-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
válasz cappa72 #153450 üzenetére
Pedig a cikk alapvetoen jogos.
A gyartok vert izzadnak, hogy hatekonyabb motorokat tervezzenek, majd az esetek donto tobbsegeben bekerulnek egy nagy SUV-ba, ami autopalyan nem tud 9l ala menni, mert a legellenallassa nagysagrandileg a sarki cukraszda epuletevel merheto ossze.
Varosban se sokkal jobb a helyzet, amikor 2 tonnakat mozgatunk lampatol lampaig...
Szoval kivetnem ra a kornyezetvedelmi buntetoadot en is.Az persze teny, hogy az ipar, a tankhajok es a legi kozlekedes durvabban szennyez, tehat valoban nem ez a legnagyobb problemank. Ettol meg nagyon rossz irany.
Same rules apply!
-
grizlisandor
addikt
válasz Doki16 #153449 üzenetére
Köszi az infót, mágnesest nem szeretnék.
Gravity Holder-ben gondolozok, ebben[link] és ebben[link].
-
K Norbi
addikt
-
nagyúr
válasz EQMontoya #153451 üzenetére
Persze, alapvetően ezért írtam, hogy lehet, hogy nem így akarták leírni, csak valahogy mégis... inkább "fújbüdösdízel" szagú, "megölöd a bolygót, ha suvot veszel" ízesítésű köretet kaptunk.
Amúgy egy 7 személyes Peugeot össz 1430kg. Ehhez képest egy "sima személyautó" (amúgy az milyen?) is ugyanennyi.
Bár ennek kitárgyalása inkább a környezetvédelmi topikhoz tartozna, de asszem' linkként itt is elfért.Egyébiránt nekem sem szívügyem a SUV, de nem ettől fogunk megdögleni (inkább azt is nézzük meg, mit eszünk, mivel etetnek minket...)
A SUV-ok inkább az egyterűek piacát ölik meg.
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Gaben92
őstag
válasz K Norbi #153453 üzenetére
Az elv maga jó, a kondenzátor valóban sokkal gyorsabban képes felvenni és leadni az energiát mint az akkumulátor (pont emiatt is használta egy időben a Toyota is az LMP1 programjában), csak egy pár dolog ki van hagyva az egyenletből. A kondenzátor önkisülési összehasonlítva egy akkumulátorral nagyon durva. Egy nap alatt akár 20% is lehet. Ráadásul ahogy sül ki azzal arányosan csökken a feszültsége is.
Megtámogatni egy akkumulátorcsomagot kondenzátorral nem hülyeség, amolyan pufferként tud viselkedni mert hatékonyabban tudja felkapni a fékezési energiát de messze nincs annyi előnye, hogy forradalomról beszéljünk.
Amíg városozol csak meg megy a racse addig jó a szuperkondenzátor. Hirtelen ad le nagy teljesítményt ami segít kigyorsításkor, fékezéskor több energiát tud hasznosítani, viszont amint kizsatarsz a pályára ahol nem nagyon fékezgetsz nagyot, ugyanott vagy mint nélküle. Jól hangzik az a plusz 120km amit említenek de az elég erősen csak félinformáció.
Tempomat 130 pályán végig és máris egy méterrel nem mész többet a csodakondival. Cserébe viszont plusz alkatrész, plusz elektronika, és veszi el a helyet az akkupakktól.
Szvsz értelmetlen... Nem véletlenül nem látjuk, hogy az autógyártók rárepültek volna. Pedig a Toyota versenygépében már ott pihent a technika 2012-ben...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
lacib
tag
válasz Dluinet #153457 üzenetére
Tudom senki nem kérdezett , de szerintem is ezt kellene nem pedig egy szőke, egyedül, marha nagy fekete M osztállyal , telefon kézben és még kanyarodni is kellene.
Nokia1611- Nokia3330- Sie Me45- Sie M65- SE C702- ZTE Blade- ZTE GrandXIn-Huawei G620s-Lumia 735-Xiaomi RN4
-
nagyúr
válasz Gaben92 #153458 üzenetére
Nagyon jó a felvetésed.
Most kérdezz meg egy pizzafutárt, hogy mennyit gurul azt autópályán.
De egy taxist is megkérdezhetsz.
Az emberek többsége, bármilyen hihetetlen, nem használ autópályát.
A kormányunk el is intézte, hogy idehaza ne is gondolkozzanak róla. Így nincs akkora nyomás rá, hogy építsenek még többet."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
veterán
válasz yodamester10 #153456 üzenetére
Biztos, hogy gyári VW az a pogácsa? Nem zárom ki, de minimum meglepő. VW AG felirat / VW embléma gravírozva?
A fotón annyit vélek látni, hogy 15 mm vastag és 5x112 osztókörű. Van esetleg egy teljes fotód szemből?[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz Dluinet #153460 üzenetére
A pizzafutár és a taxis azért különálló műfaj.
Az emberek nagy része azért nem vesz elektromost mert nem tudja elvinni messzire. És pont arról beszélek, hogy a kondenzátor a legnagyobb problémára nem megoldás. Városban többszáz km-t egy nap alatt csak a pizzafutár meg a taxis vezet. Előbbinek nem vesznek több milliós technikát, utóbbinak meg még a kondenzátorral megtoldott hatótáv is kevés lenne akár. Miskolcról meg a Balatonra ugyanúgy nem fogsz eljutni vele egy töltéssel.
Autógyár szempontjából felesleges vesződés mert a kb egy megoldott problémára ad egy kis finomítást, a megoldatlanhoz meg nem tesz hozzá semmit.
Én is rohadt szívesen járnék full elektromossal, de ha kiteszem a lábam a városból akkor a legközelebbi hely ahova megyek az Helsinki, ami 376km oda-vissza végig pályán. Ha nem tudom megcsinálni egy töltéssel akkor rohadtul nem fog vigasztalni, hogy míg városban vagyok addig nem hetente hanem kéthetente kell rádugni töltőre a kocsit....
Forradalomról majd akkor lehet beszélni, mikor valaki előáll egy olyan megoldással, hogy az elektromosok télen, fűtéssel el tudnak menni nyugodtan 1000km-t elérhető áron, és 10 perc alatt lehet 800km-t beléjük vágni.
Attól, meg hogy Magyarországon nem használnak az emberek autópályát, máshol igen.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #153456 üzenetére
Nem hiszem, hogy ez gyári szélesítés lenne...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Gaben92 #153462 üzenetére
Helsinkiben nincs töltő, vagy meg sem állsz, hogy lehetőséged sincs tölteni? De akkor mit csinálsz Helsinkiben, ha nem állsz meg ott?
Szinte biztos vagyok benne, hogy nem ismered az elektromos autókat, mert akkor nem erőltetnéd az egy töltéssel ennyit meg annyit megyek vonalat. Meg hogy egy autó teljes feltöltése mennyi ideig tart.
Szerinted kötelező mindig teljesen feltölteni egy elektromos autót?
Általában ha nem otthon töltik, akkor csak annyit töltenek bele, hogy a következő megállóig, hazáig elég legyen. Például munkából hazafelé menet megállnak az Aldinál, és amíg vásárolnak töltenek bele minimum 100km hatótávot.
Amit te említesz felhasználási módot, hogy 10 perc tankolás és 800-1000km vezetés, az autósok nagyon kis százaléka alkalmazza. Általában ők nem is érik meg a nyugdíjaskort.
Én sem dörgölöm minden autós orra alá, hogy 900km megyek városba 40 liter benzinnel, a szomszédom PHEV-vel meg 2600km használat után látogatja meg benzinkutat, ezért milyen szar már hogy a sima autókat folyton tankolni kell, neki meg belerohad az E10 a tankjába.
Gondolom meglehet csinálni utólagos vagy extra felszereltségként a kondenzátor beillesztését. Akinek szüksége van rá, az majd kéri. Vagy Brüsszel kikényszeríti."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Redneck
veterán
Szerintetek az miért van hogy az M0-án 60-as táblánál lazán 100-110-zel megy a jónép jelentős része, mintha kötelező lenne? Oké én is 70-75-tel jöttem egy-két autóval, de a legtöbben úgy tolták hogy öröm volt nézni. Ez tegnap volt, lemaradtam valamiről?
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Reggie0
félisten
válasz Gaben92 #153458 üzenetére
Nyilvan nem napokon at kell tarolnia a toltest, illetve, ha leparkolt, akkor at lehet tolteni az akkuba. Pont az a lenyeg, hogy a hajtas-rekuperacios cilkus hatasfokat novelje. Autopalyan is kell parszor fekezni vagy akar hirtelen fekezni es visszagyorsitani, amikor jol jon. No meg az autopalyazas is joval kisebb aranyu, mint a varosi forgalom. Forradalom nem lesz belole, de a mai szuperkondikkal mar jo lehet valamire. Azert 2012-ben meg a szuperkondik is sokkal rosszabbak voltak.
Amugy a lendkerekes KERS-nel is a fordulatszammal negyzetes a tarolt energia, megis tudtak hasznositani, szoval ez a feszultseg eseten se lesz problema.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
Egy kis mikró topic találkozó [link]
yodamester10 autója (ezüst) a másik.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Reggie0
félisten
Hat, en jo sok autorol tudok amik csak szokoevente kusznak fel a palyara. Az autopalyakon nem fer el sok auto, ha 10 meterenkent teli van az osszes sav es nincs se kamion, se mas jarnu, akkor talan 800000 ferhet el, mikozben van 3 milla.
Amugy igen, a palyakon azokkal talalkozol akik a palyat hasznaljak. Mig a haboru utan azokkal, akik tuleltek a haborut Erre a jelensegre van egy jo leiras: https://en.wikipedia.org/wiki/Survivorship_bias
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Nyilván a véletlen műve, de két nap, 2x 100km-nyi M3-on közlekedés során mindkétszer találkoztam egy német nagySUV-val, aki a belsőben balra indexelve, villogva tolta a népet 160-nal. Ha gyorsan akar menni menjen, de nekem kínos amit csinál. Ma visszafele új X5 M50d erősködik mögöttem, hogy ő menne. Kicsit lehúzódva mutatom, hogy vannak még páran előttünk, türelem (mindeközben persze olvasni tudtam a szájáról a tükörben, annyira közel jött). Amikor lett egy szabadabb rész szépen kimentem, de elkezdtem gyorsítani - nem volt őszinte a mosolya, amikor a következő autókat beérve kényelmesen be tudtam még menni elé. 400 lovas dízel ide vagy oda, nem igazán mennek ezek autópályatempónál az erejükhöz képest.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Autók nagy része el sem hagyja a várost vagy a közvetlen környékét a nyaralásokat és a távoli rokonlátogatásokat leszámítva.
90%-ban otthon, munkahely, iskola, óvoda, rokonok-barátok (azonos városban), vásárlás, posta, szórakozás (azonos városban), hivatal a jellemző úti célok."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
rbalint88
addikt
A csattanas kovetkezmenye lett egy halott akku mara... ugye a csomagtarto nem zar, ez az ostoba meg nem oltja am el a csomagtervilagitast 10 perc utan, hanem szepen hagyja lemerulni... radugtam a lidlis csodatoltot (ez meg regi, nem lcd-s, csak ledek vannak), de sok remenyt nem fuzok hozza, mert motorakkunak ismeri fel (6V), ugyhogy szerintem legkesobb hetfon veszek egy akkut bele. Meg a gyari 7 eves van benne, siman lehet, hogy enelkul is megdoglott volna a telen.
Szerencse, hogy az audi 3 het allas utan is pocc-roff indult. Amugy is meg akartam setaltatni, amig nem esik, igy legalabb tutira nem maradt el -
veterán
válasz yodamester10 #153467 üzenetére
Egy lendülettel a felni méreteit is olvasd / fotózd le a belső oldalán.
Ha gyári és 18" és Golf7-re való, akkor:
- a mérete vélhetően 7,5x18", ET 51;
- fenti esetben megfontolnám a pogácsa eltűntetését (mert így a 15 mm pogácsával ET 36-nak felel meg).(Kérdés lesz még a csavarok hossza, vajon cserélték hosszabbra őket a pogácsa miatt? Ha igen, akkor kellhet gyári méret belőlük. Vagy a 10 db lyukból 5 a pogácsát tartja a helyén, 5 pedig a felnit rögzíti a pogácsához? Ki kell deríteni, melyik 5 db a gyári, majd azokat használni a pogácsa nélkül.)
-
#89309696
törölt tag
válasz rbalint88 #153478 üzenetére
55Ah 450A vagy 490A, nézd meg milyen benne most. Kisebb ne legyen.
Meg persze férjen be fizikailag. Tuti, hogy halott? Ezek az okostöltők hajlamosak mindenre hisztizni, régen is ezerszer merítettünk le akkukat és a butatöltők simán feltöltötték és még mentek évekig. Ezek az okosszarok túl okosak olykor. Csumára merült akkut én nem ilyenekkel töltenék, hanem butatöltővel és mikor már van élet az akkuban akkor tenném okostöltőre. -
#89309696
törölt tag
Ha jól látom most került fel a Lexus a TC-re.
-
Gaben92
őstag
válasz Dluinet #153464 üzenetére
"Helsinkiben nincs töltő, vagy meg sem állsz, hogy lehetőséged sincs tölteni? De akkor mit csinálsz Helsinkiben, ha nem állsz meg ott?"
Helsinki példa volt, mert az a minimum ahova megyek. De ha jön egy telefon akkor meg indulás Lulea-ba ami 800km. Én speciel kikötőkbe járkálok és nem jellemző, hogy legyen töltő. Egyes embereknek az autó munkaeszköz és nem feltétlenül tud ott megállni ahol van töltő. De ha még töltőn is tudnám hagyni az autót, mindenki díjazná, hogy mikor kimegyek a hajóval 8-16 órán át foglalom feleslegesen.
"Szinte biztos vagyok benne, hogy nem ismered az elektromos autókat, mert akkor nem erőltetnéd az egy töltéssel ennyit meg annyit megyek vonalat."
Hybridem van, nagyritkán járok full elektromossal, viszont hybrid és teljesen elektromos meghajtásokat fejlesztek jégtörőkhöz és egyéb ladikokhoz aminek része az akkumulátor management is. Szóval nem vagyok teljesen hülye hozzá...
"Amit te említesz felhasználási módot, hogy 10 perc tankolás és 800-1000km vezetés, az autósok nagyon kis százaléka alkalmazza."
Amiatt mondtam, hogy akkor lehet majd forradalomról beszélni ha ez lehetséges lesz, mert akkor egy elektromos autó kompromisszumok nélküli alternatíva lesz bárkinek. Engem néha egy Model S sem tudna kiszolgálni hatótáv ügyileg, most meg 1 hónapja nem tankoltam, mert nem kellett mennem semerre. (Emiatt IS tankolok mindig 98 E5-öt.)"Gondolom meglehet csinálni utólagos vagy extra felszereltségként a kondenzátor beillesztését."
Nehogy azt hidd, hogy annyi a dolog, hogy "oda berakjuk azt csókolom". Az egész elektronikát úgy kell kiépíteni, hogy tudja kezelni a rendszert. Egy szuperkondenzátor bele tud küldeni akkora impulzust egy lithium akksiba, hogy egyből villan a "Check hybrid system".A lényeg az, hogy szimplán nem éri meg. Mi is gondolkoztunk rajta hajókhoz mert ott kicsit több problémát okoz a "fékezési energia". Amíg egy autónál szimplán veszteséged van, addig egy hajónál abban a fázisban míg ténylegesen el nem kezd fékezni (míg átfordulnak a propellerek, vagy míg megfordul az áramirány) esetenként 1-2MW "reverse power" van amit az akkuk nem tudnak felvenni és visszamegy a generátorokba ami úgy jelentkezik, hogy a dízelek túlpörögnek aztán leold az automatika és áramszünet van. Iszonyat hasznos lenne ehhez egy szuperkondenzátor, de még nálunk is az jött ki, hogy nem éri meg mert üzemanyagot nem spórolnak vele, egy kis extra hatótávot nyernének de annyival drágább és bonyolultabb vezérlést igényel, hogy egyszerűbb berakni pár extra védelmet.
Tudom, ez hajó, szóval nem releváns de autóknál is hasonló a helyzet. Aki városozik annak tudják biztosítani a hatótávot akkumulátorral, aki meg pályázik leginkább, annak meg nem segít annyit, hogy megérje kifejleszteni. Annyi többletköltsége lenne, hogy nem lenne ember aki megfizetné mert annyit nem ad.
Emiatt mondtam, hogy nem beszélhetünk forradalomról. Ha valaki kifejleszt egy rommá terhelhető akkut ami gyorsabban tudja leadni és felvenni az energiát, az lesz majd forradalom.
Reggie0: Magában abszolút nincs értelme a kondinak, de ahogy írtam az akksit megtámogatni vele nem hülyeség. Pont arra és úgy gondoltam amit te is írtál. Csak szimplán nem éri meg és sokkal bonyolultabb egy ilyen szuperkondenzátor implementációja mint ahogy azt az emberek gondolják.
Lendkerekes KERS azért jóval másabb technológia.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Reggie0
félisten
válasz gzbotii #153477 üzenetére
Van ra statisztika. Itt van egy osszefoglalo a palyakrol(2018): [link]
Ez alapjan napi atlag 35 599 auto/km hasznalja a palyat, palyabol 1173km van. Tehat ez 41757627 auto*km.
A kozuthalozatot atlag 4661 auto/km hasznalja, a halozat merete ~165000km, osszesen 769065000 auto*km.
Az utobbibol levonjuk az elobbit, akkor kijon, hogy 727307373 auto*km van a kozuton naponta, mig 41757627 auto*km az autopalyan. Az elobbi 17.4-szer akkora.(#153483) Gaben92 : Azert nem sokkal bonyolultabb a szuperkondi, sot maximum azt mondhatjuk, hogy mas, az akkuval sokkal tobb problema van. Trolin mar egy joideje kiserleteznek vele(csak a megallokban toltene a fel/leszallasok idejen.)
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz focvis #153485 üzenetére
Én atom nélkül dolgozom csak akkumulátorból. Ugyanaz a hajó tud full dízel üzemben menni (és tölteni az akksit a feleslegből), dízel-hybridként üzemelni, meg fullosan akkuról menni. Kutatójégtörőkön hasznos ám a "silent operation" de nagyon mikor tengeri rezgéseket meg zajokat mérnek.
Mondjuk a legviccesebb cucc amivel mostanában találkoztam az a "cableless cable ferry".
Reggie0: Kicsit rosszul fogalmaztam. Együtt használni a kettőt bonyolultabb. Amiatt írtam implementációt (egy akkumulátoros rendszerbe), csak le vagyok fáradva kicsit...
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
válasz Dluinet #153460 üzenetére
Ok nagy városokban jó lehet, de pl. nekem nem sokat termelne vissza, mert már rég leszoktam a fékezésről és annyit nem
megyek autópályán, amíg elérem az autópályát[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz brumi1024 #153471 üzenetére
Én ha olyankor jönnek a seggembe és villog indexel, mikor elöttem vonatoznak, elengedem, mögé megyek és indexelek balra és villogók neki, hogy érezze a törődést
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #153496 üzenetére
Nyilván mert több autó fut városban, illetve sokkal nagyobb az autópályán kívüli úthálózat.
Ha elolvasod mégegyszer az alap postot láthatod, hogy nem tényt állítottam. Csupán arra próbáltam reflektálni, hogy nem szoktam egyedül érezni magam az M0-on általában.kisza25: Azok biztos szuperkondzároros trolival járnak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest