- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Sziasztok,
Olvasgattam sokat ebben a topikba és más oldalakon is, de biztos így is egy csomó infó kimaradt.
Azt még nem döntöttem el, hogy kell -e nekem papíron! a 65 km hatótáv, de az biztos, hogy valahol ott lenne számomra a maximum, és 40 -ig tudnék lemenni. Kerekeket, fékeket, masszívitást, kerékhajtást elnézve valahol a G30LE II és a G30(E?) II között nézelődtem.
Ahogy látom (ha jól értelmezem) az alkatrész/kiegészítő utánpótlás is jó náluk. De...
Egy-két helyen azt olvastam, hogy nagyobb lábon élve a G30LE annyira nem mindenkinek frankó. Nem is extra méretre gondolva, "csak" 45-46 -os cipőben. Mégsem azonos méretű a két típus taposó része? Ez mennyire igaz? Mik itt a tapasztalatok?
Illetve azt is látom, hogy nálunk a tempomat nem igazán elérhető, de vagy a régió állításával vagy az SW -t mókolva megoldható. Ez a része még nem teljesen világos, nem is ástam bele magam annyira. Úgy tűnik, hogy ez orvosolható(?). A gyári SW ebben az esetben is visszaállítható minden probléma nélkül?
Van esetleg ezeken kívül más ajánlott típus? Pro2 és az F40 már kiesett nálam. Bár bevallom az utóbbi nagyon tetszik külsőre és a töltőcsatlakozó is tök jó helyen van.
Súlyban a max. 100kg is bőven elegendő, illetve nem meghatározó számomra ez az adat. Kb. 90% -ban sík terepen használnám. 180cm vagyok, és nyilván ha lehet nem szeretnék görnyedni a kormányon. Gondolom a legtöbb típus, főleg a fent megjelöltek ehhez a magassághoz még bőven jók?
Mindegy nekem, hogy 15 vagy 20 kiló, bár valószínű táskát is néznék hozzá. Ezekhez a típusokhoz melyik ajánlott? Melyik nem megy szét két hét alatt?
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Thunderzolee #15912 üzenetére
Igen, láttam ezt a videót is.
Elsősorban itthon néztem az árakat. F40 tetszene még, de gyakorlati oldalról többen javasolták a hátsókerekes hajtást. Pro2 -nek meg a kereke is kisebb.
319 körül már lehet szerezni itthon a G30E 2 -t, de lehet még kallódik hozzá egy kupon is.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Thunderzolee #15916 üzenetére
Kb. az van amit feljebb is írtam. Igaz, még tudom pontosítani. 90% sík rész, mellette van úgy kb. 2 emelkedős rész. 80kg (+ruha, táska).
Talán 60-70% lehet a bringa utas rész, de Budapest....szóval van pár helyen kátyú, úthiba kerülgetés. Keresztben felgyűrődő aszfalt...stb.
Meg több helyen van ilyen, vagy ehhez hasonló burkolat a járda átkelő részén:
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Thunderzolee #15919 üzenetére
Én babakocsival sem szeretek ezeken átmenni. Kis sebességgel sem jó. Felénk sok ilyen van.
Somatom:
Ezt a linket mentettem, mert nem sokkal korábban már írtad másnak is.ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
-
őstag
válasz Somatom #15941 üzenetére
Közben találtam egy számolásos példát, csak nem akartam annyira szennyezni a topikot, hogy 3 hozzászólást egymás után kreálok. Mert lejárt a szerkesztési.
Utána jöttem rá, hogy psi -re keresve sokkal több tapasztalatot kapok. Na meg hazáértem, és kibontottam az eszközt. A keréken is rajta van, hogy 55 psi javasolt 100 kilonónál. Abból már csak osztanom és szoroznom kellett. Arra valamennyit rá lehet mondjuk számolni.
Futottam vele kb. 9 kilométert. Nagyon korrekt kis gép, jó a fékezés, jól bírja az emelkedőt és a gyorsulása is rendben van. Először kicsit szoknom kellett, aztán hosszú szakaszon már kipróbáltam a sport módot.
Szerk.:
Nekem is Xiaomi pumpám van:Ebből az erősebbik.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
-
őstag
válasz Somatom #15946 üzenetére
Néztem én is a vállasat, de végül két ok miatt maradtam ennél.
Egyik az, hogy ezt a verziót nyugodtan rajta legyen hagyni a rolleren. Nem kell mindig leszedni, mint a vállra rakható verziót. Ami ugye "körülményesebb", és a tépőzárnak sem annyira jó.
Másik az, hogy kisebb cipelésekre kellene. Alapvetően annyira nem is lenne fontos, csak az a baj hogy pont azon a kezemen van a gyűrű (házassági), amivel fogom az eszközt. A váz meg annyira nem szereti, és nem akarom szétkarcolni. De legalább így kényelmesebb is lesz a cipelése.
Gondolkoztam még telefontartón is, de abból mindenképp olyat vennék, amit meg tudok nézni személyesen is. Azt sem használnám annyira sokat, de van amikor jól jön, ha ismeretlen úton megyek. Autóval járok kb. WC -re is (ez most nyilván megváltozik), így annyira nem vagyok képben az alternatív, kétkerekes útvonalakkal.
Viszont ami még érdekes, néztem a különböző lengéscsillapító megoldásokat. Bár fontosnak mondják, de a hátsót elvetettem, mert ha jól láttam abban az esetben mindenképp át kell alakítani a rollert, amit a garancia miatt egyelőre nem szeretnék. Illetve nem tudom van -e olyan megoldás, aminél nem kell például fúrni.
Elsőnél ha minden igaz csak szerelgetés van(?). Abból is van pár fajta megoldás, de például a Monorim -et sem ajánlotta mindenki. Abból a légrugós verziót próbálta már valaki?
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Thunderzolee #15948 üzenetére
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
-
őstag
válasz Thunderzolee #15955 üzenetére
Néztem én is múltkor az árakat, hát nem nagyon csökkennek. Gondolkoztam például az Essential -on ilyen második, kis "gyorsan elrohanok valamiért" rolinak. Mert az még arra is alkalmas, hogy például felvegyem a hátamra. 12 kilóval erre ideális is lenne.
Lehet tavaly kellett volna erre gondolni...
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
Navigálásra ti melyik alkalmazást használjátok? Droidon, Budapesten.
Ma tesztelnék egy-két útvonalat, és kerülném a forgalmasabb utakat, ha nincs például bringa út mellette (pl. Pesti út). Google navigáció jó nagy marhaságokat mutat úgy is, hogy biciklire van állítva. Pl. bevisz egy olyan felüljáróra ami jó nagy emelkedő, és nem is lehet ott menni. Vagy leginkább nagyon nem ajánlott. Autóval rendszeresen arra járok.
Néztem az alternatív megoldásokat, de nem tudom melyik megbízható. Tapasztalatom meg nem sok van ebben a témában.
Leginkább csak a mai napra kellene, hogy segítsen betanulni egy jó útvonalat.
Szerk.:
Kb. 8.5-10 km között mozog a teljes útvonal, így alternatívának elég sok verziót dobnak fel a megszokott navigációk.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Somatom #15958 üzenetére
10. került Újhegyi részről a 17. kerület Cinkotai út. A Pesti út környéke, meg az útvonal vége felé neccesebb a dolog. Utóbbinál a vasúton át kell jutni.
Szerk.:
Cinkotai -n a volt Vegyi művek. Azt a részt az utóbbi időben átépítették és csináltak egy amúgy frankó felüljárót. Ami két kerékkel nem frankó.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Gallmix #15961 üzenetére
Csak ugye azóta jött infláció, romló/bizonytalan forint, magasabb szállítási költségek....stb...és ennek még nincs vége.
Így csomó szegmensben mentek fel az árak. Például vettünk tavaly (a családban) nyár környékén néhány TV -t, friss modelleket. Most néztem az árakat van amelyiknek most is pont annyi az ára, van amelyik drágább is lett egy kicsivel.
Nem egészen így szokott menni. Főleg hogy azóta vannak újabb modellek is. De nyilván nem csak TV -t, mást is lehetne említeni.
Elektromos roller árakat nem ismerem, de elnézve az utóbbi időszakot itt sem számítok túl pozitív változásra.
Más, ami ON:
Most toltam le egyben 22 kilométert G30E II -vel. Jó kis gép. Változó terepviszonyok mellett, Budapesten belül, de többségében toltam neki a 25 km/h sebességet. Sport módban.Még van előttem kb. 15 km. Éppen azon vagyok, hogy átnézzem a fent tervezett útvonalat, így több opció felé is elgurultam.
Oda-vissza kb. 18-19 km tervezett út szerintem 20-22 lesz.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
Végül 34 kilométert mentem vele. 43% -ra ment le az akkumulátor. Nyilván innen nem arányosan, az eddigi ütemben menne lefelé, de szerintem korrekt.
Egy biztos, hogy kell egy kesztyű, mert hosszútávon annyira nem kényelmes nekem a kormány.
Nordik:
Jaja.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Gallmix #15966 üzenetére
Lehet olyat venni, amit én is korábban betettem. Számzáras Ninebot, sodrott acél zár. Vagy van olyan amit a kerékhez lehet/kell rögzíteni. Vannak riasztó megoldások...meg kismillió alternatíva.
Én azt néztem amúgy, hogy még az Adus Bordo -t is simán szétkapják a megfelelő eszközzel a megfelelő helyen. Pl.:
Én mondjuk nem tervezem olyan helyen lerakni, ahol kellenek ilyen zárak, de azért vettem egyet, mert a kezem ügyébe került. Viszont azt tudom, hogy nem sokat ér.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Somatom #15978 üzenetére
Igen. Az már egy olyan biztonsági lánc, ami nem csak a roller lezárására jó.
Gallmix:
Fogja valaki, aztán bevágja egy furgonba, autóba. Annyira szerintem nem szempont a súlya. Mert amúgy némelyikkel nehéz is lenne csak lazán elrohanni. Enyém is durván 20 kiló, és azért méretes is ahhoz, hogy könnyen lehessen futni vele.Nálam a hátizsák vált be.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Somatom #15982 üzenetére
Annál nincs jobb.
Még egy jó minőségű közterületi/kültéri kamera sem ad biztonságot (nincs visszatartó ereje), ha valaki felkap egy sapkát meg egy maszkot az életben nem azonosítóják be. Utóbbi meg mostanában már annyira nem kirívó dolog.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
Megint tapasztalat érdekelne. Ti milyen kesztyűt használtok, ami hosszútávon is bevált?
Ezt a mai 30+ kilométert azért megérezte a kezem. Valami olyasmi kellene, ami puha a tenyér részén és ott is, ahol az ujjaim kezdődnek. Na meg az sem baj, ha nem sülök meg benne.
Néztem már párat a neten, de sajnos általában elég kevés a felhasználói visszajelzés. Bringás tapasztalatom sincs, szóval nem igazán vagyok képben.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Gallmix #15986 üzenetére
Természetesen nem sajátot, hanem másét pakolja be. Úgy értettem. Azért itt több 100 ezres, vagy akár milliós értékekről beszélünk, ami sokkal kisebb helyet foglal mint például egy bringa.
Egyébként nem sok mindennel foglalkoznak az emberek. Meg nyilván egy nagydarab, rossz külsejű emberhez nem szívesen megy oda a többség. Tök mindegy hogy mennyire egyértelmű a helyzet.
Hátizsákot úgy értettem, hogy abba nekem minden belefér. Így szükségtelen például egy rollerre felszerelhető táska. Abból meg egész különböző méretek és típusok vannak. Akár teljesen vízálló kisebb verziók is. Persze nem mindenki szereti, és inkább vesz egy rollerre rögzíthető fajtát.
Felénk nem igazán szokott lenni garázdaság vagy lopás. Vagyis mindenhol van, de nálunk nem igazán jellemző. Viszont néhány évvel ezelőtt egy üvöltöző, részeg ember több autót is megrongált. Legtöbb esetben az ablaktörlőt törte le az autókról.
Bizonyára te is tudod, hogy vannak olyan autók, aminél nem tudod kihajlítani az ablaktörlőt, csak ha felnyitod a motorháztetőt. Az én autóm is ilyen, és természetesen azt is megrongálta. Azzal együtt tehát a motorháztető is sérült.
Természetesen(?) egy lakó sem hívta ki a rendőrséget a környéken, hogy egy gyökér autókat károsít és üvöltözik az éjszaka közepén. Pedig több utcában is rongált több mint 10 autót.
Kamera pedig hiába volt több helyen is. Mivel baseball sapka és maszk volt rajta, esélytelen volt az azonosítás. Akkor kültéren is kötelező volt. Ezért írtam, hogy mióta van a COVID azóta nem kirívó dolog maszkot hordani (még most sem), amitől a legtöbb esetben nehéz azonosítani az elkövetőt.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz galbi1972 #15995 üzenetére
Tempomat miatt én is néztem a különböző lehetőségeket, régiókat. Aztán rájöttem, hogy amúgy sem tudnám normálisan kihasználni az utak és annak állapota miatt sem. Így hagytam az egészet.
DE és a 20 km/h -ból az a tippem, hogy német SW ment rá. Korábban azt láttam, hogy ST-Linkel -ni kell az ilyet...de várd meg, lehet egy okosabb majd kijavít vagy ír más alternatívát.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
Voltam az egyik Decathlon -ban.
Egyrészt vettem egy kesztyűt. Kényelmes, jól szellőző, zselés a tenyerén az ujjak alatti részen is. Ami a hátránya, hogy nem tépőzáras (vagy más megoldás), így nem annyira egyszerű levenni. Viszont nem is olyan nehéz, nekem könnyen és gyorsan sikerül.
Vettem egy Itiwit táskát is, ami persze nem hátizsák, de kis méretű és vízhatlan. Van belőle több méret is, nekem ez tűnt jónak.
Ráadásul az egyik verziónak pont olyan színe van, mint a G30 sárgája.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Gallmix #15994 üzenetére
Nem is erről szólt a fenti példa. Hanem arról, hogy az emberek nagy része sz@rik rá ha valami hasonlót lát, tapasztal. Legtöbbször azért, mert nem is mernek közbeavatkozni.
Ráadásul könnyen meg tudja oldani az elkövető, hogy ne tudják utólag a kamerákkal beazonosítani.
Tudom hogy rollerre szerelhető táskára gondoltál. Én csak megjegyeztem, hogy számomra a hátizsák (vagy hasonló) szimpatikusabb megoldás.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
-
őstag
válasz Thunderzolee #16034 üzenetére
Mondjuk kérdés az is, hogy milyen autóban szállítaná. Illetve esélyes, hogy le kell hajtani az egyik részét az osztott hátsó ülésnek. Persze attól is függ melyik roller.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Gallmix #16040 üzenetére
Én kb. 20-25 éve nem ültem bringán, de régen jó sokat tekertem. Azóta néha egy-egy nyaralás alkalmával a hotelek bringájára felültem pár kilométerre és kb. ennyi.
Bár nem önerőből hajtod az elektromos rollert (jó esetben), de ahogy látom a hirdetésekből, nagyjából az első 100-200 kilométer a vízválasztó.
Én sem sokszor álltam fel rá, de abból az egyik 30+, a másik meg közel 30 kilométer volt. Nálam ez már nagy dolog, és ha ezek után tetszik akkor bevált. Ma elvileg beverem rajta az első százast.
Szerintem az utak állapota és a közlekedés egyéb résztvevői nagyon meghatározók. Én autósként nem vettem észre, hogy a gyalogosok között is ennyi hülye van. Akik például a bringa úton lehajtott fejjel nyomkodják a telefont és ők vannak felháborodva, ha szólok. Néha pont ezért érzem jobbnak az utat.
Nem mintha az autóban nem nyomkodnák sokan a telefont.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz bkiky01 #16045 üzenetére
Másik kedvencem az osztott járda, amiből felénk elég sok van. Ahol van egy sárga csík hosszában a járdán, és egyértelműen jelzik azt is, hogy melyik fele a gyalogos, melyik a bringás.
Nyilván itt azért fokozott figyelemmel megyek, de amikor a 3. embert kell már kikerülni, mert a jól látható felfestés ellenére pont nem jó helyen megy, egy idő után kicsit fárasztó...
Mi is sokat járunk sétálni, főleg mióta a gyerek megérkezett, de valamiért számomra az első pillanattól egyértelmű volt hol kell gyalogosként közlekedni.
Biztos sok rolleresnek, bringásnak ez már megszokott dolog, de én most szembesülök ezekkel. Én ezeket mindig betartottam, pedig nem sokat járok gyalogosan. Ezért érdekes számomra.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Bastee #16055 üzenetére
Múltkor volt fent egy roller "kihasználatlanság" címszóval fél évesen. Már nem emlékszem, hogy 25 vagy 50 kilométer volt benne. Ilyenek is vannak, bár azért ez ritka.
G30 -ba ma vertem bele az első 100 -at. Remélem még jól fel tudom szorozni sok élvezetes rollerezéssel.
Én is azok közé tartozom, akik szimplán kikapcsolódásból is használják. Szóval mondhatom hogy nekem bevált.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz bajnokpityu #16068 üzenetére
Pneumatikus.
G30LE -nél a motor IPX7 vízállóság.
Továbbá F40 -nel szemben ő hátsókerekes, hátul elektronikus, elöl tárcsafékkel.Szerk.:
Jah és szintén tekerős csengő van, amiért én sem vagyok igazán oda a G30E II -n...de ez legyen a legnagyobb probléma. Sokan panaszkodnak rá, hogy elkezd zörögni. Nálam is így történt, lassan utána kell néznem hogy kell leszerelni.F40 -es szerintem jobb a töltő csatlakozó elhelyezése. Nekem jobban tetszik a taposó része, és 100 helyett 120 kg a terhelhetősége.
Nagyobbik G30 -asnak nagyobb a taposó része is, mint az LE -nek.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Thunderzolee #16072 üzenetére
Igen, azt valóban elírtam...elnézést. Egyébként én is ezt a 3 típust néztem.
Nekem nagyon tetszik továbbra is az F40, meg a csatlakozó elhelyezése, de a többi nálam fontosabb szempont volt.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
Újabb index próbálkozás.
Egyik FB csoportban osztották meg, TikTok link.Nem lenne rossz egyébként, csak szerintem túl közel vannak egymáshoz az irányjelzők. Nyilván a korlátozott méret miatt nehéz jó megoldást találni, és marad a lábbal való jelzés.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
-
őstag
válasz Packersbay #16102 üzenetére
Unokahugomnak néztünk most rollert. Ninebot -ból a Zing szériát. Vannak lehetőségek erre vagy hasonló korosztályra. Kérdés az, hogy mennyit szánsz rá. Mert elég változó a kínálat és a specifikációk.
Pl. nem tud váltani sebességfokozatot, ha nem áll meg.
Szerk.:
Bár hozzátenném, hogy előtte nem elektromosat használt, amivel szerzett már gyakorlatot. Egyensúly, fékezés...stb. De gondolom nálatok sem most először állna rollerre.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Gallmix #16108 üzenetére
Jegelt termékkel kapcsolatban is érdemes írni, mert jelentheti azt is, hogy valószínű van rá vevő (pl. leegyeztették az átvételt), de még nem kelt el. Így lehetsz például te a B vagy C terv.
Persze valószínű ennyiért el fog menni. Jó áron van és az eladónak is úgy van sok a pozitívja, hogy általában értékesebb cuccokat árul.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
Azon kívül amit PociAti is írt azért azt is megjegyzném, hogy az utak állapota sem mindegy.
Én mielőtt rollert kerestem, autóval igyekeztem lejárni azt az utat, ami várhatóan előttem állt.
Egyrészt azzal kellett szembesülnöm, hogy nem teljesen az az útvonal lesz jó, amit a különböző navigációs alkalmazások mutatnak. Másrészt pedig 20-30 kilométer alatt már előfordulhat az, hogy egy gyengébb felépítésű gép kevésnek bizonyul az utak minősége miatt. Pl. kormányrúd, kerék.
Ezt nem kioktató jelleggel írom. Csak simán lehetséges, hogy amit megspórolsz a roller árán, azt rövid időn belül elvered a javításra.
20-30 km hatótávra, 80 kilóval, "van 1-2 domb is" felkiáltással én legalább egy papíron 45km hatótávú eszközt néznek. Ami jó alkatrész utánpótlással 100 ezernél többe fog kerülni.
Ahogy többen is írták korábban, a papíron írt hatótáv nem igazán fog összejönni.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Thunderzolee #16116 üzenetére
Én mondjuk tuti F40 -et vagy G30LE -t néznék, csak az meg valószínű a hatótáv miatt lesz necces. Az a "20-30km" már simán ki tudja nullázni az akkumulátort (na meg elég sem lesz...). Viszont ha tudja bent tölteni a munkahelyen (gondolom oda járna?), akkor jó alternatíva lenne...csak a másik kérdés megint az, hogy használtan milyen összegen tudja megszerezni.
Én amikor először lejártam a tervezett útvonalat, egészen más szemmel kellett néznem az utat. Aztán végül rá kellett jönnöm, hogy pár kilométert még hozzá kell adnom. Például volt egy olyan szakasz, ahol a járda használhatatlan, az út pedig bár kisebb, de elég aktív forgalommal, általában rengeteg kamionnal/teherautóval, a sávok pedig szűkebbek.
Ráadásul nem egy olyan szakasz volt, ahol az út szélén több centis repedések vannak a burkolaton, nincsenek szintben az út szélén a csatornafedelek. Vagy a kamionok, buszok felgyűrték az aszfaltot az út szélén.
Van egy-két pálcika, amit simán meg fog enni az út, és/vagy csillapítás hiányában nagyon nem lesz komfortos azzal utazni. Csak azért írom ezt, mert gondolom nem én vagyok az egyetlen, aki laikusként betervez egy hatótávot, aztán rá kell jönnie, hogy újra kell számolni az egészet. Így nem mindegy mit és mennyiért vesz.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Thunderzolee #16144 üzenetére
A különböző kormányrúd sérülések egy része nem eredhet abból (IS), hogy nincs megfelelően karbantartva a roller?
Gondolok itt arra például, hogy időnként érdemes ránézni a csavarokra nem lazultak -e meg. Mert azért ezek okozhatnak mechanikai sérüléseket, repedéseket, akár törést is. Főleg ha terhelve van.
Nyilván itt nem a felépítési/tervezési hibákra, vagy anyagminőségi, és egyéb problémákból bekövetkező sérülésekre gondolok.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz PociAti #16146 üzenetére
Ezért is írtam az utolsó bekezdést. Mert nyilván lehet más oka is annak.
Ettől függetlenül ha valami mozog, esetleg nem a tervezett szögben áll, nem úgy illeszkedik, hatással lehet más részére is a rúdnak. Például egy már eleve gyengébb, rossz hegesztésre. Vagy egy másik részét más szögből terheli.
Nyilván rossz anyagoknál, rossz tervezésnél, összeállításnál majdnem mindegy.
Mondjuk így eddigi még rövid rolleres pályafutásom alatt láttam már párszor azt is, hogy egyesek úgy mennek rá az úthibákra (vagy olyan részekre ami nincs teljesen szintben), hogy már nekem fáj. Nyilván elsősorban pálcikákra gondolok. Nem komolyabb gépekre.
Én tegnap 120 kilométer után néztem át a csavarokat, mert volt ami már kissé lazult. Igaz "csak" azon a részen, ahol a kormány csatlakozik a rúdhoz.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Nordik #16163 üzenetére
Igazából vannak a végsebességnél rosszabb dolgok is, ami szerintem sokkal kellemetlenebb tud lenni gyári SW alatt. Ezeknek is érdemes utánajárni, ha rollert keresel.
Essential -t én nem ismerem, mert számomra nem volt a lehetséges opciók között, de gondolom még te is nézelődsz.
Például az, hogy egyes fokozatokban hogy gyorsul. Vagy hogy az akkumulátor százaléka mennyire meghatározó, és mennyire veszi vissza a rollert például 50% alatt (vagy más értéken).
Mert ha 5km/h különbség zavar, akkor ezek is fognak. Ez egy kis teljesítményű, kis hatótávú roller. Nem véletlenül lett ennyire állítva.
Az FB posztokat elnézve szoftvert "módosítani" csak alapos utánajárás és segítség után érdemes, mert ahogy látom nem mindenkinek jön össze probléma nélkül. Essential -nál sem. Illetve egyes modellknél az is meghatározó lehet, hogy milyen gyári SW van rajta.
Amúgy ezt 30km/h -ra is fel lehet húzni, de ahogy látom a végsebességre ennél is hatással van az, hogy hány százalékon áll az akkumulátor. Az egyik figura azt írta, hogy csak 90% -os akkumulátor töltöttségig megy annyival, alatta leveszi 25-27 -re, ami az alaphoz képest még mindig több.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Thunderzolee #16168 üzenetére
Szerintem teljesen jó erre a célra ez a roller. Én is valószínű ilyen kisebb teljesítményű modellt vennék ritka használatra, rövidebb utakra kevés kilóval.
#16169:
Azt te is tudod, hogy a mókolás nem mindenkinek való, de nyilván ott a lehetőség, hogy segítséget kérjen. Csak hát ugye mindent olcsón és azonnal akarunk.Anno sokat szenvedtem ezzel az okostelefon topikokban. Megcsinálnak egy ROOT -ot egy leírás alapján, utána simán 2 perc alatt vágnak téglára egy telefont.
Meg már nem emlékszem melyik rollernél írták többen is, hogy az egyik custom FW után nem lehetett kikapcsolni rollert. A fejlesztő is tudott róla, és dolgozott a problémán. Szóval érdemes körültekintőnek lenni, ha valaki saját maga akar változtatni a gyári szoftveren...és itt ugye még nem is beszéltünk arról, hogy komolyabb problémát okoz vagy elront valamit a júzer.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz PociAti #16172 üzenetére
Na jó, de te körültekintő vagy, és láthatóan érted is amiről beszélsz (/írsz).
Ahogy én látom sokan nem ilyenek. Más mókolásnál sem. Beütik az a keresőbe ami érdekli őket és az első videó/leírás alapján elkezdik csinálni.
Nem törődve azzal, hogy egyébként milyen FW vagy teljesen százas -e az adott szoftver. Pl. német FW.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gaming notebook topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Fűnyíró topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen