Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
Topikgazda
Amikor bemutatták az FF DSLR vázukat, én csak fogtam a fejem. Egyrészt hány meg hány éven keresztül ment a nyafogás a Pentax userektől, hogy jöhetne az FF szenzor és mindig hárítottak, aztán mire világossá vált, hogy a DSLR iparnak nincs jövője, akkor törlesztett egy olyan adósságot, amit már senki nem kért tőlük többé.
Minden új rendszer elindításakor a legnagyobb forrásigényű befektetés az új objektívpark kifejlesztése és a Pentax akár indíthatott volna "future proof" FF MILC rendszert is, így is úgy is új objektíveket kell fejlesztenie, az egyiknek lett volna jövője, másiknak meg nem. Most így egy olyan rendszerhez fejlesztenek drága pénzért, ami 5-10 év múlva el lesz földelve két méter mélyre.
Nem lennék a Ricoh-Pentax igazgatótanácsának tagja ezekben az években, hogy úgy vonuljak be a történelembe, mint a fotóipar egyik legendáját falhoz vágó idióta.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ahha. Ez az ami egy 5-10 perces nyomkodás közben nem biztos, hogy kiderül. Nekem nem derült ki, de mintha valami tesztben is olvastam volna, hogy az X-T30 nem tudja, de lehet ott is ez volt a hiba. Már amennyiben ugye a felhasználó a hibás a kretén UI/UX döntések miatt.
-
Neck
veterán
Miért nem az van visszanézéskor, hogy látom az összes infót alapból, és nyomok egy gombot, ha full screen módba akarom tenni?
Ritkán zavaróak a feliratok a képen.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
hibavissza
veterán
Persze, nyitva használom. Nem lenne szívem-idegzetem órákon át nyekegtetni. A 25 1,4 és 20 1,7 viszonylag jó nyitva is, de napfelkelte-napnyugta esetén valamiért (már nem emlékszem miért, de nyomós oka volt) bepróbálkozam párszor rekeszeléssel. Akkor futottam bele ebbe. A 12-32 mondjuk teljesen némán rekeszel, de azt nem igazán használom erre. LRTimelaps-et használok. Elég jól kezeli a villódzást.
(#2599) kovsol: mikor legutóbb gondolatvásárlást csináltam emiatt is választottam az a7III-at minden egyéb nyűgje ellenére. Erre most itt olvasom, hogy ezért szar... vegyenek panaszonikot oszt' megtudják mi a szar.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Gondolkoztam is már rajta, hogy kéne 2-3 darab videós Samyang, bár még nem néztem utána, hogy mennyire van hozzájuk adapter (pl: bevásárolnék Fuji X bajonettesből és felraknám MFT-re és Sony-ra is ha úgy hozná az élet). Ugye ezeken nem kell az égvilágon semmilyen jelet átvinni, csak az a lényeg, hogy fizikailag adapterezhető legyen.
Tök jók az MFT objektívek és Pana-Pana esetén videó alatt is megy a real time lencsekorrekció, de a retardált manuális fókusz az idegeimmel játszik (csak a Full Frame Pana vázakon lehet átállítani lineárisra ehelyett a gyorsuláson alapuló agybeteg marhaság helyett). Sokan kérdezik Panasonic pro videósok miért nem használnak natív MFT üvegeket... hát ezért (sem).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Így van, ráadásul videósok is ki vannak téve ugyanennek a szívásnak. De gyanítom nem a CMOS világában érünk el a valódi global shutterhez. A Sony szereti a global shutter jelzőt dobálni, de mindig az apró betűs részből derül ki, hogy a valóságban ez csak "visually global shutter". Ami persze így is elismerésreméltó mérnöki teljesítmény, csak nem összetévesztendő a kifejezés valódi jelentésével.
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Nyilván 1/25-nél már jó lenne, de úgy meg a mozgás lesz túlságosan elmosott."
Akkor mozogj nagyon lassan és Benny Hill zenére felgyorsítva játszod vissza. Ha reklamál az ügyfél, még mindig lecseszheted a szégyenérzetére alapozva, hogy nem érti ezt a kortárs posztmodern művészetet.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Bár nem Oly hanem Pana userként mondom azt már egy jó ideje, hogy bármit is nyögjön be bemondásra a marketing osztály, még a jobbféle IBIS-ek is ~3 EV-ig magabiztosak, felette már egyre nagyobb hibaszázalékkal dolgoznak. Dual IS ide vagy oda. Kolléga E-M1 II-vel is ugyanezt mondja.
Én kedvelem az IBIS-t, mert zömmel ekv. 90mm és az alatti objektíveket használok és az OIS nélküli kicsi, olcsóbb fixeket szépen el tudja látni egy ~3 EV körüli stabilizálással.
A 6+ EV marketing bullshittel meg nem foglalkozom, főleg mikor a prospektusok hátoldalának legalján az apró betűs részben is leírják, hogy ez melyik konkrét objektívvel összeszinkronizált IS mellett érhető el, a Nap, Mars és a Vénusz megfelelő együttállása idején, ideális páratartalom és nappali középhőmérséklet mellett, a földkéreg alacsony szeizmikus aktivitása esetén. Csak ha esetleg reklamálnál, akkor legyen mire mutogatni.
-
lugosi
MODERÁTOR
Nekem e-m1-hez még nem volt szerencsém, egy low-end pana vázam van. Azzal én is írtam a topikban, hogy nem értem mit csinálok rosszul, mert a közelében sem vagyok azoknak az időknek amiket a YT videókban látok. Az a 3 érték megvan kb. tényleg, de a 4-re már bizonytalan lennék.
Én úgy álltam neki a cikk elolvasásának, hogy nem fair, mert az E-M1 MK3 stabija (amennyire neten olvastam, láttam) a legjobb talán, ennek megfelelően alakult is a cikk. Egyébként szerintem ha azt vesszük, hogy a Fujinak ez még ibisben nagyon az eleje, a H1 lehet mondjuk 1. generációs, ez pedig mondjuk másfeledik, mert gondolom a hatékonysága azonos, annyiban fejlettebb, hogy kisebb vázba tették. Majd a 2. generáció jobb lesz, a 3. még jobb stb. Én örülök neki hogy egyáltalán elkezdték, ha benne van a vázban és minden fotózáson csak 10 olyan képet megment, ami egyébként kuka lenne, és amúgy jó kép, netán nehezen megismételhető, akkor már megérte.
-
topikk
senior tag
Nem tökéletes, az biztos, de
1. van (ezt kovsol-nak írom, mert a soháának egyértelmű jelentése van)
2. az esetek nagy többségében teljesen jól használható. Az tény, hogy nehéz helyzetben sokat hibázik. Pont 2 napja voltam egy vízparton ahol fecskék cikáznak, az egyik pont felém jött , a fejemtől kb 1 méterre repült el és sikerült "ráengednem" 5-6 képes sorozatot olyan 3m és 6m távolságon belül. Egyik sem volt fókuszban, de nem tudom, hogy egy ilyen helyzetet mennyire jól old meg egy A7iii vagy XT3.[ Szerkesztve ]
-
topikk
senior tag
nekem az hiányzik, hogy legyen egy olyan AF mode ami a képen belül mozgó részt próbálja elkapni / követni. Megtalálja azt a kis részt ami másként mozog a többi pixelhez képest. Ezt még senki nem csinálja, pedig laikusként hasznosnak tűnik. Autóra, repülőre, sportra, mozgó vadra, madárra. Vagy ezt annyira nehéz megvalósítani?
-
vond
MODERÁTOR
Na, tessék. Gondoltam, hogy Téged még meg kéne kédezni. Emlékeztem, hogy eléggé hardcore nyomod az X-T3-mal. Bár ugye vakablak93 kolléga az X-T30-ról írt. Valószínűleg az X-T3-nál jobban figyeltek a hőelvezetésre.
(#3343) kovsol: 50-55k a járvány előtt volt. Mostanában szerintem 60-65k alatt nem nagyon raknak fel. Én a Hardveraprót, meg az Index m4/3 topikot szoktam nézegetni.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
b.vr
őstag
Olyan váz úgysem lesz ami mindig mindenkinek tökéletes. Ettől még azt fel lehet mérni hogy általánosságban a videós célcsoport mértékadó többségének milyen milyen kialakítású vázgeometria lenne a leginkább megfelelő - és kb biztos vagyok benne hogy az nem a mostani Sony vázgeometria (az egy másik kérdés hogy a Sonyk amikor próbálgattam nekem fotózáshoz se álltak éppen kézre, nem is gondolnám hogy arra épp a legmegfelelőbbet sikerült megtalálniuk )
Látod, Te is írod hogy a vastagságnövelés az Téged sem zavarna.[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
És amíg mi itt jól elvitáztunk azon, hogy van-e bármi értelme a crop miatt a nagyobb felbontásnak, maga Grant Petty a Blackmagic alapítója és ügyvezetője magyarázza, hogy azért lesz tök jó 80 megapixeles képkockákat gyártani, hogy a filmesek könnyen croppolhassanak kedvükre 4K/8K kimenetre.
-
p_adam
addikt
Érdekes, ezt állítják: Blackmagic Design has also streamlined its entire workflow to be more efficient, going so far as to demo that with the help of Apple's Metal graphics architecture, it's possible to edit 12K Blackmagic Raw footage directly on a MacBook Pro.
Leméretezett 8K vagy 4K is van benne, persze kérdés, hogy mennyivel jobb ezzel a kép és kell-e ilyen szenzor (egy hibrid photo/video kamerában több értelme lehet) -
nozs23
addikt
Nem tudom mirol beszelsz. En szidom eleget a Sonymat, bar nem vesz fel 10 bites videot, de nem melegszik tul 24p-ben, pedig lassan 2.5 eve piacon van. Attol pedig nem lesz jobb a gepem, ha az uj Canon esetleg gyengebb.
De akkor majd nyugtatjak magukat a Canon tulajok, hogy nem baj, hogy kikapcsolt, a Sony is tulmelegedett. Ez pont jo igy egy millioert. -
Stauffenberg
Topikgazda
Eddig még nem kaptam ilyet mert még a Sony felhasználók is tisztában vannak vele, hogy ez tényleg komolyan gáz volt anno. Ismerek olyat, aki szintén A6300-at használt és nem igazán volt gondja a melegedéssel, nem tudom itt hardveres revíziók vagy csak szimplán gyártási szórás miatt lehet különbség, de akármennyire is a Sony az új Canon a hithű rajongótábor tekintetében, ezen még ők sem rugóznak.
-
p_adam
addikt
Semelyik másik gyártó nem fog ennyire rámenni a videóra fotós kamera esetében, csak a Sony gyárt hozzá ilyen szenzort. (A Prores RAW különösen jó ilyen alacsony felbontás, de magas, akár 4k 120fps frame rate mellett) Nincs közvetlen alternatívája, és valószínűleg nem is lesz (a Canon Speed Booster fejlesztése alapján egy crop szenzoros videó kamerát fog kihozni, az is elég jó lesz, de nem állóképes kamera és valószínűleg így is több pénz lesz)
Ezt a vonalat nem fogják újból frissíteni egyhamar (mert mit tudnak még ezen kívül belerakni), akkor mért ne rakják bele a jobb EVF-et, ha itt tartanak. Nyilván az LCD lehetett volna jobb (abban meg ott tartanak), de ekkora méretben úgysem fér rá fizikailag nagyobb, a szenzor meg valószínűleg állandóan 4K módban fut, tehát éles lesz a képe, meg felvétel alatt is bele lehet nagyítani.
Az A6500-on is viszonylag jól láttam az élességet, de csak akkor, ha közben 4K-ban vett fel a kamera (és 15 perc alatt túl is melegedett), itt meg valószínűleg állandóan így (vagy közel ilyen felbontással) üzemel, ha a Display Quality "High" módra van állítva.Egyébként egy Nikon D5 vagy D6 kamerának is elég jó alternatívája lehet éjszakai sajtófotós célokra is (ahol ugye a dinamikát meg minden mást feláldoztak a legjobb ISO oltárán)
Nem tudom ez a 16000 ISO csak a videóra vált át, mert az új processzor trükközik valamit a zajcsökkentéssel, vagy fotóra is ugyanúgy, de mivel adott esetben kevés fénynél is kellhet akár az 1/500 zársebesség is, így el lehet mászni ISO tekintetében és ott már valószínűleg a 12MP kevesebb zaj is jobb, mint a 20MP több zaj.Részben az egyéb apró fejlesztések miatt, de nekem ez a kamera különlegesebbnek tűnik, mint egy A7RIV ami a 61MP-en fejlettebb AF-en kívül olyan sok újat nem mutat, és ISO-ban még gyengébb is kicsit.
Persze lehet az A7IV se lesz már annyival gyengébb mindent együttvéve, azért gondolom megkapja ugyanezt a kezelést meg LCD minőséget, csak még várni kell rá jövő évig.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Az X-T4 sokkal jobban járt volna vele. Szerintem az X-H2 sem fogja megkapni, ilyen téren a Fuji is röhejes. Nyilván akkora kijelző nem lesz ezeken, mint egy Pocket CInema 4K vagy 6K kamerán, de már a 3.5 col 16:9 is sokkal jobb lenne, mint ezek a 3.0-3.2 képátlójú normál képarányú darabok.
A szelfi tudtommal állókép, nem video - de lehet tévedek
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Az előbb is a Blackmagic kamerákat hoztam fel, azon kívül, hogy tuningolni kell, ha valaki nem fix LCD-t akar, nagyon is jó videóra, hogy nem egy kis méretű kijelzőn nézi az élességet. Nincs szükség annyi gombra, ha az érintőkijelzős kezelés jól meg van oldva, sőt, sokkal jobb is.
Pl. a Canon kamerákon is nagyon jó a kezelőfelület (sőt, egyértelműbb, hogy minden félautomata módban ugyanolyan, csak ami automata, azt nem lehet nyomkodni), de ha nagyobb lenne a kijelző, akkor még egyszerűbb lenne és igen, a gombokkal is lehetne spórolni, a joystick az egyetlen, ami valóban nagyobb érvágás lehet, de a többit máshova is lehet rakni (leginkább a kijelzőre)Így, hogy az A7 kialakítás miatt csakis ugyanolyan 3 col maradhatott az átmérő, nem valószínű hogy olyan drasztikus lett volna a javulás a méret növelése nélkül (a fogyasztás meg csak még több), igazából ez a fontosabb dolog, akinek az volt a baja, hogy nem forgatható, az így is elégedettebb lehet a korábbinál, meg a szenzorkiolvasás módja miatt valószínűleg nem életlen (bár nyilván profitált volna több pixelből).
A legdurvább dolgokat meg úgyis csak a külső felvevővel tudja.A keresőnél a külső méret változása nélkül 0.9x az új nagyítás, ez csak nem lehet olyan rossz, az A7SII eredeti ára alapján valószínűleg akkor is ugyanennyibe került volna a kamera, ha csak egyel régebbi EVF-et kap meg, de valószínű a Bionz XR processzor is kell hozzá.
Valahogy el kell adni úgy is, mint egy hibrid kamera, és akkor meg már csak ezt is fel lehet sorolni a fotós érvek mellett, még ha az LCD továbbra is gyenge pont marad (és a teljes újratervezés itt valóban nem állja meg a helyét, de ez már az egész kamerára is igaz, A7RIV 'Evo').
Az sem lehet várni, hogy az A7IV bármilyen tekintetben jobb lesz az LCD vagy EVF terén, utóbbinál gyengébb, de már valószínű jó, előbbinél valószínűleg ugyanolyan marad (csak a forgathatóság marad a kérdés).A másik topikban már írtam hogy 4k60p FF RAW kimenet max ISO és dinamika AF-el együtt, komolyabb túlmelegedés nélkül, minimális súly és méret.
A többiről mind felesleges beszélni, ha ezt más meg sem fogja közelíteni, ha ilyen szenzort nem adnak oda másnak, vagy azok nem terveznek külön.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Az A7S volt a korábbi Sony széria legsikeresebb modellje (egy 5D III-mal kellett versenyeznie videóra...) az A7SII meg megkapott két fő dolgot, IBIS és belső 4K felvétel, fenntartotta az iramot, aztán jött az A7III ami még mindig erős maradt mindkét téren, sokakat bevonzott a Sony rendszerbe.
Ugyanezt a kört be fogja futni az A7SIII is szimplán azért, mert a videót sokkal jobban kitolja az A7III-hoz képest, és továbbra sincs igazi alternatívája (csak ha valakinek nincs ilyen szintű dolgokra igénye, akkor már vehet más kamerákat is, amik fotóra jobbak stb. stb.)
Ha lehetne választani, ez a kevés megapixel sok fps meg RAW kimenet koncepció APS-C méretben is tökéletes lenne a Sigma 18-35/1.8 objektívvel, valamiért nem bír senki tervezni hozzá egy normális high-end video képes vázat olcsó áron mert túlságosan hasonlítana a videokamerához...
De visszatérve az A7SIII-ra, ez is hasonlít. Nincs maximalizálva a hasonlóság, de így is sokkal jobban, mint más kamerák, a rolling shutter gyakorlatilag mindent üt - bár a 'gyenge 4K' módban az R5 is nagyon jól teljesít, és azt még meg kéne nézni normálisan, hogy mennyivel életlenebb, mint az A7SIII, jó lenne egy normális gyakorlati teszt
De kevés olyan van, akinek nem úgy adták oda íratlanul, hogy "tessék, de akkor hangsúlyozd ám az előnyeit"[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szubjektíven nézve engem sem talált telibe az A7S III és pont azért, mert fotóra nekem már kevés a 12 megapixel. Viszont objektíven nézve, ha olyan felhasználó lennék, mint Gerald Undone, aki 95%-ban videóra használja és a maradék 5%-ban social posztokhoz gyárt BTS fotókat, akkor nehéz elképzelni ennyi pénzért ennél jobb ajánlatot jelenleg a piacon.
Engem jobban izgat, hogy ezekből a fejlesztésekből mi csorog majd le az A7 IV-be. A visszafogott rolling shutter, fejlesztett színkezelés, 4K/60p és a 10 bit internal például jó lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
Alapvetően igazad van az autós hasonlat helyretételének kérdésében, de...
Nekem az a furcsa, hogy az egész neten eddig folyamatosan azon ment a nyüszögés, hogy a Sony-kban nincs 4k60. Erre kijöttek egy 4k120-al, amiben úgy tűnik, lesz egy gyakorlatilag unlimited használható 4k60, most meg hirtelen azon megy a vita, hogy miért ugrál mindenki a Canon túlmelegedésen, ha 4k30-ban nem is melegszik...
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
mikrofon
veterán
Szerintem meg nem mert a max sebesség 130 ha betartod a törvényeket. Ilyen videóban nincs. De akkor legyen 0=>100 gyorsítást. 5-ször nyomsz padlógázt aztán ki kell állnod pihenni....
De ha neked van igazad és olyan jól használható lesz akkor nem lesz visszahívás vagy garanciás szerviz. Ha ilyen lesz akkor biztosan van probléma...
Viszont a Sony-s álláspontoddal egyetértek! Ultra gáz az is hogy egyes vazaik 5 percig bírják... Ezt nem szabadna videós képességnek hívni.
-
nozs23
addikt
Ott az S1H, aktív hűtéssel se képes teljes szenzoros 4K/60p-re...
Ok a megbizhatosagra mentek. Pananal elfogadod ezt a kompromisszumot, de lehet komoly videos munkara hasznalni.
Amit le kell rakni 1-2 orara lehulni azt nem. Es nem csak 60 fps-nel adja fel hamar az R5. De valoban szep, hogy tudja. Rovid klippekhez biztos tok jo. -
mikrofon
veterán
Miért véded ennyire az R5-öt úgy hogy még tényleg nem tudni mit is tud és tényleg lehet hogy te sem tudnád rendesen használni hiszen elég sok a nyitottkérdés még?
Te tudsz valami biztos infót már vagy csak bevállalod hogy esetleg ez a magabiztosság ellenére nem lesz igazad?Egyszer már kifejtetted hogy neked inkább a megbízhatóság a fontos és nem a jólhangzó specifikációk. Most meg szerintem pont ez van veszélyben. Ezért is indulhatott el a pletyka a visszahívásról, garis szervizről...
Még egyáltalán nem tudni valóban mire képes valódi felhasználás mellett....[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs