-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
válasz Saskakas18 #196450 üzenetére
Dehogynem lehet hasonlitani.
Barmelyik Mazda a 3astol(mar ha a japant mondtad) felfele kivalo ulesekkel rendelkezik. A VW csoportnal ha a trendlinet veszed meg a passatban sem kapsz normalis ulest.
Vannak persze akinek mindegy, de megis csak egy olyan "alkatreszrol" van szo amivel a vezeto testenek legnagyobb resze allando kapcsolatban van. -
MC Pite
veterán
A Xsara Picassóé puha volt, a C3-é (meglepő módon) kemény, a Megane közepes, a 208 közepes-középkemény.
Nem igazán függ a keménység attól, hogy tartja a hát alsó részét/mennyire jól tart szerintem.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Saskakas18
tag
válasz footy #196451 üzenetére
még mindig a poló és társairól van szó. A mazda3 és a passat sem egy kategóriába sorolható a kicsi kocsikkal. Nyilván ha az általad sorolt autókból a fullosakat veszi az ember, akkor ott más az ülés és más az ülés a sportokban(rs). De nem ez volt a kérdés.
[ Szerkesztve ]
A tökéletes becsületes üzletelés a mérvadó!
-
addikt
Bár korábban ki lett zárva a Plug-in hibridek kínálata töltési lehetőség hiánya miatt, most azonban egy kicsit újragondoltam, hátha mégis benne lehet a pakliban az is....
Segítenétek elmagyarázni, hogy a Volvo V60 PHEV elektromotor és dízelmotor elosztása hogyan működik a gyakorlatban? Hivatalos infók szerint 50km-t tud elmenni elektromosan.A következő a helyzet: Teljesen fel van töltve az akksi. A munkahely 11 km-re van, ennek háromnegyede autópálya. Tehát elindulok otthonról, kicammogok 1 km-t az autópályára elektromotoron, aztán az autópályán gondolom rásegít a dízelmotor is, ha nyomom neki... vagy lehet erőltetni ilyenkor is, hogy kizárólag elektromos hajtással menjen? Habár nem hiszem, hogy túl energiahatékony lenne. Szóval bekapcsol a dízelmotor. Lemegyek vele 8 km-t, és van még hátra 2km a pályáról lemenetel és a munkahely között, itt megint elektromotor kéne menjen.
Aztán visszafele hazafelé hasonló módon. Közben még maximum beugrok boltba, ami útba esik.
Ha csak ennyi az egész, akkor talán egész hétig kitarthat az elméleti 50km-es hatótávja az akksinak. Azt még lehet, hogy hajlandó lennék bevállalni, mert bár minden nap nem akarnék autót tölteni, mert kérdéses, milyen lehetőségeim vannak rá, meg időt sem akarok elcseszni rá, de mondjuk egy átlag munkahét után amikor máshova nem megyek, minden hétvégén egyszer újratölteni, az simán belefér az időmbe.Szerintetek ez mennyire kivitelezhető?
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #196456 üzenetére
Városi 5-6 km-ekre is van olyan jó, mint egy SDI?
-
veterán
válasz Citroware #196455 üzenetére
Ha egy héten 1x tudod tölteni, akkor mást keresnék.
Ha tudod minden munkanap tölteni, akkor OK. Csak a sajátomról tudok nyilatkozni: nyáron, klíma nélkül egyszer elment 40 km-t egy feltöltéssel (Balaton-part, országút, max. 110, de inkább 90-es tempó). Télen inkább 25 km-t merek biztosan mondani, tavasszal 30-35 a biztos.
Hiába ír ki 50 km-t teljes feltöltés esetén, indulás után mindjárt lemegy 45-re, nagyobb gázra 40-re.Maximális sebesség elektromos üzemben (Pure) 125 kmh. Tehát ha mindennap töltöd, akkor autópálya-képes elektromosan, a 2x11 km-t tudni fogja. Ha lepadlózod vagy hirtelen gázt adsz, akkor ráindítja a hideg dízelmotort (szokni kell, kb. 2 hét).
Amit írsz az működhet, de nem látom sok értelmét. Ugyanakkor alig drágább a D6, mint egy hasonló D5, azaz mégis lehet benne ráció.
A DPF ne legyen kiherélve: nyúlj bele a kipufogóba, ha kormos, akkor DPF K.O.
-
addikt
válasz focvis #196458 üzenetére
Hm, akkor talán mégis inkább maradok a CT200h-nál. Csak eljátszottam a gondolattal, hogy mégis előnyömre válna egy mérettel nagyobb, és amilyen áron van a CT, annyiért reális is lehetne a hatchbacknél eggyel nagyobb méret. De jó lenne Lexusnál maradni. Elkezdtem IS250 és IS300-akat nézni, aztán rájöttem, hogy hátsókerekes.
Végülis nincs tökéletes autó. A CT-nél is fel lehetne sorolni egész hosszú listát, miért jó, miben jobb, mint más autók, de itt a méretet és a lóerőt kell betudni kompromisszumnak. -
molnarpeter
nagyúr
válasz tboldi #196457 üzenetére
Fűteni nem fog sokat, de amúgy nincs dpf, tartós wg turbó, egytömegű lendkerék, szóval szvsz elviseli a ridegtartást. Punto csoportban egész sokan használják az 1.3 dízelt városban, ott az EGR szokott eltömődni, HDI-nél ilyesmit kevésbé láttam eddig (több ccm, kevesebb ló, gondolom kevesebb a korom is így ).
Amit ismerek példányt, azon főtengely jeladó volt talán 1-2x cserélve, nemrég hőmérséklet szenzor, illetve a típusra jellemző hátsó torziós rugó fel lett újítva, indexkar szalagkábelt is megcsinálta egy specialista már.
1.4 HDI gyakori problémák összefoglaló videó: [yt link] (kedvenc fehérorosz csatornámról de van rajta angol felirat)[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #196462 üzenetére
Majd megnézem, köszi!
Mondjuk a fűtés nem ártana, anyum eléggé fázós.
És köszi a felajánlást, de egyelőre még el kell intézni az osztrák adóvisszatérítést, illetve apum azt pedzegeti, hogy megvárná a 13. haviját is, úgyhogy anyum kénytelen lesz biciklizni/taxizni még egy ideig.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tboldi #196464 üzenetére
Lehet akkor megérné valami fűthető üléshuzat, vagy hasonló (üzemanyagtól függetlenül) Bár némelyik dízel szokott kapni külön fűtőelemet, ami viszont azonnal nyomja a meleget, pl Ford megoldása: [link]. Grande Punto esetén rendelhető extra volt, de asszem nekem nincs benne. SDI-nek a vizet melegíti egy kiegészítő cucc izzítógyertyákkal, olyat lehet utólag is beszerelni bármibe.
Mindig eladnék, rossz szokás de nincs fent hahun, csak eszembe jutott a motorról. -
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #196467 üzenetére
Fűthető ülésrátét van, tavaly novemberben vettem a Jazz-be, de kidobtam, mert zavart, hogy magasabban ülök. 194 cm vagyok, alapból is majdnem a tetőkárpitot súrolja a hajam, de anyumnak jó lesz majd.
-
addikt
válasz Gombinyó #196466 üzenetére
Lesz az autó eleget használva hegyi, havas körülmények között ahhoz, hogy egy hátsókerekesnek problémát okozhasson, ugyanis az könnyebben stabilitását veszti nemszáraz úton. Az elsőkerekes jobban kontroll alatt tartható, mert a hajtott kerék a kormányzott kerék, ráadásul a motor súlya is lenyomja ami jobb tapadást eredményez.
Ezzel ellentétben a hátsó kerekesnek az egyetlen előnye a jobb kigyorsítás, mivel az autó súlypontja gyorsuláskor hátrakerül.
-
footy
addikt
válasz Saskakas18 #196453 üzenetére
Lehet szo a polorol is. Ott is csak a highline ules er valamit, a tobbi egy fos. Egy Honda Jazzban pedig tok jo ules van. Forgathatod akarhogy a dolgot, a nemetek alaparon szar ulest adnak(az un. premiumok is). A japanoknal lehet nincs opcios ules, de az alap ulesek is minimum elfogadhatoak.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #196472 üzenetére
Nekem egész jó, pedig nem vagyok kisdarab (194 cm és ~130 kg). Amikor elmentem tavaly a csomiajtóért BP-re, akkor sem fájdult meg a hátam a 2x170 km alatt, és csak arra a 10 percre szálltam ki, amíg megköttetett az üzlet.
-
szabonagyur
félisten
válasz tboldi #196474 üzenetére
Pont ezt írtam, hogy ha olyan alkat vagy akkor igen kitöltöd az ülést és "tart", de amúgy semmit. Én alacsonyabb vagyok tőled meg jóval soványabb, nekem rettentő kényelmetlen az ülés, hogy csak egy "lapos" valami az egész, háttámla szintén nem igazán ergonomikus.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #196475 üzenetére
Én is fészkelődöm benne olyan 300 km után de a Jazz ülése még mindig sokkal jobb mint a Skoda alapülése (2019-es Superb).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bandus #196477 üzenetére
Én még nem láttam ilyen tesztet. De német autóknál érdemes áldozni rá ha nagyobb távokat is mennél vele. Nekem a 2010-es Superb alap ülése is botrány rossz volt, meg most a 2019-esé is (bár egy fokkal jobb mint a 2010-esé). A Passat highline ülés (az vt a két Skoda között) az teljesen oké volt.
#nincsbennetarcsi
-
-
veterán
válasz molnarpeter #196484 üzenetére
Octavia 2 FL. A futóműve is bénán hangolt, egyszerre billen és ráz.
-
-
addikt
Hát nem tudom, biztosan egyre jobbak etéren, de egy hegyi kanyargós úton, lejtőkkel és emelkedőkkel, elkotoratlan latyakos havas úton, vagy ami még rosszabb, jeges úton amire friss hó esett, ilyenen én nem mernék menni, és a családom pont egy ilyen hegy tetején lakik. Én ugyan nem, de gyakran járok haza.
-
Richard!
addikt
Jó estét!
Focus mk 3,5-nek, 1.6 TI-VCT-vel van valami egyéb nyűgje, amit Göbi doki kihagyott a tesztjéből?
Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
addikt
válasz yodamester10 #196490 üzenetére
Golfról már volt szó. (sokmindenről volt szó már, bőven van idő kitárgyalni, mert a járvány végét szabtam ki megvásárlási időpontnak )
A Golfnak nem tetszik a dizájnja. De Plug-inokról eddig még nem nagyon diskuráltam, mert alig van lehetőségem tölteni, csak belegondoltam, hogy amúgy elég közelre járok és talán nem is kéne minden nap tölteni....
Passatból a kombi nekem túl nagy lenne, arra nincs szükségem. A Sedan még oké.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Citroware #196488 üzenetére
Matraba sokat jarunk (nem veletlen van Subarum), jol jon az osszkerek en abba az iranyba mennek el ha ilyen korulmenyek kozott is hasznalnad. A ceges Skodaval a multkor a parkolobol alig tudtam kiallni (jeg es rajta egy kis friss ho) pedig az elsokerekes. Jobbra-balra riszalt csak az orra, vegul nagynehzen elvergodtem a szeleig ahol volt tapadas ugy sikerult kivergodni. Pedig vadi uj Hankook teli gumi van rajta...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
footy
addikt
válasz szabonagyur #196472 üzenetére
Fugg az alkattol is. En 173centivel es 74 kiloval 200km-et feszkelodes nelkul lenyomtam. 1-es Jazzel.(2004) A 2esben(2011) pedig egyertelmuen jobb ules van ott 300km utan sem volt feszkelodes.
#196477bandus
Milyen auto erdekel? Az ulesre haklis vagyok, ugyhogy leirom amihez volt kozom(birtokoltam/min 1 hetet vezettem) es eszembe jut:
(nekem a szempontjaim: ules pozicio, gerinctamasz beallithatosaga, ulolap hossza, oldaltartas, fejtamla allithatosaga(nem csak fel le hanem donthetoseg), uleshuzat(mennyire izzados))Szamozas az alapjan mennyi ido utan kezdek el feszkelodni/izzadni
1= 0-50km
2-3= 50-100km
4-5=150 -200km
6-7=250-300km
8 ponttol mar igazabol mindegy, mert nem az ules a szuk keresztmetszet es altalaban mas miatt ugyis meg kell allni.Swift 2000 - 10/1,5
Leon 2001 alap ules - 10/5
Punto 2002 - 10/5,5
Fabia 2005 - 10/3
Mazda 6 2004 - 10/8 (oh azok a jo kis pluss ulesek...)
Leon2 2006 alap ules 10/4
Golf5 2008 comfortline - 10/6,5
Jazz 2004 10/6
Golf6 2011 comfortline - 10/6,5
Jazz 2011 - 10/7
Fabia 2011 - 10/3
Insignia 2013 AGR- 10/10
Alfa Giulietta 2011 - 10/7
Peugeot 508 2011(allure) - 10/10
Seat Leon 2015 (FR line) - 10/8
BMW 3 alap - 10/4
Volvo V70 2014 - 10/10
Passat 2012 comfortline - 10/5
BMW X3 2011 combtamaszos - 10/6
Ford Smax titaniumX - 10/8
Passat 2015 comfortline - 10/7
Ford Focus 2017 ST line - 10/6[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen routert?
- Robogó, kismotor
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- PlayStation 5
- Nagyrobogósok baráti topikja
- További aktív témák...