- Rövid videón a The Forever Winter
- World of Tanks - MMO
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Elite: Dangerous
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Diablo IV
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Fallout 4
- Cyberpunk 2077
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
Sziasztok!
Gondolkodok 14-17 év körüli japán benzines autón!
Tudom rozsdásodnak, de szerkezetileg agyonüthetetlenek!Nézegettem a Mazdákat, nekem a 323F tetszik eléggé, főleg oldalról.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Mit találtam!
Melyik a jó?
Hosszú vagy rövid blokk?undefined
-
ludsimon
veterán
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy mennyire féljek a 130LE-s 1.9-es PD TDI-től? Ha megdöglik a magasnyomású adagoló mennyibe kerül a cseréje?
Tudják még azok is amit a régi adagolós 1.9 TDI tud fogyasztásban? Budapest-London távon évi 1x oda vissza ingázásra kéne és azért kérdezem előre mert a legbiztosabbat akarom venni.A 2000-es évjárat körüli Octáviáktól félek, tudom, hogy sima adagolós 1.9-es TDI és olcsó hozzá az alkatrész, de félek, hogy kifogok egy jó állapotúnak tűnőt, hiába viszem el a szervizbe komplett átvizsgálásra, nem derül ki úgyse mennyi km van benne és mikor fogja feldobni a talpát.
Igazából a legjobb megoldás szerintem az lenne, ha egy hozzáértőt elvinnék magammal és sikerülne egy tényleg valódi 200-300k km-el futott 2000-es évjárat körüli sima adagolós Octaviát vennem ami verhetetlen fogyasztásban autópályán.
Még az lenne a kérdésem, hogy ezeknek a váltója mennyire van autópályázásra szabva? 110km/h-nál milyen fordulaton pöröghet a motor 5.-ben?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Tsebacsi #107311 üzenetére
Igen, közben rájöttem, hogy rosszul fejeztem ki magam, de már nem szerkesztem ki.
Szóval eléggé megkevertem visszaolvasva.
Valójában az lett volna a kérdésem, hogy a 130LE-s 1.9 PD TDI is tudja fogyasztásban hozni azt ugyanazon a sebességen, egymás mellett haladva, mint a 110LE-s 1.9-es adagolós TDI?
Meg a másik, hogyha elromlik a PD elem, mennyibe kerül ha cserére kerül a sor?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz madle #107313 üzenetére
Na jó, de akkor költői kérdés, hogy mit veszünk 5-10 év múlva, ipari hulladékok lesznek csak az utcán?
Az Octaviakat sajnos flottás haszongépjárműnek használják sok helyen és ki tudja egy 2000-es évjárat körüli autóban hány Föld-Hold távolság van, ha ebben 1 év alatt lett 115 ezer km (és zárójelben megjegyzem ki tudja mennyiről lett visszatekerve!).
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Jaja, nekem is nagyon bejön, ráadásul az alap széria ára nem is olyan veszélyes (dízel nem értem miért jóval drágább a benzinesnél), mint a nagy prémium kategóriáknál, még ha az L&K-val hasonlítom össze akkor is ár/érték arányban a legjobb.
Nyilván nem egy Mercedes, vagy egy BMW, Lexus, de azok nem is ennyibe kerülnek és nem is bírják ezeket a jó magyar utakat, mert nem ide lettek tervezve.
Ezek az Octáviák meg különösen jók és tartósak még a magyar utakon is.
madle:
Sajnos a fogyasztói társadalom így működik, de szerintem azokat is meg lehet javítani, csak biztos jóval drágábban.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Az nem tetszik, hogy elmentek a nagyon bonyolult irányba és ha valami elromlik, akkor az iszonyat költségbe kerül, cserébe a co2 kibocsájtása alacsony, révén az össze vissza fojtott meg ilyen-olyan szűrő miatt és ez csak egyre rosszabb lesz mert a normának egyre lejjebb kell mennie és lassan nem éri meg belsőégésű motorokat gyártani és átállnak az elektromos megoldásra.
Ami véleményem szerint egyáltalán nem rossz, mármint az eredmény, de hogy ilyen áron..Mindennek megvan az ára és én örülnék a legjobban ha minden autó elektromos lenne és olyan hatótávokra lenne képes mint a legújabb Tesla Model, csak egyelőre elérhetetlen áron vásárolható meg és azokat is úgy tervezték, hogy 3-4-5 évente akkut kelljen cserélni bennük ami az autó árának a felébe kerül....
Szóval végeredményben azzal, hogy kiszorítják a belső égésű motorokat egy sokkal nagyobb globális problémát fognak okozni, mert ezek az akkumulátorok nem bomlanak le maguktól. Legalábbis egy ilyenről se tudok. Újrahasznosítani se lehet őket. Tudtommal.
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz belaazallat #107320 üzenetére
Ha ennyire rossz a helyzet, akkor ezek a mai autók 10 éves korukra a bontóban kötnek ki?
Komolyan elgondolkodtam rajta, hogy inkább maradok a sima adagolós 1.9 TDI-nél 2000 körüli évjáratnál.
Csak aprólékosan végig kell ellenőrizni, nehogy belefussak egy 1 millió km-es ócskavasba.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz footy #107332 üzenetére
"Ha van a zsebedben félretéve adagolóra, lendkerékre meg turbóra, akkor nagy gond nem lehet."
Melyikkel járok jobban hosszú távon ha a legrosszabb esettel számolunk? (5-6 évre tervezem venni, használni.)
Egy 500k km-es adagolóssal vagy egy 300k km-es PD elemessel?Ha a PD-n bekrepál az elem és mondjuk lendkereket is kell cserélnem gondolom 3-4x-esébe kerül egy sima adagolóshoz képest.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Igazából ez nem lett volna gond, mármint, hogy 12 hónapon belül maximum 6 hónapot tartózkodhat kint, ez viszont igen: "De ha van munkaviszonyod, akkor viszont 1 percet sem tartózkodhat ott az autó."
Ez tényleg így van? Akkor hogy a fenébe visszük ki az autót, azzal dolgoznánk!?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Rick4 #107341 üzenetére
Ez is egy megoldás lehet?
Mert csak 3 hónapot lenne kint a kocsi évente, azért vegyek angolt, hogy aztán a további 9 hónapban angol kocsit vezessek itthon?Ck.: Hát akkor az ügy megoldva! Át kell íratni anyu nevére, a 12 hónapból meg csak 3 hónapot leszek kint a kocsival, azért nem vennék jobbkormányosat.
Írtam privátot!
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
-
ludsimon
veterán
válasz johnny82 #107360 üzenetére
Egyébként ezeknek(MK3) is még ugyanaz a legendásan tartós futóműve van, mint az MK1-nek?
Nekünk a Ford Mondeoval MK2 '96-os ( 8 éve van tulajdonunkban) csak a baj van, nem magyar utakra tervezték. Megcsináltattuk az elejét, most meg a hátulja van tropán.
Én mondjuk nem is ilyet vettem volna 8 éve, hanem inkább Octavia MK1 adagolós 1.9 TDI-t, de az akkoriban sokkal drágább volt, mint most a kettő közötti különbség.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz johnny82 #107363 üzenetére
Igazából a kopó alkatrészeken kívül aminek jelentősége van magyar utakon szerintem az a futómű, hogy mennyire bírja ezeket a magyar utakat. Csak azért mert tapasztalat, hogy a Mondeonknál már nem tudom hány szilent volt cserélve, meg mindenféle bisz basz a futóművön, de mindig előjön valami.
Integrale:
Köszi, kiszámolom mindjárt ezzel![ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Bati0501 #107394 üzenetére
PD-sben is ugyanúgy kifoghatok 500k-sat.
5 éves autóból is kifoghatok 500k-sat.
Sőt 2-3 éves autók sem ritka 200-300k-val!A lényeg szerintem ott van, hogy viszonylag elérhető áron vannak az alkatrészek, nem úgy mint a PD elemesnél, vagy újabbaknál ha bekrepál az adagoló ott bizony fél misi is elmehet csak arra!
Ha elviszem egy márkaszervizbe vagy egy olyan szakihoz aki 15-20 éve Skodákkal foglalkozik és ért az Octáviákhoz rendesen az azért meg tudja mondani jelenleg milyen állapotban van szerkezetileg, amibe meg nem lát bele az a motor.
Kompressziót viszont lehet rajta mérni amiből lehet következtetni, hogy 300k-nál jár, vagy 600k-nál a motor, csak nem tudom egy komplett állapotfelmérésnél mennyire mennek ennyire részletesen bele (én tuti ilyet kérnék!).Ha jól tudom rá lehet akasztani ezekre a TDI-kre olyan eszközt ami méri a befecskendezést külön-külön, szóval még az adagoló jelenlegi állapotát is ki lehet szűrni.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Rick4 #107401 üzenetére
A PD TDI is ennyire 'occó'?
Én leragadtam azoknál a legendáknál, hogy fél millió ft ha adagolót kell cserélni.
Akkor most dőlt el a PD TDI mellett teszem le a voksom valószínűleg!
Nyomatékosabb (sokkal), olcsó alkarészek, és természetesen Skoda Octavia.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Ezek? BJB, BKC, BXE, BLS
undefined
-
ludsimon
veterán
Ismerős körben van olyan, aki megvette a BMW-t, valami tönkre ment benne és nem tud vele egy métert se menni, mert nincs annyi pénze megcsináltatni.(200k körüli összeg lenne)
Bírom, hogy a nagy "pénzzsákok" megveszik a BMW-t meg a prémium kategóriájú autót hogy az milyen jó, ha meg elromlik valami benne rossz esetben minden félretett pénzük elúszik, legrosszabb esetben nincs félretett pénz és csak hónapokig áll a kocsi.
Láttam már olyat is, hogy rokkantnyugdíjas segííííjbűl egy 15 éves BMW-vel furikázott a faluban a tezsvíreivel. V
Azért írtam meg mert kíváncsi vagyok a véleményetekre! Mi értelme a presztízskérdésnek ha nem engedheti meg magának?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz szőröscica #107445 üzenetére
Én az 1.8 TD-vel Endura-DE, 177 Nm-el 2000 rpm fordulat alatt közlekednek, egyszersem dudáltak le.
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz szőröscica #107472 üzenetére
A túl hosszú gázpedál útról tudtok valami okosat mondani?
Egyszerűen nem bírok hozzászokni ahhoz, hogy annyira fel kell engedni. Pedig a vezetési stílusom olyan, mintha tojás lenne a gázpedál alatt.
Még sose padlóztam meg egy autót sem.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz tresh #107499 üzenetére
Szerintem meg pont rossz példa!
CPU-nál mi a mozgó mechanikai rész?
Szerintem semmi másra nemjó a chip, csak elbaszni a fogyasztást meg a co2 kibocsájtást növelni.
Meg kályhabajnokoknak jó![ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz bajnokpityu #107522 üzenetére
Sőt! Csipsz után autópályán visszafelé termeli az üzemanyagot.
4.4-ből megnézném hogy lett 3-2,5L.[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
ludsimon
veterán
válasz bajnokpityu #107541 üzenetére
Hogy volt 9 liter fogyid és még mindig 7l? 90% város?
undefined
-
ludsimon
veterán
-
ludsimon
veterán
[link]
Egy kérdésem van.
Mikor kötik IQ teszthez a jogosítványszerzést?undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Jim-Y #107602 üzenetére
Mennyit használnád km-ben kifejezve 1 nap és hány százalékban város/országút?
Mennyi km-t tervezel 1 évben menni vele?Dízel lassabban melegszik be a benzinesnél, hidegen +50%-al többet fogyaszt a dízel, szóval dízelnél a kedvező fogyasztás is elvész ha csak városba használod 10-15km-es utakra.
Plusz nem is szereti a rövid távokat. Alig melegszik fel a motorolaj és mikorra bemelegedne addigra odaértél.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Integrale #107609 üzenetére
A benzines 4-5 km alatt bemelegedik üzemi hőmérsékletre. Dízelnek kell 15-20 km. Ezért fogyaszt ennyit.
1.8TD Endura-DE-ben megnézem mit csipszelsz.
Max beleteszel egy Cheetos-t.Szét van húzva valami elektronika, hogy jobban menjen, szerintem az miatt fogyaszt többet.
Én biztos nem húztam volna szét fater helyébe, de ő sportosan szeret vezetni.Jim-Y: Akkor maradjon első autónak egy benzines!
Amíg valóban nem mész 15-20k km-t addig nem éri meg a dízel, több alkatrész miatt drágább is fenntartani a dízelt ha valami tönkremegy.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz molnarpeter #107610 üzenetére
Hozzáértők mondták, hogy a dízelnek is van +20-30% többletfogyasztása hidegen.
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Mágus2 #107617 üzenetére
Annyival egészíteném ki, hogy ez 100% nem csak a TDI-kre igaz, hanem ugyanúgy a hagyományos adagolósokra is!
Különben többet kellene fogyasztania hosszú utakon is az 1.8 TD-nek autópályán!
130 km/h átlagsebességnél 6,5L-t 160km-en, légkondival csurig pakolva az autó, + kerékpárok a hátsó csomagtartó ajtón.Városban meg 10L az említett 2x15 km ingázás.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz szőröscica #107640 üzenetére
Pontosan!
Minél lassabban mész annál jobb a fogyasztás.Minden motornak megvan az a fordulat tartomány, illetve légellenállási küszöbe, ami felett elkezd aránytalanul sokat fogyasztani az autó.
Majd ha megyünk ki kocsival Londonba én tuti beállok 110km/h-ra végig, és megmutatom faternak, hogy el lehet járkálni 5,5L-ből is, csak nem kell 140-160-al száguldani.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz hdman #107643 üzenetére
Végülis oda lehet érni mindenhová 8 óra alatt is és 6 óra alatt is, a fogyasztás a nem mindegy szvsz.
Aki nem időre megy és nem a munkája annak szvsz tök fölösleges száguldoznia.Persze veszélyesen lassan menni sem szabad, 130-nál én 110-el mennék/megyek.
[ Szerkesztve ]
undefined
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- sziku69: Szólánc.
- Háztartási gépek
- Rövid videón a The Forever Winter
- Linux kezdőknek
- nVidia tulajok OFF topikja
- Spórolós topik
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző