Új hozzászólás Aktív témák
-
lev258
veterán
válasz K1nG HuNp #5400 üzenetére
Akkor ne haragudj, de ez eléggé belépőszintű feladat. Épp ezért kellene erőltetned a probléma-felismerésen agyalást. Nem bántásból mondom, de a matek az egyik olyan tárgy ott, amivel kiszűrik (kidobálják) az embereket az első félévben. És ne számíts arra, hogy tanítják is (biztos van kurzus, de ott egyrészt nincs idő megérteni, másrészt a többi tárgynál már aktívan fogják használni a "még meg nem tanult" dolgokat is).
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
K1nG HuNp
őstag
kör aminek a sugara 2, a középpontjának 2. koordinátája 0
és ebből persze értem, hogy +-2nél fogjametszeniérinteni a körív az y tengelyt de, de ettől még nem tudnám levezetni, hogy miért[ Szerkesztve ]
(raw_item.get("pk").unwrap().as_s().unwrap().to_string()).split("#").collect::<Vec<&str>>()[1].to_string()
-
lev258
veterán
válasz K1nG HuNp #5405 üzenetére
Igen, az "a" paraméter azt mondja meg neked, hogy az x-tengely mentén mennyivel lesz eltolva a kör a 0-ból (az origóból jelen esetben). Na most, ha a kört az x-tengely mentén tologatjuk, mikor érjük el, hogy csak érintse az y-tengelyt?
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
K1nG HuNp
őstag
akkor hogyha az r és az xen való eltolás megegyezik..
f*szom köszi a levezetést, bár fura mert ezeket valahogy eddig is tudtam csak nem pakoltam ossze. ugye en elso bliccre felirtam az (x+a)^2 + y^2 = 4 es x = 0 egyenletrendszert, amit ugye nem tudtam megoldani
koszonom mégegyszer
(raw_item.get("pk").unwrap().as_s().unwrap().to_string()).split("#").collect::<Vec<&str>>()[1].to_string()
-
lev258
veterán
válasz K1nG HuNp #5407 üzenetére
Szívesen.
A másik út pedig, amit te is felírtál: a^2 + y^2 = 4
Mivel érintő a cél, így teljesülnie kell, hogy y csak és kizárólag egy értékű lehessen az érintésnél (érintés csak egy pontban történik). Mivel a négyzeten van az egyenletben, így ennek feltétele az, hogy +- szám nem lehet (az már két érték lenne). Marad a 0. Ha pedig y=0, akkor a^2=4.[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
axioma
Topikgazda
Azert itt en egyszerubbet mondanek: y^2=4-a^2=(a-2)*(a+2), akkor van 1 megoldas ha a jobboldal pont 0. De akar azt is lehet, hogy a diszkriminanst irja fel az legyen 0, ami itt ugye 0-4*(a^2-4), ugyanaz jon ki.
A fontos, hogy NEM megoldani kell a koregyenlet + az x=0 egyenletrendszert, hanem megkeresni azt az a-t, aminel csak egy megoldas van y-ra. Szerintem ezen ketto kozti kulonbseget kene emesztgetni egy kicsit, mert en meg mindig nem latom hogy ez koppant volna.
-
lev258
veterán
válasz BenQhunria #5411 üzenetére
Lehet csak én érzem így, de így hirtelen nemcsak hogy nem látom át, de fogalmam sincs arról, mi volt a feladat/kérdés.
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
axioma
Topikgazda
Haromszogelesnek tunik. Adott ket pont koordinataja es mindkettonel az, hogy a harmadikat a masikkal osszekoto szakaszt milyen szog alatt latjak (megfigyelok). Ebbol ki kell szamolni a harmadik koordinatajat es/vagy a harmadiktol valo tavolsagokat.
Mondjuk aki kitalalta, hogy a pontokat ne betukkel vagy nevekkel azonositsak, hanem a szog nagysagaval, annak ra kene csapnia a kezere.[ Szerkesztve ]
-
vamzi
őstag
Sziasztok,
Olyas valakit keresnék, aki ért a szeparábilis elsőrendű diff egyenletekhez és nem rémül meg az alábbi szavak hallatán:
- Euler módszer
- negyed rendű Runge-Kutta módszer
- OctaveHa volna itt ilyen, akkor jelentkezzen és részletezem, hogy mit szeretnék.
Köszönöm!
-
K1nG HuNp
őstag
köszi mindenkinek a rengeteg segítséget, ahogy nézem 95% körül lesz az érettségim.
nyáron jövök a finom bmes tárgyakkal
[ Szerkesztve ]
(raw_item.get("pk").unwrap().as_s().unwrap().to_string()).split("#").collect::<Vec<&str>>()[1].to_string()
-
ssgk
aktív tag
Sziasztok !
matematika gyakorlás során találtam ezt a feladatot és megoldását.
Feladat így szól:
Négy szabályos pénzérmét egyszerre feldobunk. Mekkora annak a valószínűsége,
hogy legfeljebb 3 dobás lesz „fej”? Válaszát indokolja!
feladatlap(11.feladata)
megoldókulcs(Szerencsés/össz)*100 a valószínűsége(százalékban)
És mivoltán hogy hasonló, szabályos" érmékről van szó így csak a végeredmény számít, ezek a lehetőségek
FFFF
I I I I
FFII
FI I I
IFFFEz 5db.
és az hogy legfeljebb 3 dobás fejFFFF
I I I I
FFII
FI I I
IFFF4db. így 4/5 vagyis 80% lesz a valószínűsége.
Az érdekelne hogy én tudom rosszul vagy szimplán elírták ? köszi.
-
lev258
veterán
A megoldókulcs a helyes.
A te logikádban ott van a bibi, hogy egyetlen érmének is két kimenetele van, azonosan 1/2 valószínűséggel. Nálad ez sehol nem jelenik meg, "fix" állapotaid vannak. A 4 érme mindegyike pedig a többitől független eseményt jelent, a valószínűségek szorzódnak.
Más nézőpontból: igaz, hogy az F I I I sorrendje lényegtelen, viszont több módon is kijöhet, így nagyobb valószínűségű.[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
#56474624
törölt tag
Ezt általánosságban úgy oldjuk meg, hogy legyen mondjuk X az a valószínűségi változó, ami a fejek számát jelenti, legyen n db érménk.
Ekkor P(X=0) + P(X=1) + P(X=2) + ... + P(X=n) = 1.
Hogy legfeljebb n-1 db fejet dobunk, az azt jelenti, hogy vagy 0-t, vagy 1-et, vagy 2-t, ..., vagy n-1-et, tehát a kérdéses valószínűség
P(X<n) = P(X=0) + P(X=1) + P (X=2) + ... + P(X=n-1) = 1 - P(X=n) = 1-(1/2)^n.Mivel P(X=n)=(P(fej))^n=(1/2)^n.
Azaz n=100-ra például:
1-(1/2)^100
n=4-re:
1-(1/2)^4 = 1 - 1/16 = 15/16.
A felsorolásost nem érdemes erőltetni, mert könnyű belezavarodni, elhibázni. Meg egy bizonyos számú érme felett nem is lenne rá idő.
[ Szerkesztve ]
-
ssgk
aktív tag
(#5421) lev258 Igaz, > ott hasaltam el hogy a végkimenetelekkel számoltam nem a lehetőségekkel.
(#5422) Ba cy lus Eddig ezt nem ismertem, de ezentúl alkalmazom majd
Köszi mindkettőtöknek !
[ Szerkesztve ]
-
szatomi30
tag
Sziasztok!
Lineáris algebra témakörében szeretnék segítséget kérni, 3 egyenletet 5 ismeretlennel hogyan tudok megoldani?
Erről lenne szó:Az feltűnt hogy a 1. és 3. egyenletben az x3 kiejthető, illetve az 1. és 2. összeadásával az x2-is. Felírtam bázistranszformációval az eredeti 3 egyenlet, de addig jutottam hogy kinulláztam az alsó sort. Hogyan tudnám megoldani ezt a feladatot? Köszönöm előre is a segítséget!
-
szatomi30
tag
válasz BTminishop #5425 üzenetére
Az egyik sor 0-ra hozása után nem jutok tovább.
-
-
gygabor88
tag
válasz szatomi30 #5428 üzenetére
Ez csak egy megoldás. Bevittél két vektort a bázisba, többet nem lehet, innen a bázistranszformáció táblázatából egyértelműen kifejezhető a megoldás 3 paraméterrel. Itt most x2, x3, x5 bármilyen valós értéket felvehet és x1, x4 ezektől a paraméterektől függ. A csupa nulla sorral ne foglalkozz, nem hordoz plusz információt, ezért el szoktuk hagyni.
[ Szerkesztve ]
-
dreamydd
újonc
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. Olyan embert keresek aki jártas és otthon van a statisztika feladatok megoldásában!! Előre is köszönöm ha van ilyen ember és jelezné felém! Egy feladat megoldásában kellene segítséget nyújtania.
-
Don.Corleone
aktív tag
Sziasztok! Lenne egy operációkutatásos példám, amiben kicsi elbizonytalanodtam így a sokadik feladat megoldása során.
LP típus, tehát grafikusan ábrázoltam az egyenleteket, majd a Z egyenest, ami zöld a képen. Maximalizálni kell, tehát a k értékét növelem, ennek következtében a zöld egyenes lefelé tolódik. A kérdésem az lenne, hogy ez esetben nincs megoldása a feladatnak - üres halmaz, avagy az egyenletekből kialakult alakzaton belül kell ezt a zöld egyenest növelni vagy csökkenteni a max vagy min illetve k érték függvényében és akkor jelen esetben A illetve B pont lesz a megoldás - mivel pont ráesik a zöld egyenes a 2-es függvényre, amit ki kell számolni. Előre is köszönöm szépen a segítséget és útbaigazítást! -
gygabor88
tag
válasz Don.Corleone #5437 üzenetére
Nyilván az alakzathoz kell tolni az egyenest, mert az alakzat pontjai közül kerülhet ki a megoldás. Ahogy írtad is, k-t maximalizálva a zöld egyenes át fog menni AB-n. Így AB minden pontja optimális megoldást ad.
-
-
LeG3Nd
tag
Sziasztok!
Fogaskerék. Evolvensből (involut) hogy tudok szöget visszaszámolni?
invß = tgß - ß[rad], invß = 0,12132, szóval
0,12132 = tgß - ß
A szögek radiánaban értendők. Innen hogy tudom a ß szöget kivarázsolni?
shorter of breath and one day closer to death
-
LeG3Nd
tag
válasz Cucuska2 #5441 üzenetére
Matlab megmondta.
Gépelemek példatárban minden levezetés nélkül hirtelen 'kiszámolódott', csak elfelejtették említeni hogy végeselem módszerrel. Nem találkoztam még ilyen példával, azt hittem van valami favágó módszer amivel bármilyen transzcendens egyenletet nyilván nem, de ezt az egy evolvensre vonatkozót meg lehet oldani.
shorter of breath and one day closer to death
-
#34576640
törölt tag
Hali,
Mi a matematikai képlete annak a számításnak amit például akkor használok ha azt szeretném kiszámolni, hogy 10 duplázás után mennyit kell feltennem a roulettere, ha 500 forint volt a kezdő összeg?
-
#34576640
törölt tag
válasz Jester01 #5448 üzenetére
köszi!
Valaki ebben tudna segíteni?
Hogyan lehetséges ilyen átlagot, középértéket egyszerűbben kiszámolni?
Tippmixelek.Nem vagyok biztos benne, hogy melyik csapat fog nyerni. A döntetlen lehetőségét kizárom.
Hosszú távon melyik lehetőséget kell játszanom?
Tegyek külön-külön 500 HUF-ot, vagy egy kétesélyt levédő szelvényre egybe 1 ezrest?
X csapat nyer 2,50-es odds
500-ból 1250
Y csapat nyer 2,80-as odds
500-ból 1400
Tiszta nyereség átlagolása: (250+400)/2=325
Kétesély
X vagy Y csapat nyer 1,32-es odds
1000 forint megtétele után 1320 forint jön.
Tiszta nyereség 320.
Hogyan vehetem számításba azt a becslést, mi szerint a sima egy csapatos fogadásnál a honvéd győzelemre 80% esély van (magyarán úgy becsülöm meg, hogy az esetek 20%-ban nem lesz 400 forintos bevételem) - eltolva ezzel az átlagot a kisebb hozammal kecsegtető nyereség felé.
-
BTminishop
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- További aktív témák...