-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
Alapfogalmak tényszerűen:
Fórum szabályzatból:
II. Általános rendelkezések
1. A Felhasználó a Felhasználói Fiók regisztrálásával és használatával elismeri, hogy az ÁSZF-et megismerte, megértette és vállalja, hogy azt betartja.
12. A Szolgáltatás igénybevételekor saját természetbeni tartózkodási helyétől függetlenül a Felhasználó vállalja a magyarországi hatályos jogszabályok betartását a Felhasználói Tartalomban.
III. Moderáció
3. Az Adminisztrátorok a jogszabályokba vagy az ÁSZF-be ütköző Felhasználói Tartalmat részben vagy egészében eltávolíthatják, módosíthatják.
10. Különösen tiltott a Felhasználói Tartalomban:
10.2. Jogszabálysértés (vagy arra buzdítás)
Topikgazda szabályzat
I. Hozzászólás törlése
3. A szabályzat III/10. pontjából az 1-8 és 10-13-as pontok, de csak ha teljesen nyilvánvaló, hogy az az! Ha egy szemernyi kétségetek is van, inkább ne töröljétek!Jogszabályok:
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (kevésbé fontos, csupán az alapok miatt)
3. § (1) A közúti közlekedésben mindenkinek joga van részt venni; a közutat és a közforgalom elől el nem zárt magánutat közlekedés céljából gyalogosként vagy - meghatározott feltételek teljesítése esetén - járművezetőként bárki igénybe veheti. Jogszabály gyalogosok és járművek közlekedését egyes közutakon korlátozhatja vagy kizárhatja.
32. § (1) Az úthálózat közutakból és a közforgalom elől el nem zárt magánutakból áll. Az országos közutak az állam tulajdonában, a helyi közutak a települési vagy területi önkormányzatok tulajdonában vannak. Magánútnak minősülnek a természetes személyek és a jogi személyek tulajdonában álló területen lévő utak. Magánútnak minősül továbbá az állam vagy az önkormányzat tulajdonában álló területen lévő, közforgalom elől elzárt út, továbbá az állam tulajdonában, valamint a vízügyi igazgatási szerv kezelésében lévő elsőrendű árvízvédelmi fővonalakon a kerékpáros forgalom számára megnyitott út.
47. § A törvény alkalmazásában:
2. közúti jármű: közúti szállító vagy vontatóeszköz (ideértve az önjáró és vontatott munkagépet is); az egyes járműfajták meghatározására a közúti közlekedés szabályairól szóló jogszabályban (KRESZ) foglaltak az irányadók;
7. út: a járművek és a gyalogosok közlekedésére, vagy csak a járművek, illetve csak a gyalogosok közlekedésére szolgáló, e célra létesített vagy kijelölt közterület, vagy magánterület (közút, magánút); magánútnak kell tekinteni az állam vagy az önkormányzat tulajdonában álló területen lévő, közforgalom elől elzárt utat is;
8. közforgalom elől elzárt magánút: a sorompóval, kapuval vagy más fizikai eszközzel lezárt, vagy „Mindkét irányból behajtani tilos” jelzőtáblával és a „magánút” feliratot tartalmazó kiegészítő táblával jelzett út, amely az ingatlan-nyilvántartásban közforgalom elől elzárt magánútként van bejegyezve;
11. közúthálózat: az országos közutak és a helyi közutak összefüggő rendszere;
12. az út határa: az útnak - a kiemelt szegélyt, az útpadkát, a rézsűt, az út víztelenítését szolgáló árkot, csatornát, más vízelvezető létesítményt is magában foglaló - külső széle;
13. az út területe: az út határai közötti terület és a hozzá tartozó földrészlet;
14. útcsatlakozás: útnak, járműforgalmat szolgáló létesítmény (pl. üzemanyagtöltő-állomás) területének, vagy a járművek közút melletti ingatlanról közútra való ráhajtását szolgáló területnek a közúthoz csatlakozása;
20/1984. (XII. 21.) KM rendeletaz utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről (a "hova mehetek be?" kérdés későbbi boncolásához!)
2. § (1) Az utak forgalmának szabályozása - a 3. §-ban foglalt kivételekkel -, valamint a közúti jelzések elhelyezése, fenntartása, üzemeltetése és eltávolítása a (2)-(10) bekezdésben meghatározott kiegészítésekkel és kivételekkel az út kezelőjének a feladata.
(2) Az országos közutat keresztező, illetőleg ahhoz csatlakozó helyi közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton, valamint a helyi közutat keresztező, illetőleg ahhoz csatlakozó közforgalom elől el nem zárt magánúton az útkereszteződés szabályozása miatt szükséges közúti jelzéseket a keresztező út kezelője a keresztezett út kezelője által meghatározott feltételeknek megfelelően köteles elhelyezni.
(8) Az út kezelőjének hozzájárulásával, az abban meghatározott feltételek szerint
e) az útmenti ingatlan vagy a közút mellé épített várakozóhely, vagy az útnak nem minősülő, de járműforgalmat lebonyolító terület útra vezető kijáratánál - ideértve a közforgalom elől elzárt magánutat is -, illetőleg az út csatlakozásánál sorompót, jelzőtáblát vagy forgalombiztonsági okból szükséges egyéb jelzéseket és a szükséges intézkedéseket az ingatlan tulajdonosa,
f) a KRESZ 2. számú függelék zs/5. pontjában meghatározott tájékoztató táblákat a fixen telepített elektronikus eszközökkel sebességellenőrzést végző
köteles elhelyezni (végrehajtani) és fenntartani.1996. évi LIII. törvénya természet védelméről
1. § E törvény célja:
a) a természeti értékek és területek, tájak, valamint azok természeti rendszereinek, biológiai sokféleségének általános védelme, megismerésének és fenntartható használatának elősegítése, továbbá a társadalom egészséges, esztétikus természet iránti igényének kielégítése;
b) a természetvédelem hagyományainak megóvása, eredményeinek továbbfejlesztése, a természeti értékek és területek kiemelt oltalma, megőrzése, fenntartása és fejlesztése.
3. § (1) A törvény hatálya kiterjed valamennyi természeti értékre és területre, tájra, továbbá a velük kapcsolatos minden tevékenységre, valamint a nemzetközi egyezményekből és együttműködésből fakadó természetvédelmi feladatokra, kivéve, ha nemzetközi egyezmény másként rendelkezik.
(2) A természetvédelemmel összefüggő e törvényben nem szabályozott kérdésekre, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Kt.) rendelkezéseit kell alkalmazni.
4. § E törvény alkalmazásában:
a) természeti érték: a természeti erőforrás [Kt. 4. § c) pont], az élővilág és a fennmaradásához szükséges élettelen környezete, valamint más - e törvényben meghatározott -, természeti erőforrásnak nem minősülő környezeti elem [Kt. 4. § a) pont], beleértve a védett természeti értéket is;
b) természeti terület: valamennyi olyan földterület, melyet elsősorban természetközeli állapotok jellemeznek;
c) természetes állapot: az az élőhely, táj, életközösség, melynek keletkezésében az ember egyáltalán nem, vagy - helyreállításuk kivételével - alig meghatározó módon játszott szerepet, ezért a benne végbemenő folyamatokat többségében az önszabályozás jellemzi;
d) természetközeli állapot: az az élőhely, táj, életközösség, amelynek kialakulására az ember csekély mértékben hatott (természeteshez hasonlító körülményeket teremtve), de a benne lejátszódó folyamatokat többségükben az önszabályozás jellemzi, de közvetlen emberi beavatkozás nélkül is fennmaradnak;
5. § (1) Minden természetes és jogi személy, valamint más szervezet kötelessége a természeti értékek és területek védelme. Ennek érdekében a tőlük elvárható mértékben kötelesek közreműködni a veszélyhelyzetek és károsodások megelőzésében, a károk enyhítésében, következményeik megszüntetésében, a károsodás előtti állapot helyreállításában.2009. évi XXXVII. törvényaz erdőről, az erdő védelméről és az erdőgazdálkodásról
(Ez az úgynevezett Erdőtörvény! Fontos, hogy 2017-ben több ponton módosult!)4. § (3) Védett természeti területen lévő erdő esetén e törvény rendelkezéseit a természet védelméről szóló 1996. évi LIII. törvényben (a továbbiakban: Tvt.) foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.
Az erdő látogatása
91. § (1) Az erdőben - annak rendeltetésétől függetlenül - pihenés, üdülés, sportolás és kirándulás céljából gyalogosan, emberi erővel hajtott kerékpárral, lóval, valamint az erdészeti feltáróhálózat részét képező erdei úton sport vagy turisztikai célú, lóval vontatott járművel bárki saját felelősségére közlekedhet, illetve ott tartózkodhat, amit az erdőgazdálkodó tűrni köteles, kivéve, ha
a) más jogszabály azt korlátozza, vagy
b) az arra jogosult a látogatás korlátozását az e törvényben foglaltak alapján elrendelte.(2) Aki erdőben nem erdőgazdálkodással összefüggő tevékenység céljából tartózkodik, az e törvény alkalmazásában az erdő látogatója.
(3) Az erdőgazdálkodó és az erdő tulajdonosa az erdő látogatójától a látogatásért díjat nem kérhet, azonban jogosult a ténylegesen felmerült kárának és költségének megtérítésére.
(4) Az erdő látogatója
a) az erdei életközösségben, az erdő talajában és az erdészeti létesítményekben kárt nem okozhat,
b) az ott tartózkodók pihenését, valamint a rendeltetésszerű erdőgazdálkodási tevékenységet indokolatlanul nem zavarhatja.
92. § (1) Az erdőben látogatás céljából járművel - ideértve a nem sport vagy turisztikai célú, lóval vontatott járművet, valamint a nem csak emberi erővel hajtott kerékpárt is - közlekedni csak
a) a közforgalom számára megnyitott erdészeti magánúton,
b) a (2) bekezdés szerint járműközlekedésre kijelölt erdei úton, valamint
c) az erdőgazdálkodó beleegyezésével az erdészeti feltáróhálózat részét képező egyéb erdei úton
szabad.
92/A. § * Erdőben, illetve az erdészeti feltáróhálózat részét képező erdei úton quaddal, terep-motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral, valamint motorkerékpárral - erdőgazdálkodási célú járműforgalom kivételével - közlekedni tilos.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
A törvényi keretrendszer tisztázása után (amit mindenki figyelmesen végigolvasott), felmerülhet a kérdés, hogy akkor most "hova mehetek be?" , de ez egyértelműen látszik: A közforgalom számára megnyitott utakon (közúton) szabad közlekedni.
Az út is definiálva van (még a fentieknél pontosabban is, szóval aki szeretné, belinkeltem a jogszabályokat, és ott még alaposabban megismerkedhet az út fogalmával). A forgalom által elzárt területek - ahogy a neve is mondja - el vannak zárva valamilyen módon (ld. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 8. pont) a forgalom elől, ergo rajtuk közlekedni tilos! Sorompó esetén ez akkor is igaz, ha a sorompó nyitva van. Attól, ha Te nyitva hagyod otthon az ajtót, még nem mehet be oda bárki.
Erdőben minden olyan közlekedés, ami nem a kijelölt úton történik, hanem pl. fák között, az tilos.Még 2015-ben kértem erről állásfoglalást, illetve felkerestem hivatalos szerveknél dolgozó ismerősöket, barátokat, hogy ne csak a hivatali munkamorálból eredő azonnali elutasítással találkozhassak, de ők is elkeserítettek:
"Az Erdő törvény szerint nem lehet gépi meghajtású járművel közlekedni az erdőgazdaság területén, legyen akár föld vagy betonozott út. Az erdőgazdaságok területén lévő utak a hatályos törvényi szabályozás szerint közforgalomtól elzárt útszakaszoknak minősülnek, így oda csak külön engedéllyel tudsz behajtani. Mi több, az utolsó módosításban tették bele a törvénybe, hogy már lóval be tudsz menni, de pl. bringával szintén tilos. Viszont mindegyik erdőgazdaság a törvény szerint kijelölhet egy olyan útvonalat a területén belül ahol engedi a motorral való közlekedést. Ez nem kötelező, csak lehetőséget ad rá a törvény, az adott erdészet dönti el, hogy ilyet kijelöl e. A Pilis Parkerdő gazdaságban pl. vannak ilyen körútvonalalak. Szóval ne nagyon motorozzál az erdészeti területen, mert 100.000 Ft-tól indul a bírság..."A Mecseket is keresztülszeli sok út, amin autók-buszok, stb. járnak, de a megoldás itt is a helyrajzi számokban rejlik. Azoknak az utaknak külön HRSZ-ük van, így nem képezik az erdő részét. Tehát, ha az út kezelője nem jelzi, hogy a tulajdonában levő út közforgalom elől le van zárva, azt a közúti közlekedésre vonatkozó szabályok figyelembe vételével bárki használhatja, amennyiben az tényleg bejegyzett, helyrajzi számmal rendelkező út. A forgalmi rendszám (és minden egyéb, ami a közlekedés feltétele, mint pl. érvényes KGFB) azonban minden közúton vagy a közforgalom elől el nem zárt magánúton (földúton is) kötelező!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Előre leszögezem: nem tudok írásban hangsúlyozni! Kérek mindenkit, hogy úgy olvassa az alábbi sorokat, mint ha egy sör mellett röhögcsélve, néha egymást cinkelve, de a másikat szándékosan nem megbántva beszélgetnénk!
A kommenteket sorban olvasom, és rögtön írom rá a választ. Mindenkinek válaszolok, akkor is, ha másnak már megadtam ugyan azt a választ, mert hosszú, és hátha valaki csak a saját nevére vonatkozó részt olvassa!Akkor most a konkrét esetről
Mielőtt a kommentet töröltem volna, betettem a Moderátort keresek topikba, és a moderátoroktól megkaptam az engedélyt a törlésre, nem önhatalmúlag döntöttem.(#111528) z123456789
Köszönöm, hogy kihangsúlyoztad a "szerintem" szót, így már értem mire gondoltál!
Szabálysértés az, amit a közúti közlekedés szabályairól szóló jogszabályban (KRESZ) foglaltak ellenére tesznek, törvénysértés az, amikor a törvényben leírtakat sértik meg. Ha van itt jogász, akkor most biztosan veri a fejét a falba, mert azért ez ennél bonyolultabb, de azért kb.(#111531) Gaboman
Videót olyat töltesz fel, amilyet csak szeretnél, de ahol azt megosztod, ott a helyi szabályokat kell szem előtt tartani. Ha a youtube ott hagyja, az az ő dolga. Ha más fórumon ez maradhat, az a másik fórum dolga. Ezen a fórumon is vannak szabályok, aminek a betartására megvannak a szigorú elvek.(#111532) Daywalker
Köszönöm a kommentet! Mivel nem csak téged érdekel az endurózás, hanem szerencsére a csoportban többeket is, ezért is fordítottam nagyobb figyelmet a törvényi háttér tisztázására, mert ténylegtöbbpont annyi értelme van erről is beszélni, mint a gumikról, az olajakról, vagy bármi másról, csak épp erről még eddig csak kevés, és felületes szó esett!
(Mint írtam, a moderátorok már döntöttek, csak utána töröltem.)(#111533) Gaboman
Hogy milyen szabályok vonatkoznak rátok, azt a teljesség igénye nélkül megírtam (#111552).
Egy szóval sem mondtam, hogy táblával, sorompóval, egyéb dologgal tiltott helyre mentetek volna be. Viszont a képanyagon nem közút volt, hanem úttalan helyeken, erdőben, fák között motoroztatok, ami tiltva van.
A rendszám helye úgy tudom elég jól definiálva van a vonatkozó rendeletekben. Ettől eltérni nem lehet, a rendőr is megbüntet érte. Az más kérdés, hogy nem teszi, mert jófej.
Az, hogy semmi kárt nem tettetek az erdőben szerintem nem állja meg a helyét. Sajnos nem értek ahhoz eléggé, hogy akár csak egy dolgot is felhozzak, de bizton állíthatom, hogy egy erre szakosodott ember 10+ dolgot fel tudna sorolni. Tudod, nem mindig csak az a tény, amire a saját tudásunk kiterjed, sok olyan van, amihez nem értünk, mégis a tudtunk nélkül is igazak.
Az erdőgazdálkodás pedig egy egész más tészta. Ott az egyszeri szemlélő csak a pusztítást látja, holott 20-30-50 éves tervekben dolgoznak! Sajnos ehhez sem értek eléggé, de bátran keress fel hivatalos szakembert, aki ezzel foglalkozik! Tisztelem, becsülöm a motoros rendőröket, de nem ez a szakterülete, nem ebből diplomázott, nem ezzel foglalkozik minden nap, nem ez a feladata, így minden megbántás nélkül mondom: nem releváns a véleménye!Intermezzo mindenkinek: Kérek mindenkit, ne a facebookról google-ról, vagy bármi másról tájékozódjon, hanem tényleg szakemberhez forduljon! Az ilyen helyeken még a hivatalos álláspontnak tűnő cikkek sokszor szándékosan, vagy épp az azokat szerkesztő felületessége miatt nem szándékosan, de hibásak, tévesek lehetnek! (És akkor még nem is említettem a klikkhajhász cikkeket!) A korábbi kommenteket én érvényes jogszabályokból, és a mecseki hatóságok hivatalos megkeresése alapján írtam! Persze rám is igaz: ne higgyetek nekem, hanem kérjetek hivatalos álláspontot, és olvassátok végig a vonatkozó törvényeket, jogszabályokat, rendeleteket!
(#111534) veze
Modkerben már döntöttek a törlés mellett, de ha úgy döntenének, vissza tudnák állítani!(#111536) dellfanboy
Na, ha korábban olvasom a kommented, nem írtam volna ennyit(#111537) canniball
Modkerben már döntöttek a törlés előtt a törlésről. Amúgy a témát szerintem nem kell mellőzni, sőt, szerintem épp hogy beszélni kell róla!(#111538) Gaboman
Rendszámra már írtam fent, a "hol mentünkre" is, de azért egy nagyon bugyuta példát had írjak le:
Mész az úton, és látod, hogy szemetes az utca, itt-ott fúj a szél egy-egy nejlon-zacskót, csokipapírt, és néhány eldobott sörösdoboz is van. Akkor te eldobod a zsebkendődet lazán? Ott hagyod a mekis csomagot? Esetleg oda üríted a kukászsákod? Elvégre mások már ezeknél sokkal nagyobb kárt okoztak, akkor mit számít a Te szemeted?
Bugyuta példa, de így kisarkítva szerintem jól szemlélteti a tipikus "amit én csinálok, az semmi" hozzáállását az embereknek - és nem kifejezetten csak rád gondolok!
A másik oldalon megosztott dolgok lehet beleférnek az ottani szabályrendszerbe, lehet nem, de mi most itt vagyunk! Német autópálya bizonyos szakaszain mehetek akármennyivel, de itthon nem, és hiába is írnék levelet, hogy de máshol lehet, simán elutasítanák, és én fizethetnék. Persze módosítást lehet javasolni a megfelelő helyen!(#111539) Daywalker
Wiki: A szűkebb értelemben vett cenzúra az abszolutizmus, illetve a diktatórikus rendszerek jellemzője, ahol az információkat, az emberek véleményét és nézeteit is szabályozni akarják.
Szó sincs itt ilyenről. Szerintem is kell beszélni erről, meg kell osztani érdemi, és valós infókat! Azonban van egy szabályrendszer, amit be kell tartani! Más kérdés beszélni valamiről, és más "dicsekedni" egy szabály/törvényszegéssel.
Modkerbe eleve úgy írtam be, hogy ezt is odaírtam: "Valaha régen, mikor elkezdtem terepen is motorozni, az első dolgom az volt, hogy elolvastam a vonatkozó törvényeket, ha szükséges, holnap kikeresem megint.", mert ahogy Te is írod, a moderátor is ember, nem tudhat mindenről. Warn, meg bann szerintem tőlünk tuti nem fog jönni (jogosultságunk sincs ilyenhez), pláne, hogy ez a topik tényleg lazábban kezeli a szabályokat általában, mint más topikok. Szerintem ezt Te is pontosan tudod, elvégre láttál már elég moderálást szerintem ennyi év alatt!
Nem kell túramotorosozni sem, szerintem elég vegyes itt a társaság, és a legtöbben rugalmasan kezeljük pl. a sebességhatárokat is, nem is emlékszem, hogy pl. az miatt volt-e itt törölve akármi.(#111541) veze
A túl tiszta vízben nem él meg a hal!(#111543) Daywalker
Én szmájlikkal együtt sem tudom kifejezni a hangsúlyozást helyesen, és úgy sértek meg embereket, hogy nem is állt szándékomban, holott személyes beszélgetésnél ilyen sosem fordulhat elő! A helyesírásnak pedig van azért egy szintje, ami alá ha süllyed valaki, akkor már tényleg "vannak gondok", akárcsak a nyelvtan-nácizmusban is!(#111546) persuader
Szerintem elég lazán kezeljük itt a dolgokat. Mind túllépjük néha a sebességkorlátozást, van aki jobban, van aki kevésbé, van aki sűrűbben, van aki ritkábban. Nem szóltunk még sosem az alis csodákért (ezzel én is bajban lennék ), és a kipufogóhoz is - meg úgy általában mindenhez - legfeljebb mint mezei topiktag szoktunk hozzászólni, véleményt megfogalmazni.Szerk.:
éjfél előtt kezdtem gépelni![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #111553 üzenetére
Ez igy tiszta, koszonjuk, es hasznos dolog errol beszelni.
Papiron nem lehet belekotni.
---------------------
A szaggatott vonal alatt mindent, amit irni fogok, ezzel az egy mondattal felre lehet soporni, hiszen a szabaly az szabaly, mindenki beleegyezett, de ha nem vesszuk figyelembe azt, hogy valojaban mi tortenik, mi az eletszeru, az altalaban arrol szol, hogy valaki ne erezze mar annyira kurvajol magat.akkor most minden szabalytalan dologert ez fog jarni - mostantol - hiszen igy lenne fair... micsoda jo kornyezetben lehet majd onfeledten beszelgetni egymassal.
zavaros, hogy mi volt a cel. Hol van a hatar, hogy mit toroltetsz, es mit nem. Es hogy kinek a feladata eldonteni azt, hogy mi lesz jelentve. Tehat melyik jogszabalysertesre buzditas a sok kozul az, ami rossz, mert van amelyik megfer, van amelyik mar nem.
Jogszabaly sertesre buzditas mar az, hogy megkerdezik, milyen utangyartott nem E jeles kipufogot vegyen az ember, es az hogy valaki hogyan oldja meg az E- gravirozast egy kozuti kozlekedesre alkalmatlan kipufogora. Egy Ghost Rider video linkelese. Egy video, ahol tobbel megy a motoros, mint a megengedett sebesseg. Egy tanacs, hogy hogyan lehet atepiteni egy motort ugy, hogy atfuvokazzuk, mas kormanyt rakunk ra, amihez nincs mubizonylat, telekurni alis szarokkal, amihez nincs mubizonylat, atalakitani a szivotraktust, a gyari kipufogot, hogy "raccsingos" hangja legyen, a vezerlest elallitani, meggyorsitani a muszaki vizsgat kenopenzzel, vagy vagott slick, cross gumi hasznalata balblabla. van par tema, amit ezen az elv alapjan azonnal torolni kellett volna.
Most ezzel az lesz, hogy megosztunk videokat, csak oda lesz ala nagybetukkel irva, hogy maganuton tortent a felvetel. Ennyit el lehet igy erni.
Aztan papiron az is belekothetetlen, hogy mondjuk egy sertett onerzetu ember elkezdi kikeresni, hogy az elmult evekben milyen dolgok nem kerultek jelentesre - akar nalad is - es az miert van meg mindig itt. Es igazabol fair lenne ez is. Ha mar szabaly, akkor legyen szabaly, nem igaz? Mindenre vonatkozzon.
Mekkora fasza hely lenne.Ha az volt a cel, hogy ne csinalja az illeto ezt...
Oktatasi cellal igen hatekonytalan azonnal modihoz rohangalni. Meg fog sertodni mindenki. Nem lesz elfogado veletlenul sem arra a temara, amit meg probalunk vele beszelni. Ha jogszabalyt sertett, es o a nem jogszabalykoveto, akkor sem. Ha letorlik a videot, attol ugyanugy erdoben fog menni az, aki a videot feltette, csak meg kurvaanyazas is lesz. Ahelyett, hogy normalis hangnemben errol azutan beszeltunk volna, hogy kirakta a videot.A torveny tisztelete volt a cel, meg az erdok vedelme? Ejfelkor meg nem vagy otthon, gyerekeid vannak, rengeteg munkad (tippelem) es tenyleg ez egy akkora problema volt amugy hogy ezzel ennyit foglalkozz?
Ugy hogy par jogszabalyt te is sertesz a motoroddal. Szoval az ideologiat igy mar plane nem ertem. Honnan lehet jogszabalyt serteni akkor, mekkora az a jogszabalysertesi kvantum, amit te elkovethetsz, de mas mar nem.
Egyszeruen nem ertem mi volt a cel ezzel.Csak remelem, hogy nem az, amit a legtobbszor tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #111556 üzenetére
Az "elég lazán" nem azt jelenti, hogy mindent szabad, az az anarchia. A Kínához viszonyított szabad Magyarországon, vagy a hozzánk képest nagyon szabad Amerikában, a még szabadabb Kubában, és a sokkal szabadabb Jamaikában sem szabad mindent. Lehet, hogy valakinél már az is felháborító, hogy vannak szabályok, de biztos ő sem örülne neki, ha kinyomnám a szemét, és belehugyoznék a szemgödrébe (Deadpool?), csak mert ha nincsenek szabályok, akkor ez is belefér.
Nálam a határ jelen esetben - mint azt korábban írtam - a szabálysértés és a törvénysértés között van. Másnak máshol. Modkerbe bárki betehet bármit, ami szerinte már túlmutat egy határon, aztán vagy törlik, vagy azt mondják, hogy az még belefér.A "többé már nem" jellegű kommenteket inkább érzem személyes sértésnek, sértettségnek, mintsem a valóságnak, de azért kíváncsi lennék mire alapozva jelented ezt ki olyan magabiztossággal, mint amilyen magabiztosan szoktál beszélni dolgokról...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #111557 üzenetére
Amugy mindent elmondtam az elozo hszben, ebben, amit te irtal nem volt olyan, amire ne tudnad a valaszt azokra a gondolatokra, amiket irtal. total ertelmetlen erre valaszolnom, valoszinuleg magamat fogom ismetelni, es elpazarlok egy csomo karaktert a semmire, de ranyomom a karaktertablan is az off-ot, igy dupla olyan szurke lesz. Ezt tudom felajanlani.
Nagyon szep volt a szemgodorbe hugyozassal elohozakodni, egy olyan kaliberu dolognal, hogy egy videon tobb ember motorokon megy az erdoben.
Teged a szabalysertes es a buncselekmeny zavart a videon. (ugye a torvenysertes=buncselekmeny?) Nem magabiztosan megjegyzem, hogy egyedi azonosito nelkul menni nem az, annak hamisitasa a buncselekmeny, vagy ha masik, nem arra a jarmure valo rendszammal mesz. Ebben magabiztos vagyok, mint amugy mindig, mert egy haveromat elkaptak ilyennel es felfuggesztett lett belole, ezutan a rendor mondta, hogy ilyen esetekben inkabb rendszam nelkul haladjunk - az nem buncselekmeny. Ezutan en is ezt tettem, amig nem volt rajta muszaki, es biztositas, de mar elevult. Es igazabol ezt csak hencegesbol kitalaltam. ha a hatadon hordod, az sem az, de ebben megint nem vagyok magabiztos.
Most akkor en folyamodnek ehhez a reductio ad absurdumhoz. Ezekbol altalaban nagyon jopofa, vicces hasonlatokat lehet kihozni, magad oldalara tudod allitani az esetlegesen radikalisan gondolkodokat is, foleg, ha valamilyen izetlen, szelsosegesen felnagyitott dologgal, vagy rasszista trefaval hozakodsz elo.
Kerdem en.
Esetleg az lenne a buncselekmeny, hogy a laza talajt a motorok felturjak, mikozben egy domlanyosvarju epp kolteni keszult, de a herelt kipufogotol tovabb vonul, mert ugy erzi magat, mint egy meleg nyari nap ejjel 3-kor egy kialvatlan lako a hungaria koruton, a legkondi nelkuli lakasban, aki epp ezert nyitott ablaknal probal aludni, de az elhuzo ures kipufogos egyhengeresek osszeakadtak egy ecetszagu bajor paraszt tulsulyos felesegetol megvett es behozott 316i vel, amivel a delsvedek olyan teljesen eselytelenul gyorsulnak egyet, mint amikor szaraz aszfalton probaljak elrugni a korforgalomban?A cel az volt akkor, hogy ne legyen ez a video itt.
Nem a torveny, vagy a torveny tisztelete miatt, hiszen akkor maradektalanul betartanad te is azt.Ez engem zavar, mert igazsagtalannak erzem.
Eszemben sem volt, de mostmar lefilmezem az akra evo rendszeremet db killer nelkul, ami hozzam kerult nemreg, felrakom, hogy mit szolnak hozza az emberek.
Kulonbozoek vagyunk, nem kell mindenben egyet ertenunk, en leirtam mit nem ertettem abban, amit csinaltal, meg annak magyarazataban. nem haragszunk egymasra. Nem sertegetlek, de a lazatol ez eleg messze van nekem. A szmajlikat rakd ki helyettem, ugy nem baszod fel magad.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #111558 üzenetére
Persu, miattam nem kell aggódnod, befejeztem itt a képek /videók feltöltését nehogy mások lelki világát megsértsem, majd privátban beszélgetünk.Hogy ebből ez lett egy videó által ezt nagyon tudom sajnálni.Ezek után tényleg nem szeretnék feltölteni semmit. De ha már a szabályoknál tartunk az Ebay stb.... kiegészítők sem E betüsek. Aki ilyet mer a motorjára feltenni és ide feltölteni azonnal cenzúra, hiszen szabálytsért ezzel, remélem érti az iróniát.Eltőltöttem itt pár évet, sziasztok!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #111558 üzenetére
Na, és akkor most mi legyen?
Te megsértődsz, mert betartattam egy szabályt, míg máskor nem, és megint nem írsz évekig? Vagy mostantól Te magad fogsz minden apró szabálytalanságot elküldeni a modkerbe, hogy igazságos legyen?És én most mit csináljak?
Kérjek elnézést, hogy betartattam egy szabályt?
Kérjek elnézést, hogy sokszor nem moderáltattam?
Mondjak le a Topikgazda feladatkörről?
Hagyjam el a topikot, és többet meg se nyissam?(#111559) Gaboman
"befejeztem itt a képek /videók feltöltését nehogy mások lelki világát megsértsem"
Bizton állítom: hazudsz. Úgyis fogsz képeket, videókat feltölteni. Nem ide, hanem máshova. Videókat ide nem is tudnál. Remélem érti az iróniát. Más is eltöltött itt pár évet, szia!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Daywalker
addikt
válasz Geresics #111560 üzenetére
Ne haragudj, de nem érzem úgy, HOGY Tomi megsértődött volna. Teljesen normális morális kérdéseket feszeget, amikre te lényegében, érdemben nem reagáltál, hanem inkább visszakerdeztél, visszaszúrkálódtál. De távol álljon tőlem, hogy bárkit megsértsek. Ami viszont az internetet illeti, bárkinek joga van nem törvénybe ütköző dolgot megosztani. Jelenleg úgy tudom, hogy enduros videókat megosztani nem az, sőt még gyorshajtásost sem, ha az illetékes szerv látja mondjuk, akkor indíthat eljárást, ez esetben kérhető a videó eltávolítása, a felhasználó adatai stb. Ami nem megosztható és az oldal is felelősségel tartozik, az sokkal inkább a pornográfia, pedofília, allatkinzas, gyilkosság, törvénytelenségre felbújtó videók stb. Nem tudom a sok a jogász végzettségű moderátor mi alapján gondolta, hogy egy ilyen video, amin kb meg az ország sem azonosítható be, törölni kell.
Bocs, nem akarok a témán lovagolni, csak tisztáztuk most és mindörökké. Ámen. :)
A többi leírás hasznos volt, vegigolvastam, köszönöm![ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz yodamastah #111562 üzenetére
Mindjárt kawa sajtótányéroztató...de az aprilia jöhetne mán', nagyon kíváncsi vagyok az eReS 660-ra...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
TayRol
veterán
válasz Daywalker #111565 üzenetére
ilyen műszaki tartalommal szerintem 3.5-4M körül lesz, kiindulva a v4 tuono 4.5-es új árából.
-
Daywalker
addikt
válasz Geresics #111566 üzenetére
Ha ez a blokk beválik, akkor biztos jön más modellekbe is...egy pega jó lenne, 2022-re lehet én is megöregszem annyira, hogy stílust váltsak (not! )
TayRol: Hmm, legyen 3 legeleje és már van is egy fasza állapotú eladó RSV a piacon tavasszal (Mondjuk a Zasszony lehet kinyírna )
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
-
zgospel
őstag
válasz TayRol #111564 üzenetére
Nem az új motor kínálattal van a baj, hanem a te igényeid és a meghatározott keretösszeg nincsenek összhangban.
Viszont ha már a használtak is bejöttek a képbe, akkor például az említett Tuono 2-4 éves korban már kapható 3 - 3.5m között. Igaz itthon ritkán tűnik fel ilyen fiatalon a hirdetési oldalakon, 1-2 darab évente, külföldön értelemszerűen nagyobb a kínálat.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
dellfanboy
senior tag
válasz TayRol #111564 üzenetére
a cb 1000r-be mi a jo? marmint a tuono-t megertem a vfr-t is tudnam kedvelni a v4 blokk miatt, de egy cb1000r?a hatso felni a felkaru l.villaval tenyleg nem rossz, de kb. ennyi [szamomra']
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz dellfanboy #111575 üzenetére
Állítólag "megymintállat".....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz dellfanboy #111578 üzenetére
Bocs, én kevertem. Hirtelen erre az újdonságra asszociáltam, amiről most jelent meg cikk a Sportmotoron.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
yodamastah
őstag
válasz jacis #111524 üzenetére
Racetec K3 RR, Rosso Corsa II, Supercorsa SP V3, S22, Power RS
Ezek mind tudják amit te szeretnél.
Ha keményebben odarakod a vasat akkor K1/K1 illetve SC1/SC1 amit ajánlanék gumimelegítő nélkül. Jobb használtat venni, mert még így is a közepe kopik majd el ha évente 4-5 pályanapra mész csak ki. 1 első 2 hátsó kombinációból 6-8e km kijön.
Persze ha megvan a tempó, és mondjuk nem jó a futómú beálításod, akkor 1 nap alatt simán bedarálsz egy SC1 elsőt
-
dellfanboy
senior tag
válasz Bogyó bá' #111579 üzenetére
fireblade nem lett rossz, de 14500-nal adja le a csucsLE-t, 12500 -nal a csucsnyomatekot, nem epp utcara kihegyezett masina,
raadasul igy keprol azok a kormanycsutkak is eleg kezenallosnak tunnek nekem.
nemrossz, nemrossz, de a hondat ismerve sztem bearrazza +8millanak ott meg mar azert akad 1-2 finomsag mas gyartotol boveneladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Daywalker
addikt
válasz Geresics #111580 üzenetére
Igen, de most még kiderült, hogy a SohanincsenbajaJapán még gyenge is Nem akartam megint előhúzni a Honda kártyát, amúgy épp írtam KrenAtesznek, hogy egy új SH150i-re beneveznék...(na jó egy 300-as lenne a legjobb).
dellfanboy: hát, mindegyik sportmotor felül adja le, ebben nincs semmi újdonság. Azért biztos vagyok benne, hogy 6000-től ez is használható Amúgy utcára felesleges.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
JDMKid
tag
válasz dellfanboy #111583 üzenetére
Ez a motor nem is utcára készült, ne úgy tekints rá.
Azért van, hogy a kvázi motogp technikát bevihessék a sbk-ba, és legyen ismét egy ütőképes motorjuk.
Ehhez pedig kell a streetlegal változat.Ez így kb. egy szélesebb rétegek számára elérhető RC213V-S közeli technika.
Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
TayRol
veterán
válasz zgospel #111574 üzenetére
mondhattam volna, hogy a pénzemért nem kapom meg azt amit akartam, és így tisztább, kerekebb lenne a dolog, de a végeredmény a részemről ugyan az. a sokadik hobbinak ezt a kerethatárt húztam meg, 2008-ban 1.598e volt újonnan a Bandit, ez a kategória most 1M-val drágább, ezzel tisztában vagyok.
használtban nem mennék el ellenben addig, mint újonnan, ott ilyen 1.5-1.8M a határ azon okból, hogy ha eldobom, vagy valami, akkor venni egy másikat nem fáj. és ezen okból a felhasználási módja/célja is bővülne, lehet többet pályáznék (a maradék pénzből ), meg alapból nem félteném annyira. de mint írtam, nem értek a használt motorizált kétkerekűekhez, így ez miatt volt/van a mérleg másik oldalán egy új példány.
a cb1000r-ben nekem tetszik az unalmassága, de sor4-es motorom már volt, ám a v2-v4 (előbbi főleg az olasz vonalon) meg piszkálja a csőröm. sv nem kell.
-
Daywalker
addikt
válasz jacis #111589 üzenetére
És JDMKid: azért az egy eléggé nagy különbség...sőt. Nézd meg az sbk-ban meddig forog a duki és mondjuk meddig a kawa. Sor 4 sosem fogja ezt elérni, jelenleg úgy tűnik, hogy zsákutca. Nem véletlen a GP-ben is V4 van. Azért mert a furat és loket ugyanaz, nem jelent semmit...gyanítom pneumatikus szelepvezérlés sincs. Most az elektronikus körítést hagyjuk.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #111590 üzenetére
A furat-loketen kivul nem tudom, milyen megoldas egyezik egyaltalan egy gp motorral. Szerintem nem kellene egyeznie, egy lampas, tukros motornak. Az fenntarthatatlan lenne, bar mar igy is az epeszu embernek ez a technika is fenntarthatatlan.
Egyedul az aprilianak van pneumatikus szelepvezerlese, amit megrendelhetsz maganemberkent, (RSV4 R FW-GP) de az mar 250 loero... jelenleg az a gp hez valoban kozel allo motor, marketing bullshit nelkulaz rc213 v-s sem egyezett annyira, hagyomanyos szelepvezerlessel es hagyomanyos valtoval, ami az utcai motogp motor lenne.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #111591 üzenetére
Kissé úgy érzem, és elnézést, hogy megint a Hondát bántom, de úgy érzem, hogy találtak valami marketingest, aki minden szarral megprobalja megetetni a népet. Itt van most az új sh125 és 150, olyanokat ír, hogy negyszelepes motor ilyen meg olyan takarékos és erős a kétszelepeshez képest...mikor volt az sh nem negyszelepes? (mod:na jó ebben tévedtem, tényleg 2 szelepes volt, ami érdekes, na sebaj, de ettől nem lett erosebb). Sztem nagyon régen... Vagy a hstc, rohadt fontos tényleg egy 11 lóerős robogónál, meg okosmotor, de említhető lenne a cbr650r pályára termettsége, holott annyi köze van a palyamotorokhoz, mint egy gyári mz-nek. Bullshit, bullshit, bullshit... Na ugyanez most az rr kapcsán is. Ettől még lehet jó motor, csak nem kellene ez a magasztos körítés mellé, mert nem ettől lesz jó.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
etnies
senior tag
válasz Daywalker #111539 üzenetére
Nekem az a vicces, hogy, általában azok követelik a leghangosabban a szabályok betartását, akik nem sokat törődnek a szabályokkal, amelyek rájuk vonatkoznak.
Hozzánk is jártak páran terepmotorozni, ők is nagyon féltették a rendszámtáblájukat. 2T, nyitott dobbal, 5 km-ről is hallottuk őket.
Először kimentünk megkérni őket, hogy a zajt vegyék vissza és akkor nem fognak minket zavarni, pedig magántulajdont használtak. Igazából ott nem volt semmi félteni való, csak állattartás, azok viszont megijedtek a zajtól, nagyon pipa volt a pásztor.
Másodjára is megkértük őket megint, harmadjára kontaktot igértünk a kipufogó és az ánuszrózsájuk között, többet nem jöttek.Ennyit szándékozom hozzászólni a témához.
Ja és ezt nem neked szántam, általánosságban írtam.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Daywalker
addikt
válasz csongi #111596 üzenetére
Nem, ez egy felezett V4, sor 2
TayRol: egyelőre nincs, de a Tuono később jön sajnos (2021 ) . 95 lovas, az RS meg 101,4. Fel-le gyorsváltó, Kayaba gátló, Brembo fék, 320-as tárcsák, APRC csomag részeként mindenféle mapek, ABS, TC stb. Kicsit a tuono nekem is jobban fekszik, de lehet csak a szín nem adja ki egyelőre az RS-nél.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz TayRol #111599 üzenetére
Igen, ez a kék nem adja. Sajna a fekete verzión is fekete a hátsó kerék. Lehetne piros
csongi: 270 fokos a gyújtás, Persut megkérdeztem, azt mondta, hogy így a hangja és viselkedése a V2-höz lesz közel. Tehát nem kell aggódni
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok