Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
veterán
válasz szőröscica #107455 üzenetére
Nem feltétlen, nincs két egyforma motor ami teljesítményere azonos ha optimalizálják.Pont ezért olyan szoftot írnak rá a mérnők emberkék amit mindegyik blokk 100%-osan tud teljesíteni. Szóval egy jól megírt optimalizált chip ami kihozza azt a pluszt amivel a gyárban nem tököltek, tökéletes választás lehet ha kell egy picit többlet ami nem megy a motor kárára még is jobban fog ugrani + lehet hogy a fogyira is jó hatással lesz.
-
tomiii.
aktív tag
válasz szőröscica #107455 üzenetére
Itt-ott azért a mérnökök is elsiklanak dolgok felett, mindenhol találni kis javítani valót
bár tény, hogy ezt a csipsz nem csinálja meg
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz tresh #107456 üzenetére
És honnan tudja a csipszes mester, hogy az ő motorja a 131 helyett 140, 150 vagy 160 lovat bír el?
100 ezer km-t tettem chippelt kocsiba, de mindenkinek azt mondom, hogy ha több erő kell, akkor vegyen erősebb autót. Passatból is vehetett volna 2.5-ös dízelt, vagy 1.8 tamást, de ott vannak a V6-osok és a W8 is. Minek egy ki tudja hány százezer km-t futott autót még utólagosan mókolgatni?
Azt meg nem gondolhatod komolyan, hogy a mai katalógusvadász világban, nem akarnak kisajtolni minden biztonságosan megszerezhető lóerőt a motorból a lehető legalacsonyabb fogyasztás mellett.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz szőröscica #107459 üzenetére
Ezzel en is igy vagyok. Ha optimalizalas es azt mondjak, hogy kihoznak +1-2% ot az autobol, akkor azt mondom oke, csak annak semmi ertelme. Amikor 20-30% al megnövelik a teljesitmenyt, akkor meg mar felmerü bennem, hogy ki tudja nincs e valahol valami szelep, vezetek, akarmi ugy meretezve, hogy az mar sok neki es azert fog elöbb tönkre menni ez meg az.
-
Dorien
veterán
válasz Tsebacsi #107452 üzenetére
Nagyon jó és takarékos motor az 1.6 TDCi. (kímélve 5-5,5 l fogyasztás) Van hibalehetősége dögivel (magasnyomású szivattyú, porlasztók, kettős tömegű lendkerék, turbó, stb.), de 200e km alatt ezeknek nem szabadna előjönniük. Inkább ezt vedd, mint egy öregebb, többet futott példányt.
Wherever you go - go with all your heart.
-
tresh
veterán
válasz szőröscica #107459 üzenetére
És honnan tudja a csipszes mester, hogy az ő motorja a 131 helyett 140, 150 vagy 160 lovat bír el?
Hogy nem ma kezdte és tudja hogy mire képes a motor akkoriban nem 3évre gyártottak motorokat. 1.9tdi-k be bő 20-30% tartalék van , túl van méretezve ezért piszkálható gond nélkül és van is értelme.
Pad nélkül nem írsz autót általában. De aki chipeli és ért hozzá nem rögtön felrántja neki 200Le-ra. Vannak motorok mint pl 1.8 T , 1.9 Tdi, amik híresen jól konfigolhatók chippel. A max lóerőt a motorban lévő alkatrészek határozzák meg. Pl az afn 110 gyáriból lazán 130 lóra írható és nem lesz semmi baj tudni fogja tartósan..de lehet hogy 140-150 paripa is belefér a mért adatok alapján mert azon az értéken mozog. Az ő autója /motorja amikor készült még autót gyártottak nem fos hulladék 3 hengeres eu-s szabvány sz*rokat.. nem egy kategória kettő nem hiába van annyi írt tdi, vagy régi turbós autó.. itt nem arról szól a dolog hogy chiptől 100-al többet megy hanem hogy optimalizálják a nyomaték/lóerő görbét. Ha meg komolyabb teljesítmény kell az a motortérben kezdődik nem az ecuban
Azt meg nem gondolhatod komolyan, hogy a mai katalógusvadász világban, nem akarnak kisajtolni minden biztonságosan megszerezhető lóerőt a motorból a lehető legalacsonyabb fogyasztás mellett.
Nem , mert azok nem motorok maradjunk ennyibe... az ott lévő 120 le az csak katalógus adat erőtlen,iparí hulladék ami 150ezer után kuka... azt még írni is felesleges..
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
nagyúr
válasz Declare #107464 üzenetére
"akkor miert nem igy adja ki a gyar es döngeti nagy betükkel a mellet, hogy ezt nezzetek!"
1. Minden motor egyenkénti finomhangolása már nem tömeggyártás, rájuk lökik az univerzális szoftvert ami tutira jó Svédországban és a Szaharában egyaránt, oszt jónapot.
2. A plusz teljesítmény plusz káros anyag kibocsátást jelent, amit az európai unió súlyos euró milliárdokkal torol meg, ezt már nem lehet át terhelni a fogyasztóra így marad egy "kompromisszumos" teljesítmény.[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Rick4
félisten
válasz szőröscica #107459 üzenetére
Azt meg nem gondolhatod komolyan, hogy a mai katalógusvadász világban, nem akarnak kisajtolni minden biztonságosan megszerezhető lóerőt a motorból a lehető legalacsonyabb fogyasztás mellett.
Miért is ne gondolhatná? Pl BMW-nál van olyan, hogy ugyanaz a 3 lityós dízel 4 féle teljesítményben létezik. És pont ez a lényeg a mai világban, a legerősebb szinthez legyárjták a blokkot, meg a forgattyús cuccokat, és a befecskendezéssel, feltöltéssel variálnak. Sokkal egyszerűbb, mint minden teljesítményszinthez a kicentizett technikát fejleszteni, gyártani, alkatrészeket külön cikkszámon tárolni, gyártatni.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
szőröscica
addikt
válasz Rick4 #107467 üzenetére
Igen, ha többféle teljesítményszinttel lehet kapni egy motort, akkor érdemes utánanézni, hogy az erősebb variánsban más-e a turbó, injektor, nagynyomású szivattyú, intercooler, kuplung, lendkerék, stb. Ha nincs eltérés, akkor vélhetően tényleg csak szoftveres a különbség.
A gondolatom jelen esetben nem erre vonatkozott, hanem a következő helyzetre: ha maradunk a BMW-s példánál, akkor nézzük meg az 50d motort. 381 lóerő, ez a 3 literes hathengereseknek a csúcsa a gyártónál. Bemész csipsz bélához, és biztosan ,,ráoptimalizál" még 30-40 lóerőt simán. Na most ha ekkora tartalék lenne benne, akkor nyilván a BMW is kijjebb tolná, hiszen ez egyértelműen state of the technika jelenleg, abszolút számháború az Audival, ha nyugodtan lehetne fokozni a teljesítményét, akkor biztos tolnának rá erősebb szoftvert a gyárban is. Kb. erre gondoltam a "normál" szériaautóknál is. Reszelik a végletekig a motorokat, hogy kinyerjenek még pár lóerőt belőle, és közben átmenjenek a környezetvédelmi normákon is. Csipsz józsi pedig rátol 20%-ot, benne van az még, optimalizáljuk ki felkiáltással. Mérsékelten tartom egészségesnek.
-
Morris
veterán
válasz szőröscica #107468 üzenetére
De én mit írtam? Azt, hogy gazából nincs szükségem a chip-re.
Én tökéletesen meg vagyok elégedve az autóm teljesítményével. Egy 1.4-es szívó benzin Golf IV-ből ültem át. Nekem ez egy Porsche ahhoz képest.
Csak mindössze arra lennék kíváncsi, hogy az gázreakciót lehet pl módosítani egy kis belenyúlással, vagy a turbólyukat csökkenteni picit. Finomhangolni. A teljesítmény másodlagos. Nem kell nekem +30 ló. Mert nem kell.
Azért nem vettem 2.5 vagy 3.0 TDI-t, mert nem kell.[ Szerkesztve ]
-
ACAB95
tag
Üdv.
Idén tervezek autót venni és megfordult a fejemben, hogy nem lenne rosz egy Ford Cougar. Gyengébb 2 literes motorral érdekelne. Drága a fenntartási költségük? Többi kupéhoz képest, cougart már kapni kint 1000 euro körül... mi ennek az oka? Esetleg tudnátok ajánlani más kupét vagy élmény autót, amit egész évben tudok használni?Előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
szőröscica
addikt
-
gaborbol
őstag
válasz ACAB95 #107471 üzenetére
Csak kivancsisagbol rakerestem, hogy megis milyen lo ez, aztan ez jott be elsore: Teljesen egyedi...
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz szőröscica #107472 üzenetére
A túl hosszú gázpedál útról tudtok valami okosat mondani?
Egyszerűen nem bírok hozzászokni ahhoz, hogy annyira fel kell engedni. Pedig a vezetési stílusom olyan, mintha tojás lenne a gázpedál alatt.
Még sose padlóztam meg egy autót sem.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Rick4
félisten
válasz szőröscica #107468 üzenetére
Rossz a példád, mivel pont nem erről beszéltünk, bemásolom ismét, amire az előbb is válaszoltam:
Azt meg nem gondolhatod komolyan, hogy a mai katalógusvadász világban, nem akarnak kisajtolni minden biztonságosan megszerezhető lóerőt a motorból a lehető legalacsonyabb fogyasztás mellett.
Erre írtam, hogy pont nincs így, nem akarják kisajtolni, hanem több teljesítményszintet csinálnak, nem nagy a trükk, magadnak is megcsinálhatod. Ott van a 115 lovas blokk, ami ugyanaz, mint a 130 lovas, ha az előbbire ráaggatod az utóbbi turbóját és befecskendezését, valamint rátolod ugyanazt a szoftot a computerre, ugyanott leszel, mint a gyár, ők nem centiztek ki semmit, ugyanaz a blokk van mindkettőben. A logika szerint a kérdés is onnan indul, hogy a gyengébbet megvéve erősebbet lehet-e csinálni, nem a legerősebb kellene még 40 ló...
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Morris
veterán
válasz szőröscica #107472 üzenetére
EGR + szívósor nyáron esedékes lesz.
A szűrőknek még van 800km-ük és cserélődnek lefele az olajjal együtt (10k)tresh: Ezen gondolkozom én egy ideje. Csak még nem határoztam el magam kellőképpen, mert mindig azt mondom magamnak, hogy áá, jóvan az úgy...
jah, szívósor takarításról van a YT-on valami videó? Fényszórókat is az alapján cseréltem.
[ Szerkesztve ]
-
#76385920
törölt tag
válasz ACAB95 #107471 üzenetére
Kb. annyi mint egy 2.0-es benzines Mondeonak...
Mazda MX-5 +hardtop ha élményautó.
A Cougar csak egy -maga idejében- egy szép kupé volt. Mo-n talán nem is forgalmazták hivatalosan. A 2.0 lityis motos 150Le-je "kevés" az élménykedéshez.
Fiat, Alfa, Toyota Celica, Mitsu Eclipse...talán ezek lehetnek alternatívák.
[ Szerkesztve ]
-
5150head
senior tag
Kombiból milyet vennétek 1-1,5 m között?
Kis gondolatébresztő nekem -
szőröscica
addikt
válasz Rick4 #107476 üzenetére
Ugyanarról beszélünk, csak másképp... Az átlag csipszeshez betolod az autód, mókol rajta valamit, aztán kijössz 20%-al erősebb autóval, és arról szó sem esik, hogy bár valóban létezik ugyanannak a motornak egy erősebb variánsa, csak azon éppen más befecskendezők és turbók vannak. Márpedig az ilyen nem fog jót tenni az élettartamnak, hiába csak 110 lóból csináltak 130-at, ha a gyári 130-ason alapból nagyobb a turbó és injektorok.
Nem a blokk fog tönkremenni, de az injektorok, a turbó, a lendkerék élettartama mind csökkenni fog, mivel ezek nem arra a teljesítményre lettek tervezve.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
veterán
válasz szőröscica #107482 üzenetére
Az amit te mondasz az nem chipes az kontar. Az elso ha beul a chipet iro uriember az autoba kap egy diagot es egy gyariertek kontrolt.Ha rosszak az ertekek hozza se nyul mert semmi ertelme. Meg mindig optimalizalasrol beszelunk ahol nem az a cel hogy az adott hardvert koppra irja hanem hogy azt a pluszt amit egeszsegesen tud a blokk kihasznalja. 110 lovas tdi-t 130le ra irva kb 15%-os tobbletrol beszelunk de a nyomatek 235-rol 300 ra no kb 22%. Ez pedig dinamikaba igen csak komolyat mutat nem lesz tole a vegsebessege 250 a gyari 197-rol,de erezhetoen jobban fog ugrani alacsonyabb fordulaton ect...lehetne ezt meg ecsetelni de nem fogom
-
qdak
addikt
mai termés, sajna az opelt elvitték, amit ajanlottatok...
jetta
vectra 1
vectra 2
vectra 3
astra 1
astra 2 (messze van...)
nem tudom ezek a vectrak is ugy rohadnak mint az omegam akkor felejtös, bár ránézésre ezek elégé tetszettek.joamilestoné ennyit siman elbirnak, föleg a régi technikak
[ Szerkesztve ]
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
tresh
veterán
válasz szőröscica #107484 üzenetére
Ez is igaz de mint minden alkatrészt ezeket is túl méretezik.Persze nem arra hogy hülye módjára széthúzd. Motor függő erősen ez a téma ahogy az is hogy mi a határ amivel még nem gyilkolód le az autót.
-
footy
addikt
válasz szőröscica #107484 üzenetére
Nem értesz hozzá te se meg a mérnökök se, bezzeg a Csipszes Jani aki főállásban pék, na az igen..
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz szőröscica #107482 üzenetére
Volt kollegam nagy VW GTI rajongo, a harmadik hasznalt GTI utan vett egy 0-km-et szalonbol. Megkerdezte, utannaolvasott, persze nem gond birjak ezek...tul vannak tervezve az alkatreszek. Dedelgette, meg vigyazott ra aztan 30K merfoldnel elkezdett csattogni a vatlo, akkor allitottak a programon, 47K -ig jo is volt, aztan megint elkezdett csattogni, akkor program le veglegesen, 51k motorhiba, $4700-os ajanlat csak a motorra, kocsit eladta es vett egy 4 ajtos jettat. Megse birta.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz Rick4 #107419 üzenetére
nekem egyik digonal sem jott eddig ki ez a elgorbul a hid cimu tortenet, meg ismerettsegi korben se
csapagycsere volt ketton is, hibaltan lett utana mindketto
vmit it basztataok el ha nem lett jo, mert kb rajtad kiveul meg mindenki masnak jo lett meg ettol, kb rutinmelo kicserelniegy olyat lattam, ami alulrol(!) meg volt utve kozepen es ott behorpadt
na azert annal kivancsi lennek azt oda hogy sikerult elkovetni, gondolom egy uzemanyagtank csere is azert befigyelt melle, ha vmi ott megutotte a hidat alulroltöbb drón kell ;P
-
Integrale
veterán
válasz hobizoli #107491 üzenetére
Vagy törték előtte az autót oldalról amitől kapott a híd egy pofont, vagy az van amit írtam privátban, hogy a lengőkarban a belső (ez kapja a nagyobb terhelést) csapágy helye ki volt kopva/töredezve, így hiába raknak bele újakat, nem marad a helyén és ugyan úgy terpeszteni fog.
De ahhoz, hogy egy ilyen meghajoljon ahhoz többszörösen túl kell terhelni az autót.
Van a kert végében nálunk egy ilyen híd, ott áll közel 10 éve, veri az eső és a hó, de csak felületi a rozsda, szilárdságot nem érint.
De statikusként már azt sem tudom elképzelni, hogy
ez, úgy, hogy két szélén van a kasznihoz fogatva, megrogyjon anélkül, hogy a kasznin azt ne látnád. Ami kirohad ezeknél (ha nincs takarítva) az a rugó ütközőgumijának a helye, felülről megáll benne a sár, de ehhez is több év kell.Olaszországban amikor dolgoztam, minden utcasarkon állt egy-két Multipla, egy kollégámnak is volt valami ütött kopott munkásautónak használt példánya, de a hátsó kerék úgy állt mint Katiban a gyerek.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Rick4
félisten
válasz Integrale #107493 üzenetére
Olvass bele nyugodtan: [link]
Konkrétan a hátsó híd szavakra keresve: [link] és akkor azokat nem nézem, akik csak annyit írtak ugyanezekre a hozzászólásokra, hogy nekik is....
Rajtam kívül? A csapágy még csak csereérett se volt, csak reménykedtünk, hogy az a baj. Az összes Multipláé ilyen. Még egyszer mondom, Szeged van többszáz Multipla, mert itt van egy CNG kút, és a Multiból volt gyári CNG-s is, sokan elfértek benne, és olcsó volt. A szembeszomszéd autókereskedő, volt, hogy 4-5 Multi állt a háza előtt, mind eladó volt. Ha akarok, ma se tudok úgy menni 3 km-t, hogy ne botlanék bele egybe. Minden autókerekedésben van 2-3 eladó, minden utcasarkon parkol belőle 2-3, minden piros lámpánál áll belőle 1-2 db. A szerelők ismerik, a tulajok egymást ismerik.
Én nem másik hídról beszéltem eddig sem, hanem a Multi hidakról, és az bizony mindegyikben görbül. Én se értem, miért, de a tényekkel éppúgy nektek is felesleges vitázni, mint másoknak.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz szőröscica #107482 üzenetére
Majdnem ugyanarról, vsak én életszerűbben közelítettem meg: ha a BMW 3 lityós motorja a gyári max 380 lovat tudja, akkor nem a sarki csipszeshez kell vinni, mert ugye nem az a kör jár oda. Mint írtam, ott a példa ami itthon amúgyis menő 115 és a 130 lovas PD motorra. Az injektort és a turbo-t cseréled, mert nem csak kizárólag csipszelésről beszéltünk, a dmf meg tök ugyanaz, kuplung tök ugyanaz. Mit tettél vele? A gyár azon törekvését, hogy legyen ugyanannak a technikának egy olcsóbban eladható megoldása, megkerülted. Hogy az a 115 ló miért 115, és miért nem csak a 130 lovasat forgalmazták, nem tudom, lehet adóban kevesebb, mint ahogy anno voltak direkt 1.5-ös motorok....
Szerintem a +20% minden motor mögé épített erőátviteli alkatrésznél belefér még, ha egy dmf-et 200 ezerre terveztek, annak elvileg mindegy, hogy a 115 lovas verziót taposod 10 másodpercig 330Nm-rel, vagy a 130 lóra húzott verziót 9 másodpercig, de 380Nm-rel. Ha odalesz a 200 ezer helyett 170-nél, úgyis csere, senki se mondja meg, hogy mitől volt.
Integrale: Kicsúsztam, szóval ha már a a kert végében áll az a híd, részletezd kérlek, ennyi idő alatt mennyi rezgést, és terhelést kapott? Tegyük mellé, mennyi liter sózott havas latyak fröccsent rá? Mert azt senki se mondta, hogy álltában nem bírja, a jó mérnök meg az üzemi körülményekkel számol.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Dare2Live
félisten
barátom akar 1995-97 környéki benzines 1.8-2.0 körüli 3as BMWt venni. Olyan 550Kt akar rászánni meg egy 100-200at félrerak szerelésre.
Eredetileg corsa/astra/punto... volt terítéken de amióta kiderült ennyiért BMW is van... nincs esély neki bimmer kell.Nekem elég horrornak tűnik ez a 20éves 3as BMW dolog probáltam neki jelezni de nem segít. Tényleg veszélyes? Ha pedig idáig jutott van vmi ami kerülendő, amire figyelni kell? Mármint azon kívükl, hogy szerencsés esetben csak 500.000km van benne...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Kornel
veterán
hm.
most nézem ezt az új vitara-t, a GL+ 4 milláért nem is olyan rossz ajánlat. -
tresh
veterán
válasz footy #107488 üzenetére
Ezen jót mosolyogtam engedelmeddel. Itt hozzaerto emberekkrol beszelunk nem Janirol aki az ebayen vett sz*rral 2barra emel ket kattintassal a turbot es utan ket gaz utan kuka a blokk.Leirtak a mernok egy olyan sw-t ir ra ami minden motoron korulmeny kozott tudja ugyan azt a chipes ezen finomtva optimalizalja a motort meg jobban.Nem uj programot ir. Ez kb olyan mint cpu a pckbe azt is lehet optimalizalni fogyasztas/teljesitmeny szerint.
-
Bati0501
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest