-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
Azzal a lecsúszott BMWvel vajon miért számolnak el ~30nál? Követési távolság be nem tartása vagy csak az irányjelző miatt?
Kár, hogy nem csinálnak ebből valami felmérést, abszolút arra szavaznék, hogy ezt tolják 0-24 a trafizás helyett. Értem én, hogy az ha villan, akkor 30k minimum a kasszába, meg itt menni is kell, de akkor is. Sokkal, de sokkal inkább visszavennének az emberek, ha tudnák, hogy bármikor ott lehet a fenekükben egy civil járőr, aki számon fogja kérni a bunkóságukat.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#89309696
törölt tag
válasz gzbotii #152491 üzenetére
Volt egy időszak mikor felfutottak euro3 környékén az EGR szelepek, ahol jobban megtervezték a porlasztási képet, nyomást, ecut ott nem kellett mert tudta a normákat anélkül is, az enyémben sincs. Később kb. mindegyikbe bekerült, majd az egyre szélesebb tartományban dolgozó változó szelepvezérlés újra elkezdte feleslegessé tenni, mert bent tudnak tartani annyi kipuffgázt a hengerben már, mintha az EGR vezetné vissza. Aztán könnyen lehet, hogy az egyre szigorodó normák megint visszakényszerítik majd az EGR használatát.
[ Szerkesztve ]
-
válasz MasterMark #152495 üzenetére
és mivan a Stiloval?
-
#89309696
törölt tag
Napi.
Fogyóban a lánckenő olaj a fűrészhez. 5 literes Husquarna kanna, még fél liter volt benne. Mondtam hozzanak. Erre hoznak egy liter Favoritot. Jó mindegy, ráöntöttem, lett másfél liter. Ez már élhetőbb mennyiség, de még azért kéne. Na nézzük csak mi van a műhelyben ami sűrű. Fél liter 80W90 hajtóműolaj, úgyse öntöm már bele semmibe, van bontatlan 5 literes két kannában is. Még mindig csak két liter lánckenőolajunk lett. Jöttek a sűrű motorolajok. Maradék 4 kanna 15W40 volt ami már három éve ott porosodott pár deci az aljában mindegyiknek, összmennyiség két liter körül. Most már van 4 liter lánckenőolajunk, ezaz!
Na nézzük mi felesleg van még, találtam egy pár deci 10W40 meg fél liter 5W30-at is maradékokat, azon kívül minden kanna bontatlan. Oké, akkor nem buziskodunk ez is megy bele, igaz túl hígak, de elnyeli az és akkor lesz pont elég lánckenőnk és a bontatlanok is mind eltűnnek. Majdnem tele lett az 5 literes lánckenő kanna. Körbeforgattam, hogy az elegy megfelelően homogén legyen, állagra jónak tűnt, ment is bele a fűrészbe, tökéletes. Fogyása, kenése minden olyan, mintha eredeti lenne. Féltem, hogy ahogy melegszik a gép ki fog csöpögni az olajozón mert a motorolajok hígulnak melegre, de nem. Úgy néz ki a másfél liter lánckenőolaj megtapasztja a 3 liter motorolajat is. -
addikt
Felvettem az autómat, ahogy ilyen hangja van a motornak: VIDEÓ
Meg tudná valaki mondani, hogy mi lehet a baja, és hogy tudok-e így menni vele még két napig?2007-es Polo IV, 1.2-es benzines. Kb. egy hete kezdődött, de mivel összesen 10 perc a munkába járásom, annyira nem tűnt fel, azt hittem, hogy az eső csinálja vagy az aszfalton a hó/só. Pár percig csinálja, utána pár percig nem. Alapjáraton feltűnőbb, sebességben, magasabb fordulatszámokon annyira nem, ráadásul olyankor másféle az a plusz keletkező hang ami eddig nem volt, olyankor olyan mint amikor valaki tolat az autóval és előjön az a plusz nyekergés ([link]) , ami előre menetelkor nem szokott, de nekem most igen.
Szerencsére a videó felvételem pont olyan, hogy eltörpül az alapjáratnak a szokásos mély hangja, és felerősödnek ezek a magas csörgő hangok, amik eddig nem jöttek elő a motorból, ezért még jobban hallhatjátok mint én élőben.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz MasterMark #152508 üzenetére
Amikor sebességben van, akkor nincs ez a hang ami alapjáraton, akkor másféle plusz hang jön elő, igen, változik fordulatra. Kb olyan, mint ebben a videóban 1:59 és 2:02 között.
[link] -
addikt
válasz MasterMark #152510 üzenetére
Megnéztem most. Az a hang ami a saját videóban van, nem változik a kuplung lenyomására.
-
Qru
MODERÁTOR
-
addikt
válasz MasterMark #152514 üzenetére
Igen, ha sebességbe rakom akkor elhallgat. Utána elkezdem nyomni neki, és akkor jön elő az a másfajta rossz hang amin viszont már változtat az ha benyomom a kuplungot vagy sem, de az csak menetközben (az fordulatra is változik). De ennél az alapjáratos zörgésnél nem változtat a kuplung lenyomása, csak akkor tűnik el ha sebességbe teszem.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz MasterMark #152517 üzenetére
Egyszerre jött elő a kétféle hang.
-
Saccco
nagyúr
Polarbear gumi - Becsületesnepper
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
addikt
válasz MasterMark #152517 üzenetére
Megnéztem megint, rosszul emlékeztem. Ha lenyomom a kuplungot és berakom sebességbe, az nem változtat a zörgésen, csak akkor, ha már egyesben feleresztem a kuplungot és elkezdem nyomni neki a gázt és el is is indulok egyesben, akkor már megváltozik. Meg akkor is, ha üresben van, de rányomok egy kicsit a gázra.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz MasterMark #152521 üzenetére
Igen, terhelésre megszűnik, de aztán ha felpörgetem akkor meg előjön egy másféle rossz hang. Tehát normál meneti fordulatszámon nem szokott zaj lenni, meg alacsony fordulatszámon sem, csak alapjáraton van, illetve ha magas fordulatszámon vagyok, felváltás előtt pl, inkább akkor szokott még előjönni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Kolléga Infinityjével mentünk ma egy megbeszélésre Bajára, nem ment rosszul, nem ment rosszul, de valamiért többet vártam tőle. A hátulhajtás miatt kellemesen mókázható, de azt hittem nagyobbat lép a 3.7 V6 meg a ~330 ló. Mondjuk volt rajta tetőcsomagtartó, lehet az fogta vissza.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
veterán
Múlt héten szó volt róla, hogy kedden (holnap) esetleg tali.
Zűrösebben alakul a munkám, így részvételem erősen kérdőjeles. Sajnos. -
addikt
válasz MasterMark #152526 üzenetére
Megnéztem, normális szinteken vannak.
-
#89309696
törölt tag
válasz focvis #152529 üzenetére
Nem nagy, semmi extra. Én vagyok falusiasan lusta. Az 5 literes kanna egy télre elég kb., aztán úgy voltam vele, hogy akkor kutyulok erre a télre már 5 litert, mert lusta vagyok elmenni venni és a többiek is csak egy litert hoztak, az idén ilyenem van kutyulás lesz.
Mondjuk ebbe semmi durva nincs, az igazi parasztok a koromfekete húgyhíg kocsiból leengedett motorolajat keverik be 1:40-be a benzinbe és azt öntik a fűrészbe, damilosba. És mennek vele a gépek... Én azért ennyire tróger nem vagyok. Lánckenőolaj az nem egy nagy téma.Egyszer volt olyan, hogy elfogyott a 2T olaj és kevertem be 5W30 motorolajból és aznap azzal dolgoztam, de az is új olaj volt és direkt a szintetikus hígat kevertem bele és csak aznapra. Másnap vettem 2T-t. Meg picit többet raktam bele akkor 1:40-re, de amúgy 1:50-re szoktam, mert a gépkönyv annyit ír. Működött amúgy, semmi baja nem volt, bár a szagán lehetett érzeni, hogy olajosabb. 2T olajban van égéssegítő anyag is, motorolajban nincs.
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
(#152454) Szada85 : Köszi, végül kúton megvettük az analóg verziót. Talán legközelebb kipróbáljuk.
(#152477) Dluinet : Köszi, ez jó trükk.
Közlekedési morál téma: Mai friss élmények. Azt ugyan nem láttam pontosan melyik autóban milyen ember ül... de osztrák oldalon volt ma pár érdekes figura. Egy Mazda 6(2.gen) úgy tolt egy szakaszon, hogy már szinte nem volt értelme gázt adnom... És még csak nem is pályán, vagy főúton.. Íves felhajtó valahová...gőzöm sincs hol voltunk már akkor.
Egy Prius taxi indexel belsőből kifelé...mondom beengedem. Erre nem csak, hogy bejött, de hirtelen betette magát az út mellé a padkához, én meg balra kerülhettem hirtelen, hogy ne karcoljon...
Amúgy többségében kicsit lazább volt a hangulat, pedig elkaptunk Bécs felé egy dugós részt.A parkolást kicsit benéztük... mert 30 perc volt még az ingyenes időszakig, de azért kértem egy jegyet a szállodában. Rosszul emlékeztem mikortól kezdődik. Mindegy. Legalább annyi előnye van, hogy 2 percre parkolunk a hoteltől. Holnap reggel P+R-be átgurulunk mert még így is jobban megéri... 3,6EUR -ért 24 órára parkolni... Főleg, hogy mindenhol is "Kurzparkzone" van, és sokkal drágább lenne...
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #89309696 #152531 üzenetére
Mi ilyet szoktunk venni: [link]. Előnyei: nem drága, olcsó, és sokba sem kerül Háztáji használatra van egy kiváló 230V-os (talán MTD) láncfűrész, az jó találmány, elvégre az élő ember nem szalonna, nem kell füstölni
A Wartburg 2T olaj kannán pont fel van tüntetve, hogy 10W30, nem járt messze az 5W30... vagyis legalább a viszkozitás jó volt, ezek szerint elmegy a kenés is
focvis: olyat is hallottam, hogy az egyik újabb gép leengedett motorolaját régebbibe öntötték át (valami common rail új cucc után jó kis MTZ-be).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz sutszi #152532 üzenetére
Ezt írtam a múltkor, hogy az osztrákok elég furcsán közlekednek.
Nem kímélik az autót. Hideg indítás után 20 másodperccel már 100-zal mennek a rohadt keskeny úton, kanyarban meg a szembelévő sávban jönnek veled szemben.
Mintha nem érdekelné őket, hogy összetörik-e az autójukat.
Persze ahol a bokorban bújik egy rendőr, ott egyből tudnak normálisan vezetni.
A horvátok és a bosnyákok kulturáltabban közlekednek."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
addikt
válasz Dluinet #152535 üzenetére
Ezt meg tudom erősíteni, hogy nem kímélik. Így, hogy már 4 hónapja itt élek. Tényleg nem érdekli őket annyira az autójuk. Háromszor annyit keresnek, mint a magyar, de nem vesznek háromszor drágább autót, ugyanolyat vesznek, csak nekik az nem több éves megtakarításuk, hanem néhány hónap. Ha totálkár, vagy elromlik, zsebből vesz egy másikat. Nem törődik vele, nem foglalkoztatja annyira a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
Az A4 autópálya meg olyan mint a vajkaramella... Egyszerűen hihetetlen, hogy nálunk meg olyan mint egy elrontott puzzle... és tele van úthibákkal.. M3/M1/M6--al van friss élmény.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
#89309696
törölt tag
válasz focvis #152533 üzenetére
Lényegében mindennel ami olaj és ég. Disznózsírral is, ha olvadtan tudod tartani. Kéziváló/hajtóműolaj, motorolaj, 2T olaj, trafóolaj, étolaj az mehet bele, ezek nem adják ki a gázolaj energiaértékét, de megy velük. Felesbe kell keverni gázolajjal mindenképp, kormolni fog, csökken az ereje, többet is fogyaszt, de megy. Talán automataváltó olajjal is, bár nem biztos, szervo és fékfolyadékkal biztos nem megy.
Régi sor és köradagolós egyszerű gépek, max 2-300bar üzemi nyomással, itt nem jó ha 2 mikronra vannak az alkatrészek méretezve.
Aggregátor soradagolós Mercije is lehet még ebbe a kategóriába tartozik, bár nem ismerem pontosan a szerkezetet. Kettes Golf 1.6 D-je, talán az Isuzu 1.7 D is elmegy. 90 és 110 lovas TDI már szerintem túl modern ehhez. Menni biztos tudnának vele, de nem olyan élettartammal, mint elődeik. Euro3 környéke is elmegy még vele, de drasztikusan lerövidült éltartammal, fölötte meg a sok bizbasz szenzor egyből karácsonyfát varázsol a műszerfalra úgyis, ha nem is egyből de pár óra alatt. A hangján valószínű azonnal észre lehet venni egy újabb autón ahogy a hengerbe kezd fröcsögni a cucc, mert egyből más lesz a porlasztási kép, aztán nem szeretik. Ha bírja is akkor a rövid időn belül totál eldugult részecskeszűrő korlátozza vagy konkrétan bedugul és lefullad tőle.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #89309696 #152538 üzenetére
Vectra C V6 CDTI-t próbáltam 50-50% szűrt étolajjal*, tesztjelleggel; kicsit gyengébb volt, talán mínusz 5-10 kmh Vmax + palacsinta szag.
*Elévült már.
(#152534) molnarpeter: Kicsit barbár megoldás, inkább a tankba öntsük.
[ Szerkesztve ]
-
válasz MasterMark #152506 üzenetére
A végén volt egy bordó Stilo, látszólag semmi nem történt, csak elhaladt a rendőr előtt gyökettővel.
-
válasz MasterMark #152542 üzenetére
az már teljesítmény
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Exkluzív órák
- Villanyszerelés
- Milyen switch-et vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- GoPro Topic
- Steam Trade (csak csere!)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm