Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
senior tag
Ez így önmagában mekkora marhaság!
Az idegsebész nyilván olyan esetekkel találkozik, ami hozzá beérkezik. Azaz a súlyos esetek.
De hogy ennyire szűk látókörűnek legyen beállítva az valószínűleg a hatásvadászat eredménye. Mert amely esetek nem hozzá érkeznek, hanem a balesetire, vagy még arra a szintre se jutnak el, arról ezek szerint fogalma sincs.Például ha kétszer lezúztam volna a tenyeremről a bőrt, akkor legalább 3 embernek fej vagy gerinc sérülést kellett volna szereznie, hogy az "elsősorban az áll és a gerinc sérül" állítás igaz legyen.
-
őstag
válasz PociAti #17452 üzenetére
Baleseti sebészeten dolgozó idegsebészről volt szó. Valószínű van rálátása...bár szerintem ez egyáltalán nem volt titok eddig sem. Semmi újdonságot nem mondott.
Nem mindegyik az ő szakterülete, amiről a videóban szó volt. Pl. fogak kitörése, amiből valószínű következik az arcsérülés is.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Somatom
veterán
-
addikt
válasz Mr. Csonti #17445 üzenetére
Ezek a pálcikarollerek:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim)Aztán van még pl a Kugoo, olyat is vehetsz, (de ajánlani nem fogom). Azokon némi lengéscsillapítás is van ennyiért már.
76kg az teljesen rendben van.
Jótanács: ne vegyél 250W-os motorral rendelkező rollert.
30km-hez Pro 2, G30LE, G30, esetleg F40, D38.
20-25km-hez Mi 3, F30, D38, esetleg D28.Az aprók között pl a Facebookos rolleres csoportokban rendszeresen vannak kint alig használt rollerek, azok árban jobban megérik, sajnos az Euro árfolyama miatt eléggé elszálltak az utóbbi fél évben a rollerek hazai árai. :/
Vagy itt van pl ez. Ennyiért bestbuy.Ami a tárolást illeti. Szobahőmérséklet a legjobb. 15-25°C között. Melegből kivinni, elmenni mittudomén dolgozni, ott letenni a fűtött tárolóba, munka után hazamenni vele, és megint bevinni a fűtött tárolóba. Ez lenne a legideálisabb, az nem valami jó, ha a munkahelyen kint van a hidegben egész nap. De hát nyilván ha nincs más megoldás, akkor marad ez.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
DigitXT
félisten
válasz MrRL19 #17409 üzenetére
Leginkább ponthegesztéssel szokás javítani egy szétesett akkut. HA valaki
összevissza forrasztgatta, azzal csak többet ártott neki, mint használt...
(Újat kellene építeni akkor, mivel a szétgányolt cuccot javítgatni nem nyerő.)Javaslom FB-on keresni akku építő arcokat, biztos mondanak rá egy jó árat.
(Legalábbis a gyári pakknál olcsóbbat. Ha nem, akkor venni kell egy gyárit.)Ui: gyanítom, hogy az S1 az ebben az esetben inkább 1S, mint típusjelölés.
Az a baj ezekkel, hogy itt a BMS kommunikál a vezérlővel, hogy az appban
megjelenjenek a cellafeszültségek, ergo, ha nincs típus specifikus BMS-ed,
néhány cellával nem vagy kisegítve. (Viszont ha a BMS jó, úgy elég lehetne
néhány minőségi cella akár 10.5Ah-hoz is... Mondjuk 30 db Samsung 35E.)[ Szerkesztve ]
-
Xray-1
tag
Üdv, sziasztok!
Vettem tegnap egy Xiaomi Essentialt. 2021-es elvileg az eladó állítása szerint, de a benne lévő aksira azt írja 2020.01.
Írtóra csalódott vagyok. 100%-ra töltve vettem át, mire hazaértem 84% (kb. 700m, de a sík utakat kivéve gyakorlatilag toltam fél távon, mert a legkisebb emelkedőn is "elfáradt", feltünően gyenge volt.
Este még elmentem vele boltba, és próbából egy nagyobb utat tettem meg. Gyakorlatilag sík terepen, emelkedők szinte semmi, max 2-3%+világítás. Tök gyenge volt végig, volt hogy lépésre lassultam sima úton, lábbal kellett segíteni.
6km megtétele után feladta, lemerült a fszba...
84kg vagyok. Volt velem egy kis hátizsák.
Ez ennyit tud, vagy sanszos, hogy átbasztak vele? Hibát nem írt ki semmi. Ma reggelre feltöltve ismét 100%, 5100mAh/t ír a SW, Aksi állapot: NORMAL.
Ok, hogy nem mászik meg nagyobb emelkedőt, de szerintem az nem normális, hogy minimálisnál is szinte megáll.
Mentem alap M365-el, az ilyeneken röhögve ment maxon.
(Pedig akkor nehezebb is voltam vagy 15kg-al)
Nagyon mérges vagyok... -
DigitXT
félisten
válasz Xray-1 #17463 üzenetére
Sajnos az Essential nem ugyanaz, mint a sima M365, le van korlátozva rendesen.
Attól függetlenül az az akku teljesítmény is nagyon harmatos. De biztosat csak a
mérés tudna mondani az ügyben. Műterheléssel szépen lemeríted, ha kijön belőle
5100mAh, akkor ennyit tud. (Megjegyzem, kicsi akku lehet ezzel a kapacitással.)
Leggagyibb kínai cellák is 2000 mAh-t tudnak azért, szóval ez maximum 2p, azaz
nem véletlen kisebb a motorteljesítmény: ha felhúzod az akku szarja össze magát. -
Xray-1
tag
válasz DigitXT #17464 üzenetére
Van lehetőség "javítani" rajta, vagy engedjem el?
Vannak 18650-es Samsung celláim, ami 3400mAh-s és egy aksi építő cég is a közelben. Jobb aksival jobban menne?
Vagy itt az aksi BMS mellett a motor vezérlő is korlát? (egyben van ennél?)Vagy egyszerűbb ha visszaadom annak aki ilyen harmatos aksival probált átverni és keressek egy Pro2-t?
Sajnos ahol lakom komoly emelkedő is van, még ha kerülővel megyek haza akkor is vannak benne 8-10%-os szakaszok.
El is fogadtam volna, hogy ott tolom, mert nem tűl karcos az Essential, nade... Megáll basszus sík úton is szinte, pedig "Sport" mód. -
MrRL19
senior tag
válasz DigitXT #17461 üzenetére
Köszi a választ , igen 1s csak elírtam ...
Viszont az akkuval nem tudom mi lett , mivel elvittem szervízbe (újpest) legyen megcsinálva ... ugyebár nem kapcsolt be + nem töltött se semmi a roller.
Pár hét átfutással ennyit sikerült csinálni sajnos ... nem akarok senkit megnevezni !... ,de Máté nevű srác aki akkuval foglalkozik Ő heggesztette (cellákat tömör gumi miatt) és elméletileg rendbe hozta a cuccost .
Végül cserélni kellet (újpest) valami kábelt is ,h kommunikáljon a felső részével , ezt is megcsinálták
De mikor elhoztam otthon szembesültem vele ,hogy nem tölt ezután próbálták helyre hozni ,de nem sikerült ... nem is értem eleve ,hogyan töltötte fel na m1...Venni szerettem volna tőle új akkut 12ah mondott 70k körül
Közben találtam másik srácot aki 10.5Ah ajánlott 60k-ba
(Hozzáteszem zárójelben a kedves úriember Máté vissza sem ír már fb )Na, viselkedj rendesen, kaszáld a dohányt, tudd, hol a helyed és ki tudja? Talán egy nap majd kinyitják a könyvet és beírják a neved. Befogadnak a családba. Beavatott leszel. Na gyere, emeld a poharad! ///M P O W E R
-
PociAti
senior tag
válasz Xray-1 #17465 üzenetére
8-10%-os emelkedő motorerő kell, hogy felvigyen. Az Essentialban relatív gyenge, 250 W-os motor van.
Az akku ahhoz kell, hogy a motor tartósan le tudja adni a teljesítményét.És közben ott van a motorvezérlő hardver, illetve maga a szoftver. Ennek a négynek összhangban kell lennie, hiába cserélsz le a 4 elemből, 3-at, a leggyengébb láncszem határozza meg a végső teljesítményt.
250 W-os motor van az alap M365-ben és utódjában, az 1S rollerben is, de feltételezhetően akku kímélőbb használatra hangolták ez Essentialt.Hogy hibás-e a roller, azt magad is le tudod ellenőrizni.
Csak kell találni egy viszonylag hosszú, emelkedő mentes utat (pl. kerékpárutat), ahol nem nagyon kell megállni.
Ha megközelítőleg tudja a 20 km, akkor rendben van. Az adatlapja szerint így tesztelték:
Tested under the conditions that power is sufficient, with a 75kg load, at 30°C, 70% humidity, level 3 wind speed, 50psi tire pressure, on a level road, in pedestrian mode below 15km/h uniform velocity. Actual results may vary based on differences in temperature, load, wind speed, road conditions and other factors.
Magyarul:
Az elégséges teljesítményt az alábbi körülmények között teszteltük, 75 kg-os terheléssel, 30°C-on, 70%-os páratartalom mellett, 3-as szintű szélsebességgel, 50 psi guminyomással, sík úton, gyalogos üzemmódban, 15 km/h egyenletes sebesség alatt. A tényleges eredmények a hőmérséklet, a terhelés, a szélsebesség, az útviszonyok és egyéb tényezők eltérései miatt változhatnak.- [MLlevel 3 wind speed nem tudom pontosan mit takar. Ha Beaufort skálát nézzük, akkor az enyhe szellő, 12-19 km/h szélsebességet jelenti (és ha rosszindulatúak akarunk lenni, akkor hátszél volt).
- Gyalogos üzemmód és a 15 km/h sebesség érdekes párosítás. Gyalogos módban (a saját leírásuk szerint is) 5 km/h a felső küszöb. A "D", azaz drive vagy standard módnál 15 km/h a felső küszöb.Amúgy a megadott értékeket hozni szokták a rollerek. Azzal nem trükköznek, mivel könnyen mérhető érték, ezáltal csalásra nincs lehetőség. Legalábbis normál gyártó nem vállalja be a pereskedést.
Ismerős a 2000+ km-t futott M365-ből nemrég kihozta a 30 km hatótávot. Két település közötti utat oda-vissza megjárta rátöltés nélkül. -
DigitXT
félisten
Na, ma mentem egy hosszabb karikát az új Tierrel. Nem mondom, hogy először,
és utoljára, de nagyon vegyesek az érzéseim. A legnagyobb hibái: a gázreakció,
a fékhatás, az egyenesfutás. A kisebbek a menetkomfort, a kick start erőltetése.A legutolsóból következik mondjuk az első "élmény", miszerint rugdosás közben
a gázt sehogy se tudod finoman adagolni (meg hát annyira nem is erős: "minek"),
rányomod telibe, hogy menjünk már, erre hirtelen indul el: gyorsan elveszed, hogy
oké, elég, erre... hatásszünet... húz tovább majd egy másodpercig: életveszélyes.Persze "meg lehet szokni", és kvázi PWM-ezed magadnak a nyélgázt, meg előre
elveszed, előre rányomsz: számolsz a késlekedéssel, de ez minden csak nem jó.A következő életveszélyes probléma, hogy a fék harmatgyenge, két ujjal semmire
sem elég, tökig húzva so-so, de blokkolni még úgy se tud. Motorfék nincs: fos.A harmadik még mindig kvázi életveszélyes, hogy szitál a kormány a "rettenetes"
25 km/h-s végsebességnél. Ilyen egy bizonytalan szar még egyik bérroller se volt.
Komolyan mondom, hogy ennél még a 8"-os kerekű első generációs Lime is jobb.Végül a menetkomfort, háát... Az eleje rugózik, így a csuklódat nem veri szét, de
a hátulja merev, tehát az összes rezgést megkapod. És dobál is (ha olyan az út):
ezt megfejelve a József körút bringasáv vezetésével (járdára fel, járdáról le), és az
olyan idióta autóssal, aki csak azért is leszorít, miközben ~2 mp múlva megáll a
sor végén... Mondhatjuk, hogy biztonságos a 25 km/h, de nem ide: amikor pakol
pár teherautó a bringasávon és ki kell sorolnod az autók közé, igenis kéne a 30+.Én nem tudom, hogy hova szánták ezeket a rollereket. Persze elvisz A-ból B-be,
de ugye járdára sok, és szarul manőverezhető (szar gázreakció/szar fék kombó),
bicikliút elég kevés van, az ilyen bringasávokba meg kevés. Autók közé de pláne.
Persze gyalogosként ráugorva (sisak nélkül), nem baj, hogy nem gyorsabb, csak
ha fellök egy ilyen leszorítós kretén, akkor meg kész a baj... (Inkább a nagy vas:
azzal pikk-pakk meglenne a 40 km/h is, és nincs ilyen gond a körúti dugóban...)Ui: hogy ne csak rosszakat mondjak, ár/érték arányban hosszabb útra egész jó!
Rövid távon aránytalanul megdobja a feloldási díj, de ha már tudsz haladni, akkor
"ezeröccá" Ft-ért egész sokat meg lehet vele tenni, átszállások nélkül. (BKV-nál
az átszállás az egész halála, ha épp pont jó helyre visz, az is opció: felugrottam
a villamosra is, szóval mondhatjuk napközben full elektromos voltam, nyehehe...) -
DigitXT
félisten
válasz Xray-1 #17465 üzenetére
Szerintem engedd el. Ez vagy ennyire szar gyárilag, vagy már hibásként kaptad,
de ha utóbbi, akkor pláne nem éri meg javítgatni... Papíron a Xiaomi 17A korlátot
mond a vezérlőre, szóval elméleti maximuma 714W (42V-on). Gyakorlatilag meg
mindig kevesebb, mert a feszültség esik. Kisebb akkunál jobban: ennyiben talán
segíthetne egy nagyobb akku, de nem lenne szignifikáns különbség. (Szerintem
arról van szó, hogy a 20 km/h korlát miatt nem vezérli ki soha teljesen a motort,
így egyrészt ráírhatja, hogy 250W, névleges, másrészt valóban szarabbul mehet,
tehát sikeresen differenciálta a termékeket, legyen valós, vagy kamu különbség.)8-10%-os emelkedőn az összes pálcika agyhalott... azt csak a szénné húzottak
viszik (értelmes sebességgel), meg persze azok a méretileg már határesetek is,
gondolok itt a G30-akra, amik eleve jóval erősebbek. Az Essential "gyerekjáték".Síkon szöttyögni talán jó, ám a legkisebb emelkedőt garantáltan megérzi. Minap
voltam évek óta először ismét biciklizni, és hát síkon még kényelmes a 25 km/h,
de rögtön rájövök, ha egy icipici emelkedő is van, mert szépet lassulok rajta...Így megy ez, ha van egy konstans hajtás teljesítményed, akkor annak egy részét
a meredekség arányában elveszi, hogy az össztömeg helyzeti energiáját növeled.
Ha megmarad a sebesség, akkor szükségképpen nagyobb teljesítményt vesz fel!
Még meg is jegyeztem a gyorsulós videóban, hogy picit soknak látom az áramot,
csak nem emelkedik az a szakasz? Jelentem de. Biciklin teljesen egyértelmű.Ui: ha tényleg ilyen 6 km körüli a hatótávolsága, akkor azért ott lehet más baj is.
(Lásd pl. a tömör gumis kolléga esetét, akinek szétverte magát az akkuja. Ezért
sem szerencsések ezek a felfüggesztés nélküli rollerek, túl sok a vibráció.)Ja amúgy a BMS nem áramkorlátozó elem: az ha nem bírja, akkor lekapcsol.
MrRL19: sajnos hallottam már ilyen rémtörténeteket elvileg akkuépítő szakikról.
Sajnálatos, hiszen biztos azért van sok ügyfele, mert úgy általában jól dolgozik,
de egy-egy leszart ügyfél, és a "jóvanazúgy" hozzáállás alááshatja a renoméját.
(A magam részéről nem adnék ki úgy akkut a kezemből, hogy nem teszteltem:
ha tesztelték, és jó volt, az más, utána is elromolhatott bármi, lehet akár a töltő
is sz.r, ki kellene mérni. Nagyon sok opció nem lehet, nem rakétatudomány.)
Amúgy rá akartam kérdezni, hogy véletlenül nem tömör gumi? De már nem kell:
sajnos az egy dolog, hogy most meg lett javítva, nem biztos, hogy tartós lesz...Ja és még valami: 12Ah soha nem lesz egy 10s3p pakk, ha valóban tud faragni
bele, akkor az más konfiguráció, ami csak akkor fér el, ha van elég hely: 10s4p[ Szerkesztve ]
-
MrRL19
senior tag
válasz DigitXT #17470 üzenetére
Töltő volt másik teszt ugyanúgy csak a zöld világít és nem tölt ... + belső töltő csatija is cserélve lett hátha az a baja ,de nem ... ekkor lett elv tesztelve másik BMS és így sem töltött erre mondták ,h valszeg a akku cellák van vmi
(és igen tömör gumi van hátul , amit persze minnél hamarabb orvosolva lesz)10.5Ah mondott a másik srác ,de ezt hogyan kell elképzelni ?! enyémből fog csinálni 1 új ? vagy ő add komplett másikat?
(bocs a hülye kérdésért nem értek hozzá .. )[ Szerkesztve ]
Na, viselkedj rendesen, kaszáld a dohányt, tudd, hol a helyed és ki tudja? Talán egy nap majd kinyitják a könyvet és beírják a neved. Befogadnak a családba. Beavatott leszel. Na gyere, emeld a poharad! ///M P O W E R
-
MrRL19
senior tag
válasz Peaceliker #17473 üzenetére
Volt már nézve az is m365 tools is ,de holnap csinálok róla fotót .
(igen xiaomi )Na, viselkedj rendesen, kaszáld a dohányt, tudd, hol a helyed és ki tudja? Talán egy nap majd kinyitják a könyvet és beírják a neved. Befogadnak a családba. Beavatott leszel. Na gyere, emeld a poharad! ///M P O W E R
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #17472 üzenetére
Az a névleges feszültsége. Teljesen feltöltve 42V.
-
őstag
-
őstag
-
Mr. Csonti
tag
válasz Thunderzolee #17460 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a részletes válaszod! Viszont egy kicsit el is tántorított, azt hittem, hogy 200 ezerből már lehet nem pálcika rollert szerezni, de akkor ahogy látom ezek közül talán a xiaomi ami jobban megérné a brand miatt, nem?
-
kkari
csendes tag
Sziasztok! Elsősorban G30P tulajoktól kérdezném, de bárkitől jöhet infó: milyen nyomás a megfelelő a gumikban? Azt olvastam a használati utasításban, hogy 32-37 psi ( kb. 2.5 bar )
Így használjátok? Külföldi oldalakon 55 psi-t ajánlanak ( 3.7 bar kb.) Nem sok az egy kicsit, bár a gumira is max annyi van írva... -
Somatom
veterán
válasz Mr. Csonti #17480 üzenetére
Brand szempontból tök mindegy. A Segway is jól csengő név. Egyébként már részben az is Xiaomi tulajdon.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Peaceliker
őstag
G-boosterre és zero 10x re is ilyen 3,5bar a mondás. Még úgy is, hogy gyárilag olyan 2,5 a max, ami a gumira van írva
De olyat mégsem olvastam, hogy túl sok volt a nyomás és szétment valami, csak olyat, hogy kevés volt és kidörzsölődött a belső. Bár az pálcikánál talán ritkább. De xiaomi is állítólag akkor kap sok defektet, ha 3 bár alá van fújva... Amúgy rémisztően kemény a booster gumi 3,5ön. Mondjuk valamiért 10x nem tűnik olyan durvának"Oh my Goa'uld!"
-
őstag
Eleve a keréken is max. 55 psi -nek kell lennie egy max. 100 kilóra tervezett rollernél. Nézd majd meg. Tehát a 35 az nagyon kevés. Függetlenül attól, amit máshol írtak. Pl. használati.
Szerk.:
Szerintem 85 kilóra is teljesen jó az 55.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
PociAti
senior tag
Xiaomi owner's guide v2.5-1 szerint ajánlott keréknyomás:
10 × 2,5" kerékméret esetén*
testtömeg első hátsó | e. h.
70 kg alatt 3,0 3,5 bar | 44 51 PSI
70-90 kg 3,5 4,0 bar | 51 59 PSI
90-100 kg 4,0 4,5 bar | 59 66 PSI
100-120 kg 4,5 5,0 bar | 66 73 PSI8 × 2" kerékméret esetén
testtömeg első hátsó
70 kg alatt 3,5 4,0 bar | 51 59 PSI
70-90 kg 4,0 4,5 bar | 59 66 PSI
90-100 kg 4,5 5,0 bar | 66 73 PSI
100-110 kg 5,0 5,5 bar | 73 81 PSI
110-120 kg 5,5 6,0 bar | 81 88 PSIMegjegyzés: ha túl magasnak érzi a keréknyomást, akkor 0,5 barral lehet azokon csökkenteni. Ez azonban csökkentheti a gyorsulást, a maximális sebességet és a hatótávot.
------------------------------------
* A Xiaominak a kiadvány megjelenésekor tudtommal még nem volt 10"-os rollere. Tömlős és tömlő nélküli rollerek esetén eltérhet az ideális keréknyomás, illetve némileg az is befolyásolhatja az ideális értéket, hogy a motor az első vagy hátsó kereket hajtja, illetve hol és milyen felfüggesztés van a rolleron.
-
PociAti
senior tag
Érdekes ez a fórum motor, hiányzik 3 hozzászólás.
(#17490-ben)-ben volt gergo5991-nek volt egy idegbajos kirohanása, az a hozzászólás és a rá adott válaszok törlődtek. (#17491 és #17492.)
-
gergo5991
őstag
válasz Somatom #17497 üzenetére
valóban nem ideillően szóltam, csak az volt a bajom, ha max 55 psi van irva a gumira, miért kell annyit, vagy többet ajánlani, meg jönni itt a belsős xiaomi keréknyomással mikor SEGWAY-ról van szó, belső nélkül..
85 kilóval max 40psi-re nyomom, de majd felnyoom 55 re és megpróbálom levideózni ahogy rezeg végig a hátsó sárvédő, meg milyeket koppan minden útegyenetlenségen (gondolom a xiaomi hires kormánymechanizmusának is jót tesz ami 200km után kotyog, minő véletlen), ami majd a roller kárára fog menni, kanyarban meg majd jól elcsúszok a púpos túlfujt gumival
a nagy testvér figyel
[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
-
Somatom
veterán
válasz gergo5991 #17498 üzenetére
PociAti Xiaomis táblázatában, a G30 méretére, az én férfisúlyomhoz 4,5-5 bar van megadva. Azt én reálisnak tartom, én is ennyire szoktam fújni. Az outi bringások 5 feletti nyomással közlekednek azokon a virsliken. Akkor kétlem, hogy 5 -ön felrobbanna a G30 gumija. A többi csak kényelmi kérdés.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest