Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz buherton #17048 üzenetére
Kugoo S1 Prot ajánlott az eladó? Hadd gratuláljak neki: egyik feltételednek se
felel meg, a legkevésbé a keveset kell karbantartani/megbízható, 20 km táv...
Szerk: na jó, a könnyű, meg fel tudod vinni a lépcsőn, az megvan neki.Meg eleve gyerekkel rollerezni? Teljes elmebaj. Amit esetleg egy káromkodás
közben kimozognál, azt ha ott van előtted a gyerek épp te magad vasalnád ki.
Ne arra készülj, hogy a rollerezés az vmi biztonságos dolog, főleg nem S1-en:
azon még egy normális mechanikus fék sincs, szóval lefelé kész hazárdjáték,
felfelé meg harmatos a max. 400W-os teljesítménye Ahogy merül annyi se...Igen, olcsó(bb), mint az etwow, de kritikus helyeken gyengébb nála: nemhogy
3-4k km nem várható, hanem párszáz után már törik az akku. Ami szerencse,
mert akkor még azelőtt el tudod adni roncs árban, mielőtt az első villa törik...Majd nézz meg egy etwow első villát, mennyivel erősebb konstrukció... Pedig
ugye messziről tök ugyanaz a kettő, de valójában nagyon nem. (Ha kivesszük
a gyereket a képletből, a dobfékes GT valószínűleg megfelelő közlekedésére.)A 10" pálcika rollerben ritka: nagyobb méretű, így nehezebb vasak sajátja...
Persze ha közútra akarsz vele menni oda valóban melegen ajánlott, lehetőleg
úgy, hogy mindkét kereke függetlenül fékezhető legyen. Ami ultra hordozható
cucc, szerintem nem való közútra, de pláne nem nagyobb sebességekre.Ui: az etwow fasza cucc, csak véleményem szerint erősen túlárazott. És nem
az a megoldás, hogy akkor megvesszük olcsóbban, Kugoo néven. Ha rendes
fék + 10" kerék kell még nagyjából pálcika méretben, meg kell venni a G30-at.
(Ha semmiképp nem tudnak lebeszélni a gyerek életének veszélyeztetéséről,
legalább olyan vasra állj, amivel biztonságosan meg lehet állni, és nem törik.)- hosszú távon szeretnék elköteleződni
Az S1 az pont egy ilyen ismerkedős roller: egy év után eldöntöd, mi kell, majd
megveszed azt. Amikor már biztos vagy benne, hogy megéri. (80K volt reális
érte anno, de rákattintottam a linkedre, és szembejött egy 160K? Menekülj...)Szerk2: mindezt 210K-ról "akciózva": rossz vicc! Ennyit nem romlott a forint...
[ Szerkesztve ]
-
Gigabyga
aktív tag
válasz Thunderzolee #17046 üzenetére
Ha nincs pro 4, akkor ő valami kamu cucc? [link]
Megnézem mik a hírek az F40 ről
A napi össz. távolság amire kell, ~10km.
azért néztem nagyobbat, mert mindenre 100kg a max. Terhelhetőség, (a jelenlegi súlyom elég közel van hozzá+ ha viszek laptopot stb.. ott vagyok a határon) az akku gyorsabban merül, + hidegben is fogom használni, így az megint csak gyötri az akkut.Fizikai méret annyira nem számít, vonatra ahogy néztem elfér bármelyik, jobban mint egy bringa.
Egy nagyon kicsi emelkedő van az útszakaszban.
Hosszabb táv tűrése, párom miatt is szükséges, mert balaton körben gondolkodik
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Gigabyga #17052 üzenetére
Hát nem rendelhető.
Ott van, h nincs készleten.Viszont:
Ha a hatótáv is számít, és van pénz lóvéra, akkor egyértelműen a G30.
DHGateről rendelve kuponokkal 270ezer körül megvehető, ráadásul az global verziós, alapból 30km/h a vége, nem 25km/h.A terhelhetőség egyébként inkább a motorra vonatkozik. Vagyis a Xiaomi, Segway esetében a váz az maga elbír, csak ekkora súly mozgatásához kevés lehet a 300, 350W-os motor. De 100kilót még elvisz a G30.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
őstag
"Kunhalmi Zoltán közlekedési szakértő, a KRESZ-módosítási javaslat egyik kidolgozója lapunknak azt mondta, a javaslatban három definíciója van az e-rollernek.
- motoros roller az, ami legalább kétkerekű, egy tengelyén kormányozott, a rajta utazó egy személyt állva szállítani képes, legfeljebb 4 kW teljesítményű motorral meghajtott jármű
. ezen belül kis teljesítményű motoros roller az a motoros roller, amit legfeljebb 350 W teljesítményű motor hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes
.nagy teljesítményű motoros roller pedig minden olyan motoros roller, ami nem kis teljesítményű motoros roller.
A kismotor-kerékpár dilemmát a javaslat úgy oldaná meg, hogy a kis teljesítményű motoros rollerre a kerékpáros közlekedés szabályai vonatkoznának, bizonyos eltérésekkel. Ilyen eltérés például, hogy rolleren utast szállítani nem lehetne, és az alkalmazható legnagyobb sebessége egységesen 25 km/óra lenne. A nagy teljesítményű motoros roller a segédmotoros kerékpárra vonatkozó szabályokat örökölné, de ezen sem lehetne utast szállítani, és ennek vezetése a 16. életév betöltéséhez kötött."
Van ott ügyészségi iránymutatás(?) is. Illetve kitérnek a múltkor említett ittas vezetésre is.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
addikt
válasz buherton #17048 üzenetére
Felsorolok a pálcikarollereket, h képben legyél mégis hogy vannak ezek.
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek nagyságrendekkel jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a 350W-os jobban megy, mint a 300W-os.
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges.Gyermeket inkább ne akarj rollerral vinni.
Inkább elektromos biciklin.
De amúgy hát nyilván te dolgod, te döntöd el, (csak ne lepődj meg, ha ezt szóvá teszik itt.)A Kugoo 160ezerért ad kb olyan rollert, mint a Mi 3, csak ezen elöl hátul lengéscsillapítók is vannak. Valamin akkor spórolni kellett.
Ez a váz. Hajlamosabb elrepedni, aztán eltörni, mint pl egy Ninebot.Az E-Twow meg ahogy feljebb irták, ezeket az egyszerűbb modelljeit rendre drágábban adja.
A nagyobb rollerei is drágák, de azok legalább jók is.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
őstag
válasz Thunderzolee #17055 üzenetére
"Gyermeket inkább ne akarj rollerral vinni. "
Főleg ha úgy alakul, hogy jövőre elfogadják a KRESZ módosítást és külön rendelkeznek a plusz személy szállításáról rolleren.
Erre pedig szerintem meg van az esély Kunhalmi Zoltán nyilatkozata alapján.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
-
PociAti
senior tag
válasz Gigabyga #17052 üzenetére
Terméknek előbb elkészült az adatlapja, mint hogy beérkezett volna az áru. Bevált gyakorlat, így legalább fel lehet mérni az igényeket. Idén áprilisban lett bevizsgálva a Pro 4, és kb. fél évre rá szokott a piacon megjelenni.
Szeptemberi, októberi megjelenés teljesen reális.
Viszont kis távra talán jobb a 8,5"-os a szállítás miatt. -
aelod
veterán
Nem egyszer láttam lime-on, hogy fiatalok így utaznak keresztül-kasul mindenen. Nem lennék meglepve ha kivennék őket alkalmadtán.
Legutóbb én is mentem (nyilván egyedül) és láttam kifordulni a jardot de inkább felmentem a járdára biztos ami biztos alapon..."It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
addikt
Ez egy 2021-es írás.
Ha ebben a tempóban haladnak, tényleg "küszöbön áll" a bevezetése.
Amúgy tetszik a javaslat, egyedül a 350W-al nem leszek kibékülve. Az nem megy fel jóformán egy 10%-os dombon se erőlködés nélkül, nem hogy nagyobb emelkedőn.
Minek a teljesítménykorlát bele egyáltalán.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
őstag
válasz Thunderzolee #17061 üzenetére
Igen, 2021 -es, csak itt ugye kitértek pár részletre, amiről mostanában nem nyilatkoztak. Nekem teljesen kimaradt ez a cikk...
Nyilván ebből sem biztos hogy minden úgy marad, csak kicsit úgy érzem rezeg a léc a G30 -nál (is).
Szerk.:
...és ugye a global verzióval is sanszos kell valamit kezdeni szoftveresen, hogy 25km/h legyen a maximum, ha esetleg ellenőrzés lenne.Ez a 25km/h rész szerintem nem fog változni. A teljesítmény határa lehet még kérdés.
Nem hiszem hogy sokáig fogják már húzni, mert egyre nagyobb gondot jelent a közlekedésben. Illetve a bérrolleres problémákat is tisztázni kell.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
válasz Thunderzolee #17046 üzenetére
F40-ről a rossz tapasztalatok az új FW-ől szólnak ami elvileg F40E-hez nem is jött még ki. Olyan szempontból nem is biztos, hogy bevállalnék most F40 global változatot, mert ha tényleg lesz törvény, hogy 25km/h a max akkor meg nem kell majd izgulni ha rendőrt lát az ember...
A másik, hogy valamiért az F40-re 120kg max terhelést írnak, a G30-ra viszont csak 100kg-ot ebből kiindulva az F40 valószínűleg tartósabb lesz.
-
őstag
G30 már egy ideje piacon van, így vele elég sok tapasztalat gyűlt össze a neten. Arról is, hogy mennyire számít jó konstrukciónak.
A modellfrissítés miatt gen2 motorral lehet kevesebb tapasztalat, de már az sem idén érkezett. Itthoniban pedig a régi gen1 motor van.
A global modell maximális sebessége meg valószínű érinteni fog még egy-két modellt. G30 sem kivétel ezalól. Már ha tényleg így lesz, és 25 marad a vége.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
Én is láttam 3 alkalommal, pedig nem olyan régóta használok rollert. Abból az egyik páros az úton ment. Illetve az egyik volt csak bérlős, a másik kettő Xiaomi pálcika.
Szerk.:
Előtte ezt nem nagyon figyeltem, de mióta rollerem van kíváncsi vagyok mások miket használnak.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
buherton
őstag
Köszönöm a sok választ!
Jelenleg is rolleren visszük a gyereket oviba (korábban pedig bölcsibe), de ez sima lábhajtásos roller, amit már nem akarunk rendbe tenni. Őszintén nem tudtam, hogy erősen nem ajánlott gyereket vinni a rolleren. Biciklire nincs hely (panelben lakunk, nincs loggia, se közös tároló) és az autót meg nem szeretném arra használni, hogy 1-3 km-eket menjek még ha hibridről is van szó, mert dugó van és drága lesz a benzin is. Ezért jött képbe a roller.
A Ninebot esetleges szervizelése megoldható házilag?
A G30 esetén a roller maga intézni a fékerőelosztást az első- és hátsó kerekek között, jól értem?
A felfüggesztés hiánya mennyire probléma a kátyúk, útpadkák és a járda esetén?
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
wanted5
őstag
válasz buherton #17066 üzenetére
Csak gondolkodj már józan paraszti ésszel.
Eleve egy bizonytalan járműről van szó. Amíg egy kérékpárt tartasz a lábaddal is, meg a sokkal nagyobb kerék miatt sokkal nagyobb a centrifugális erőből eredő önegyensúlyozás is.Ezzel a kis nevetség 8-10 colos kerékkel olyan könnyű elesni, hogy hihetetlen, ha rutinos vezető vagy, akkor azért, ha nem, akkor meg azért. Mert sok rutinnal más járművel az agyad egyszerűen elsiklik olyan úthibák felett, amik rollerrel már veszélyesek. (egyszerű példa, kerékpárúton fagyökér felnyomta az aszfaltot, de minimálisan 1-2-3 centire, biciklivel meg se érzem, de rolleren akkorát dob, hogy túlzás nélkül mindkét lábam a levegőben)
Ha esés van akkor pont ráesel a gyerekre..Én egyszer estem, akkor is "csak" 20-al, de még mindig fáj a térdem, ha letérdelek, pedig már fél éve volt.
Én biztos nem szórakoznék a gyerekem épségével és biztonságával. Járjatok busszal, gyalog, kocsival. De persze tudjuk, hogy mindenki azt csinál, amit akar.
-
aelod
veterán
válasz wanted5 #17067 üzenetére
(egyszerű példa, kerékpárúton fagyökér felnyomta az aszfaltot, de minimálisan 1-2-3 centire, biciklivel meg se érzem, de rolleren akkorát dob, hogy túlzás nélkül mindkét lábam a levegőben)
Pontosan. Én is mindig lassítok bármi úthibát látok vagy embert aki az út szélén pakol be/ száll ki a kocsijából. BTW mindig attól parázok, hogy valaki rám nyitja a kocsiajtót.
Nedves aszfalton egyszer slide-oltam egyet a villamos sínen mivel át kellett mennem rajta pont a parkoló autók miatt kerültem ki valakit. Visszasorolásnál volt egy kis drift Vert utána a szívem rendesen pedig ha mentem 15-el akkor sokat mondtam."It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
Peaceliker
őstag
válasz buherton #17066 üzenetére
Én elég sokat közlekedtem már mindenféle járművel és igaz sima és elektromos rollerrel csak mostanság egy keveset. De tényleg az elektromos roller a legparásabb. Nem vagyok egy fostos gyerek meg már idióta módon sem megyek (kinőttem jó rég azt ), de veszek sisakot. Én nem merném gyerekem rátenni.
"Oh my Goa'uld!"
-
Somatom
veterán
válasz buherton #17066 üzenetére
A G30E II -n van egy szoftveresen állítható motorfék gázelengedésre. Ez ki is kapcsolható. Amikor meghúzod a féket, akkor először a hátsó kerékre ható elektromos fék lép működésbe. Ha jobban húzod a fékkart, akkor az első kerékre ható mechanikus fék is működésbe lép. De, a kettő együtt is elég harmatos. Legalábbis 90 Kilóval a Szépvölgyin lefelé. A Flórián aluljáróban még csak bringával jártam, de sztem az összes feljáróján felmegy a roller. Az Árpád hídra sem kell felvinni, mert van bringás felhajtó.
Ha elég a kisebb hatótáv, akkor a G30LE II egy kisebb akkus verzió, ami ezáltal könnyebb.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
válasz Somatom #17070 üzenetére
Szépvölgyin hogy áll most a bringa sáv? Bécsi út felé már egy ideje felfestették, de feljebb elég sz@r volt a járdán közlekedni.
Csomó helyen nem volt szintben a padka, ami bringával nem necces, de rollerrel már annyira nem jó. Plusz sok kapu/parkoló kijárat eltérő burkolatú volt. Meg egy-két helyen még beraktak 2-3 fok lépcsőt is.
A járda közepén lévő egy-egy oszlop sem az igazi, de azt már máshol is megszoktam.
Az úton közlekedve meg a duplán rakott rácsos csatornafedelek voltak izgalmasak.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
PociAti
senior tag
válasz Thunderzolee #17061 üzenetére
Pedig a 350W az már egy kedvezményes, megnövelt érték a pedelec 300W-jához képest.
Ha valamire nem jó egy eszköz, akkor nem jó eszközzel próbálsz egy feladatot megoldani.
Amihez kevés egy 350W-os roller, oda nem 350W-os roller való, hanem más közlekedési eszköz. -
bajnokpityu
félisten
válasz Thunderzolee #17046 üzenetére
teljesen nyugodtan veheted az f40et. kb tök ugyanaz mint a g30LE, csak normális méretű a platni, és nem 20kg+ hanem 15...
PociAti: pedelec 250W lehet!
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
CanceRed
csendes tag
válasz wanted5 #17050 üzenetére
Én az egész rollerezést betiltanám az úttesten, fel a járdára max. 15km/h! Ennyi.
Vagy még egy jó megoldás a kerékpárúton való kizárólagos használatuk.
Ja és tolja át mindegyik a zebrán, ahogy a kerékpárt is kell!Az ilyen seggvéj, húver és egykerekű borzalmakat meg kitiltanám a közterületről.
Telis-tele a baleseti ambulancia önjelölt zsonglőrökkel és bénázókkal.Rossz nézni ahogy imbolyognak egyesek az ilyen nevetséges méretű kétkerekű
lélekvesztőkön, egy aszfalthiba és már hullik is el vagy be az autó/busz alá.Múltkor a lángész előttem perecelt el a villamos sínen, amin már a kerékpárral
áthaladáshoz is ész kell, pláne ha vizes a sín. Nyilván felkanalaztam az aszfaltról,
de a városi közlekedésben életveszélyesek ezek a játékok, mert nem járművek.Mész az Andrássy úton, Nagymező utcai kereszteződés, jobbra fordulnál,
lassítasz, benézel a tükörbe, hátra is fordulsz és semmi, nyugodtan megkezded
a bekanyarodást, majd jön egy állat 50km/h-val egy szaros rollerrel és örülhetsz
ha nem vágja teljesen haza az autód elejét, mert igen, komoly kárt okoz!
Egyszerűen kivédhetetlen, olyan gyorsan ott van, semmire nincs időd...[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz CanceRed #17074 üzenetére
20-25km/h szerintem teljesen korrekt, ha szabályozásról van szó. Persze attól függően hol közlekedik, mert ez nyilván maximális megengedett sebesség.
Ez a csak kerékpárutas dolog meg nem nagyon menne, mert ahhoz a mostaninál jóval több kellene.
Keretek közé szabályozva normalizálódna a helyzet. Tökéletes nagyjából sosem lesz, de az első lépés mindenképp valahol ott kezdődne. Az ellenőrzés már más kérdés, mert sok egyéb közlekedési probléma és eszköz van, amire ráférne a mostaninál sokkal rendszeresebben.
A nagyobb teljesítményű rollerek más témába tartoznak.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Peaceliker
őstag
válasz Thunderzolee #17061 üzenetére
Otthon megnézem nekem az udvaron hány fokos az emelkedő. 4 éves kisfiam kis bringán még nem tud feltekerni nem egy szakadék, de megmérem. Csak mert azon m365 pro 5m nekifutással felmegy 15 körüli tempóval az én 87 kilómmal. Viszonyításnak lehet jó adat lesz
"Oh my Goa'uld!"
-
Azie
őstag
válasz CanceRed #17074 üzenetére
Szóval az autókat is tiltsuk be, mert van 1-2 huligán, meg gyorshajtó. Ha én 3x körülnézek, akkor se mehessek át a zebrán, meg 0 forgalomnál sem mehessek az úton, csak a feltört járdán. #fcklogic
Én simán csak bezárnám 2 hétre a debileket a családjuk meg minden értesítése nélkül - pl amikor soroksárin reggeli csúcsban ő bringakirály a buszsávban, ahelyett, hogy kerülne csepel felé, amerre tiptop kerékpárút van (+2km sincs nettó, az 5 perc bicóval kb)
Ja igen, nagy teljesítményű roller: szerintem az már árban is feljebb van, nem engedheti meg magának minden öngyilkosjelölt.[ Szerkesztve ]
"Believe in the ideal, not the idol." - Serra
-
aelod
veterán
válasz CanceRed #17074 üzenetére
Ezen logika alapján más járművet is ki lehetne tiltani a közlekedésből
Mész az Andrássy úton, Nagymező utcai kereszteződés, jobbra fordulnál,
lassítasz, benézel a tükörbe, hátra is fordulsz és semmi, nyugodtan megkezded
a bekanyarodást, majd jön egy állat 50km/h-val egy szaros rollerrel és örülhetsz
ha nem vágja teljesen haza az autód elejét, mert igen, komoly kárt okoz!
Egyszerűen kivédhetetlen, olyan gyorsan ott van, semmire nincs időd...Nyilván a szabályozás is ezért lesz mert ez tarthatatlan. Én sem örülnék ha valakit felraknék a motorháztetőre és állhatnám a cehhet.
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
Somatom
veterán
válasz CanceRed #17074 üzenetére
Mit keresnek autóval a belső kerületekben? Az összes magán célból közlekedő autót ki kéne tiltani és akkor lenne hely bringázni, rollerezni.
ρσгτσ:
Nemtom hogy áll most a helyzet. Útálom azt a kereszteződést. Ha csak lehet, elkerülöm.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
Vannak olcsóbb, vegyes minőségű rollerek, amik már 40-50km/h között mennek. G30 ára környékén. Nem őrületes nagy teljesítménnyel. Sőt...
Azoknak a nagy része szerintem rosszabb, mint a drágább gépek hasonló maximális sebesség tulajdonsággal.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
DigitXT
félisten
Pontosan. Hiszen sokkal nagyobb a rizikója, hogy széttörik az egész, és
40-50 km/h között esni nem kifejezetten kellemes. Sőt, védőfelszerelés
nélkül különösen kellemetlen. Nem beszélve arról, hogy nem csak azért
lehet esni, mert széttörik, hanem mert nem elég stabil* a technika. Ezek
így összességében (olyanok hajtják, akik inkább nem öltöznek be, mivel
eleve olcsóbb cucc, "csak" roller, arra minek, miközben a segédmotoros
tempót verdesik, amire pedig az E-jelzésű motoros bukósisak kötelező)
azt prognosztizálják, hogy nagyobb eséllyel szenvednek majd balesetet.
Nem függetlenül attól, hogy a nagyobb vasakon jobb a fékrendszer is.*: ez egyébként nagyobb/drágább rollereket is érinti, hajlamos beszitálni
a kormány (ami nagyobb sebességnél végzetes következményekkel jár).Egyszer mentem 90 km/h fölött a Wolf King GT-vel, elég is volt: az egyik
legstabilabb roller, mégsem éreztem jól magam akkora tempónál...
Egy vacak vázon viszont 40-50 km/h is hasonló, "életveszélyes élmény".[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
válasz Peaceliker #17076 üzenetére
7-9 fokos, akkor az elvileg 12-15 % os. Ez 3m hosszan, majd 7m hosszan olyan 5%. Most eco módban néztem, amit most vissza vettem, gyengébb mint gyári állapotban (10A elvileg most a beállítás) és ilyen 5-7el mászott fel, 4m gyorsítás után (akkor 7el ment ). Akku 75% olyan 31-32V. Szóval ha igaz a 10A akkor ez a 300W durván. De most ez így gyengébb, mint a gyári eco állapot volt. Ha gyári körüli beállításon van (20A a progi szerint) 13ra gyorsít, a meredek részén tartja kb a 10et és lankásabb részén 11,5 re gyorsít a tetejére.
Szóval egy hosszú 10 % osan lehet nem megy fel értelmesen önerőből 600W al"Oh my Goa'uld!"
-
-
őstag
válasz Bastee #17084 üzenetére
Bringára is van sebességkorlát, max. nem mindenki tud róla. Amin nem csodálkoznék tekintettel arra ahogy közlekednek.
Az út típusától függően.
Szerk.:
Egyébként az elektromos roller egy kicsit veszélyesebb üzem, mint egy sima bringa. Nem csak a kis kerekei és egyéb sajátosság miatt. Hanem azért is, mert nincs hatással a teljesítményére, ha a használója fárad.Így kb. mindegy mennyire vagy szellemileg/testileg kipurcancva, akkor is tudod totálban tolni a gázt.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Bastee #17086 üzenetére
Engem párszor előztek rollerrel úgy, hogy konkrétan a típusát sem tudtam megnézni. Járdás bringa úton.
Járdán vagy osztott járdán is sokszor úgy közlekednek, hogy agyament. Valószínű ezek külön sebesség szabályozások alá fognak esni itt is. Tehát nem általános 25km/h lesz.
Ma is volt egy vitám két rolleressel a járdán, csak elég agresszíven reagáltam, mert közben toltam a babakocsit is, amikor úgy érezték ez az út nekik lett csinálva.
Én rolleresként is marhára unom amit művelnek.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Peaceliker #17087 üzenetére
10-20-30-40 lakott területen belül. Attól függően hol halad. 40 km/h csak az úttesten és a kerékpársávban van.
Amúgy lehet azt mondani, hogy a 25 km/h kevés, akkor legyen inkább 30 km/h. Csak ha meg 30 km/h lenne, akkor jönne az hogy miért nem 35 km/h?
Lassan szerintem minden európai ország el fog oda jutni, hogy 20-25 km/h maximális sebességre fogja őket korlátozni.
Szerk.:
Utóbbit úgy értem, ha nem az úton közlekedik.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
DigitXT
félisten
akkor jönne az hogy miért nem 35 km/h?
Baromi egyszerű: ha a bringa mehet 30-at kerékpár úton, akkor a pálcikaroller?
Nekem tök nyolc, mert nincs olyan rollerem, ami belefér, csak ha már az az érv,
hogy biztonságban lehessen kerékpározni (akár gyerekkel): 25 mindenkinek!Ui: amúgy sajnos, vagy sem, nem lesz olyan szabályozás, ami mindenkinek jó...
Aki siet + elég erős, most is 40-et teker a bicikliúton. Szarik ő a 30-ra is.
Aki még városnézni akar (meg a gyerek 15-tel szöttyög), azt a 25-tel gurulgatók
fogják fellökni? Nem beszélve az őrületről, mikor gyalogosok is ott téblábolnak.
(A KRESZ se véletlen írja, hogy indokolatlanul lassú haladás nem megengedett:
az egymás felartásából kerekednek a balesetveszélyes szituációk, szerintem...)európai
Itt viszont kérdés, hogy Magyarország vajon ebbe a kategóriába tartozik-e még?
(A folyamatos brüsszelezésből kiindulva: inkább nem. Lásd az EU-konform drón
törvényt, hogy sikerült implementálni, vagy az SMKP rendszámozást hogy nem.)[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz DigitXT #17090 üzenetére
Valószínű próbálnak igazodni az eddig kitalált, más országokban lévő szabályokhoz. Lehet az a 25 akár 20 is, ha ezek mentén haladunk.
Autóknál is így van. Nem sokan tartják be az 50 -es szabályokat, meg amúgy a többit sem. De valahol meg kell húzni a határt az eszköz képességeihez, és a környezethez mérten.
Mondjuk anno Lada -ban vagy Wartburg -ban jobban éreztük a sebességet, meg azért a kormányhoz is nagyobb erő kellett. Csak attól még hogy most kevésbé érezzük, pont annyira lehetünk másokra veszélyesek.
Amúgy mondhatnám azt, hogy korival is lazán beverem a 25 -öt. Sőt, még többet is, és nem kell hozzá sokat költeni sem. Viszont az sem való mindenkinek, és sokkal több gyakorlás is kell hozzá. Legalábbis a nagy átlagnak.
Szerk.:
Azért nehéz mindenki számára jó szabályozást hozni, mert a szakértőknek nem abból kell kiindulni, hogy vannak jobb képességű emberek.Hozzáteszem, az autóval közlekedők között is nem egy ember van, aki kicsit túlbecsüli a saját képességeit. Összetörtek már néhányszor. Igaz, (szerencsére) csak egyszer volt gazdasági totálkár.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Peaceliker
őstag
Amúgy 25 sztem elég korrekt pálcikához. Már ez sem veszélytelen. Egy andrásin a bicikli sávban mondjuk elalszol ennyivel, de na, ha tudna többet többel menne ökör ott is ahol 25 is sok. Járdára meg nem risim7. Mentem ott. 5-10el. Emberek fele még figyelt is rám én meg persze minden erőmmel azon voltam, hogy senkit ne zavarjak. És így azt éreztem mindenkinek rendben is volt,de ez megint ész kérdése inkább.
Szóval ha így lesz a szabályzás hogy most a terv az sztem tök ok."Oh my Goa'uld!"
-
Bastee
tag
Járdán áthaladó kerékpárútra nem is kötelező felhajtani, aki tempósan halad az eleve maradhatna az úttesten. Engem már rolleres is sokkolt le kerékpársávban mert nagyon nagy sebességgel vágódott be mellém (konkrétan 50+ -al cserébe libabőrös lettem a láoától való rajtjától) de egyáltalán nem értem miért a kerékpárúton halad. Mindeképp ketté kell bontani a rolleres témát is teljesítmény szerint, de hogy azonos közlekedési felületet használó járművek sebességét máshogy maximalizálják az számomra érthetetlen. Mint ha városban csak bizonyos automárkák mehetnének 50-et, mások csak 40-et, vagy 30-at. Járdát hanyagolnám minden járművel amennyiben lehet, indokolt esetben használva ott a kerékpárosokra vonatkozó sebességkorlát. De egy csóró G30-at nem zavarnék ki 30-al a kocsik közé csak azért mert 30km/h a maximális sebessége. Nincs értelme ott olyan eszközzel mozogni ami meg sem tudja közelíteni a közlekedés átlagtempóját. (A megengedettet sem, nem hogy a jellemzőt). És fordítva is, aki olyan tempót megy használja a közutakat és kész.
-
őstag
válasz Bastee #17093 üzenetére
"Mindeképp ketté kell bontani a rolleres témát is teljesítmény szerint, de hogy azonos közlekedési felületet használó járművek sebességét máshogy maximalizálják az számomra érthetetlen."
Pont ez a lényeg, hogy a tervezet szerint van ami majd SMKP kategóriához hasonlónak (vagy annak?) minősül. Így nem valószínű, hogy ott közlekedhet majd, ahol a 25 km/h max. sebességű pálcika.
A G30 nem nagyon hiszem, hogy ki fog csúszni az útra, de azért érzem hogy rezeg a léc. Remélem 350-500W névleges teljesítményt lövik be. Nem csak azért mert én azt használok. Hanem azért is, mert tudom milyen közlekedésre képes például Budapesten.
Annál amúgy az európai modell 25 km/h. Az hogy a global 30 -ra van állítva másodlagos, mert az előbbi megy nálunk hivatalos forgalmazásban.
Szerk.:
Amúgy ha a G30 kicsúszik a szabályozás alsó kategóriájából, akkor én biztos befejezem a rolleres pályafutásom. Ez a jószág fedi le teljesen az én igényeimet.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz bajnokpityu #17095 üzenetére
Ohh hát természetesen.
Amikor én szólok oda valakinek, hogy szedje fel a szart a kutyája után meg vannak sértődve. Meg amikor 3x mondom el, hogy ne engedje oda a kutyámhoz az övét, mert félni fog tőle az enyém. Mentett tacsi, elég durva körülmények közül érkezett hozzám.
Vagy az sem jobb, amikor póráz nélkül sétáltatja a behívható kutyáját, ami persze nem az.
Az autósok sem értik meg azt, hogy szállító járművek elé szorosan nem vágunk be, mert ha meg van pakolva sokkal hosszabb a fékút. Nem beszélve a vészfékről.
Motorosok sem értik meg, hogy minden oldalról nem tudom őket elengedni. Hiába figyelek rájuk, ha sokszor simán két irányból támadnak.
Kamikaze bringások sem értik meg, hogy zebrán nem hajtunk át ezerrel, mert nem kiszámíthatók akkor sem, ha 20 -szal közelítem meg az átkelőt.
Napokig lehetne ezt meg sorolni.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
RZS
tag
sziasztok!
MI 2 pro rollert szemeltem ki.
mennyire lehet ez vizallo? olvastam, hogy IP54, de.... ha mondjuk kint marad es esik ra az eso?
van ebben vmi rablasgatlo vagy ilyesmi?tobb tipusszamot lattam a neten, miben ternek el a rollerek?
FBC4025GL
FBC4021GL
BHR4526GL nordic editionkoszonom!
-
geotigris9
tag
Ne hagyd kin az esőben, ha esős idő van ne használd. Hiába van XY IP védettsége. Ha bejut a víz az elektronikába és zárlatot csinál nagyon költséges bármelyik rollert is javítani. Nálam esős időre bringa vagy hagyományos lábbal-hajtós roller.
Kis esőt kibír mindegyik, de ha bekapsz egy felhőszakadást ott lehet már probléma még ha nagy az IP védettség is.((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Aaron14
őstag
válasz geotigris9 #17098 üzenetére
Én 5.000 km-t beleraktam eddig, esőben, hóban, napsütésben. Eddig nem volt semmi probléma, de most azért elgondolkoztam. Vízállóvá lehet valahogy tenni a rollert?
Defekt update: Kapott a roller egy ilyen gumit + valami defektálló szlötyit. A héten megjön a pumpához rendelt toldó is. Van ilyen toldója valakinek? Most látom, hogy valami teleszkóp pumpához való ez a toldó, de nekem sima nyomásmérős bicikli pumpám van. Akkor ahhoz nem jó?
[ Szerkesztve ]
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Aaron14
őstag
Nekem kedvencem a bicikliúton bámészkodó turista. Csengetek es mintha meg se hallaná, teljesen el vannak varázsolva. Mindezt úgy, hogy a mellettünk lévő járda tök üres. Miért nem ott gyalogolnak?
Nagyon veszélyesek még a Bazilika környékén, buszról leszálló turistacsoportok. Tömegével jelennek meg takarásból, ez is kurva veszélyes.
Minap volt egy felhőszakadás, na akkor a bringások is megkergültek. Egy csávó beszólt, hogy a faszért csengetek neki, miközben a velem szembe kóricáló gyalogosnak csengettem, hogy ne jöjjön már szembe velem a bicikli úton.
Van olyan is, hogy egy későn észrevett úthiba miatt hirtelen kell fékeznem és ilyen esetben nem tudok hirtelen újra elindulni, mert a motorfék még dolgozik. Akkor is kapom az "Anyádért nem mész!" beszólásokat, úgyszint biciklisektől. 😀
Ebből is látszik, hogy kurvára ki van mindenki. Rottyon van az ország idegileg.
[ Szerkesztve ]
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
Új hozzászólás Aktív témák
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen