Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
-
Szakbarbár
aktív tag
-
kw3v865
senior tag
válasz Szakbarbár #51655 üzenetére
Önmagában a matricázásnak is van értelme, de jóval hatásosabb, ha személyesen mennek oda ezekhez a tahókhoz az aktivisták. Tudják ezek az oroszok, meddig mehetnek el, és hogy mit lehet és mit nem, tisztában vannak a jogszabályokkal.
-
tyielow
aktív tag
Jó kis rész. Kresz-en is oktatták ezt a 20 perces túlélést. Mostanra (még csak) kb. 100 ezer km-t tettem, többnyire autópályán, szerencsére sosem kellett még leállóban megállnom...
Asszem volt totalcaron egy olyan cikk is, hogy az autópálya-munkások is elég durván ki vannak ennek téve...YouTube: toty1ka
-
mephi666
nagyúr
válasz tyielow #51660 üzenetére
pár éve amikor először mentem fel egyedül M5-ről M0-ra az M3 irányába, hirtelen azt hittem hogy defektem van úgy zúgott a gumi... kimentem a külsőbe, beálltam 70 körüli tempóra, kocsi jól irányítható volt és vártam az első benzinkutat, mert nem akartam a leállóban megállni-meghalni... (inkább b@szódjon össze a felni és menjen tropára a gumi) eldöcögtem alacskáig, megálltam, körbenéztem a gumikat: nyomás mindenhol rendben... visszamentem M0-ra és ott esett le, hogy a burkolat ilyen, attól van a hang
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Atomgeszi
veterán
Ez a kamionos kapott 2 évet + 5 év eltiltás vezetéstől, 3 ember haláláért.
[link] Ő pedig életfogytiglant 1 ember elgázolásáért
(Mondjuk ezt még mindig vitatom, hogy szándékos emberölésért.. szándékosan ment gyorsan, de nem szándékosan ölt meg valakit)
Ennyi erővel a kamionos is kaphatott volna 3x életfogytiglant szándékos emberölésért, mert direkt beléjük ment.
(Mindkettő egy rettentő szomorú eset, nem vitatom ,hogy egyik másik élet esetleg fontosabb lett volna, de csak érdekesek a mértékek) -
Reggie0
félisten
válasz kw3v865 #51654 üzenetére
Jo tudni, koszi. Amikor regen nezegettem, meg nem volt angol csatijuk.
(#51657) Lauda: Autokat tartoztatnak fel, nem embereket. Ez oriasi kulonbseg, ugyanis az auto szabad mozgatasa mar nem alkotmanyos alapjog nalunk se, a kresz vonatkozik ra. A kresz pedig nem tiltja azt, hogy jardan a jarmuvet akadalyozza a gyalogos.
[ Szerkesztve ]
-
patomi
őstag
Stop tábla, keresztbe jön a villámos, mögöttem meg dudál a barom. .. Másik, 3 sáv szélső jobbra fordúl, belsőből legyorsul, majd elem vág és satu mert nem tudott kimenni busz miatt. Kész meghülyült mindenki.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
Atomgeszi
veterán
válasz Siriusb #51667 üzenetére
Gondolom így oldották meg, hogy mindenféle jöttmentek bemenjenek.
Kb mint amikor önhatalmúlag kirakják a behajtani tilos táblát(a kerek piros középen postaládakémlelőtéglalap), alá pedig, hogy kivéve lakók.
Ahol én lakok, se ártana egy ilyen, mert sokan mások is ide parkolnak és a lakóknak meg semmi hely.
-
Szakbarbár
aktív tag
Ennek már nagyon itt volt az ideje: Lecsapnak a szabálytalan gyalogosokra a rendőrök Budapesten [link]
A gyalogosokra is ráfér némi pofátlan(tan)ítás.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Siriusb
veterán
válasz nyikszi #51673 üzenetére
Környéken 30-as övezet található, az egyik kereszteződésben eltűnt/nem is volt hosszú ideig a 30-as övezet végét jelző tábla. Ha ott mentem ki, akkor elvileg az egész városban 30-cal kellett volna közlekednem. Volt bátorságom felülbírálni a táblát (avagy a hiányát), pedig ilyenért már egyszer megbüntettek.
-
mephi666
nagyúr
ebből az 1. helyzet volt a neccesebb: balról az önkéntes forgalomirányító kiugrott, jobbrol meg elkezdett rámtolatni a másik... bíztam benne, hogy a gyalogot nem viszem magammal manőver közben és a másik sem nagygázzal tolat
2. csak egy laza stoptábla figyelmen kívül hagyása (elvettem a gázt már jóval előtte, így nem volt centizve), a 3. meg jó példa arra, miért kell figyelni a kanyarodni szándékozót jobbról kerülőre
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
-
mezis
nagyúr
[link]
Ez IGEN!
Jobb lett volna ezt a pénzt baleset megelőzésre, ámokfutók, piroson áthajtók,..., kiszűrésére fordítani.mezis
-
félisten
Alig ismert gyorshajtás-szabály szedi áldozatait: rengetegen hibáznak, meg is fizetnek érte
Agyvérzés különben, hogy újságíró hogy írhat le ilyen címet. Épp az a lényeg, hogy semmilyen szabály nincs ezzel kapcsolatban. A hülyeség szedi az "áldozatait" szokás szerint. A sebességhatárokat be kell tartani és kész.
Ez érdekes lehet, úgy tudom az usa-ban használnak ilyet már, az eu-s adatvédelem miatt eddig itt ezt nem alkalmazták. Illetve néhány márkában megtalálható már, csak a gyártó emiatt nem adja ki az adatokat:
Emellett olyan adatrögízőt is kötelező lesz beépíteni, aminek segítségével a rendőrség és a biztosító kiderítheti, hogy mi történt mondjuk egy balesetnél. A rendszer nem csak a sebességet nézi, hanem a sávtartó elektronikák jóvoltából azt is rögzíteni lehet adatot, hogy a sofőr záróvonalat is átlépett-e, vagy esetleg veszélyes módon, szabálytalanul előzött.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
https://www.youtube.com/watch?v=4SyVlC_OTXo&feature=emb_title
Zene tutul, gázt nyomja, körülnézés nuku...
-
Atomgeszi
veterán
Kövezzetek meg, de én eleve túlzásnak tartom a 30 ezret, idézve, hogy elvileg már 51-nél is meg kéne büntetni, hisz túlléptük a sebességet.
Nem gépek vagyunk, akiknek (tempomat híján) a lába 100% pontosan engedi a gázpedált mindenféle út és látási(ez vonatkozik arra, hogyha szemből süt a nap, és annak is örülsz, hogy napszemüvegben az utat éppen látod, nemhogy a sebességmérőórát a műszerfalon és pont jön egy hosszú egyenes szakasz, vagy épp elég egy kis lejtés, és máris be lehet kúszni egy kicsit gyorsabb sebességre a megengedettnél) viszonyoknak megfelelően, illetve a lejtő végeken a motorfékes úsztatás, lakott terület tábla kezdeténél, ahol még km-erekre nincs ház se kisgyerek, aki kifutna a labdája után és Te hopp véletlenül egy traktor előzéséből jössz vissza, el vagy foglalva azzal, hogy ismeretlen terepen vagy és nem pont szög 50-el érkezel meg a lakott terület határába..Nálunk pl. fél éve kezdtek a környéken mindenhol mérni.
Na, azóta még rosszabb a közlekedési időm. Nem, hogy óra 90-et(=nálam GPS 81), de még óra 70-el sem képesek közlekedni, mert mindenhol kint állnak a trafival és fosnak az emberek. Persze mindenhol 1 sáv, még előzni sem tudsz, tele az egész kanyarokkal.
De persze nem a pénzbeszedésről szól. Aki errefelé közlekedik, nagyjából mindenhol tudja, hogy hol tud majd megelőzni akár egy traktort, buszt, nagypapát, aki feltart 300 méter autósort. És lám, pont ott mérnek.. Ja meg a szőlőhegy felé vezető út, ami kb 4-5 km 50-es korlátozás. Kb 100 métereként 1-1 céghez is(mert amúgy ipari út is) van kereszteződés. És teleszórták az egész útvonalat ÚTÉPÍTÉS táblával és alatta 30-as tábla. Aztán az útépítés sehol nem zajlott, még gépek se voltak, csak jó pár nap után. Na de ők azért beálltak minden zegzugos helyre biztos, ami biztos betartják-e a sebességkorlátozást az emberek.Aztán jönnek a statisztikákkal, hogy több a halálos közúti baleset.. Aha. És mennyi ered ebből gyorshajtásból? Mert a népet hülyíteni nagyon tudják.
Félreértés ne essék, 13 éve vezetek, egyszer sem büntettek meg, és nem is szoktam gyorshajtani, de szerintem az igazán valóban gyorsan hajtókat kéne büntetni, és nem holmi statisztikákra hivatkozva mérni többet és többet, aminek köze sincs a valósághoz. És nem 30 ezret egyből, mert figyelmetlen voltál és megszaladt a gázpedál a lejtőn és jaj az üres úton TE már közveszélyes módjára átlépte 5-6-7-8-9 km/h-val a megengedett sebességet, és ők épp kint álltak a kézivel és jaj te most hatalmas hibát követtél el és ezért most lakolsz 30 ezerrel.Múltkor néztem a totalcaros videót, a menetközben rögzíteni tudó készülékről, és ott mondta, hogy 1% a hibatűrési határ, 100km/h-nál 101... na, ha valakinek mákja van, pont szemből süt a nap, ilyen olyan külső tényezők miatt nem lézeres szeme van, ami pontosan minden tized másodpercben a km órát nézi, akkor az be is szopta a 30 ezres csekket.
Boccs, ha hosszú lett. Egyetérteni lehet, meg nem is.
-
félisten
válasz Atomgeszi #51681 üzenetére
A 30 ezres induló közigazgatási bírság esetén lép életbe, ha például 50-es sebességhatár esetén minimum 65-el bemérnek. Ezt szerintem nem lehet elnézni ennyire. Ha 51-el mérnek be, akkor kapsz valamennyi helyszínit. Valahol azonban meg kell húzni a határokat, hogy betarthatóak és szankcionálhatóak legyenek a sebességhatárok.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
őstag
Csodálatos, a kapcsolódó cikkben meg elmondja, hogy látta jobbra a gyalogost, ezért okkal feltételezte a biztonságos áthaladást [link]
Én mondjuk egyrészt fékezek, ha mackósajtom van, másrészt nézek balra...
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
félisten
Bizony.
Az eset látszólag első ránézésre természetesen nyilvánvaló,
de fontosnak tartunk kiemelni egy óriási tanulságotNem kell ezt bonyolítani. Ebből az egyetlen tanulság az, hogy ha elsőbbségadás kötelező táblád van, akkor elsőbbséget kell adnod a keresztező úton érkezők számára és nem olyan dolgokkal foglalkozni, amihez semmi közöd nincsen (mint például itt a gyalogos duma).
[ Szerkesztve ]
-
Atomgeszi
veterán
Nyilván a 65 már kimeríti számomra is, de az 55 simán adódhat figyelmetlenségből, szemből sütött nap miatt, vagy épp, mert motorfékezel már, de még nem csökkent be a sebességed kötelezőre.
De sok helyen van,hogy 130 után beraknak 100-as táblát, és beállítják a mozgójárműben 101-re, te meg mész 104-gyel, mert épp még motorféken vagy, vagy figyelsz a többi közlekedőre is.. na, erre gondoltam, hogy nem gépek vagyunk.Persze ismerős mondta, hogy angliában jóval kisebb a tűréshatár... szóval ahhoz képest még jobbak vagyunk.
De, hogy mindenre ráhúzzák, hogy gyorshajtásból eredő baleset, mert 90 helyett 94-gyel mentél.
[link] A balesetek legfőbb oka továbbra is a gyorshajtás, ami az incidensek 31 százalékáért felelős.Kiváncsi lennék számszerűsítve, hogy ebből mennyi volt a valóban gyorshajtás(városban 65 fölött - közúton 110 fölött). Ha meg összesítve nézzük, 69%-ban meg más áll a háttérben, nem a gyorshajtás. Szóval alig harmada köthető gyorshajtáshoz.
-
Atomgeszi
veterán
válasz rushty #51685 üzenetére
Kedvencem, hogy az utóbbi években annyi járművel lett telítve rengeteg útszakasz, ahol 1 sáv van, és minden második nap belefutok olyanba, hogy óra szerint 70-el megy kint, teljesen belátható útszakaszon.. ami nálam valós 61... Most, hogy itt a környéken mindenhol mérnek, még a 80-as órát se érik el.. előtte azért mentek 100-al, ami óra 91.
Természetesen nem olyanra gondolok, hogy cefet szar idő van és örülsz annak is, ha 60-al hazaérsz...
Pont itt van a két város között egy 5km-es szakasz, ahonnan még C helyről B város felé, bekötőút, 60-as korlát, utána oldja a kereszteződés, és 5 km A városig, és tartja a stabil 70-et, ami egy körforgalomba torkollik, de persze már 1 km-el előtte lecsökkenti a sebességét 50-re biztos, ami biztos, és még a totál sík terepen lévő (nagy, nem ilyen városi virágládával közepén körforgalom) teljesen még esőben sötétben(mert van az 5 út mindegyikénél 2 villanyoszlop - na meg az autón a fényszóró) is jól belátható körforgalomnál azért meg is áll... Persze évek óta ígérik a 2x2 sávos utat, hogy megoldja a problémát, de eddig még csak kréta nyomok sincsenek, hogy valami is lenne. -
Reggie0
félisten
válasz Atomgeszi #51681 üzenetére
A sebesseghatar tullepese a jarmuvezetok altal okozott balesetek kb. 0.9%-at teszi ki. (lakott teruleten belul 0.7%, lakott teruleten kivul 1.2%).
Viszont jo penzbehajtas az egesz, no meg a meromuszereket is sokszoros aron adjak mutyis cegek, nincs olyan reszvevoje, akinek ne erne meg. Leszamitva az autost.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
"vezetői engedélyének elvétele mellett gyanúsítottként kihallgatták közúti veszélyeztetés bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt"
ez simán gyilkossági kísérlet: megérdemelné hogy üljön 5 évet és közben gondolkozhasson, hogy valamit másképp kellett volna ilyeneknek örökre elvenni a jogsiját
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #51690 üzenetére
előzést megkezdő jármű elé bevágni és ráfékezni... ez kicsit komolyabb, mint a vásári dodzsemmel lekoccolni a másikat... simán végzetes lehetett volna a baleset kimenetele aki ennyire labilis idegileg, hogy ilyeneket csinál, azt örökre eltiltani a vezetéstől
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Reggie0
félisten
válasz mephi666 #51691 üzenetére
Persze komolyabb, mint a dodgem, de ez meg nem azt jelenti, hogy embert akart olni, a gyilkossagi kiserlet pedig az a kategoria. Plane, hogy manapsag olyan fizikahoz nulla erzeku emberek tomegei elnek itt, akik fel sem fogjak, hogy ennyitol is konnyu meghalni. (A hir es a foton levo auto alapjan siman ugy tuni, hogy az elkoveto "fiatalok" volt.)
[ Szerkesztve ]
-
"Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?"
Mert egy betanított csimpázt ültettem a sofőrülésbe. Ő egy állat. Olcsó munkaerő. Ha megbüntetik, elzárást kap, az se baj. Legalább nem nekem kell etetni. Van másik..
-
kw3v865
senior tag
válasz philoxenia #51696 üzenetére
Köszönöm, ez még jobb forrás. El is olvasom, érdekel a téma.
-
Reggie0
félisten
Nem, gyilkossagi kiserlet akkor lesz, ha azzal a szandekkal indul el, hogy megoljon. Ha pl. valaki kiejti az ablakon a kest es az esik feled, az nem lesz gyilkossagi kiserlet, hiaba kozelit nagy sebesseggel feled.
Komolyan, felnott emberek a szandek fogalmat nem kepesek felfogni...
Tehat ha valaki ugy indul neki, hogy en ma meg akarok olni valakit, es ezt megprobalja, akkor az a kiserlet, ha sikerul neki akkor az a szandekos emberols(aka gyilkossag).
Ha valaki nekiindul es kitalalja, hogy kibaszom a keseket az ablakon, mert "mar kivan a braner, hogy jani nem tudja megeleztetni azokat es idegbajt kapok", es nem tortenik senkinek semmi baja, akkor az gondatlan veszelyeztetes vagy valami veszely okozasa kategoria nagyjabol(legfeljebb). Ha megserul valaki, akkor gondatlansagbol okozott valamilyen testi sertes, ha meghal gondatlansagbol okozott emberoles.Az elobbi esetben az elkoveto szandeka eleve az volt, hogy valaki meghaljon. A masodik esetben nem akart embert olni egyaltalan.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest