne.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
zgospel
őstag
válasz rayoliviero #112889 üzenetére
Párban csak 78 ezer a Supercorsa??? Ez melyik bolt, hol tudok ilyen olcsón gumit vásárolni?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz rayoliviero #112894 üzenetére
Ezek vadi új gumik?
Csak neked adja ennyiért, vagy van lehetőség másnak is rendelni tőle?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112896 üzenetére
Azt a rennsportot az also triasz- felso jura retegbol vettek ki ujonnan akkor.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Czimby
addikt
válasz Topiccsendőr #112897 üzenetére
A többi sem friss dotos lesz szerintem,
tele van a piac tultárolt metzelerekkel.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
zgospel
őstag
válasz Czimby #112898 üzenetére
Tárolásról jut eszembe. Amikor a Corsa 2-t vettem volt rajta egy külön matrica a Pirellitől, hogy 5 Celsius fok alatt ne használjam és ne is tároljam, különben károsodhat a gumi. Ennek a miértjéről fogalmam sincs, de ha a Pirelli ezt írja elő akkor valami ésszerű oka biztos van, és kétlem hogy a legtöbb raktár vagy a téli szállítás alatt odafigyelnének a fűtésre.
Mi baja lehet ha fűtetlen garázsban van tárolva?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok