Új hozzászólás Aktív témák
-
xmad
őstag
válasz Thunderzolee #17198 üzenetére
Pl èn is leírtam, ha xiaoflasherrel állít lokalizàciót akkor lesz tempomat is es a max speed is nagyobb lesz, de gen1 motorral 28 a plafon.. gen2 vel megy 30 at..
USA régióra allitva
ehhez nem kell custom firmware sem
és enyem is G30E[ Szerkesztve ]
-
Bété71
újonc
Sziasztok! Érdeklődnék,az f40e rollerem,kb
20km-t bír ki egy töltéssel 70 kilóm alatt kisebb dombokkal tarkítva,az normális? -
-
Bété71
újonc
Én is keveslem,lehet accu probléma.
-
bajnokpityu
félisten
válasz Thunderzolee #17198 üzenetére
F40nel miért nem írja ugyanúgy rá a 100kgt ugyanaz a gyártó?...
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
válasz bajnokpityu #17206 üzenetére
Nem ugyanolyan a 2 modell vázkialakítása.
-
Somatom
veterán
válasz Revolit #17174 üzenetére
Bocs, a végére nem válaszoltam. Nekem a pálcika fölötti kategória érdektelen. Ahhoz a tempóhoz már nem rollert használnék. Az Istenhegyi utat egyáltalán nem erőltetném rollerrel. Se fel, se le. Ma pianoban, hatvankával ereszkedtem lefelé motorral és egy autó végig a seggemben volt. Egyszer bringával jöttem lefelé tempót és a Délinél lilára forrósodtak a féktárcsák. Nem rollernek való út az. Pláne nem rendszeresen.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Azie
őstag
válasz bajnokpityu #17206 üzenetére
mert 120-at ír rá.
RiderPayload66-265 lbs (30-120 kg)
Recommended Age14+ years
Required Height3' 11"-6' 6" (120-200 cm)"Believe in the ideal, not the idol." - Serra
-
Kozma jános
újonc
válasz Peaceliker #17183 üzenetére
A bmsnek jónak kellene lennie , hisz tölt az akkumulátor , és eléri az 53 voltot. ráadásúl egy másik 25 A os bms- el is ez a probléma.
-
Peaceliker
őstag
-
DigitXT
félisten
válasz Kozma jános #17210 üzenetére
Akku baja lesz neki. Az 53V elérése nem egy jó érték. Ha 48V-os az
akku, akkor 54.6V kellene legyen a vége feltöltve, semmiképp nem 53:
az azt jelenti, hogy nem lett teljesen feltöltve, aminek oka éppen lehet
az is, hogy az egyik cellacsoport sérült, és töltés közben túltöltődik ill.
terhelés alatt meg sokkal gyorsabban merül/nagy áramra beszakad a
feszültsége, emiatt tilt le a BMS. (Pontosabbat azután lehet mondani,
ha végig mérnéd egyesével a feszültségeket. Ha nincs nagy eltérés,
egy kapacitás mérés is sokat elárulna a pakk egészségi állapotáról...)Szerk: rengeteg számot írtál az eredeti HSZ-ben, pontatlanságokkal...
Az akku lehet, hogy 12Ah, de annak nincs értelme, hogy 12A. A 18650
teljesen biztonságosan kisüthető akár 2.8V-ig (de van olyan cella, ami
gyártói kapacitás specifikációja 2.5V-ig értendő érték), természetesen
a nagyon mély kisütés nem szerencsés. De a rollerek általában kb. 3V
értékig bőven lemennének, celláként... (Ezért az sem szerencsés, ha a
BMS valami sokkal magasabb feszültség esetén már kikapcsol.)A vezérlőben van áram korlát, különben gyorsan leolvadna minden.
A BMS-ben is van, hogy védje az akkut. Ha kicsi az akku, és böszme a
ráaggatott vezérlő, előfordulhat, hogy akkora áramot venne ki, amit az
adott BMS nem enged (kímélve a cellákat), emiatt kikapcsol az egész.Ha 13s4p az akku, az valóban nem túl nagy méret: kevés párhuzamos
cella van benne, de azért ha jó minőségű cellák, akkor olyan 40A körül
el kellene ketyegnie hosszú távon is (kigyulladás nélkül a lemerülésig).
(Ha meg van fojtva mondjuk egy 20A BMS-sel, ám raktál bele egy 30A
korlátú vezérlőt, akkor lehetséges, hogy az akku az bírná, a BMS nem.)[ Szerkesztve ]
-
Revolit
senior tag
12 km/h-nál, G30 max monorim felfüggesztés, a javított, ami már nem üti meg a kereket, de mégis. És lehet röhögni rajtam, de azt hiszem továbbra is full face sisakot hordok pálcika rolleren is.
@Somatom, köszi a válaszokat
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #17216 üzenetére
Ha tudatos akku kímélő töltés, és 4.07V cellánként, akkor nincs.
Ezért mondtam, hogy végig kell mérni. De ha az látszik, hogy az
egyik cellacsoport 4.3V, az összes többi meg csak 4.06 az baj...
Mert az azt jelenti, hogy a BMS mentette meg a kigyulladástól...
(Vica versa, ha a váratlan kikapcsolás után bőven 40V felett van
a pakk, viszont az egyik cellacsoport 2.8 alá benézett, az is baj.)Peaceliker: igen, ha jó a balance, akkor ez is lehet, csak én abból
indultam ki, hogy van egy véletlenszerűen kikapcsolgató pakk.Revolit: baszki, ezt full face bukóban? Nagyon durva, jobbulást!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #17208 üzenetére
Annyiban jobban bírná, mint a bringa, hogy nem feltétlen a fékeket
kell rajta lilára színezni, hanem motorfékkel lehet tölteni az akkut...
(Persze attól még nem rollernek való, lefelé 60 km/h-val, az is tuti.)Felfelé 2kW körül talán 40 km/h menne, szerintem (az nem 350W).
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #17219 üzenetére
Ha alul van méretezve a cucc, akkor okozhat bajt (valamint tele akku
esetén automatikusan bukó a történet), de amúgy soha nem iktanék
ki egy biztonsági funkciót, sőt: az is zavar, ha csak egy keréken van...Többféle módon lehet elektronikusan fékezni egy agymotort, vannak
módszerek, amik valóban okozhatnak problémát. De szerintem az is
viszonylag nagy probléma, ha a mechanikus fékek hibája esetén úgy
száguldasz lefelé, hogy lesz ami lesz. A redundancia mindig jó.
A féktárcsa megégetése meg soha sem nagyon nyerő hosszú lejtőn. -
Revolit
senior tag
válasz DigitXT #17217 üzenetére
Neeem, egyrészt nem én vagyok a képen (ha a Skoll Rave név nem árulta volna el ), másrészt az emberünk vagy nem viselt egyáltalán bukót, vagy sima biciklis tökfedőt. Erre írtam, hogy én fogom hordani a full face sisakot, hiába csak pálcikával közlekedek. Monorim vs sharksetről kerestem véleményeket, és sembe jött egy hozzászólásnál. De meglett a post (elsőre valami linkelhetetlen formában jött)
Hozzászólások között hamar ki lehet szúrni a kép miatt. Szóval 12km/h ment amikor a monorim felfüggesztés beleakadt a kerékbe. Úgyhogy ezért is, meg a csörgés miatt azt hiszem hanyagolom, max előre egy sharkset majd... Vagy új roller majd...Szerk.: Amúgy egyik rolleres csoportba linkelt valaki képet, hogy szarrá tört az arca embernek a sima kerékpáros bukóban. Orrtörés és talán állkapcsa nem tört, de az sem volt szép. Szóval én meleg szívvel ajánlom minden rollerezőnek a full face sisakot, nem kell motoros, nekem is biciklis full face van.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Revolit #17221 üzenetére
Teljesen random nevű emberek vannak FB-on, és itt, egyáltalán nem volt
gyanús, csak a sérülés mértéke, és a full face bukó összefüggése.De akkor megnyugodtam, hogy nem egy fórumtárs törte össze magát.
Szerk: én sem akarom elképzelni, mi lett volna, ha natúrban harapok az
aszfaltba, amikor kitört az S1 első kereke, 36 km/h-nál az emelkedőn...
Rögtön be is jelentkeztem, még onnan az utcáról, mert tanulságos volt.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz DigitXT #17222 üzenetére
Tipik sisakos (nem full face) sérülés. Mondanám hogy sokat láttam ilyet, de ez sem teljesen igaz.
Amikor régen deszkáztam, koriztam meg BMX -en is toltam, az emberek b*sztak használni bármit is. Pedig oda aztán még jobban kellett volna. Mert ugye nem arról szólt sztori, hogy gurultunk az úton. Baseball sapka volt a maximum. Általában...
Mondjuk az sem utolsó dolog, hogy némileg meg kellene tanulni esni. Ettől függetlenül a sérüléseket nehéz elkerülni, ha nincs valaki full projektorba. Vagy legalább térd és kar védőben.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Revolit #17221 üzenetére
Nekem eleve az sem túl szimpatikus, ha nagyon lent van a sárvédő. Maradok a Sharkset -nél, de előtte inkább megvárom mi lesz a szabályozás. Mert feleslegesen nem költök.
Majd ez lesz...:
Egyébként Thunderzolee is ezt a márkát használja elől-hátul.
A cipelés lesz kicsit necces, főleg ha végül mindegyik felkerül, és még taposó is megy rá. Sok kicsi sokra megy...
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Peaceliker
őstag
válasz Somatom #17219 üzenetére
Lejtőn lefelé sok xiaomi kontroller döglik meg (lehet más márka is, de én csak ebben a markában olvasok), mert fékezés ami nagyon nagy feszültség tüskét tud csinálni. Gurul mint állat, kijön elé valami, nagy fék és annyi.
RC autóban is sokszor fékezéskor köszönt el a technika Ott voltak olyan mérések, hogy 60A-es rendszer 110A ek szaladgáltak fékezéskor. És hiába pillanatny, ha már bőven túl van a rendszer tolerancián, akkor kampó lesz.
"Oh my Goa'uld!"
-
Imy
veterán
válasz Bété71 #17203 üzenetére
Nem lehetséges, hogy FW-t frissítettél? Nekem F30E van, és az én 90 kg-ommal 12kg után 45-55% akku töltöttség marad.
Nekem amikor megvettem ajánlották, hogy ne frissítsek, mert gond van az újabb FW-ekkel. Sztem F40E-nél is hasonló lehet.
Kicsit megbántam, hogy nem Mi 2 Pro-t vettem. De ha most el akarnám adni, akkor kb 30-50e-el lehetne olcsóbban eladni. -
addikt
-
Somatom
veterán
-
addikt
-
Somatom
veterán
válasz Thunderzolee #17230 üzenetére
Nagyon innovatív. Vajon az a "légdinamó" milyen hatásfokkal termel áramot?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Thunderzolee #17230 üzenetére
Most jut eszembe, hogy van egy használaton kívüli kemping bringám. Vágni se kéne, csak a csuklópontnál lekapni az elejét és még színben is passzolna a G30 -hoz.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #17225 üzenetére
Nem... Nem belső égésű ez, hogy kihagy valamelyik henger...
A cella hiba 4 dolgot csinálhat, pontosabban ezekből kikövetkeztethető:
- hirtelen, váratlan kikapcsolás (mikor az összfeszültség még bőven jó)
- hatótávolság drasztikus csökkenése, egyik napról a másikra jelleggel*
- töltési idő feltűnő rövidülése (hiszen nem tud kifutni a végéig a töltés)
- a cellafeszültségek lényeges eltérése (okos BMS meg tudja mondani)Ebből a négyből legelőször az első az, ami feltűnik az embernek, illetve
esetleg kombinálva azzal, hogy adott útvonalon már nem megy végig...
(Leggyakrabban a cellákat összekötő nikkelszalag sérül Kugoo esetén.)A teljes cellazárlatot azért nem vettem ide, mert úgy jó eséllyel kigyullad
a pakk, hiszen az összes többi cella kisül a zárlatoson, jó nagy árammal.
(Nagyobb pakkoknál az ilyen ellen biztosítékokkal szoktak védekezni.)*: nem ide értve a hónapok/évek alatt történő lassú/normál degradációt
[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
válasz DigitXT #17233 üzenetére
Igazából de, fázis hiba (kihagyás vagy eltolódás) létezik . Ez pedig vagy rossz csatlakozás (motor-esc), haldokló vezérlő vagy hibás hall szenzor (rossz pozíció érzékelés), esetleg idegen anyag (fém vagy mágneses) került a motorba, ami szenzort zavarhat. És ezeknek lehet az a tünete hogy x fordulat vagy terhelés mellett "dadog" mert rossz(időpontban) helyre "gyújt" (küldi be a fázist).
Ezekben az a jó, hogy nem könnyű rájönni melyik a gond
"Oh my Goa'uld!"
-
phoenix1989
őstag
válasz DigitXT #17233 üzenetére
értem. szervizben volt 3 hétig nem csináltak vele semmit. járkáltak vele de nem jelentkezett az a kopogó hang amit mondtam nekik. szét akarták belezni mert hogy akku gond lehet, de azt garanciába meg tudtam volna csináltatni. csapágyakra meg ugye nincs mert csak akku és elektronikára adnak, kopó alkatrészre nem. így végül aztán nem lett vele semmi. hiába mondtam többször is a csapágyakat.
-
Peaceliker
őstag
válasz phoenix1989 #17236 üzenetére
Videó /hang felvétel van erről a jelenségről? Sokat segítene
"Oh my Goa'uld!"
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #17234 üzenetére
De arra rá lehet jönni, hogy semmi köze a(z esetleges) cella hibához...
Szerk: a kerékből jövő ütemes kopogás valószínű, hogy mechanikai hiba...
De ha hajtáslánc problémára gyanakszik, elég ha elveszi a gázt: szabadon
gurulás esetén nem pofázhat bele a Hall szenzor, a vezérlő, meg semmi.[ Szerkesztve ]
-
phoenix1989
őstag
válasz Peaceliker #17237 üzenetére
persze.kilométereken át kormányfogás nélkül önvezető üzemmódban guggolva várom telefonnal a kezemben hátha történik valami.
amúgy nincs. hogy lenne, nem mindig jön elő. egyfajta rángást lehet érezni( rángás ,akadás, döccenés ) a talpon meg tompa koppanó hangot hallani. pár fordulat erejéig aztán meg is szűnik. van hogy 6km en belül 2-3x tapasztalni van hogy 40km át semmi.
#17238 DigitXT
Hát gurulás közben nem nagyon szoktam észrevenni. Bár ritkán gurulok csak úgy magában. talán egy alkalommal mintha lett volna ilyen guruláskor. Na mind1 mert ezek nem nagyon akarták szétszedni meg mindenfélét magyaráztak, én meg nem annyira akarom szétszedni mert nincs helyem ahol basztathatnám, másfelől meg akkor vennem kell tömítő anyagot, menetfúrót, csavarokat stb. és pont ez miatt akartam inkább szervizzel megcsináltatni, mert amennyi cuccot meg kell vennem annyiból már ők is szophatnak vele helyettem. mert van egy szar menet a tárcsaféknél. a hasán az első két csavar ahova pont felveri a mocskot 1 kivan szakadva a másik elvan ferdülve.[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
válasz phoenix1989 #17239 üzenetére
Arról nem tehetek, hogy nem tudod megoldani a telepatikus vezetést
Én szét szedném a motort és bele néznék.
"Oh my Goa'uld!"
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #17239 üzenetére
Ez viszont, hogy rángat is az a motor, valóban vezérlés jellegű hiba...
Én csak a kopogás panaszra emlékeztem, de nézd ezt el nekem, már
kéne vennem egy doboz Cavintont, csak mindig elfelejtem, hogy.Ui: üresen pörgetve nekem is kopog egyik vezérlővel, a másikkal nem.
Ez lehet olyan jellegű szinkron hiba, amit Peaceliker írt... Szerencsére
menet közben egyáltalán nem érezni. Talán azért mert üresen is csak
maxnál kisebb, tartott gázon hallatszik, adott fordulatszámot tartva.*
Ez az YKZ7280JA vezérlő. Icipicit ugrál is ilyenkor a fordulatszám. De
nem jelentősen, gondolom pont attól koppan. Az akkuhoz nincs köze.*: ez meg nem tipikus menet közben (állandóan változik a terhelés).
[ Szerkesztve ]
-
Bété71
újonc
válasz Thunderzolee #17228 üzenetére
Sajnos frissítettem!
-
pazola
tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.
Bár ma időlegesen megint meg lettünk mentve a benzindémontól, de ez nyilván fenntarthatatlan, így komolyabban is elgondolkodtam egy elektromos roller megvásárlásán. A paraméterek, amit tudnia kéne:
- kb. 10 km-t menne városban naponta, zömmel azt is bicikliúton (munkahelyig és vissza, de a kettő között is tölthető). Ahogy néztem, ennek kb. minden is megfelel.
- 65-70 kiló súly lenne rajta
- nem kell, hogy gyors legyen (sőt), elég lenne egy 15-20 km/h is
- nem lenne baj, ha kényelmes is lenne viszonylag (a bicikliutakat mifelénk a több évtizedes járdákra festett sárga festék felspriccelésével alakítják ki), azaz ne rázzon nagyon-nagyon
- olcsó legyen, szóval az sem baj, ha nem Segway, bármilyen kínai/bangood-os/geekbuying-os cucc is jó, persze ha van már róla tapasztalat.Nem túl régóta olvasom a topikot, az utolsó pár száz hozzászólást mind elolvastam, úgyhogy kb. látom, mi lenne az optimális, de szerintem ezekkel a paraméterekkel bőven alá lehet(ne) menni a két-háromszázezres cuccoknak.
Köszönöm, ha tudtok segíteni, ha esetleg volt már hasonló kérdés, akkor akár 1-1 linkkel is
most pedig megyek visszább és visszább a topikban, illetve olvasgatom tovább a különböző rolleres teszteket (amitől csak egyre inkább azt érzem, hogy a bőség zavarával küzdök )Szerk.: ha így off, tegye a modi nyugodtan át, nem tudom, itt mit illik.
[ Szerkesztve ]
K&H online számlanyitás akár 2x40 ezer forint jóváírással PLUSZ 10 ezer forint ajánlásért: https://www.kh.hu/ajanlas-regisztracio2024?offerLinkId=f96bb945-ca05-4e4b-9df1-1453f53b7830
-
Revolit
senior tag
válasz pazola #17244 üzenetére
Én is a minél olcsóbb híve vagyok, de hidd el, nem érdemes pálcika roller el a kínai gagyi márkákkal foglalkozni. Egy ninebot D28E ~140.000 bangoodról. Vagy ha elég a ~15km-es hatótáv a D18E alig 100 felett. Ez lassan 50kg kenyér ára. Rollerre visszatérve, dobfék a legjobb ezekre a pálcikákra szerintem. Alacsony karbantartás, és nem padkazod tárcsát sem.
-
addikt
válasz pazola #17244 üzenetére
Neked egy Essential is jó lenne.
Az utakkal nem tudsz mit csinálni, sztem hiába vennél 10"-os kerékkel rollert, akkor se lenne sokkal jobb.
F25, D28, Mi 3 Lite
Esetleg Essential, D18
Vagy pl. Kugoo olcsóbb modelljein van lengéscsillapító is.Gondolom a listát ismered, ha visszaolvastál, láthattad többször is már.
Azért ezek a belépő szinten nem 2-3száz ezrekbe kerülnek.
Facebookon van egy pár rolleres csoport, lépjél be, sokszor raknak ki alig használt rollereket, vagy itt a Hardveraprón is.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
pazola
tag
válasz Thunderzolee #17247 üzenetére
Igen, köszönöm, láttam, többször is én is arra jutottam, hogy a legalapabb is jó lenne. Ezekkel a paraméterekkel a felüljáróra kb. egyik sem megy fel rendesen (350W-os talán ágyúval verébre), az út többi részére meg mindegy, mert nagyjából mindegyik megfelel. És akkor már legyen a legolcsóbb, de minőségi, lehetőleg magyar garival.
Namost ez jelenleg olyan 140 ezernél indul (Essential 125 ezer itt), szóval arra gondoltam, várok pár hónapot, végülis az ősz/tél nem feltétlenül szezonja, hátha el lehet kapni 1-1 akciót a következő fél évben mivel én tömegközlekedéssel/biciklivel járok, a cél az, hogy a célszemély ne egyedül utazzon az autóban, hanem jó idő esetén szánja rá azt a kétszer 20-25 percet naponta - ezért nem sürgős a dolog.
Nézegetem majd árukeresőn azt a két-három lehetőséget, hátha adódik valami.
@Revolit, köszi neked is!
[ Szerkesztve ]
K&H online számlanyitás akár 2x40 ezer forint jóváírással PLUSZ 10 ezer forint ajánlásért: https://www.kh.hu/ajanlas-regisztracio2024?offerLinkId=f96bb945-ca05-4e4b-9df1-1453f53b7830
-
Floyd80
addikt
Ilyen is lesz:
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
P3Dr0
senior tag
válasz ktgeri #17196 üzenetére
En 105kg korul vagyok alattam a xiaomi mi2 pro kette hasadt Szerencsere nem dobtam hatast de mikor hazaertem vele "erdekesen" rugozott......... A heggesztes eresztette el magat. 13 honapot birt! En mar nem vacakoltam a heggesztessel eladtam ugy ahogy volt. Vettem egy masik tipust (Ninebot F40E) (Szep mellevasarlas volt) az viszont 120kg-ig birja elvileg. Gyakorlatilag majd meglatjul
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen