Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
namégeccer:
"mar dizel botrany elott okolszabaly volt hogy varos kis tavokra kis kmre tilos a dizel.nem mert szmog hanem mert szervizszamla."... és drágább is.
@BigBlackDog: airliner repülők 737/a320 jellemzően 2.2-3.7liter fogyasztanak/100km/fő. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Mauzes
addikt
válasz Füleske #179538 üzenetére
Ja hogy autógyárban dolgozol, ezért vágod a teljes autópiacot. Érdekes, hogy nemrég jött ki az augusztusi németországi új autó értékesítési adat, ahol még mindig az összértékesítés 30%-át tették ki a dízel autók. Németországban, ahol 10x nagyobb para van a dízelek közül és az emberek 10x nagyobb részének van pénze rendes autóra.
-
8th
addikt
válasz Dare2Live #179551 üzenetére
Oké. Most azt is linkeld és/vagy idézd kérlek azt a hozzászólást ahol én azt írtam, hogy a dízel városba való. Köszi.
Malacúr: Az újak is bírják. Felére kell venni az olajcsere periódust és nagyon-nagyon hosszú ideig nem lesz semmi bajuk. Az egyetlen dolog amit komolyabban megvisel az állandó rövid városi üzem az a részecskeszűrő. A többi alkatrésznek kb. mindegy. Na meg van ám a világon vízkörbe beépíthető elektromos motormelegítő is és mindjárt nem dermedt hűtőközeggel és olajjal nyekteti a traktort az ember fia télvíz idején. Ezzel a filléres utólagos extrával a motorkopás minimálisra csökkenthető.
[ Szerkesztve ]
...
-
Dare2Live
félisten
válasz bitpork #179552 üzenetére
Természetesen nem a régi szívó / örvénykamrásra gondoltam.
kb 10+éve ökölszabály, hogy városi kevés km indul megállra tilos új dizelt venni. Drágább, a szemed meg jojózni fog mert már 100kkm elött jönnek a számlák.
Külön +, hogy jövő évtől hajós szállítmányozásban ~tilos lesz a nehézolaj mindenki dizelt fog tankolni ami erősen megdobhatj a akeresletet és vele az árakat. És már most is drágább mint a benzin.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
freeknight
őstag
válasz q13579 #179525 üzenetére
Igen, jól látod, 4-5 millió az pont az a magic number, amikor sok embernek nem kérdés, hogy egy zsírúj SX4-be ül be, vagy egy minimum 50ezret futott Golfba.
A dízel meg tényleg nem pörög mostanában annyira, ezt nepper ismerős is megerősítette. Szerinte még az örök klasszikus 1 milliós árkategóriában is lassabban pörögnek az 1.9 tádék (bár ott elsősorban már azért, mert a kasztni kezd elrohadni körülöttük).
Egyébként ennek a magyar piacon szerinte nem a dízelpánik az oka, hanem csak az, hogy a megbízható, egyszerűen fenntartható dízelek már elöregedtek, ha az ember nem akar rozsdaboglyát, akkor már egyre többször fut bele dpf-be pl.A magyar ember nem szereti az olyan kocsikat, amikben olyan kopó-fogyó alkatrészek vannak, amik negyed- vagy félmilliós számlával örvendeztetik meg a tulajt. A modernebb dízelekben meg ugye ott a kéttömegű, dpf, magasnyomású alkatrészek stb. Sokan tartanak ezektől.
Arról már nem is beszéltünk, hogy a modernebb turbós benzinesek is képesek 6 liter körül fogyasztani, szóval már a dízel takarékossági előnye is kezd egyre jobban eltűnni, sőt, lásd a hibrideket, pl az új Camry 5 literes auto-bild vegyes tesztfogyasztása, ami egész egyszerűen parádés, és teljesen feleslegessé teszi a dízelmotorokat személyautóban.
-
vzsryl
nagyúr
válasz freeknight #179558 üzenetére
A kompakt kombi nem egy kávéház a közép-kategóriás kombikkal, erre ráböksz egy másik kompakt kombira?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
őstag
válasz freeknight #179558 üzenetére
Astra azért került bele, mert 1 éves és nagyon jól felszerelt és garanciás, de a motort nem ismerem. Octavia és Astra kevés km-re, Mazda és Mondeo nekem szebb, de több a megtett km. Mazda rozsdásodástól tartok, Mondeo a kedvencem, de lehet, hogy az Astrával nyugodtabban aludnék a garancia miatt is.
-
Zola007
veterán
két modellről és motorjaikról kérnék véleményt:
Seat Leon 2007 - 2008
1.4 TSIFord Mondeo MK4 2007 - 2008
1.8 benzin
2.0 / 2.2 TDCI[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
őstag
ezen is lehet azért vitázni, hogy mi a jobb a környezetnek, lefuttatni egy autót max 7-8 év/200e km magas szervizperiódussal, aztán újrahasznosítani,
vagy gyakran olajat cserélgetni, rozsdát javítgatni, újrafesteni részeket kisipari körülmények között, részecskerszűrőt (nem) cserélni, környezetszennyezo módon használni....20 éves koráig életben tartanicryptot minden termékemért elfogadom
-
-
őstag
válasz Integrale #179569 üzenetére
az alacsonyabb munkaerő költségek miatt olcsóbb egyelőre nálunk, ez biztos
a többi véleményes
főleg a sok kiberhelt részecskeszűrő, utángyártott katalizátor, szabályokat be nem tartó zugműhely miatt
érdekes lenne megnézni hogy egy 8 éves 200 ezret futott passat, mennyit szennyez, amikor belekerül az "okos" környezetbe, ahol mindenre van megoldás, de csak az számít, hogy menjen, így vagy úgy
gyári javítási módszerekkel midnenesetre biztos nem éri meg ezeket üzemben tartanicryptot minden termékemért elfogadom
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterDeeJay #179577 üzenetére
Gratula! Ez még nekem is kéne (manuális váltóval).
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
válasz MasterDeeJay #179577 üzenetére
Grat hozzá. Vettél egy rendes Toyotát. A Corolla Verso az olyan gáz
Ez akkor 2.0 benzin?
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MasterDeeJay #179577 üzenetére
Gratula, baromi jól eltalált széria ez, egy Obeliszk, ha nem nyúzták agyon. (Ide nem számolva ugye a legendásan sz*r D'Cat verziókat).
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
válasz CactuS #179580 üzenetére
Igazolhatóan 259eKm van benne, végig helyi szervizbe hordták megvan minden papírja és a szerviz is igazolta. (második tulajtól vettem aki egy évig használta csak, első tulaj a szomszédja volt) A motorban valamivel kevesebb van mert gyártó cserélte benne páréves korában. (emiatt nincs motorszám a blokkon, se a forgalmiban)
Télen nem használták, ennek ellenére van hozzá 16"-os acélfelnin téli szett.
Bele gyakorlatilag teljesen új, vagy nem öregszik vagy vigyáztak rá nem tudom de szalon bele van. Egyedül az egyik ülésfűtés nem működik, kábelszakadás lehet majd megnézem. Sol plus szóval majdnem fullos.Doki16
Igen a corolla verso nem tetszett (bár ésszerűbb lett volna család miatt) de végül ebbe meg beleszerettem nagyon hamar.
2.0 Benzin 1AZ-FSE de már a javított verzió. (a régebbieknek valami hengerfej csavar gondjuk volt)
8-9L eszik állítólag, majd meglátom mit hozok ki belőle
Motorja amúgy megbízhatóbbak közé tartozik annak ellenére hogy ez már direkt befecskendezéses és 4 lamda szonda dupla katalizátor meg egyéb baromságok vannak ráaggatva.CactuS
Igen nekem csak benzin volt a terv, kiszámíthatóbbak a költségei.
1.8-asok állítólag jobbak, bár volt belőlük cserés az olajfogyás miatt.
2.4-es már sok lett volna.de hogy rosszat is írjak:
alapjáraton rezonál (600-650rpm ami szerintem kevés), de sebességbe rakva kis terhelésen gyakorlatilag szinte hangtalan, azaz nagyon halk. Viszont a gumikat lehet hallani, azokat majd cserélem.
nem húzza fel az ablakokat a központi zár, nem nagy gond de nem lenne rossz
utas oldali légzsákok nem kikapcsolhatóak, gyerek ülést csak hátra tudom rakni, ez sem halálos dolog de néha egyszerűbb lenne.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MasterDeeJay #179581 üzenetére
Ahogy nézem a nyári abroncsok azok már a vége felé járnak, azért van hangjuk. Az anyósülésen a légzsák csak addig gond, amíg háttal kell bekötni a gyerkőcöket, utána már köthetően oda is. A háttal utazós korszak meg gyorsan elmúlik.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
válasz CactuS #179582 üzenetére
4 évszakos párti vagyok, ahol lakom ott nem nagyon van tél. (Veszprém-Balatonfüred) A nyáriak még ezt a két hónapot kibírják, megy rá a 16-os téli aztán jövőre a tavaszt már 4 évszakossal kezdi a gyári 17-es felnin.
Amúgy 1.75Mft volt, a kínálat tetejéből választottam a legutolsó évjáratot az eléggé kiforrott.[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
Csak egy keresztkérdés, de a rendszám adattal vissza lehet élni bármilyen módon interneten keresztül? Azt látom, hogy mindenki takargatja a képeken, de nem értem, hogy miért.
-
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Mauzes #179584 üzenetére
Én rendszámmal tettem ki, ha jól emlékszem. Tőlem lekérdezhető az autó, terveim szerint sokáig úgyse fogom eladni, mert szeretem. Új lakcímem még nincsen benne, mivel még nincs meg az új lakcímkártya és amúgy is asszony nevén van, az ő autója meg az én nevemen. Így sikerült cserélni.
cappa72, amúgy lakcímet hol kérsz le hozzá? Elvileg a JSZPn személyes adat nem kérhető le másik autóról.Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
őstag
válasz rbalint88 #179573 üzenetére
arról beszélek, hogy az döntő tényező mi éri meg (ezen lehetne az adóztatással, állami szabályokkal módosítani-csak nálunk pont hogy az új autóra magasabb az adó, nem a régire)
nálunk még megéri a régi szarokat üzemben tartani, nyugaton nema szennyezéssel kapcsolatban pedig az a dilemmám, hogy nem egyértelmű számomra hogy egy 8 éves lefutott dízelautó akkor okoz-e több szennyezést ha újat gyártanak helyette és bezúzzák vagy ha még 12 évig üzemel úgy hogy orrán száján folyik az olaj, kiberhelik belőle a környezetvédelmi dolgokat stb.
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Coyot
őstag
válasz LuckyL #179591 üzenetére
Ez minden autóra igaz, én meg rengeteg 20+éves gastra fastra suzuki roncsot látok amik több olajat esznek mint benzint. De ez ellen csak a rendes műszaki vizsgával és folyamatos ellenőrzéssel lehet tenni.
Az autó pedig minél tovább van használva és karban tartva annál "zöldebb". És azért ne legyenek illúzióink egyáltalán nem olyan drága karban tartani egy 20 éves dízel autót sem. Csak akarni kéne.
Má' nem
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Coyot #179593 üzenetére
Egyetértek veled , sőt 18 év használatnál hamarabb autótól még nem váltam meg soha (a Skoda 19 évig húzta nálam a Fiat 18-ig) és azok sem a roncstelepre mentek, hanem tovább lettek értékesítve.
Az a baj ezzel, hogy az átlagmagyar mentalitással nehéz öszeegyeztetni. Sokan 1 vagy inkább 2 nagyságrenddel drágábban fenntartható autóval járnak, mint amit megengedhetnének maguknak.
Van egy 6-os Passatunk, nem mai darab, méter is van benne rendesen és a sok városozástól lekokszolódott az EGR, megrekedt nyitott állásban és telenyomta a DPF-et: cserés mind a kettő (előtte még megfutottuk a dpf savas tisztítását de 1 hét után újra tele lett agyatyánka szűrő, ekkor derült ki, hogy az EGR a ludas). Ez egy laza 500k-s kör volt, amit nem csak, hogy sok magyar nem engedhet meg magának de ha telne is rá, akkor is inkább ledugózza az egr-t a 'csába és vígan kormolva tovarobog. Ez kb a jéghegy csúcsa, mert akkor még nem cseréltünk turbót (lassan érik), nem újítottuk fel a dsg (lassan érik), még DMF-t sem cseréltünk benne, arról nem is beszélve, hogy ha beszarik az üzemanyagellátási rendszer... Na akkor mi is.Szóval elméletben működik de a gyakorlat ellenben mást mutat itthon sajnos... Nem véletlen, hogy szmogriadókor már ki van tiltva az összes dízel Euro5-ös autó is Budapestről (tehát a B6-osunk is).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok!
Egy A3-as forma autó keresnék kb 700 körül. Szerintetek merre érdemes elindulni ebben az ársávban? 1.9 Pd vagy inkább valami benzines? Pl.: Ezért érdemes futni egy kört? Swift nem tetszik a leendő tulajnak.
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
Coyot
őstag
Az hogy ledugózza az EGR-t meg kiírja a DPF-t szerintem is a legalja, de úgy gondolom ezt be lehetne tartani ha be akarnák tartatni, akár különösebben nagy ráfordítás nélkül.
Azért nálatok a DSG már alapkarbantartás miatt is ad egy alapköltséget, sajnos ha minden egyszerre szarik be az tényleg gond, de ez egy ilyen biznisz, ha egy automata nagy dízeletek van.
Én meg a B5.5 el csak lesek, ha minden is beszarik rajta akkor se dőlök a kardomba, mert a turbó 150k gyáriban, PD elemek meg szintén 100k a garnitútra garanciával, vagy picit több. És szerencsére akad már szerelő is aki ért hozzá. Amúgy ilyen szempontból most pont a 20 éves dízelt sokkal olcsóbb gatyába rázni mint az eggyel újabbakat, és ugyanúgy nem mehet be a nagyfaluba szomgriadókor
Má' nem
-
CactuS
Arcképgyáros
Anélkül, hogy bántanám azt a csávót - bár nem tagadom, hogy az előadása alapján nekem ellenszenves a csóka -, tud az ember olyan autó venni, ami mondjuk 2 havi fizuja, de nem tudja fenntartani, csak jól kell választani.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Új hozzászólás Aktív témák
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Formula-1
- 3D nyomtatás
- Metal topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Egy vagyont költött a kriptoipar az amerikai választásokra, kilőtt a bitcoin
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs