-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
petrson
senior tag
válasz oliwire #108423 üzenetére
1000-es Swift városban 5-5,5 pályán 6-7 L, attól függ mennyire nyomod neki. Városban pörgős, autóúton okés, pályán már lassú lehet, de ha egyedül ülsz benne simán megy a 130. Ebben az árkategóriában a legmegbízhatóbb, én a 2000-2003-as szériát javasolnám.
S23 / Watch Active2 / Xiaomi Pad 6
-
rbalint88
addikt
válasz oliwire #108427 üzenetére
Prius 2 városban 5-6liter klímától, távtól, gyorsításoktól függően. Ugye minél többet tud villannyal menni, annál kisebb a fogyasztás. Autópályán kicsit több, ott 6-6,5 között van, de egy barátomék megjárták vele Horvátországot 5literrel, pályán 130, klíma, szóval nem spórolósan, hanem rendes tempóban.
-
8th
addikt
válasz oliwire #108423 üzenetére
900ezer-1millió forint körül már normális karbantartott Lupo 3L-t is kapsz. Az 3 azaz három litert fogyaszt vegyesben. Ez a tényleges fogyasztása nem katalógus adat. Semmivel nem tudsz olcsóbban eljárni, se hibriddel se más dízellel. Szerkezetileg egy végtelenül egyszerű autó semmi túlbonyolított vagy drága technikai megoldás nincs rajta és a közhiedelemmel ellentétben a váltójától sem kell félni mert van rá itthon szaki aki relatív olcsón és ami még fontosabb jól gatyába rázza, onnantól minimális karbantartással örök élet +1nap az is. Ahogy olvasom elég sokat mész. Számold ki az üzemanyagköltséged mondjuk három évre vetítve 3literrel és 5,5literrel (átlag dízel vagy hibrid akármi) és szörnyülködj.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz oliwire #108434 üzenetére
ha találsz egy nem taxi volt, nem vízkáros, nem túlmerítették aksis darabot akkor nem kell aku miatt aggodni nagyon tartósak, mire cellák elkezdenek meghalni már olyan öreg lesz a kocsi, hogy ugyis bontoból nézel bele aksit.
Jelenleg a priusok fő baja, hogy nagyon lopják őket. Meg hogy ami hahun van annak nagy része taxi/vízkáros/törött/túlmerített aksis....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dorien
veterán
válasz oliwire #108725 üzenetére
Ez a 150 lovas sportos vezetéshez sem rossz, ilyet vezettem már. Azért legyen mindig tarsolyban párszáz ezer javításra. Ha olcsón fenntartható, keveset evő autót akarsz, akkor én nem BMW-ket nézegetnék.
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Dorien
veterán
válasz oliwire #112699 üzenetére
Mekkora kocsit szeretnél? Én benzines 2004-2005 körüli Mazda 6-okat nézegetnék, az egy dögös, nagy autó.
Pl.: [link] [link][ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
roberto211
őstag
válasz oliwire #112699 üzenetére
Ha nem családi/nagy auto kell akkor en néznék civiceket.
Bár a Mazda 6 is nagyon jo. Egyikkel se lőssz mellé de ha nem kell Mazda 6 nagyságú auto akkor civic. Ha kell akkor Mazda 6. Pld 2literes benzinesbe.1.8 ....... Nem tudom de ha vennék akkor inkabb 2literesbe vennem. Civicnel eleg az 1.4/1.6 is.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
nagyúr
válasz oliwire #112718 üzenetére
Ha tetszik a sedan, nezz ra a 7gen sedan civicekre, 800-1.3M kozott sok van belole, motorja nagyon jo, megbizhato, keveset fogyaszt. Futomure es a valtora (nyelestengely csapagy) kell figyelni vasarlaskor, egyeb nagy problemaja nincsen.
Bar most ahogy nezem a hahu-t nincs normalis darab olcson 1.3M-ert meg inkabb egy mazda6.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz oliwire #112724 üzenetére
Persze, a 3-4-5 ajtos mind jo. Amire talan nem kell azonnal kolteni az 1M kornyeken van. Ajtoszamtol fuggetlenul a valto ami nyugos, illetve az elso futomuben sokszor kopog valami (stabpalcatol kezdve kormanyosszekotoig barmi lehet). Ezen kivul 3-5 ajtosnal a futesmechanikaval szokott neha gubanc lenni, neha lotyog a vezetooldali ules, de ez nem egy nagy tetel. Eleg tagas, jol eszik (1.4-es nalam 5.3-7.3 kozott, 1.6 fel literrel ker tobbet). Alkatreszt a 3 ajtoshoz a legkonyebb beszerezni, a 4 ajtosnal a karosszeriaelemek viszonylag ritkasagok.
-
nagyúr
válasz oliwire #112735 üzenetére
Nekem 1.4 van. Varosban elvagyok vele, meg kevesebbet is eszik mint az 1.6, de autopalyan mar forog vagy 3500-4000-et 130-nal ami a motornak nem baj (5500-nal adja le a teljesitmenye maximumat), de a fulemet bantja. Igy, hogy csak evente par alkalommal megyek palyara elviselem, de ha rendszeresen hosszu tavra hasznalnam akkor mindenkepp 1.6-ot neznek. Amugy az 1.4 is halk normal tempoban, sot alapjaraton annyira csendes hogy az elso par alkalommal nagyon kellett figyelnem hogy veletlen ra ne inditozzak Muszakilag mindket motor ajanlott, nem szokott veluk baj lenni, ja es az 1.6 mar vtec.
-
nagyúr
válasz oliwire #112742 üzenetére
10.000 km átlaga nálam 6.5, kisváros + Bp. Legjobb fogyim 5.3L, kb. 1400-as átlag rpm-el Pályán 4 fővel, csomagtartó megpakolva 140-150 óra szerint 7.3L/100km.
(#112743) roberto211 Nah Úgy döntöttem az ES4 csendes marad, inkább veszek mellé valami kétkerekűt szórakozásnak
-
Dorien
veterán
válasz oliwire #112718 üzenetére
Jól néznek ki. Azzal kalkulálj, hogy a vezérléscsere vízpumpával benzines Mazda 6-nál olyan 120k alaphangon.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Dorien
veterán
válasz oliwire #112807 üzenetére
Benzinesnél láncos, ahogy a kolléga írja, de ha cserélni kell, akkor szerintem jobb nem várni vele. Dízelnél húzósabb a történet és 120e km a csereperiódus.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
nagyúr
válasz oliwire #114610 üzenetére
Nekünk van itthon ezredes stift, nálam 6-6.5 körül kajált az 52 kis póniló, anyunál inkább 5-5.5L között eszik, nagyon függ a vezetési stílustól. havernak van 1.3 8v-je, nála átlagban 7-7.5 körül eszik, a 16v még ennél is többet, nem a legtakarékosabb motor, viszont szedegeti a lábát rendesen. Én amondó vagyok, hogy megéri a 16v, finom lábbal talán 6.5-ből is el tudsz vele járni, viszont ha kell akkor oda tudsz lépni neki. Annyi, hogy ezeket jobban lerúgták, olajfogyasztás is jellemző, az 1.0, 1.3 8v üzembiztosabb. F astra is szereti az olajat, a súlytöbblet miatt lomhább mint a stift, én nem szeretem annyira. Ahhoz viszont kétség nem fér hogy nagyobb és komfortosabb mint a suzuki, talán egy hajszálnyival biztonságosabb is. Alkatrész egyikhez sem horror, bontott is rengeteg van.
Egy szóval ha fürge kisautó kell relatív kis fogyival akkor swift, ha kicsit komfortosabb-lomhább akkor fastra, vagy ha komfortos-odalépős akkor valami 1.8-2.0 motor a fastrába, de azzal kajolni fog rendesen
-
Dorien
veterán
válasz oliwire #114610 üzenetére
Az is, meg kb. egy luxushotel a régi Swifthez képest. Egy kombiba pedig pakolni is lehet rendesen. Szerintem az F Astra az a szint, ami alatt nem érdemes autót venni, csak ha fillérb@szás megy a köbön. De akkor is inkább egy szívódízel F Astra. Lomha, de alig fogyaszt...
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Kornel
veterán
válasz oliwire #115591 üzenetére
500k-ért még csak egy suzukid lesz
nem is stabil, nem is kényelmes, nem is biztonságos.
mondjuk lehet javítgatni rajta, (első alsó és felső + hátsó toronymerevítő jót tesz neki, de attól még mindig nem lesz biztonságos.
igaz ha kifogsz egy jó példányt, jó eséllyel erre fogsz a legkevesebbet költeni, illetve ennyiért tényleg jót tudsz venni.ennyiért viszont már megane 1 ph2-t is kapsz pl., bár ennyiért valószínű rosszabb állapotban, illetve később is drágább lesz szervizelni.
(#115593) tboy93: 600-ert biztos nem kapsz normalis G astrat... de meg millaert is csak szo-szo.
[ Szerkesztve ]
-
Dorien
veterán
válasz oliwire #115585 üzenetére
Azért ültél / utaztál már F Astrában meg régi Swiftben?
Én a kettő közül csak az előbbiben gondolkodnék, az tuti."Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
!Overdose!
őstag
válasz oliwire #115591 üzenetére
500k alatt vettem nemrég dízel, klímás, ABS-es, légszákos, 4 csillagos töréstesztű Polo-t. Nem hibátlan (még) sem műszakilag, sem esztétikailag, de úgy tűnik nagyon nem nyúltam mellé, jó alap ez. Nem gondolom, hogy 500k környékén Swiftet kéne venni.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Dorien
veterán
válasz oliwire #115605 üzenetére
Akkor miért nem sétálsz be egy kereskedésbe és ülsz bele 1-2 autóba, csak hogy tudd mit veszel majd? Sokkal több valós infó fog jönni, mint az itteni hozzászólásokból.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Declare
őstag
válasz oliwire #115956 üzenetére
es ez az 1.2 tsi motor mar kinötte a gyermekbetegsegeit? A kezdetekben par eve ezek katasztrofalisak voltak
Amugy van a csaladban is egy ilyen kombi dizellel, seatos puritan kopogos fekete müanyagok, de "cel autonak" abszolut rendben van. Ezerszer inkabb, mint egy dacia
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz oliwire #115958 üzenetére
Par eve kapott egy baratom egy skoda t 1.2 tsi vel. Területi kepviselö, sokat megy, de 1-2 ev alatt 0 ra irta. Gyakorlatilag 60k km töl kezdve jobbara cserekocsival jart. Benzinszag az utasterben az alap, turbo elhalt, lanc megnyulott, olajnyomas lampa az gyakran bekapcsolt.....katasztrofa. Kb hetente veszüzemmodba allt az auto neki valahol. Ilyen 160k km ig huztak, akkor összefoltoztak valahogy aztan eladtak.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz oliwire #115960 üzenetére
Benzines motort nem kell melegiteni, azzal indulni lehet egyböl, dizelt hidegben kell melegiteni egy picit, de ott is azt mondjak a nagyok, hogy jobb ha megy a kocsi, csak nem szabad terhelni. Meg ez a hütes is azert nagyobb megterheles utan van. Persze a fordulattal ovatosan kell banni, amig hideg, de azert ennyire nem kell tulparazni.
Nem vadul hasznalta, az biztos, normal hasznalattal es jol vezet. Sem elötte, sem azota nem volt baja az autoival, pedig sok 100k km-t tett mar joparba (dizelbe is). Viszont nyilvan nem ültem mellette nem tudhatom, mindenesetre a bizalmam megcsappant az 1.2 tsi irant.
Volt egy cikk a neten, ahol a problemas, kerülendö motorokat gyüjtöttek össze es abban is benne volt az 1.2 tsi.
Azota lehet mar orvosoltak a bajokat, azert kerdezem.
-
Integrale
veterán
válasz oliwire #115960 üzenetére
Ezek az 1.2 TSI köztudott problémái, gyakorlatilag bárkinél bármikor jelentkezhetnek. [link]
A turbonál elsősorban nem a lapátokat kell melegíteni, hiszen az gyakorlatilag azonnal áthevül, az olajnak kell elérnie az üzemi hőmérsékletet, hogy legyen rendes kenése.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
veterán
válasz oliwire #115960 üzenetére
2003. óta - egy évet leszámítva - csak turbós autóm volt/van. Arra kell egyedül vigyázni, hogy ha rendesen meghajtottad, utána engedd kicsit visszahűlni / lelassulni a turbót. Pl. gurulj ki, ha pályán toltad neki és ki akarsz állni a kútra.
Összesen egy turbóm halt meg csippelt turbódízelen, de azt is a 30 ezres olajcsere számlájára írom. Azt diagnosztizálták, hogy eldugult a turbó kenését biztosító cső.
Amit írsz, hogy felmelegítjük alapjáraton a lapátokat... jajj, ne már. Hidegen nem kell talpalni, ahogy más autót sem, ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
válasz oliwire #115997 üzenetére
Az 1.5 jobb és ha van légzsák az még inkább egy ennyire kevéssé biztonságos autóban. Én ma már nem vennék 6gen Civic-et. Szép volt, jó volt, akinek van az használja, de eljárt felettük az idő és a piac árazása nagyon lassan veszi ezt tudomásul. Ha ragaszkodsz a Civic-hez, akkor inkább egy faceliftes angolt nézz 1.5-ös motorral. (MB3 alvázkód, D15Z8 motorkód) Sokadjára nem fejtem ki, hogy szerintem miért jobb az MB, mint az EK, ha érdekel, akkor a Honda topikban megtalálod többször is a hozzászólásaim között. Ha nem ragaszkodsz, akkor ajánlanék inkább egy 4 csillagos Punto II-t vagy Polo 6N2-t, esetleg Megane-t. Mindhárom beleférhet a keretbe.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
-
nagyúr
válasz oliwire #119156 üzenetére
Ha ilyen gyorsan ossze tudod rakni a penzt, akkor miert vennel fel hitelt? Kifizetsz egy rakat kamatot foloslegesen, aztan meg az elotorlesztesert is fizetned kell majd. Szerintem rakd ossze az 500k-t fel ev alatt, aztan vegyel egy autot
Nekem egy ev volt osszerakni a casht a kocsira, de egy percig nem banom hogy nem vettem fel hitelt
[ Szerkesztve ]
-
kovacsroli
senior tag
válasz oliwire #119156 üzenetére
Szia,
én személyi kölcsönt vettem fel, igaz magasabb kamattal járt, de legalább nem volt megkötve a kezem, hogy milyen idős autót vehetek, nem kellett casco-t kötnöm és nem mellesleg az én nevem volt a forgalmiban. Aztán a futamidő felénél kifizettem az egészet, egy fillért nem számoltak fel érte pluszban, 10 perces az ügyintézés. (OTP)
Kis értékű autónál szerintem indokolatlan az autóhitel, legalábbis amikor én vettem akkor így volt.Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.