Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
veterán
válasz Tsebacsi #132891 üzenetére
Olvasd már el kérlek mit írtam... nagy bódéba megpakolva az 1.4 tsi kevés ennyi ezen nincs mit szépíteni. Az hogy jól megy meg viszonyítás kérdése.. az 1.6 dízelre se azt írtam hogy erőgép de inkább venném azt mint a 1.4 tsi-t.. de gondolom te is mint itt a többség autószerelő és szakértő(#132898) aero.: te is sikeresen értelmezted Nem én írtam ezt a körbeautózós faszságot... azt írtam hogy családi autóba (nem golf nagyság) kevés az 1.4 tsi.Felejtsétek el csak a 1.4 TSi és Castrol olaj mindenki ezt vegye passat bódéba
[ Szerkesztve ]
-
^Boss
őstag
válasz Tsebacsi #132901 üzenetére
igen, sajnos kimaradt.
de szó nélkül belementek, hogy bármikor kipróbálható, általam választott szervizbe elviszik komoly szándék esetén, stb. szóval nem érzem egyelőre kamuszagúnak a magyarázatot.
milyen 205/55/R16 gumikat ajánlotok egy ilyen géphez? eléggé elkopott már a rajta lévő, számolnom kell a vételével. ha van erre külön topic, bocsi a kérdésért, át fogok oda menni[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz tresh #132902 üzenetére
Hanyagoljál kérlek vezettem azt az autót, többször is. Közeli barátom autója, megjártak vele pár síelést, túrázást más országokba, ráadásul DSG-s, és csak elismerően beszél róla. Az, hogy neked valami miatt nemgyerebe a kisturbós, még nem kell butaságokat beszélni. Az Octáv családi autó, durva nem annak nevezni, és elég bele. Szóval még mindig bukik az érvelésed...
Nem vagyok se szerelő se szakértő, de neked se tűnik fel, hogy kb. mindenki butaságnak tartja a kommenteidet a témával kapcsolatban, nem csak én. Jól megy, viszonyítok egy sportosnak mondott 1.8as szívóhoz, de még egy nagyköbcentis turbódízelhez is tudom.
Boss: Ha tetszik, el kell vinni megnézetni, főleg ha ennyire engedik. Max kiderül, hogy mégse kiválól, velem már előfordult. Akkor lehet számolni és alkudni, vagy másikat keresni.
Gumit szinte bármit a prémiumok közül, de erre van jó kis gumis topic. Én hankukot vettem a civicre, de érzésre a mislen pilot sport 3 jobb volt.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
válasz Mágus2 #132904 üzenetére
Most viccezel? Én abban a hitben leledztem hogy ha telitalpalok akkor a terhelést egyengetve a kmopi lekaccsol. Lujziban , Gazsiban de még Domiban is szagról meg tudtam mondani amikor 30sec+ ideig talppal gyorsultam.
MOD:
Nem mellesleg ha járna feszt a kompresszor akkor bekaccsoláskor miért nő meg a fogyasztás, változik meg a hangja a kocsinak?[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
tresh
veterán
válasz footy #132900 üzenetére
Nem írtam hogy a 2.0 erősebb lenne, annyit írtam hogy ha benzin én inkább vennék azt vagy 1.8Tamást. A klímát természetesen viccnek írtam Nem befolyásoló tényező. Cégbe kb 30 autó ebből fele benya és 1.2 tsitől 2.0 tsi ig minden van (fabia,okti, golf,passat) , mindegyik hozzám tartózik szerviz stb ügyben. Most egy 1.4 oktáv az kulcsos autó bent manual 6gang és engem nem győzött meg jól fogyaszt ez tény de nem megy. Azért írtam neki a mondeot mert össze se hasonlítható ezekkel a gépekkel. Passatnal is bőven nagyobb és 2 gyerekülés mellet is marad hely benne. Tehát a lényeg hogy én inkább vennék egy kombi 2lityós dízel modeot mint egy golfot 1.4 tsivel.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bitpork #132907 üzenetére
Nem vicc, persze lekapcsolja telitalpnál, de az újak akkor is forgatják, amikor nem megy a klíma. Szóval nem érezni különbséget, amikor bekapcsolják a klímát. Csak ennyit akartam közölni.
tresh Több bajom is van a mondeo-val, egyik, hogy nagyon nem tartja az árát, másik a motor. Inkább vennék egy passat variant-ot mint Mondejó combit.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
veterán
válasz Mágus2 #132909 üzenetére
..én elvágtam a szíjat így nem megy a klíma és plusz 10 ló , most már nem tartom fel a sort az emelkedőn
Mági: Melyik motorral? a 2.0 és 2.2 hdi motorosokkal azon kívül hogy 400k körül elfáradnak a porlasztok még nem hallottam panaszt. Társ cégbe kb 10 db van és mind bő 300 fölötti futással igaz abból van kettő 1.6 os turbós amin már egr 100k után behányt+az egyiken a turbó elkezdte felkapni az olajat (gariba javították őket)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Németeknél van az a mondás hogy (das Hubraum durch nichts zu ersetzen ist) hogy a térfogatot nem lehet csak úgy helyettesíteni. Bár az 1.4 tsi-ről én mindenhonnan csak azt hallom hogy brutálisan jól megy méretéhez képest.
Bár engem talán ebből az okból is vonz két alapmotor, az egyik a mazda 2.0 literese (mely tesztek alapján 120 lovasban is nagyon megy) a másik a volvo t3-as 2 literes turbó benzinese (ugye ennek jóval erősebb változatai is mennek most minden volvo-ba). Valahogy az a benyomásom a tesztek alapján hogy a nagyobb köbcentis alapmotorok elég brutál szedegetik a lábuk (bár mazdánál kiváncsi lennék, hogy tényleg 120 az a lovacska vagy több lemérve).
Csak ugye a mazda rozsdálhat (bár szerintem ha 3-as lesz akkor rögtön viszem rozsdavédelemre, volt is valami talán totalcar cikk a témában mostanában). A volvo v40 cc meg most nagy akciós, de az valahogy kiabál az extracsomagokért (hát akkor már premium sound, led fényszóró stb.). Az legalább +1 milla a mazdához képest.
De sajnos súlyosbodik a volvo becsípődésem, szerintem az lesz.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Tsebacsi #132912 üzenetére
Persze hogy szabad, érdekelnek a vélemények, azért írok ide Szerencsére az i30 elkettyeg szépen, nem sietek (a volvora még kicsit spórolni kell, hitelt nem veszek fel autóra).
Úgy volt hogy vitarát akarok, de most hogy megvehetném teljesen elment tőle a kedvem (túl sok lett belőle, soha nem volt tömegautóm, talán még az első corsám, de az se teljesen, akkor a suzuki swift/opel astra dominált)
-
-v-
addikt
válasz Tsebacsi #132891 üzenetére
egy 2.5-ös
Az új 1.4 TSI 1500-től 250Nm-t tud, egy 2.5-ös szívónak a max. nyomatéka annyi 4e környékén mondjuk, képzelheted mennyi van meg abból 1500-nál meg általában ott alul Nem az egész. Szóval még a 2.5-öset is jobban kell forgatni, alul lustább.
Nem hiszem, hogy akkora dugulat lenne az új 1.4 TSI passat: 250Nm@1500-tól, és 150 ló már 5000-nél. Van nyomaték bőven alul is, 8.9s alatt százon van, forogni is tud és 150 ló elég azért. Akinek nem, az rohadjon már meg Kicsit elszaladt a világ, régen az összes 1.8 2.0 stb. szívó sokkal gyökerebb volt, most meg már ez sem elég jó
Meg a golf mondjuk kombiban nem jó családi autó Jaja, 7-es bmw alatt meg vw transporternél kisebb autóba véletlen sem lehet beférni már egy gyerekkel se Vannak itt igények bakker ...
[ Szerkesztve ]
-
-
Mike81
senior tag
válasz tresh #132876 üzenetére
Köszi a választ! Elhiheted hogy én is vennék mondjuk egy Mondeo MK4 vagy S-max 1.8 vagy 2.0 benzinest, csak speciel nincs. Van egy Focus MK1 1.6 benzines kombink, ami kb pont elég a kasznihoz. A kocsit megvettük 124000 km-el 4 évesen. Most 12 múlt és van benne 184 vagy 186 000 nem emlékszem rá pontosan. Szóval nekem aztán rohadtul megérné a disel. Tudom hogy megy mint a meszes de mivel kisvárosban élünk és gyakorlatilag nem pályázunk csak főúton közlekedünk így elég hamar bedöglene a dpf. Nem azért nézegetem a benzineseket mert utálom a diselt. Csak egyszerűen nem nagyon találni középkategóriás autót ami nem gázolajos. Amit eddig találtam benzines kivitelű középkategóriás márkákat a következők; Hyundai I40 cw 1.6 szívó benzines meghal ezzel a motorral 4 ember plusz csomaggal. Bár alföldi vagyok ezért még jó is lehetne csak ne menjek pl a gödöllői dombság felé sem ugye Akkor van a Mondeo MK4 ebből 1.6 ecoboost van. Ja sz@r mert 1.6 és turbós. Akkor van Mazda 6 1.8 2.0 ez még jó is lehetne csak ez meg rohad akár mit is csinál vele az ember.Van az Insignia 1.6 - 1.8 benzines. De ez meg kb akkora hellyel van megáldva hogy majdnem ugyan ott vagyok ahol a part szakad Akkor van még a Toyota vagy Honda benzinesei. Amikről sokat nem tudok de nem olcsó hozzájuk az alkatrész az biztos. Na akkor szóval melyiket is válasszam a rengeteg lehetőség közül? Ezért jött szóba másik lehetőségként az hogy maradni a kompakt kategóriában csak erősebb motorral. Csak ugye hátra megint nem ül be senki a 2 gyerekülés miatt.
Esküszöm már azt látom megoldásnak, hogy veszek egy 2.0 disel Mondeot aztán a szűrőt kicsapom a fenébe -
tresh
veterán
válasz Mike81 #132921 üzenetére
Nem szar az 1.6 Turbós mondeo de annál szerintem jobb választás akkor a 2 lityis dízel. Fogyasztása is barátibb plusz egy elég régóta bevált motor ez a psa családba lazán elgurulnak 400k-t komolyabb gond nélkül. Az tény amit Mágus írt hogy nem tarja az árát mert rengeteg van belőle. (sok a céges) de ettől még kényelem csomagtér terén a kombi modeot nem veri semmi ha nem nézzük a kisbusz kategóriát. (galaxy,Sharan,Escpace ect) dpf se akkor ér vágás, fater a lagunát szinte csak úgy használja hogy város viszont minden hónapba 1-2x kiviszi pályára és meghajtja és eddig semmi baja pedig 6 éve nyúzza így (bocs az egr szelep cserés volt mert elkopott benne a fasza műanyag állítókerék..).
Nem tudom mi az árkategória ami belefér én családi autónak ezek között nézelődnék és pénztárca/ állapot/szimpátia alapján döntenék.Ford Modeo kombi mk4 (2.0 dízel)
Skoda SuperB kombi/5ajtós (2.0 cr dízel )
Volkswagen Sharan (1.9 pd tdi, 2.0 cr )
Ford Galaxy (uygan az mint a Sharan)
Renault Espace ( 2.0 dci láncos mocival)Hirtelen ennyi jutott eszembe ezekbe van tér kényelmesek. Japán / olasz oldalról majd a többiek nyilatkoznak
(#132923) Tom1939: hát ha belefér akkor szerintem is volvo a felsoroltak alapján
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz footy #132922 üzenetére
Igen nézegettem a J Astrákat. Nincsenek is rossz véleménnyel róluk, és még szerintem jól is néznek ki
A Focusokból meg a hahun nincs még nagyon 1.0 csak új. A legtöbb az 1.6-os amire azt mondátok hogy kerülendő. Ebben a kategóriában egyértelmű, hogy az Octavia viszi a prímet, és így került képbe a TSI motor, amivel én eddig nem is foglalkoztam, mert úgy voltam vele hogy az összes rákfenés. De tény hogy ebben a kategóriában az opel 1.4-e a legvonzóbb mert nem közvetlen befecskendezése. Így kokszosodás nincs. Azt nem tudom, hogy az 1.6 is ilyen rendszerű e. Valaki itt írta, hogy az újabb TSI-nél már változtattak a befecskendezésen, és így a kokszosodás már megoldottnak mondható. Ha ez így van akkor kb melyik évjáratól érdemes keresgélni?(#132924) tresh;
Köszi a választ
Nagyon sokáig csak a Mondeokat vagy S-Maxokat néztem mert nekünk ezek tetszenek. Na meg a helykínálat is fejedelmi. A mostani Fordal sem volt semmi extra bajunk eddig. Csak ugye itt jött a gond hogy disel városba rövid távra=dpf és 2 tömegű halál. De ha havi 2 gyepálás segít neki akkor az még belefér[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
válasz Mike81 #132925 üzenetére
Szinte ugyanilyen feltételekkel keresek én is. Jelenleg 1, néhány éven belül 2 gyerek mellé kellene egy jól pakolható autó, ami megy kb havi 500 km-t városban és kb ugyanennyit országúton. (2-3 éves, max 5M a keret.)
A Mondeo kombiból szinte csak diesel van, annak nem olyan jó a napi 2x10 km, bár az országúton azért meg lehetne hétvégente hajtani. A SuperB nekem már kicsit nagy, az Octavia jöhet szóba, abból az 1.4 TSI - ezt meg kellene hajtanom, hogy lássam / érezzem az erejét.
Az Astra nekem nem jön be, marad még a Passat, és az i40.
A kisebbek közül ott a Golf és Focus kombi, de azokba be kellene ülnöm, és megnézni, hogy elég nagyok-e.
Egyterűnél a Verso-ra nem gondoltatok az S-Max mellett?
Dive ever, work never.
-
Mike81
senior tag
Lejárt a szerkesztési idő
Árban kb 3 milla lenne a plafon. A mondeoból 2011-től nézegettem facelifteseket. Az értékvesztéssel tisztában vagyok. De ha beújítok egyet akkor az szerintem megint meg lesz jó pár évig. Nekem nincs bajom a céges járgányokkal. Azok legalább biztos elmennek a kötelező szervizre. Egy magán ember azért lehet spórol itt ott a költségeken. De nem szeretnék általánosítani. A mostani autónk is flottakezelő tulajdonában volt, és gond egy szál sem
(#132926) F-ECT$; Az nem jött szóba nálunk. De azért megnézem hogy milyen is valójában.
A focusba beraksz 2 gyerekülést oda már nem ül be mellé senki. Ez biztos! Nálunk is ez a fő baj. Tavaly mégnyaralásra vittünk utazó kiságyat és szégyen szemre az ismerősék hoztak utánunk egy két cumót mert hozzánk nm fért be Az Octavia ilyen szempontból fejedelmi helykínálatot nyújt.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
veterán
válasz Mágus2 #132929 üzenetére
Futásteljesítményükről van valami infó? Mert nálunk egy 2lityós adta meg magát injektorok terén 380k-nál "szagszervice" csere és még el nem lopták belement egy 100-as. (melege lett majd megállt a befecskendező rendszer és csók se előre se hátra, ha vártál vele és kihűlt mehettél tovább De amit az az autó kapott az sehol se életszerű családi autóként használva meg pláne nem)Addig semmit nem költöttünk rá a kötelezőn kívül.
-
SzlobiG
félisten
válasz Mágus2 #132929 üzenetére
2.0 Tdci-ről van szó? Mer ezek az injektor problémák 2007-ig valóban így voltak azok a dízelek messziről kerülendők, de utána az újabb motorral MK4-től már teljesen rendben van, nagyon ritka az injektor baj velük. 2.2-t nem ismerem kevés is van belőle, de a mondeo fórumon nem panaszkodnak arra sem az a pár tulaj...
-
footy
addikt
válasz Mike81 #132925 üzenetére
Valaki itt írta, hogy az újabb TSI-nél már változtattak a befecskendezésen, és így a kokszosodás már megoldottnak mondható. Ha ez így van akkor kb melyik évjáratól érdemes keresgélni?
2013-tol, tehat Octavia 3, Leon 3, Golf 7.
Az Astrabol pedig a 140 lovasat erdemes nezni. -
bads1
aktív tag
Üdv
7gen Civicről mi az általános vélemény? 1,5m-ig nézelődöm és ez tetszik a legjobban, benzines kell mindenképp. Sajnos rengeteg belőle a 3 ajtós ami amúgy jobban is néz ki de nekem 5-ös kell. Helyben megnéztünk egyet de csomó helyen rohadt, persze külföldi volt. Magyart még nem láttam úgyh. az lesz a kövi.
90/110 lovas közt mennyi a difi menetteljesítményben és fogyiban? Vagy van még a 160-as de az eszik is rendesen gondolom.
pl: LINK, LINK, LINK[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz footy #132933 üzenetére
Köszönöm a választ, és persze mindenki másnak is
Akkor lehet csak marad a disel vonal Mondeoval az élen. 2007-től nem nagyon változott a formavilág, de nekem akkor is nagyon bejövős. Főleg amelyiken van tetősín is. Az nagyon adja nekem
Egy ideig még szemezgettem az 508 sw-kel is. Azok disel motorjai is elég megbízhatóak, és abban is van hely bőven+anorámatető De azért valahogy a mondeo mindig benne maradt a pakliban -
nagyúr
válasz bads1 #132935 üzenetére
Szia! Jo autok, de van nehany tipushibaja, amire figyelni kell. Fokepp az 1.4-re jellemzo a valto nyelestengely csapagyanak meghibasodasa, ez 70-100e Ft-os tetel is lehet. Hallani, ha jaro motornal bug a valto. Ezen kivul a futomu nem kifejezetten strapabiro darab, budapesti hasznalattal hamar meg lehet gyilkolni, foleg ha ugy megy az ember mint az allat. Jol meg kell nezni, menni kell vele par kort, hogy kopog-e, imbolyog-e, huz-e valamerre. Kitekert kormanynal az elso gatlokat meg lehet nezni, hogy folyik-e belole az olaj. Unixban max kedvezmennyel 28-30k egy gatlo hozza. Figyelni kell a vezerlesre is, ha rossz vagy ketes minosegu utangyartott feszitogorgo kerult bele, akkor gyorsan ki kell cserelni, ugyanis ezeknel hajlamos kiszakadni a rugo az alaplapbol, vezerles elmegy, motor gubancolodik, nem lesz olcso egy general Valtoba kizarolag honda mtf3 olajat szabad onteni, maskulonben meg fogja adni magat. Motorba 0w20 vagy 5w30-40. Kp zár motorok hullanak, 10k/db a gyari. Kuplung nyuszoghet, de ez csak idegesito, bajt nem okoz. A vezeto ulesben a magassag allito mechanika rudazatanak hegesztese elpattanhat, emiatt lotyog az ules, de meg lehet mokolni. Jah 3 es 5 ajtosnal a futesmechanika is elkoszonhet. Rozsda a facelift elottieknel fordul elo inkabb, de ott is foleg akkor, ha torve volt. Lambda szonda hiba is sokaknal elojon, ez eleg koltseges, kb 70e Ft. Az 1.6 jobban megy, kb ugyan annyit eszik mint az 1.4, palyazashoz azt ajanlanam. Nekem az 1.4 Bp-re ingazasnal eszik 6.5 korul ugy, hogy nyomom neki.
Belul szerintem eleg tagas, nagyobb mint a 6gen volt. Halkabb is, nyomatekosabb is. Korabeli kategoria tarsai viszont extrasabbak, itt max elektromos ablakra meg el. tukorre szamithatsz Automata klima, tetoablak, tempomat is letezett, de iszonyat ritka.
[ Szerkesztve ]
-
bads1
aktív tag
válasz tboy93 #132937 üzenetére
Tehát maradjak egy Focusnál inkább?
Hát ez elég elszomorító hogy ennyi minden kijöhet rajta, azt hittem ennél kevesebb és nem ilyen költséges hibái vannak. + elég bosszantóak is, pl a vezető ülés lötyögés.. Amit megnéztünk az 2002 körüli volt és iszonyat mennyi helyen kijött rajt a rozsda, még a motortérben is jónáhány helyen. Hát nem hoztad meg túlzottan a kedvem hozzá.. de köszi a tapasztalatot![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bads1 #132938 üzenetére
Most kamuztam volna be hogy soha semmi baja nem lehet? Ezek elojohetnek, de nem feltetlen jon elo minden. Nekem 167k van benne, futomu felujitason mar tul vagyok (elozo tulaj vegig BP-n hasznalta), kp. zar motorom mar egy db behalt, kuplungom nyuszog hidegben, ulesem lotyog. Valto-motor hibatlan, rozsda csak ott volt ahol meg lett huzva az ajto. Erdemes ilyet keresgelni, csak ismerni kell a hibakat es olyat venni ami JO.
Egyebkent a focus is jo gep, viszont elegge rohad. Az ajtok aljat nezzetek meg rendesen ha ilyen autot neztek.
Alternativa lehet meg egy G astra 1.4 vagy 1.8 motorral vagy Alfa 147...
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz F-ECT$ #132926 üzenetére
Ha nekem a Passat és a I40 között kellene dönteni akkor egyértelmű, hoy nálam az I40 cw lenne a befutó. Az Nekem az a forma nagyon bejön, és ettől függetlenül mégis óriási hely van benne. Na meg az sem elhanyagolható tény hogy 5 év km korlátozás nélküli garancia van rá. Meg úgy alapból kevés rosszat hallani a motorjaikról. Csak az alkatrész ár szerintem egy kicsit drága pl egy Mondeohoz.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tsebacsi #132947 üzenetére
Nem éri meg nekik csak ezért egy potensebb szívóbenyóst kifejleszteni és/vagy gyártásban tartani, mert nem fogy annyi belőle. De a gari időt meg így is kibírja TSI-vel. A szívó 1,4 Corsa motor meg édes kevés egy Passat kasztniba. Lekéne porolni a 2.0 FSI-t mondjuk... Vagy kéne bele egy jó Skyactiv blokk.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest